miehen ja naisen ystävyys? - Parisuhteet

gollum

Musta on vähän olutoo suulle pussailla kavereita, kun en oo siihen mitenkään tottunu... En oo siis törmännyt koskaan tommoseen ilmiöön, että suulle pussailtais kavereiden kesken. Poskipusut yms. kyllä ymmärrän, kun ovat joissain kulttuureissa ja joillain ihmisillä tapana.. No, jos mies pussailisi miespuolisia kavereitaankin, niin saisi pussailla naisiakin, koska silloin uskoisin ettei siinä oo mitään seksuaalista. :D

Vakavasti, en ymmärrä onko kauheaa olla pussailematta kavereitaan jos se toista loukkaa. Musta on outoa jos se on niin tärkeää että ei voi olla tekemättä jos loukkaa toista...

Sivut

Kommentit (170)

celestine

Hmph..en vois ikään kuvitella suukottelevani mun ukkelipuolista kaveria :lol: . Ei sillä että paheksuisin sitä..se vaan tuntuisi niin uskomattoman hämmentävältä..lienee varmaan jotain perua suomalaisesta kulttuurista. En myöskään pidä kun naispuoliset ystävät halailevat/pussailevat..ei vaan tunnu normaalilta :roll:

ranskalainen leppäkerttu

Mulla on yksi kaveripoika jonka kanssa meillä on tapana pussata välillä sillä lailla nopeasti huulille, siis sellainen pusu vaan, ei mikään suudelma. Siinä ei oikeastaan ole mitään seksuaalista, se on vaan semmonen kaveripusu. Ja siis, ei pussailla tyyliin pitkin iltaa vaan tollasen pusun voi moiskauttaa toiselle kun vaikka erotaan. Pussailen minä siis välillä tyttökavereidenikin kanssa :D Enkä tunne tekeväni mitään väärää tai varsinkaan pettäväni poikaystävääni mitenkään, sillä tuossa ei tosiaan ole yhtään mitään seksuaalista. Koska meidän välillä ei ylipäätään ole mitään seksuaalista. Niin en jotenkin osaisi mieltää sitä minkään asteiseksi pettämiseksi koska en ajattele siitä mitään sen enempää tai haluaisi mitään sen enempää. Jos olisin kiinnostunut tästä jätkästä ja haluaisin jotain muutakin potisin ehkä huonoa omaatuntoa... Nyt rupesin pohdiskelemaan tätä kauheasti, heh :D

Sharon
SunLion
Totta vitussa se on väärin. Totta helv***ä siinä on sillon muutakin.

mies ja nainen voivat olla vaan ystäviä keskenään mut sit pitää käyttäytyä niinkun kaks tyttöö tai kaks poikaa keskenään käyttäytyisi.

Mä pusuttelen paljonkin kavereitani, olivat he sitten tyttöjä tai poikia. Mulle semmoset pusut on sama asia kuin haliminen - vain osoitus välittämisestä. Nyt on kyllä pusut vähentyneet kaveripiirin muuttuessa, en siis pussaile kuin muutamien lähimpien ihmisten kanssa. Useimmiten pusut myös kohdistuvat muualle, kuin suulle.
Meillä on myös aina pussailtu perheen kesken poskelle ja otsaan.

Toki mäkin alkaisin ihmettelemään jos niitä pusuja tulisi jatkuvalla syötöllä tai ukko pussailisi toista naista monesti päivässä.

ranskalainen leppäkerttu

Ja eli siis oon sitä mieltä ettei kaveripoikien kanssa saa tietenkään mitään nuoleskella, se ois jo vähän liikaa :D Mun mielestä oikein kunnon suudelma ei enää ole kaveripusu.

chrizu

Mä en hyväksyisi sellasta, koska on se mun mielestä pettämistä, tai ainakin mä luokittelen sen pettämiseksi. Olen muutenkin pikkusen mustasukkaista tyyppiä. Tulis aika paska fiilis jos mun mies tuol suutelis muita naisia..

Yummy
ranskalainen leppäkerttu
Mulla on yksi kaveripoika jonka kanssa meillä on tapana pussata välillä sillä lailla nopeasti huulille, siis sellainen pusu vaan, ei mikään suudelma. Siinä ei oikeastaan ole mitään seksuaalista, se on vaan semmonen kaveripusu. Ja siis, ei pussailla tyyliin pitkin iltaa vaan tollasen pusun voi moiskauttaa toiselle kun vaikka erotaan.

Mulla on ihan samanlainen kaveri. Eli erotessa annetaan sellanen pieni nopee pusu huulille. Meillä ei oo mitään seksuaalista mielenkiintoa toisiimme, ollaan vaan kavereita. Mulla on poikaystävä nyt. Sille sanoinki ennen viimestä seurustelupäätöstä, että "mulla on sit toi yks kaveri, josta ei tarvii olla mustasukkanen" ja poikaystävä sano, että ei tulis mieleenkään olla.

marimma

Tästä on jo keskustelua jossain.
Kuka muistaa missä ja millä otsikolla?

Oli kyse tytöstä joka hyväksyi kaveripusut ja eräänlaiset suudelmat kavereiden kesken. Oli ne sitten vaikka tyttö ja poika.

Silver Feather

Vaikka ittellä on paljon poikia hyvinä kavereina, ei moinen tulisi ittelleni mieleenkään, vaikkei siinä olisikaan mitään kaveruutta kummempaa. Mielestäni se ei olisi kovin reilua poikaystävääni kohtaan, enkä välttämättä haluaisi hänenkään harrastavan huulikontakteja vastakkaista sukupuolta olevien kavereidensa kanssa.

[size=9](Sanokaa itsekkääksi, mutta pidän poikaystäväni pusuttelemisen mieluusti vain omana "oikeutenani"..)[/size]

chrizu
Silver Feather
Vaikka ittellä on paljon poikia hyvinä kavereina, ei moinen tulisi ittelleni mieleenkään, vaikkei siinä olisikaan mitään kaveruutta kummempaa. Mielestäni se ei olisi kovin reilua poikaystävääni kohtaan, enkä välttämättä haluaisi hänenkään harrastavan huulikontakteja vastakkaista sukupuolta olevien kavereidensa kanssa.

[size=9](Sanokaa itsekkääksi, mutta pidän poikaystäväni pusuttelemisen mieluusti vain omana "oikeutenani"..)[/size]

Samaa mieltä... Siis okei.. on mullaki yks ystävä.. tai oikeesti paras ystävä, jolle annan välillä pusun, mutta hän on tyttö.. :D Siis mun mies = mun mies.. sen huulet = vain mun huulet. En tykkää että niitä jaetaan tuolla ympäri baareja ja kaupunkia. Onneksi tiedän, että näin ei myöskään käy..=) Mutta tää on taas näitä, etttä jokaisella on onneksi oma mielipide.=)

Yummy

Niin, itelleni tuli mieleen, että monissa kulttuureissa on tapana suukotella koko ajan ja kaikkia, miehiä ja naisia. Saattaa olla jopa loukkaus, jos kieltäytyy antamasta pientä suukkoa. Puhun nyt siis pelkästä huulien kosketuksesta, en suutelusta.

Miksi suomalaisessa kulttuurissa tämä on niin kiellettyä?

shazzer

Hmm.. En henkilökohtaisesti pitäisi siitä jos poikaystäväni suukottelisi toista naista huulille, oli ystävä tai ei. Riippuu myös tilanteesta aika paljon kuitenkin..

jerena

Mitä mieltä olette,
jos mies ja nainen ovat läheisiä (parhaita) ystäviä,
kummatkin seurustelevat onnellisesti,
saavatko he suudella toisiaan,
suulle.?
Vai onko se väärin?

[color=red]Edit: otsikko -sunlion-[/color]

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat