Kumppanin ymmärtäminen tahallaan väärin - Parisuhteet

Amorous

Njoo oon itekki huomannu nyt ku oon alkanu pillereitä syömää ni saatan möksähtää jostai asiasta minkä oon tahallani väärin käsittäny. Mutta pyrin siihe että heti ku tajuan näin tekeväni ni annan periks, vaikka mite olis vaikeeta.

Kommentit (7)

marika_

Itse täytyy myöntää, että kai sitä tähän tulee sorruttua.. tai vaikka joistain tietäisin hyvin, ettei mies oikeasti tarkoita millään pahalla, niin otan silti itseeni ja rupean kiukuttelemaan.. (ja nämä asiat on usein _tosi_ mitättömiä)

Huomaa että tuo ahdistaa miestä aina välillä aikapaljonkin ja toinen rupeaa heti panikoimaan että hei emmä sitä millään pahalla, älä suutu jne.. Pitäs kai vähentää tuota, mutta oon niin herkkis että rupeen mököttämään tosi helposti, vaikka periaatteessa tiedän ettei mtn syytä ole..

Lukretia

Saatanpa tosiaan ottaa joskus tosissani jonkin asian, jonka mies on selvästi osoittanut vitsiksi. Sit möksähdän. :roll: Tässä täytyy petrata, mutta toisaalta mieskin voisi opetella jättämään kertomatta huonot vitsinsä.

Torspo

No ei mun ukko kyllä ketään ääneen kaupungilla mee kehumaan.
Osaa pitää tollaset asiat omassa mielessään, ei rupe tahalleen kiusottelemaan ja testaamaan miten reagoin... Ja mä kyllä tiedän että on olemassa nätimpiäkin naikkosia kuin minä :wink:

Mä teen tota vääinymmärrystä ehkä vähän muista asioista. Just huomionkipeyttäni vaan.. Lapsettaa välillä vähäsen :lol: :lol:

Angelfist

Ennen oli varsin esimerkillinen tuossa tahallaan väärin ymmärtämisessä. Nykyään käyttäydyn fiksummin, enkä tuolla keinolla esim. kerjää kehuja itselleni tms. Joskus tietysti piikittelen tahallani, mutta sanon yleensä aina, että kyllä oikeasti ymmärsin, mitä mieheni tarkoitti sanomisellaan. En siis kehitä mitään turhia riitoja ymmärtämällä asioita huvikseni väärin. Korkeintaan joskus menkkojen aikana saatan nyyhkyttää turhista :)

Yummy

Mä teen tota lähinnä leikilläni ja silleen mukavasti. En keksi nyt mitään tosielämän esimerkkiä, mutta esim. jos mies sanoo, että "onpa sulla kiva hame", saatan sanoa jotain tyyliin "joo joo, oikeesti haluut vaan panna mua" ja hymyillä leikkisästi. (Saikohan mun pointin taaskaan selville, kun oon niin hyvä selittämään silleen, ettei kukaan tajuu.. :P)

Mutta joskus myös mies sanoo jonkun jutun, jonka voi tajuta monella tavalla. Yleensä ymmärrän kyllä, mitä mies oikeesti tarkotti, mutta joskus sit sanon, että miten mä OISIN voinu ymmärtää sen. Se kyllä saattaa joskus saada miehen jotenki surulliseks, ku se ei sitä tarkottanu, eli tosta mun pitäs päästä irti. Esimerkkinä: kun joskus juteltiin mesessä miehen kans ja sanoin, etten jaksa vaihtaa yökkäriä. Se sano jotain, että "luulis sulta helpommin lähtevän vaatteet pois ku menevän päälle". Mulle tuli sit heti mieleen, että tonhan vois ottaa loukkauksena, että mä oisin jotenki kevytkenkänen ja kerroin sille sen. Siis ilmasin kyllä, etten aatellu sen sitä tarkottavan, mutta sille tuli silti paha mieli..|:

Että kyllä, joskus näitä tulee. Mulla on muutenkin sellanen juttu, etten oikeen tunne minkäänlaisia aggressiivisia tunteita ja edellisessä suhteessa mä sitte väänsinkin riitaa jostain ihan vaan siks, et haluun huutaa. En mä koskaan kyllä silloinkaan pystyny siihen, että ihan hukkaan meni nekin ja turhaan tuli aiheutettua pahaa mieltä. Onneks mä en nyt tunne siihen tarvetta.

Puutarhis

En nyt löytänyt aihetta, mutta oma keskusteluni meni toisen otsakkeen alla niin OT:ksi, että päätinpä aloittaa uuden keskustelun.

Myönnättekö koskaan tekevänne tahallanne kumppanille otsikon mukaisesti. Tai tahattomasti.

Olen todennut, että suurinosa miehistä sanoo juuri kuten ajattelevat. Asia on vain ja ainoastaan siinä. He eivät etsi sanomalleen piilomerkityksiä tai taka-ajatuksia, eivätkä vihjaile asioista. Ainakin naiset tekevät näin... Varmasti jotkut miehetkin, mutta ainakin iso osa tuntemistani naisista.

Tarkoitan tällä lähinnä näitä, että jos kumppani sanoo esim. kaupungilla jostakin vastaantulevasta ihmisestä, että olipas se nätti. Monet tuntemistani naisista kääntävät keskustelun sellaiseksi, että eivätkö he riitäkään tai mitä vikaa heissä olisi. Miespuoliset ystäväni vain toteavat, että olet oikeassa/väärässä.

Osa naisista tekee näin, jotta saisi kuulla olevansa nätimpi kuin aiemmin nähty kohde, mutta sehän on juuri sitä tahallaan väärinymmärtämistä. Myönnättekö siis rehellisesti tekevänne näin vai tuleeko reagointi teiltä opitun kaltaisena tapana.

Itse olen opetellut tarkoituksella pois tahallaan väärinymmärtämisestä. Minä en tarvitse tekaistuja kehuja, kuulen aitoja ihan riittävästi. En myöskään jaksa vaivata päätäni sillä, että oliko esim. miehen eilisessä sähköpostissa piilokysymyksenä, että saako hän syödä minunkin pizzanjämäni pois, koska en ottanut sitä töihin evääksi. Kyllä hän kysyy, jos haluaa sen syödä. Parisuhteessani on paljon helpompi olla, kun kysytään ja vastataan suoraan ilman piilovihjailuja.

Joskus väsyneenä en jaksa keskittyä tähän ja saatan tahallani ymmärtää toista väärin (jotta saisi kinattua jostakin). Silloin mies yleensä toteaa, että älä viitsi olla TVY (eli tahallaan väärinymmärtäjä).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat