Ero edessä? - Parisuhteet

*jade

Haluaisin saada teiltä fiksummilta mielipiteen tähän asiaan.!
Otin poikaystäväni kanssa puheeksi raskauden, ja kysyin miten hän reagoisi jos vahinko tapahtuisi enkä haluaisi aborttia. Vastaus kieltämättä järkytti."En olisi valmis siihen joten erohan siitä tulisi ja kaikenlisäksi saisin kantaa syyllisyyttä siitä, että hylkäisin oman lapseni".
:( Hän olisi lapsen takia valmis lupumaan monen vuoden seurustelustamme! Kysyin häneltä voiko hän todella rakastaa minua jos suhde kaatuisi tuohon niin vastaus oli "Jos tulkiset sen että olisin valmis jättämään sut jos lapsi tulisi niin en sitten varmaan".
Tuli semmonen olo että seurustelenko oikeasti idiootin kanssa joka ei tunne minua kohtaan mitään sen vakavempaa vai mistä oikein on kyse? En mitään riemastumista olisi odottanutkaan mutta ainakin jotain vähän vähemmän musertavaa. Nyt mietin että onko koko suhteessa mitään järkeä vaikka asia ei olekkaan ajankohtainen :cry: Ja millaisen muun kuvan tuosta lauseesta voi saada kuin sen että hän ei rakasta? Kaduttaa että edes kysyin, koska nyt horjui usko koko suhteeseen.

Kommentit (5)

SunLion

http://www.cosmopolitan.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=3892&highlight=la...
Siellä löytyypi keskustelua siitä millon on ihmisten mielistä lapsenhankinta aiheellista.

Sinulle sanoisin että poikaystäväsi kommentti tarkoitti mielestäni että "jos olet sitä mieltä että vahinkolapsen pitäminen = rakastanko sinua, sillon en rakasta." Eli jos määrittelet rakkauden tuolla tavoin, hän ei täsmää siihen määritelmään, KOSKA ei halua pitää lasta.

Musta on aika vääristynyt käsitys, että vertaat hänen rakkauttaan Suoraan siihen että onko hän valmis isäksi. Oletteko te edes kihloissa? Jos ettet ole tehnyt lupausta yhteisestä tulevaisuudesta, miten olisitte valmis yhteisen lapsen saamaan. Senhän pitäisi olla sitten loppu elämän lupaus pysyä yhdessä (pyrkiä ja yrittää ainakin!).

Eivät kaikki ole nuorena valmiita vanhemmiksi ja se on TÄYSIN ymmärrettävää. On elämä edessä...opiskelut mahdollisesti?! Lasta ei koskaan pitäisi hankkia jossei koe olevansa siihen valmis. Suhteelle lapsi on myös rasitus. Jos toinen ei alun perinkään ole valmis vanhemmaksi, voi suhde kaatua sitten vaikka lapsen synnyttyä. Useimmiten miehet ylipäätänsä tarvitsevat enemmän aikaa kypsytellä isyyteen kuin naiset.
Mielestäni poikaystäväsi kertomukset siitä mitä hän tuntisi tilanteessa, osoittaa ettei hän kuitenkaan ole mikään juntti (ei halua isätöntä lasta jne).

Jos esiaviollista seksiä harrastaa, pitää toki aina miettiä miten kantaisi vastuunsa vahingon sattuessa...mielestäni sinun kyllä kannattaisi suhteen alussa olla tehnyt tämä asia selväksi, että et halua aborttia. Läheskään kaikki eivät nuorena halua pitää lasta vahingon sattuessa....ja vahinkoja aina kuitenkin sattuu.

Jotta voisitte pelata varman päälle, alkakaa käyttämään tuplaehkäsyä..hormonaalinen+kumit. Sillon ette varmastikkaan saa lasta ja voitte rauhassa katsoa onko suhteenne "sitä oikeaa" sorttia.

Chocolat

Ei se sitä tarkoita ettei poikaystäväsi sua rakasta, jos ei vain halua lasta. Ja voin sanoa että jos tässä vaiheessa meidän suhteeseen tulisi vauva, se olisi ero koska kumpikaan ei ole siihen valmis ja haluaa elää seurustelua eikä perhe-elämää.

Joten ajattele nyt poikaystävääsi, kyllä hän sinua rakastaa muttei ehkä vielä sitä vauvaa halua.

Ja jos yhtäkkiä tuommoisia kyselet, niin kyllä ehkä itsekin olisin vastannut että erohan siinä tulisi, yksinkertaisesti meidän suhde menisi pilalle, kumpikaan ei ole tarpeeksi elänyt nuoruuttaan.

NeitiX

Voi olla että miehellesi kysymys tuli liian yllättäen. Oletteko kuinka vanhoja? Muutenkin ajankohta lapsen saamiseen riippuu täysin siitä, millaisessa tilanteessa olette. Vaikka ette lasta suunnittelekaan, kuitenkin minun mielestäni hyvä käydä nämä asiat läpi.
Itse kyllä hämmentyisin täysin, jos mieheni minulle sanoisi jättävänsä minut lapsen takia. Se kun ei ole ainoastaan oma "vika", siihen kun tarvitaan aina kaksi.
Juttele miehesi kanssa. Hänen ensimmäinen reaktio saattoi tuollaisen lauseen suusta päästään, vaikka hän tarkoittaisi toista.

*jade

Toki minullakin opiskelut jäisivät kesken jos vahinko todella sattuisi.Olen kuitenkin itse 20 vuotta, joten jotenkin ajatus abortin tekemisestä tuntuisi pahalta koska lapsen pitämiselle ei olisi varsinkaan iän puolesta estettä.Ja onhan tästä puhuttu suhteen alussakin, sillon abortti olisikin ollut ainut vaihtoehto. Mutta nyt kun ikää on karttunut ei oma mielipiteeni ole enää sama. Ja ymmärrän toki asiaa poikaystävänikin kannalta, mutta silti. En itse ainakaan pystyisi jättämään rakastamaani ihmistä moisen asian takia. :cry:
Mutta jatkossa tosiaan on pakko olla entistä varovaisempi, ettei joudu ikävään tilanteeseen jossa pitäisi valita poikaystävän ja vauvan välillä...

Nyytikki

Oletko ihan täysin varma jade, että kyse ei ollut huonosta pilasta tai muusta? Minä olen käynyt pari kertaa miettimään samoja juttuja, kun mies samaan kysymykseen vastatessaan on sanonut jotain samaan tyyliin, "erohan siinä olisi" "en ainakaan tunnustaisi isyyttä" "potkaisisin sua mahaan" :x Lopulta paljastui, että hän ei ole tarkoittanut noita asioita ollenkaan, vaan viesti oli se, että hän ei todellakaan tahdo vielä lasta ja häntä pelottaa koko ajatus. Nuo olivat "vitsejä" (hahhaa, naurattikin kovin paljon!)..

Ehkä hän silloin seurusteltuamme vasta vajaat 3v ajattelikin, että liian vaikeaa ja ollaan liian nuoria, kuten minäkin, mutta nyt päälle 4,5v seurusteltuamme (ja 2v yhdessä asuttuamme, vanhentuneina) asenne onkin ihan eri: hän haluaisi ehdottomasti pitää lapsen, jos vahinko sattuisi. Taitaapa olla pikkaisen vauvakuumettakin ilmassa hänen puoleltaan.. :o

Tuo on kuitenkin sellainen melko iso juttu, joka kannattaa tosissaan jutella läpi, vahinkohan voi tavallaan käydä milloin vain. Silloin vastuussa siitä pitäisi olla molempien, ei vain tulevan lapsen äidin. Toki siinä tilanteessa, että isä vaatisi ehdottomasti aborttia ja äiti haluaisi pitää lapsen, tilanne on aika mahdoton eikä ollenkaan niin selkeä. Jommankumman olisi tehtävä liiankin suuri kompromissi. Ehkä hän kieltäytyy ajattelemasta koko asiaa, koska asia pelottaa ja vastailee siksi noin lujasti?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat