Vanhan ystävyyden elvyttäminen? - Parisuhteet

rosa*

Mää yrittäsin pysyä kaverina tällasen ihmisen kans, sellanen syvempi ystävyys tuskin onnistuu jos toinen on epäluotettava ja määräilevä. Inhoan kuitenki sitä että ei olla edes väleissä ja kannetaan kaunaa ja puhutaan pskaa. Koittasin sopia välit ja pysyä tavallisena kaverina.. :)

Kommentit (1)

Daya_

Kyseessä on useita vuosia kestänyt ystävyyssuhde.

Kyseessä on ihminen joka tykkää pomottaa ihmisiä ja haluaa muiden hyppivän hänen pillinsä mukaan.

Välimme menivät erään mitättömän riidan takia poikki. Hänen aloitteestaan välit pistettiin jäihin, enkä yrittänyt estellä. Tuntui pahalta heittää monen vuoden ystävyys hukkaan turhan takia, mutta olin siinä vaiheessa niin uupunut ystävyydestämme etten enää itsekään halunnut jatkaa.

No muutamia kuukausia kului, ja tämä ystävä alkoi perumaan puheitaan. Ilmoitti että hyväksyy suhteeni uuden ystäväni kanssa ja haluaisi korjata välit. Itse en enää halunnut. Olin lopen uupunut siihen ihmiseen, jossa oli paljon muitakin ongelmia.

Nyt kuitenkin reilun vuoden jälkeen tästä olen todennut, etten ehkä koskaan saavuta vastaavaa ystävyyssuhdetta, mitä meillä oli. Siinä oli huonoja puolia, mutta se ihminen on niin uskomattoman paljon samankaltainen kuin minä, ajatusratamme kulkivat aina samoja reittejä. En usko löytäväni enää koskaan hänen kaltaista sielunkumppania. En hyvässä enkä huonossa! :roll:
Nyt olen alkanut harkitsemaan josko yrittäisin elvyttää välejämme... Olisiko mikään kuitenkaan enää ennallaan?

Olisi hienoa kuulla kokemuksia rikkinäisten välien eloon herättämisestä.

Suuri ongelma ystävyyssuhteessamme oli luottamus. Sen puute nimittäin. En tiedä oliko epäluottamus molemminpuoleista, mutta itse tiedän ettei häneen voi luottaa. Hän ei pidä lähes mitään asioita omana tietonaan. On kyse mistä tahansa. Hän ei yksinkertaisesti pysty siihen.

Mitä tekisitte tilanteessani? Luottamus on tärkeä osa ystävyyttä, mutta silti kaipaan kyseistä ihmistä. Onko järkee vai ei? :?

Unohtaisitteko tuollaisen suhteen, vai jatkaisitteko?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat