Naimisiin vai ei? - Parisuhteet

Anrika86

Hei vaan kaikille!
Olen 21-vuotias nainen, asun avoliitossa mieheni kanssa ja meillä on puolivuotias ihana poikavauva.
Menimme kihloihin vuosi sitten ja suunnitelmissa on ollut mennä naimisiin tammikuussa. Viime aikoina olen kuitenkin alkanut miettimään asiaa. Pohdin kovasti asioita minkä vuoksi mennä naimisiin, tuskinpa meidän elämämme siitä kuitenkaan paljon muuttuisi, olemmehan asuneet yhdessä jo pitkän aikaa! Toisaalta sen voi nähdä myös etuna, ainakin tunnemme toisemme ja olemme selviytyneet yhdessä monesta vastoinkäymisestä.
Toisaalta olen miettinyt, että menemmekö naimisiin vain siksi, että vanhempamme ja ystävämme haluavat järjestää meille häät.
Meidän arkemme on yleisesti ottaen mukavaa, mieheni on yleensä hellä, huomaavainen, auttaa minua lapsen hoidossa ja kotitöissä ja rakkauselämämme on hyvää. Eli yleisesti ottaen hän on ihana kumppani. Mutta on hänessä piirteitäkin joista en pidä. Hän salaa minulta asioita ja valehtelee minulle ajoittain.
Esimerkiksi sain selville vasta muutama kuukausi sitten, että hänellä on ollut peliriippuvuus, jonka takia on edelleen veloissa. Tämän asian hän on onnistunut salaamaan minulta koko suhteemme ajan.
Kun kysyn häneltä miksi hän valehtelee ja salailee minulta asioita, hän sanoo että häntä hävettää ja lupaa olla enää valehtelematta. Sen enempää hän ei suostu asiasta kanssani keskustelemaan.
Mieheni haluaisi kovasti mennä naimisiin, mutta minä olen alkanut epäröimään. En ole vielä puhunut hänen kanssaan, koska hiukan pelkään hänen reaktiotaan. En tiedä haluaako hän enää jatkaa ollenkaan jos en ole valmis menemään hänen kanssaan naimisiin. Sitten taas olen ajatellut, että miksi emme menisi naimisiin, eihän täydellisiä ihmisiä ole olemassa ja ovathan useat muutkin ihmiset selytyneet avioliitosta kunnialla.
Haluaisin, että kertoisitte ja jakaisitte kokemuksianne avo- ja avioliitoista!

Kommentit (6)

mimuli

No ainakin se avioliitto jo pelkästään papereina tuo monia etuja, liittyen esimerkiksi perintäkiemuroihin. Olikohan se Rasberry, joka niistä vasta puhui tuolla yleisissä höpinöissä.

Mutta jos kamalasti epäilyttää, niin kannattaako sitten mennä naimisiin? On se kuitenkin sen verran iso juttu. Mutta muista, että pieni jännitys varmasti kuuluu asiaan :wink:

closure

Jos susta tuntuu hirveän epävarmalta naimisiinmeno, ehkä kannattaa miettiä vielä tarkemmin onko ajankohta oikea. Listaa vaikka avioliiton hyviä ja huonoja puolia, ja vertaa sitten kumpia on enemmän, ehkä se auttaa päätöksentekoon. Ja niinkun mimuli sanoikin, pieni jännitys ei oo mitenkään epätavallista :)

gollum

Toi peliriippuvuus ei kyllä kuulosta hyvältä, varsinkin jos miehesi kerran on sen vuoksi veloissa.. Ja vielä pahemmalta kuulostaa se että on salannut tuon sulta. Asiasta pitäs pystyä puhumaan. Pitäisi saada selville, kuinka vahvasti miehesi on pelaamisessa kiinni, ja millaisia summia siihen todella kuluu. Miehesi nyt hankkimat velat ovat hänen omiaan, mutta avioliitossahan periaatteessa talous on yhteinen... Velkaantuuko miehesi koko ajan lisää vai onko taustalla jotain aiempaa velkaa, jota ei vaan saa maksetuksi pois pelaamisen vuoksi.

Tärkeintä musta ois että voisitte puhua tosta pelaamisasiasta, koska ei siitä tuu mitään jos ei pysty suhteessa puhumaan noinkin tärkeästä jutusta. :)

marimma
JJEMMY
Sun, ehit juuri ennen miua :D Mietin myös et ihan samanlainen "Naimisiin vai ei?" ketjukin on, mut se olikin gallup.

Jo ilmeisesti poistunut ketju Avo/-Avioliitto oli se mitä mäkin päivällä etsiskelin mutten löytänyt..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat