Eroko paras vaihtoehto ? - Parisuhteet

pink_

Ensin taustaa: Olemme nyt seurustelleet päälle vuoden poikakaverini kanssa. Meillä on 6 vuotta ikäeroa. Olen nyt lukiossa kolmosella,siis abi. Pian olisi edessä tuo uusi opiskelupaikan valinta. Poikakaveri asuu viikot toisella paikkakunnalla (100km päässä) työn ja opiskelun takia. Siellä voisi olla minullekin sopiva koulu mihin voisin hakea. Mutta hakisin sinne paikkakunnalle vain poikakaverin takia. Jos emme ole yhdessä haen luultavasti aivan jonnekki muualle paikkakunnalle.

Ja se ongelma: Nyt siis pian pitäisi päättää mitä teemme. Tai minä teen. Rakastan poikakaveriani enkä haluaisi erota,mutta suhteessamme on kyllä muitakin ongelmia. Vaikka poikakaverissani on vikoja mitä en meinaa kestää, on hän silti useimmiten/tavallisesti mitä ihanin enkä osaa kuvitella ketään muuta hänen tillalle. Mut lyhyesti sanottuna mulla on vakava ongelma luottamisen kanssa(ei johdu poikakaverista) ja aika heikosti uskon siihen että kulta rakastaa mua oikeasti. Tiedän tosi lapsellista :( . Ja poikakaverillani on tosi tosi tosi paljon tyttöjä kavereina,enkä minä tunne/ole tavannut heistä varmaan ketään. Tää tilanne ahdistaa aivan kauheesti. En halua tehdä virhettä tulevaisuuteni suhteen. En halua joutua katumaan myöhemmin. Haluaisin niin selvittää nämä asiat pian ennenku tulen hulluksi. Me ollaan vaan niin huonoja puhuun. Ongelma on tavallaan siis luottamusongelmani ja jotkin poikakaverini ominaisuudet tms. jotka saavat vielä epäilemään lisää.
Olisiko kenellään jotain vastaavanlaisia tilanteita ollu tai muuten vaan jotain sanottavaa,joka vois auttaa johonki suuntaan? Oon niin hukassa tässä tilanteessa :cry:

Kommentit (12)

shazzer

Kiperä tilanne. Sinun täytyy nyt varmaan todella punnita mitä haluat tehdä ja laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Ja tehdä kuten sydän haluaa tehdä. :)

pink_

shazzer: Jos teen niinkuin sydän haluaa niin tietty se on kultani :) ja heti jos suhde ei olis näin heikossa kunnossa niin lähtisin poikakaverini mukaan. Mut nyt en on niin varman meidän suhteen kestävyydestä,vaik yleensä paljon puhutaanki meidän tulevaisuudesta ja poikakaveri on kovasti kyselly koska vois kysyä mua vaimokseen :) mutta silti. tämä oma ongelmani :/ miten opin luottaan??

Ja ilakka: Periaatteessa koulu on aiva sama mihin hakisin,menisin sitte poikakaverini perään tai en. Ja jos hakisin sinne missä kulta on niin se olisi lähempänä kotoani. Mutta se kaupunki ei muuten houkuta,siis ilman poikakaveriani. Mutta tiedän että tulisin katumaan kovasti jos meidän suhteemme tulisi sitten kaatumaan pian.Mutta eihän sitä ikinä aiva varmaksi voi edes tietää,mut jos se kaatuu näihin syihin mitä nyt pelkään.

Kepatäti

Luottamusongelmista on tällä foorumilla paljon keskustelua, kun käytät hakutoimintoa tai selailet hieman tätä parisuhdeosiota niin bongaat niitä kyllä. Jos tiedät, että luottamusongelma on nimenomaan sinun pääsi sisäinen eikä sulla ole syytä olla luottamatta (poikaystävä rehellinen, et oo tullu petetyks tms.) niin en näe kyllä mitään syytä eroon. Vaan sillon sun pitää mennä ittees ja miettiä, mistä nää luottamusongelmat todella johtuu, koska ne ongelmat ei selviä itestään. Vaikka tän suhteen päättäisit, niin samat luottamusongelmat seuraavat sitten seuraavaan (jos kerran vika luottamuksessa ei johdu kumppanista).

Siitä, kannattaako muutta poikaystävän perässä. Jos sulla on vaihtoehtona muuttaa samaan kaupunkiin poikaystäväsi kanssa opiskelemaan alaa jolle tahdot, niin miksi et muuttaisi? Vaikka eroaisittekin niin sinulla silti olisi opiskelupaikkasi. Toki jos nimenomaaan et halua tähän kaupunkiin muuttaa tai jostain muualta löytyisi itseäsi enemmän kiinnostava ala, nin sitten sun on vaan kuunneltava sydäntäs. Kunhan muistat että omia unelmia ei rakkauden takia pidä uhrata!

tessa

Mä olen muutamaa vuotta vanhempana sitä mieltä, että sun täytyy valita opiskelupaikkasi halujesi mukaan. Eihän se tarkoita sitä, että sun täytyy lopettaa teidän suhde jos et muuta samalle paikkakunnalle opiskelemaan. Koulutus on kuitenkin niin tärkeä asia, että siihen kannattaa panostaa. Mieti mitä haluat, keskustelkaa asioista yhdessä ja jos haluat mennä opiskelemaan samalle paikkakunnalle kuin missä hän asuu niin tee se vain siitä syystä, että todella haluat sitä, ei sen takia, että hän haluaa sitä tai siksi, että pelottaa kokeilla omia siipiä.

Kylläpä multa tulee viisasta tekstiä kaksi viikkoa eron jälkeen.

gollum

Mikset voisi muuttaa sille paikalle minne tosiaan haluat? Eihän siinä olisi välimatkaakaan kuin 100km ja voisitte nähdä toisianne joka tapauksessa niin usein kuin haluatte. Ei se kaukosuhde kaada koko suhdetta, jos on kestääkeen. Jos toinen eroaa susta siksi että et muuta samalle paikkakunnalle niin eipä se kovin vakavissaan oo silloin koko suhteessa... :) Tossa olisi hyvä tilaisuus musta löytää se oma itsenäisyyskin, kun kerran vanhempien luota muutat :)

pink_

Siis nyt meillä on viikot välimatkaa 100km mutta jos lähtisin eri paikkakunnalle opiskelemaan kuin kultani on niin luulisin et välimatkaa tulis ainaki 300km ellei enemmänkin. Ja tämä viimeinen vuosi on osoittanu mulle että en halua kaukosuhdetta.Se ei vaan sovi mulle. Ja poikakaveri ei todellakaan ole mua jättämässä! Siis kyllä sille kai sopis se kaukosuhde,mut mulle vaan ei. Ja se koulutukseni on ihan sama menin sitten poikakaverini kaupunkiin tai Tampereelle tms. Nyt vain lähinnä mietin sitä et onko tämä suhde niin hyvällä pohjalla ja miten voisin parantaa suhdetta(etenkin tätä omaa ongelmaani) että olisi järkevintä muuttaa poikakaverini luo. Enkä nyt pelkää omia siipiäni kokeilla. Muuttaisin pois kotoa vain kauemmas varmaan jos poikakaveriani ei olisi. Haluiaisin vain tietää että se olisi paras ratkaisu, että muutan poikakaverini kanssa. Vaikka ei kai sitä kukaan muu voi kertoa. :( En tiedä.

Kepatäti

Jos se toisen kanssa yhteen muuttaminen "pelottaa" (mikä mun mielestä on kyllä melko normaalia, onhan se ihan uus asia ja samalla vielä sulle kotoa pois muuttamisen mullistus) niin miksi et hankkisi tältä poikaystäväsi paikkakunnalta omaa asuntoa? Eihän sen, että muutat samalla paikkakunnalla tarvitse välttämättä tarkoittaa, että teidän on pakko saman katon alla asua.

Aluksi muutat omaan kämppään ja asut siellä kuukauden pari, jos kotiudut yksin asumiseen niin sitten jäät siihen. Jos taas tuntuu, että miehen kanssa asuminen sittenkin houkuttaa, niin sitten mietitte yhdessä ja muutatte yhteen jos molemmista siltä tuntuu.

Mun mielestä ei ole mitään järkeä tarkoituksella muuttaa kauemmas poikaystävästäsi, jos kerran samaa alaa olisit esim. sinne Tampereelle menossa opiskeleman kuten ymmärsin?

papuna

ymmärsinkö oikein,että ootteko edes puhuneet siittä että jos mies muuttaisikin sun "perässä" jonnekkin?

siis edes teoria tasolla!?

ja mtäs jos muutatkin rakkauden "perässä",ja sitten tulee ero tms. et viihdy kaupingissa ,niin voisiko sit vaihtaa paikkakuntaa toiseen samanmoiseen kouluun!?

mä itse ajattelen vähän niin,että siittä tuntee rakkauden,että vaikeetkin päätökset vaan saadaan jotenkin toimimaan.vaikka joskus molemmat vaihtoehdot sattuu. sillon valitaan,se kumpi sattuu vähemmän... kai...en kuitenkaan koe olevani oikee henkilö kertomaan muille miten elää ;)
toivottavasti saatte puhuttua.

pink_

Se ei onnistu et mies muuttais perässä. Ollaan kyllä puhuttu. Mut se ei onnistu ja ymmärrän kyllä.
Oon ehkä huonosti selittänyt,mutta niin. En pelkää yhteenmuuttoa vaan sitä että jos valitsen tulevaisuuteni poikakaverini mukaan ja joudun pettymään eli tulisi ero tai jotain. Se tuntuis aika pahalta sit. Ku periaatteessa mulla on kaksi koulutusvaihtoehtoa. Toinen olisi kaukana Jyväskylässä,siis jos sinne menisin niin joutuisimme eroamaan. En halua 7 vuoden kaukosuhdetta. Se ei ole nyt eikä varsinkaan myöhemmin mahdollista että poikakaverini muuttaisi perässäni. Ja toinen koulu mihin voisin haluta on poikakaverini opiskelupaikkakunnalla. Mutta se paikkakunta ei kiinnosta yhtää.Mut kai poikakaverini takia sinne voisin mennä. Mut sit jos valitsen et menen poikakaverini perässä ja jos tulisi ero,niin syyttäisin itseäni ja katuisin sitä etten hakenut sinne mistä aina olen haaveillut. Vaikka ei se toinenkaa mikää ehdoton haave ole,tunnen että poikakaverini on tärkeämpi. Mutta olenko minä hänelle yhtä tärkeä? Tajuaako hän minkä uhrauksen teen ja onko hän sitten yhtä vakavissaan? Se mietityttää..

Jamaica

pink_: Tiedän täsmälleen mitä tarkoitat. Itse pohdin samaa, eli muuttaako muualle opiskelemaan vai jäädäkö samalle paikkakunnalle poikaystäväni kanssa. Pelkään toisinaan, että jos jään tänne, en välttämättä jääkään koulutuksen takia vaan poikaystäväni. Tai siis sitä, että jään ja tuleekin ero, sitten kaduttaa. Äh, hankala selittää :/ Ymmärsikö kukaan?
Olen onnellinen poikaystäväni kanssa, enkä minäkään osaisi kuvitella ketään muuta hänen tilalleen. Siksikään en haluaisi heittää tätä hukkaan, mutta tosiaan, olen sellainen jossittelija "jos tulee ero" yms. Minua kiinnostaisi eräs toinen ala toisella paikkakunnalla kaukana täältä ja toisaalta eräs toinen täällä missä asun. En vain ole varma kiinnostaako ko. ala täällä missä asun oikeasti, vai yritänkö vain keksiä edes jotain, jotta saisimme olla yhdessä. Toisaalta olen kyllä luopunut osittain siitä alasta, joka olisi toisella paikkakunnalla, koska siitä työllistyisi vain eniten yksityisyrittäjiä, enkä tado semmoseen ryhtyä.
Ääh, aika sekavaa. Kysykää, jos ette ymmärrä :)

Malina sanoi suunnilleen millainen minäkin toisinaan tuppaan olemaan..

pink_

Jamaica: Minä ymmärsin täysin. Kiva et on joku joka on samassa tilanteessa. Vaikka tilanne ei kyllä ole kiva,en toivoisi sitä kenelläkään. Tässä ollaan niin suurten päätösten edessä,en tiedä yhtää mitä tekisin :/

pink_

Malina: se että poikakaverini ei VOI muuttaa perässäni monen sadan kilometrin päähän ei selitä meidän tilanteesta mitään. Minä en oo edes ikinä pyytänyt tai edes harkinnut sitä että poikkis tulis perässä koska sillä on painavat syyt jäädä tänne. Hän saa parin vuoden sisällä vanhempiensa maatilan haltuunsa enkä minä siis aio tätä vaatia lähtemään minun perässä. ymmärrän hänen syynsä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat