Omat ja kumppanin vanhemmat? - Parisuhteet

anskji

Millanen suhde teidän omilla vanhemmilla on teidän kumppanin vanhempiin? Onko tapana esim. visiteerata tai olla muuten yhteyksissä?

Mun vanhemmat ja poikkiksen vanhemmat on ehkä korkeintaan morjestellu toisiaan koko meidän 4 kk:n seurustelun aikana, vaikka meidän äidit työskentelee samassa rakennuksessa, ja mun ja poikkiksen vanhemmat on ollu saman taloyhtiön asukkaita ennen meikäläisen syntymää.
Joskus äiti onki kyselly että pitäisköhän sen mennä vähä jotain jutteleen mun anopille ku törmäävät töissä. Mutta ei vielä oo tullu sopivaa tilaisuutta.

Ehkä sitten ku kuukausia kertyy meille enemmän niin alkaa vanhemmatkin tutustuun toisiinsa. Vai onko se ees välttämätöntä?

Kommentit (15)

Pennsylvania

Vanhempamme asuvat useamman sadan kilometrin etäisyyksillä toisistaan, eivätkä ole koskaan tavanneet. Enpä ihmettelisi, vaikkeivät koskaan tapaisikaan, ellemme sitten jotain häitä tms. satu joskus järjestämään. Viime jouluna äiti lähetti jonkun pikkulahjan miehen mukana hänen vanhemmilleen, jotain syötävää se oli, en tarkemmin muista. En näe syytä, miksi (tai edes miten) heidän sen enempää tarvisi olla keskenään tekemisissä.

ilakka

Joskus suhteen alkupuolella äiti kyseli multa, että ollaankos me miehen kanssa jo niin vakavissaan, että hänen pitäisi kutsua miehen vanhemmat kylään. En muista mitä vastasin, mutta kyläkutsua ei kuitenkaan koskaan lähetetty.

Eivätpä nuo vanhemmat keskenään ole oikeastaan missään tekemisissä. Varmaan tunnistavat toisensa ulkonäöltä, mutta se siitä. Oikeastaan jännitän heidän tutustumistaan, perheet kun ovat keskenään niin erilaisia. Miehen vanhemmat elelevät omaa rauhallista arkeaan siinä missä äitini käyttää viimeiset energian rippeensä iltatähtensä kanssa taistelemiseen.

Enpä kyllä tiedä koska tuo mystinen tapaaminen sitten olisi edessä.. Jospa nuo sattuisivat vaikka yhtä aikaa tupareihin sitten joskus kolmen, neljän vuoden päästä, kun yhteistä kämppää voidaan haaveilla..

k87

mun ja miehen äipät asuu ihan parin kilsan päässä toisistaan. ei ne oo tekemisissä toistesa kanssa. kauppaan jos yhtäaikaa sattuvat niin sit vaihtaavat muutaman sanan. on anoppi mun äitin kuttunu kahville, mut ei äiti oo (vieläkään) menny. aika erilaisia ovat luonteiltaan. (ala-asteen vanhempainillassa ottivat yhteenkin kun oltiin pikkusia :lol:)

iskä ei varmaan yhtään tulis anopin kanssa juttuun :lol: ehkä sit joskus vuonna X tapaavat häissä :) appiukko on tavannut mun äitin joskus meidän muuton aikana. perus small talkia.

eivät siis vanhemmat oo toistesa kanssa tekemisissä.

marika_

Eivät oo koskaan nähnykään, ihan välimatkasta johtuen. Aattelin kyllä luultavasti kutsua miehen vanhemmat yo-juhliini (en oo vielä kyl ihan 100% varma, ku vieraita tulee muutenkin 100 ja 1..), ni ehkä sit siellä.

ilakka
Pennsylvania
Viime jouluna äiti lähetti jonkun pikkulahjan miehen mukana hänen vanhemmilleen, jotain syötävää se oli, en tarkemmin muista.

Tätä äiti kyllä harrastaa, lähettelee jotain pikku juttuja mun mukana.
"Vie tästä yks limppu mennessäs, kun just tuli uunista" [size=9](äiti ei tosiaan leivo kun hädin tuskin jouluna..)[/size]
"Nää puolukat ei mahdu meiän pakkaseen, haluiskohan.."

-Maya-

meidän äidit on tavannu muutaman kerran ja äiti on nähny kullan iskän kerran tai pari mut mun isä ei oo tavannu kullan iskää vielä kertaakaan vaikka ollaan seurusteltu jo kohta kolme vuotta.. :roll: ja asutaan kuitenki kaikki samassa kaupungissa..ehkä jotenki pelottaa niiden tapaaminen, oli jo tarpeeks kauheeta äitien tapaaminen.. :D

Lukretia

Me kun alettiin ihan teineinä seurustella, mun äiti oli jo silloin miehen äitiin välillä puhelimitse yhteydessä. :? Sitten miehen äiti kävi mun yo-juhlissa ja mun vanhemmat miehen valmistujaisjuhlissa vuoden myöhemmin. Jouluna on myös kukat pistetty puolin ja toisin. Vähän aikaa sitten mun äiti kutsui anopin teatteriin ihan siitä syystä, etteivät ole juuri olleet tekemisissä. Anoppi jännitti tapaamista etukäteen, mutta olivat kuulemma olleet lopulta kuin vanhat tutut. :)

Nyytikki

Heille ei ole tässä yli 4,5v aikana päässyt syntymään oikeastaan minkäänlaista sidettä, kun vanhempani asuvat 250km päässä, joten vierailuja ei tehdä. Kyllä he joskus ovat käyneet miehen vanhemmilla, mutta miehen vanhemmat eivät ole koskaan käyneet meillä. Ihan hyvät välit siis, äiti laittaa joululahjana mukaan jotain pientä ja välillä lähettää jotakin mukanani, anoppi myös toisinaan.

He ovat ihan saman ikäisiä, mutta täysin erilaisia persoonia. Kyllä he toimeen tulisivat ja isäni ja hänen isänsä juttelisivat varmaan mielellään rakentamisesta, mutta äitini ja hänen äitinsä olisivat varmaan liian erilaisia. Eipä minusta heidän välinsä tarvitse ollakaan kuin kohteliaat, kun eivät ole päässeet tutustumaan. Ehkä ihan hyvä niin. :P

Theea

Eka seurustelimme kaksi vuotta, jonka aikana minun vanhempani eivät koskaan edes nähneet poikaystäväni vanhempia. En koskaan kyllä nähnyt siinä mitään järkeäkään tutustuttaa heitä- olimme silloin 15-17-vuotiaita. Puolen vuoden tauon jälkeen olemme taasen yhdessä, enkä ole nähnyt poikaystäväni porukoita sitten viime kesän. He siis muuttivat Keski-Suomeen. Poikaystäväni on kyllä tavannut minun vanhempiani.
Mutta siis porukoiden keskinäisestä tapaamisesta... Luultavasti häissä, jos sellaiset tulee :lol:

agarina

Miehen isä käy usein kylässä omien vanhempieni luona, miehen äiti on pidättyväisempi. Omat vanhempani eivät ole koskaan käyneet miehen vanhempien kotona, mutta tilanne on vähän toisenlainen niin päin, sillä omat vanhempani asuttavat kartanoa keskellä kylää (=pieni kynnys mennä kylään) kun miehen vanhemmat puolestaan asuvat kaukana keskustassa. Miehen isä siis poikkeaa kylässä aina ohi ajaessaan, vanhempani eivät ole sitä tyyppiä eivätkä usein miehen kotitalon ohi ajelekaan.

nele

Eivät ole meidänkään vanhemmat toisiaan tavanneet. He kylläkin asuvat parin sadan kilometrin päässä toisistaan. Ei ole ollut mitään syytä, ehkä joskus joidenkin isompien juhlien kautta.
Mutta avokkini sisko on kyllä tavannut koko perheeni kun perheelläni vieraili. Samoin isosiskoni miehensä kera on tavannut avomieheni perheen ja yksiin juhliin osallistuneet. Perheillämme on siis jonkinlainen käsitys toisistansa. Anoppini varmaan haluaisi äitini jo nähdäkin, on muutenkin aina kutsumassa siskojani kylään, jos tietää, että he ovat meitä tulossa moikkaamaan.

amethystine

Miun äiti ja kullan äiti ovat tunteneet toisensa jo kauan. Tai eivät nyt mitään kaveruksia ole olleet, mutta työn kautta tunteneet, kun samalla alalla ovat ja tämä on pieni kaupunki (jossa kaikki tuntevat toisensa joka tapauksessa). Lisäksi äiti odotti isoveljeäni samaan aikaan kun kullan äiti kultaa (veli syntyi pari kuukautta ennen kultaa), niin sillonkin ovat paljon jutelleen (yhä pieni kaupunki, ei paljoa raskaana olevia naisia ja äiti aina noista kaikki muistaa :D). Lisäksi isä on jonkin sortin sukua jommalle kummalle kullan vanhemmista, en nyt muista kummalle. Eli siis kullanki kanssa ollaan jotain viidensiä serkkuja tai vastaavaa.

Eivät ole kuitenkaan vielä ihan kyläilleet, kun vasta n. puoli vuotta ollaan seurusteltu, mutta ovat kyllä jutelleet kun vanhempani törmäsivät kullan äitiin naistenmessuilla yms. Eli hyvin toimeen tulevat. Kullan äiti ja oma äitini ovat hyvin samanlaisia, ja kullan isäänkin kunhan tutustuvat niin varmasti tulevat toimeen. Olen pohtinut, että mahdollisesti lakkiaisiini keväällä kullan vanhemmat kutsuisin, mutta pitää nyt katsoa. Joka tapauksessa olen varma että jos me yhdessä pysytään kauan niin tulevat olemaan kyllä tekemisissä, kun samassa kaupungissakin asuvat. :)

Rasberry

Meillä anoppi ja äitini ovat jopa suht läheisissä väleissä. Tapasivat ekan kerran kun äiti kutsui miehen vanhemmat meille kahville ihan tutustumismerkeissä. Hyvin tulevat kaikki toimeen, ovat sellaisia räpätätejä molemmat :lol: viikottain soittelevat, lähettelevät vitsitekstareita ja kahvittelevat. Kiva kun ovat niin läheiset! Mun isäpuoli ja miehen isä ovat taas molemmat työnarkomaaneja samalla alalla, eli jos toinen sattuu olemaan silloin kotona kun toinen on käymässä, kyllä juttua riittää!

xaz

Mulla oli vähä ikävä olo asiasta sillon ku Exän kanssa seukkailtiin. Muutaman kerran ihan ohimennen äiti näki Exän äitiä jossain kaupassa ym vilaukselta, ja kun itse olin siinä tilanteessa mukana, niin tietty siinä sitten kohteliaat hyvät päivät vaihdettiin.

Exän porukat mulle aina tolkutti et sano sille äitilles et ku on täällä päin käymässä niin tulee käymään kahvilla. No yritä siinä sitte vaikeena selittää et joo toki, mut sillä on aina niin hirmu kiire..
Ja samaan aikaan itellä tieto et kyllä siinä nyt yhdet kahvit aina ehtis käydä vetään, mut.. Ja samalla hyvinki epämääränen olo et kiinnostaako sillä mutsilla oikeesti ees yrittää tehä tuttavuutta.

Seukkailtiin tosiaan melkeen täydet neljä vuotta. Viimeisenä jouluna mutsi rupes pohtiin, et pitäisköhän sitä laittaa ******n vanhemmille joulukortti :roll:

Ja siltikin, mun vanhemmilla on mitä ystävällisemmät välit siskon miehen porukoihin. Ollut jo ennen kihlojen vaihtamista ja lapsia.

Tops

Exän kans seurustelin melkein 4vuotta eivätkä kertaakaan tavanneet toisiaan.
Nykyisen kans taitaa olla sama tilanne, eivät tule varmaan tapaamaan toisiaan kuin vasta 10vuoden päästä, jos olemme silloin vielä yhdessä, meidän häissä :lol:
Jotenkin ovat niin "erikastia" että jotenkin hirvittäis niiden tapaaminen, jotenkin tuntuu että toiset eivät tykkäisi toisesta :? Niin erinlaiset elämän tavat, aatteet sun muut :oops:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat