Ollako vai eikö olla? - Parisuhteet

Minnuli84

Siinäpä minulla vasta pulma... Olen mieheni kanssa ollut yhdessä n.3vuotta... alku meni hyvin, muutimme pian yhteen ja arki tuli elämään. Vuosi sitten alkoi kamalat riidat, ja lähes poikkeuksetta mieheni sanoi aina riidan yhteydessä "Että erotaan sitten!". Ja jos olen sanonut, että se sopii..erotaan... niin hetken kuluttua,n.5min, mies tulee viereeni, ettei hän tarkoittanut sitä. Ja hän puhuu minut ympäri, että jatkamme suhdettamme. Tämä on toistunut nyt monen monta kertaa... viimeksi pari viikkoa sitten.

Olen kai niin heikkoluonteinen, etten saa pidettyä omaa kantaani erosta millään, vaan mieheni onnistuu aina puhumaan minut ympäri... Ilman tappeluja meillä menee hyvin ja meillä on hauskaa yhdessä. Mutta ainainen erolla "uhkaaminen" syö luottamusta...
Ja nyt kun itse tosissani mietin eroa, niin kuinka sanoa se miehelleni? Ja pitää kantani, niin ettei mies taas puhu ympäri???

Kommentit (7)

shazzer
Minnuli84
Ja nyt kun itse tosissani mietin eroa, niin kuinka sanoa se miehelleni? Ja pitää kantani, niin ettei mies taas puhu ympäri???

Tämä kuullostaa tutulta. Sinun täytyy vaan olla vahva.. Minä olin liian heikko edellisessä suhteessa ja mies onnistui aina puhumaan minut ympäri eroaikeistani, vuodatti kyyneleitä joka nyt todella oli vaikea paikka minulle.

nele

Jos olet todella täysin tosissasi eron suhteen, niin tee asian eteen jotakin, joka helpottaisi prosessia.
Jos kerran asutte yhdessä, niin suosittelen, että alat etsimään itsellesi uutta asuntoa. Aktiivisesti.
Käykää keskustelu läpi, missä puhutte siitä, miksi mies uhkailee erolla. Voitte vaikka listata suhteenne hyviä ja huonoja puolia ja keskustella niistä. Tämä voisi pehmentää erouutista.
Ja jos oikeasti olet eron suhteen tosissasi, niin kun löydät asunnon, kirjoitat vuokrasopimuksen heti ja sitten ilmoitat miehellesi, että haluat eron. Ei ehkä kovinkaan reilua ja voi olla shokki miehelle, mutta ei se ole hyvä roikkua suhteessa siksi, ettei osaa irtautua. Ja tuossa keino, millä irtautuminen voisi helpottua.
Jos toiveita yhteenpaluuseen on, niin voisitte olla asumuserossa, mutta älä missään nimessä anna miehelle toiveita yhteenpaluusta, jos pidät sitä epätodennäköisenä.

Minnuli84

Pieni lisäys tähän viestiini...
Olen jo muuttanut vieraalle paikkakunalle mieheni takia, koska hän on muutamassa myös etelä-suomeen kesäksi ja tulevaisuudessa pysyvästi... muuttamassa siis minun luokse kesäksi ja tulevaisuudessa oli tarkoitus katsella yhteinen paikka ja rakentaa oma talo jonnekkin... mutta nyt siis mietin eroa ... m,itä ihmettä olen menneyt tekemään, muutin toiselle paikkakunnalle mieheni takia ja sain töitä sieltä? nyt enää tiedä mitä tekisin suhteen kanssa.

lily

Mistä sitten riitelette? Onko kyseessä jokin yksittäinen aihe, vai riitelettekö kaikesta mahdollisesta?
Mun mielestä pitäisi keskustella enemmänkin riitojen syistä ja miten välttää ne. Joillain ihmisillä (=miehillä :lol: ) on vaan tuollainen tapa riidellä, että heittämällä tuon erokortin ilmaan ei tarvitse enää jatkaa riitaa/ruotia asiaa. Mun exä oli kanssa sellainen, ettei jaksanut ikinä riidellä "loppuun asti", vaan jonkun yhtä typerän syyn(meillä myös tuo ero-kortti käytettiin muutamaan kertaan) varjolla laittoi pisteen riidalle.

Minnuli84

Useimmiten riidan aiheena on raha jossain muodossa ja se että hänen mielestäni kaikki pitää olla uutta, kallista ja helppokäyttöisiä sekä uusinta tekniikka sisältäviä. ... mies on kovin materialistinen ihminen. Omasta mielestäni elämässä on muutakin kuin raha ja sillä ostetut materiaalit. Ei rakkautta voi ostaa rahalla. Mies on enemmän materialistinen ihminen kuin minä. mulle ei oo niin väliä onko kaikki viimeisintä uutuutta olevia... ja elämä on niin paljon kalliimpaa, jos aina pitää ostaa uutuudet joka asiasta. Esim. mitään mun vanhoista huonekaluistanikaan ei tarvi sit tuoda mahdolliseen yhteiseen taloon, koska ne on jo VANHOJA JA KÄYTETTYJÄ. onhan ne vanhoja, mutta silti uuden veroisia, koska todella vähän käytettyjä. Niitäkään ei tartte taloon tuoda, ei edes vierashuoneeseen kelpaa..... =( mm. tälläisistä aiheista riitaa tulee helposti.

Nyt kuitenkin sovittiin, että katsotaan mun 4kk koeaika uudessa työpaikassani... mies luultavasti muuttaa minun luokse toukokuun aikana. joten n.2kk ollaan saman katon alla jälleen... (aiemmin siis asuttiin avoliitossa, mutta työni takia muutin eri paikkakunnalle ja mies tulee perässä myöhemmin) Eli sen 2kk aikana pitäisi miettiä otanko työni vastaan ja jään (joksikin aikaa) uuteen työpaikkaan ja asustelen minulle vielä aivan vieraalla paikkakunnalla... ja miettiä miten minun ja mieheni suhde jatkuu.... kesän mies asuu siis luonani ja käy reissutöissä.
Saa nähdä mitä tästäkin tulee!?!?!?!?!?

Joku tutuistani on sanonut ettei miehen takia kannata toiselle puolella Suomea muuttaa.... Noh minäpä muutin jo ja kadun sitä jo nyt. Miksi minun täytyy uhrautua näin isossa asiassa, jos mies ei ole valmis uhrautumaan missään????? =( ei sen niin pidä parisuhteesssa olla, että vain toinen uhrautuu ja tekee kompromisseja.
Tutut ovat sanoneet myös ettei kannata ottaa miehekseen sellaista miestä joka on ainut lapsi... ne ovat kuulemma aina äidissään niin kovin kiinni, tai ainakin äiti pojassaan.... meillä on juuri niin, että mieheni äiti ei ole vieläkään katkaissut napanuoraa... paapoo miestä kuin pientä lasta. Se ottaa miestänikin jo järkeen, mutta hänen äitinsä ei ota kuuleviin korviinsa kun sanoo että mies on jo AIKUINEN!!!!

Anteeksi taas tämä vuodatus, mutta täällä uudella paikkakunnalla en ole vielä saanut kavereita.... joten pakko purkaa johonkin....

Daicy

Minnuli84:
Jotenkin tuosta viimeisestä asiasta olen samaa mieltä, vaikka hurjaa yleistystä se saattaa olla. Mies ainoana lapsena ja hössöttävä äiti on tuttu juttu minullekin. Tuosta tietenkin saattaa johtua miehesi mieltymys kaikkeen uuteen ja kalliiseen, perheen ainoalla lapsella kun on tapana saada lähes kaikki mahdollinen itselleen. :)

Tilanteesi vaikuttaa kaikin puolin hankalalta, mutta eikös uusi työ vieraalla paikkakunnalla tulekin juuri sopivaan saumaan, mikäli olet ajatellut eroamista. Muutat hetkeksi asumaan itseksesi ja saat aikaa miettiä aivan rauhassa mitä haluat ja miten aiot edetä.

Mielestäni riidellessä eroamisella uhkailu on tarpeetonta ja hieman outoakin, koska ei riitely aina tarkoita sitä että pitäisi erota. Itse olen huomannut, että riita puhdistaa ilmaa ja kaikki on oikeastaan paremmin kun silloin tällöin päästää höyryjä pihalle. Mikäli kuitenkin haluat erota miehestä, tee aikeesi hänelle selväksi ja näytä että olet tosissasi. Äläkä anna hänen puhua sinua ympäri. Pysy päätöksessäsi. :)

Minnuli84

Puhunkin nyt vain miehestäni, en yleistä muita "ainoita lapsia"..
mieheni on siis todellakin saanut kaiken mitä on lapsena halunnut ja saa oikeastaan vieläkin, vaikka asuu muualla... Hän on saanut kaiken materiaalin aina, kun on vain jotain keksinyt pyytää... nimen omaan kaiken materiaalin.... vanhemmat ovat jollain tasolla korvanneet yhteisen ajan ja rakkauden rahalla. Ei järin lämpimät välit ole heillä olleet ikinä... jos tunteiden ilmaisemista ja välittämisestä puhuaan. toki voihan tuo tavaroiden ostelukin olla välitämistä jollain tasolla, mutta eikö pieni lapsi tarvitse silti sitä, että vanhemmat välittävät hänestä... turvallisuuden tunnetta.

Takaisin suhteeseeni... päätimme siis yhdessä, että katsomme pari kk, jotka olen vielä koeajalla... että mihin tämä johtaa. en tiedä onko siitä mitään hyötyä, kun tulee silti puhelimessa tapeltuakin.
Noh joka tapauksessa miehenikin lupasi ettei hän yritä enää taivutella päätäni ympäri, jos/kun päätän hänet joku päivä jättää...
en todellakaan ole noin vain jättämässä miestäni... meillä vain ollut viimeisen vuoden yhtä tahimista tämä suhde... liikaa tappeluja. Sitä en kertakaikkiaan enää jaksa. Ja se, että minun täytyisi aina tehdä kompromissi joka asiassa... en suostu olemaan altavastaajana joka kerta joka ikisessä asiassa.
Tuskin mieskään kovin helpolla muuttuuu miksikään siitä mikä nyt on, koska ei edes aina tunnu tajuavan koko tilannetta edes... kuinka dominoiva hän osaa olla. :( :(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat