Poika haluaa seurustella, mutta exä kummittelee mielessä? - Parisuhteet

femelle

Mitä ihmettä mä teen? Erosin 5kk sitten suhteesta, jossa olin onnellisin mitä oon ollut koko elämässäni. Ja ero tuli ihan puskista. Juttu ei kuulemma toiminut. Ollaan exän kanssa oltu eron jälkeen kavereita, nähty pari kertaa ja nyt se on intissä, mutta meseillään silloin tällöin. Ja vieläkin siis rakastan tätä exää yli kaiken, mietin koko ajan ja nään siitä unia, ja koko ajan yhteiset muistot kummittelee mielessä.

Sitten taas erosta n. kuukausi eteenpäin silloin loppusyksystä mulla tuli juttua erään toisen pojan kanssa, ja ennen joulua seurusteltiinkin pari viikkoa..kunnes poika pisti poikki, koska olin niin passiivinen siinä jutussa enkä vaikuttanut kiinnostuneelta (johtui siis exästä, en ollut päässy yli)..kuitenkin lämmiteltiin juttua tän uuden pojan kanssa siinä joulun jälkeen ja ollaan tapailtu yms. Koko tänä aikana en oo tuntenut mitään syvää ihastumista tätä uutta poikaa kohtaan, vaan vertaan sitä koko ajan exään enkä osaa kuvitella esim. vieväni tätä uutta poikaa tapaamaan vanhempiani tai mitään vastaavaa. Tää uus poika ei vaan herätä mussa semmosta kipinää. En vaan oo osannut sanoa sille ei, ja ollaan pussailtukin tapaillessa ja pidetty kädestä yms. ja tavallaan vois luulla, että seurustellaan.

Kaikki siks, kun en oo osannut jarrutella. Oon vaan ajatellut, että pitäis olla tyytyväinen, kun mulla on kerrankin poika joka on kiinnostunut, ja ei tarttis olla yksin. Mutta toisaalta en halua olla yksin. Oikeasti haluisin exän takas, mutta toisaalta, jos exä ei ikinä aio mun kanssa olla enää muuta kun kaveri, niin teenkö tässä nyt suuren virheen, jos sanon tälle uudelle pojalle ei?
Tänäänkin kun tulin tän uuden pojan luota, niin oli vaikeeta pidätellä kotiintulomatkalla itkua, kun tuli exä mieleen. Neuvoja? Pitäiskö mun antaa uudelle pojalle tilaisuus, vaikka en ole vieläkään neljässä kuukaudessa ihastunut siihen, vai jatkanko elämääni sinkkuna ja yritän päästä yli?

Kommentit (6)

Mo

Älä anna toisen ymmärtää mitään mitä et tarkoita. Minusta olisi järkevää että unohdat tuon uuden pojan ja keskityt pääsemään yli exästäsi. :) Vaikuttaa siltä että tämä poika on sinulle vain entisesi korvike, ja se on väärin kaikkia osapuolia kohtaan.

BabyPhat

^Jep. Muutenkin minua on aina ihmetyttänyt sellainen asia, kun ihmiset alkavat uuteen juttuun vain sen takia, että siinä nyt on joku vierellä -siis seurustellaan seurustelun vuoksi, ei ihmisen vuoksi. Mikä siinä yksinolossa niin pelottaa, ettei voi ottaa omaa aikaa koota ajatuksiaan ja toipua erosta (ennenkaikkea toipua ENTISESTÄ kumppanistaan)?

Ei ole todellakaan reilua tätä tapailemaasi poikaa kohtaan tuo, että sinä mietit ja haikailet yhä entistäsi ja samalla vertailet tätä uutta vanhaan. Kuulostaa [u]laastarisuhteelta[/u]. Tiedäkkö kun harvoin uusi suhde auttaa toipumaan vanhasta, vaan siihen tarvitaan aikaa ja ajatustoimintaa ILMAN ulkopuolista kiehnääjää. Ei kaikki tapahdu sormia näpäyttämällä ja ne ikävät hetket kuuluvat eroprossessiin. Turha hakea lohtua muista jätkistä, ne kun saattavat jopa pahentaa ja pitkittää toipumista.

Ota etäisyyttä tuohon uuteen poikaan ja katso asioita sitten vasta, kun olet oikeasti päässyt yli entisestäsi! Tsemppiä =)

femelle

Jep, en todellakaan halua mitään laastarisuhdetta, ja ymmärrän, ettei se olis oikein tätä uutta poikaa kohtaan, jos vertaan häntä exään koko ajan.

Sen takia vaan ajattelen, että teenköhän nyt suuren virheen jos sanon tolle ei, koska oon todella ujo ja kaverit kaikonneet jonnekin vuosien varrella, niin en tutustu kauheen helposti ihmisiin, ja sen takia on todennäköstä, että olisin yksin vielä viiskymppisenäkin. En pysty solmimaan kontakteja niin helposti, eikä kukaan ikinä lähesty mua kun oon niin vaikea tapaus. Mutta kai se on sit parempi yksin :?

BabyPhat

^No ensiksi sinun on opittava elämään yksin ja löydettävä itseksesi elämääsi jotakin sisältöä. Ei voi olla niin, että elää muista, pitää elää itsestään! :)

Ethän sinä tee virhettä, sillä kyseinen poika ei sinua oikeasti vielä kiinnosta. Haluat vain päästä entisestäsi yli. Ehhe, itseasiassa haluat palata yhteen entisesi kanssa, niinhän sinä taisit sanoa. Järjelläkin mietittynä eihän tuosta uudesta jutusta koituisi kenellekään mitään muuta kuin mielipahaa. Saathan sinä tästä uudesta pojasta ystävän?
"Turhiin" suhteisiin on ihan turha alkaa. Niihin päädytään juuri siksi, koska pelätään yksin olemista. Ne eivät kanna pitkälle ja taas on edessä ero. Uutta vaan kehiin paikkaamaan entistä ja kierre on valmis. Pitäisi kunnioittaa itseään edes sen verran, että tekisi niitä itselleen parhaimpia päätöksiä ja tässä sinun tapauksessa sinulle parasta olisi todellakin unohtaa mieskuviot hetkeksi jos toiseksikin ja keskittyä ihan muuhun.

Aloita harrastus, sieltä saa kavereita. :D

Tsein

Hyvin vahvasti edellisten kanssa samaa mieltä.

On todella epäreilua tätä uutta poikaa kohtaan vedättää häntä ja antaa hänen luulla, että teistä voi tulla jotain. Kyseessä on tunteva ihminen. Kuitenkin jos exäsi antaisi merkkejä siitä, että haluaisi palata yhteen, lemppaisit varmaan tämän pojan samantien mäkeen? Häntä kohtaan olisi todella reilua kertoa missä sinä tunteittesi kanssa menet ja mihin hän sopii tässä kuviossa eli ei oikeastaan vielä mihinkään.

Ja tosiaan kannattais työstää tuota eroa exästä ihan itsekseen, koska siten et satuta siinä prosessissa muita. Siulla on vielä ihan kesken tuo eroaminen, vaikka se fyysisesti on tapahtunutkin useampia kuukausia sitten.

"Ei tarttis olla yksin" on huono peruste olla parisuhteessa.

En ihmettele, että näet unia exästä ja kaipaat, jos pidätte yhteyttä. Varmaankin saat näistä keskusteluista sitä fiilistä, että "Mitä jos sittenkin vielä..." Ehkä sinun pitäisi vältellä myös exää jonkun aikaa ja keskittyä aktiivisesti unohtamaan hänet. Asennoitua asiaan niin, että te ette enää palaa yhteen, piste, ja jatkaa sitten siltä pohjalta eteenpäin ja tosiaan kaikista mieluiten ensin ihan yksin.

kirahveli

Samaa mieltä, on häijyä seurustella toisen kanssa jollei oikeasti ole kiinnostunut, vaikka kuinka pelkäisi yksinäisyyttä. Eikä yksinäisyydessä mitään vikaa ole, aluksi saattaa tuntua kurjalta, mutta alat keksiä itsellesi tekemistä ja pian huomaat että sinkkuna on ihan mukava olla :)
Mutta tuosta eksästäsi..Elätteletkö vielä toiveita että palaisitte yhteen hänen kanssaan ja onko hän antanut ymmärtää että teistä voisi vielä tulla jotain? Jos näin on, niin ehkä olisi parempi kysyä suoraan..Jos taas on selvää, ettei hän halua mitään enää niin parempi ottaa hiukan etäisyyttä. Tietenkin voitte pysyä kavereina, mutta sun pitäisi hiukan jäähdytellä tunteitasi sitä ennen. Mikäli edes haluat olla vain kaveri hänen kanssaan..? Jos kaveruus ei riitä ja toinen ei halua enempää, voisi olla parempi jättää yhteydenpito ainakin joksikin aikaa, se satuttaa vain enemmän.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat