Parisuhteen merkitys teille - Parisuhteet

kysymysmerkki

Jossain viisaassa elokuvassa joskus sanottiin, että ihmiset ovat parisuhteessa koska haluavat elämälleen todistajan. Jonkun, joka joka ikinen päivä on kiinnostunut meistä ja hyvinvoinnistamme, satunnaisista ajatuksistamme. Kehityspsykologian perusteorioissakin parisuhteen muodostus nostetaan aikuisiän tärkeimmiksi tehtäviksi. Parisuhde voi olla emotionaalinen turvapaikka, mahdollisuus lisääntyä ja täyttää maa tai toteuttaa itseään. Haluaisinki kysyä teiltä arvon kanssacosmolaiset:

Mitä parisuhde merkitsee teille?

Kommentit (6)

Lukretia

Se merkitsee sitä, että on olemassa ihminen, jonka kanssa jakaa elämä ja arki, joka on tärkeä ja jolle minä olen tärkeä. Parisuhde merkitsee rakkautta, ystävyyttä ja intohimoa. Se tuo turvallisuuden ja yhteenkuuluvuuden tunnetta, tunteen siitä, että kuuluu johonkin. Parisuhde merkitsee siis paljon, mutta ei siksi, että joku olisi todistamassa elämääni. :)

LittleKitten

Parisuhde merkitsee minulle etenkin sitä että tiedän että joka ikinen hetki minulla on olemassa ihminen, jolle voin kertoa mitä tahansa, johon voin luottaa ja joka tuntee samoin minua kohtaan. Siis ihminen jota rakastan ja joka rakastaa minua. Ei ihmisen ole hyvä olla yksin.

Tapsu

Parisuhde on mulle erittäin tärkeä juttu. Ja täs onki jo sanottu jotain mitä ajattelen :)

Parisuhde merkitsee mulle paljon monista syistä, ja siinä on monia tärkeitä asioita. On joku odottamassa kun tuut kotiin, tai oot ite kotona vastaanottamassa toista pitkän päivän jälkeen. Jaetaan suuria ja pieniä asioita, tehdään juttuja yhdessä. On joku joka välittää ja rakastaa ja tietää että rakastan häntä myös. Luotetaan toisiinsa ja uskotaan myös. Tuetaan ja kuunnellaan.

Parisuhde merkitsee mulle Rakkautta, Luottamusta, Uskollisuutta, Tukemista, Välittämistä, Jakamista, Antamista ja myös useimmiten Pysyvyyttä.

gollum

Tuosta parisuhteen tärkeydestä, laittoi mietityttämään.. Että parisuhde sinänsä ei oo koskaan ollut mulle mikään kovin tärkeä ja tavoiteltava arvo.. En siis oo kovin monesti sinkkuna parisuhdetta ehtinyt kaivata, mitä nyt joskus yksinäisenä hetkenä määrittelemätöntä jotakuta siihen vierelle. Sattui tuo mies vaan kävelemään elämään ja tuli mulle tärkeäksi vaikka suhdetta sinänsä en ollut kaivannutkaan... Jos tästä saa selvää.. :lol: Lähinnä sitä että oisinpa voinut olla sinkkunakin mutta parempi mulla on tän miehen kanssa. :)

Parisuhde itsessään ei siis merkitse suuria, vaan ne ihmiset siinä suhteessa. En siis ymmärrä sitä että ollaan suhteessa suhteen vuoksi vaan nimenomaan että se toinen on elämässä siksi että siinä on jotain erityistä mistä haluaa pitää kiinni.

En mä osaa oikeen ilmasta taas itteeni :roll:

Lukretia

Mulle taas parisuhde nimenomaan on itseisarvo. Mun pahin painajainen on elää sinkkuna ja päätyä vanhaksipiiaksi. Mutta tietenkään mikä tahansa parisuhde ei kelpaa, sen täytyy olla hyvä, ja toisen osapuolen itselle tärkeä ja rakas. :)

Daicy

Jaa-a, hankala sanoa, sinkkuna olo viehättäisi mutta tässä nyt on kolme vuotta tullut oltua suhteessa ja miksi, niin siinäpä se. :D

Aika paljon samoja mitä tuossa on jo mainittukkin, kuten läheisyys, joku joka kuuntelee, on kiinnostunut jne. mutta täydellisyydentavoittelijana voisin vielä lisätä, että parisuhteessa on mahdollisuus olla täydellinen jollekkin.
(Tai ainakin yrittää, eihän kukaan ole täydellinen, mutta usein on miellyttävä kuulla jos on onnistunut jossain ja jos poikaystävän mielestä olet juuri täydellinen hänelle.) :)
Kenties tuossa on takana jokin toisen ihmisen miellyttäminen...?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat