Paloiko peppu taas kerran?

Kommentit (12)

Anne

Mikä ajallisesti on vähin määrä aurinkoa varjossa, aurinkoisena päivänä, jolloin saa vähintään tarvittavan määrän aurinkoa D-vitamiinin päivittäistä tuotantoa varten? Ilman vaatetuksen tarjoamaa suojaa olisi vain kasvot ja kädet.

Iina

Täytyykö atooppista ihoa suojata eri tavalla kuin normaalia ihoa? Ihoni on myös hyvin vaalea, ja useimmiten olen vain palanut auringossa vaikka käytän välillä jopa suojakerroin 40:ää. Onko atooppiselle iholle jotain muitakin suojauskeinoja kuin vaatekerrokset?

Pippa

Miten parhaiten suojata kasvojen couperosa-ihoa meikin alla? Auttaako karoteeni myös tällaisen ihon palamisen estämisessä, jos ihon perussävy muutenkin on todella vaalea?

jenni

Omistan vaalean ihon, joka palaa tosi helposti eikä rusketu millään (päivettyy vain vähän). Onko mitään keinoa saada iholleni kivaa väriä auringosta palamatta?

Heidi Huttunen

Minulle tuli ensimmäistä kertaa viime kesänä ylähuuleen maksaläiskät,vaikka olin ollut auringossa parina päivänä.Talven mittaan ne hävisivät,mutta talvella kävin 3 kertaa solariumissa ja pam,taas ne tulivat ja entistä tummenmpina.Arbutinilla olen nyt saanut ne melkein pois.Kysymys kuuluu:Uskallanko enää ikinä ottaa aurinkoa naamalle??Laitetaanko aurinkovoide puhtaalle iholle(naamaan)vai voiko alla olla päivävoidetta?Kiitos!

Charkku

Hei!

Voiko erilaisia ns. luonnoöljyjä käyttää aurinkosuojana? Esim. kookosöljyä? Olen kuullut huhua tästä ja kyseinen puteli lepää hyllyllä, joten olisi kiva jos sille löytyisi käyttöä helteillekin.. :--)

Johanna

Heippa!

Tààllà kirjoittelee Italiassa asustava opiskelijatyttònen,
Minua mietityttàà auringon ottamisen terveellisyys!
Mità aurinko siis tekee teoriassa kropalleni/mielelleni, jam iten se nàkyy? Positiivisia asioita siis,sekà myòs negatiivisià. Ja toinen juttu myòs kiinnostaisi, onko 20minuuttia solariumissa vahingoittavampi,kuin 20min auringossa?

Ihanaa kevààn jatkoa teille Suomeen! :-)

Eveliina

En tiedä kerkeekö tää vielä, mut kuitenkin;
Eikös aurinkorasva heijasta säteitä iholta pois? Eihän sitten aurinkorasvaa käyttäessä voi ruksettua? Ja auttaako aurinkokapselit oikeasti? Voiko niillä korvata aurinkorasvan?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat