Mitä kokkaisin kullalle? - Parisuhteet

Puhelinpervo

Kokkaa jotain mitä osaat varmasti :D

Sivut

Kommentit (17)

closure

Oon miettiny monta kertaa kokkaavani jotain murulle, mutta se on niin valikoiva ettei sille oikeen mikään kelpaa :D Näitä ehdotuksia pitää kyllä kokeilla, kuulostaa sen verran hyvältä =P~

Rasberry

Aina kun kysyn murulta mitä tehtäis ruoaksi, se sanoo poikkeuksetta "Kanarisottoa!" :shock: teen kuulemma herkullista sellaista 8-[

Se on todella yksinkertainen. Laittaa riisit kiehumaan, lisää keitinveteen soijakastiketta ja tabascoa, ruskistaa kanasuikaleet pannulla öljyssä, maustaa ne voimakkaasti (kanamauste, curry, viherpippuri, aromisuola, valkosipulijauhe yms.). Kun riisit on puolikypsiä, lisää sen veteen herne-maissi-paprika-sekoitusta, ja mausta vihannesmausteella. Lopuksi sekoitat kaiken yhteen, ja voila!
Risoton kanssa sopii äärettömän hyvin raikas, yksinkertainen salaatti, esim. amerikan salaattia, kurkkua ja kirsikkatomaattia.

Taistelukääpiö

mä mokasin aika pahasti kun kokkasin kullalle kun sil oli synttärit. silloin oltiin oltu vasta kuukauden seurusteltu ja päätin et voisin tehä täytettyä paprikaa, riisiä ja tomaattisalaattia. no joo... unohdin silloin täysin et se on tomaatille allerginen... :oops:

porriainen

ite teen kanapastaa tän ohjeen mukaan, parasta mitä tiedän :)
elikkäs..:
-Keitä pasta (ite käytän farfalle pastaa :))
Kanakastike:
-ruskista kanat pannulla (saa vähän palaa, ei nyt tietenkään ihan mustaks mutta väriä pintaan)
-mausta mustapippurilla ja broilerimausteella
-lisää 400gr kanaa kohti (yks paketillinen kanaa siis) 2purkkia rainbown 15% ruokakermaa, ruokalusikallinen viinietikkaa ja hyppysellinen basilikaa

ton tarkemmin en osaa selostaa :)

sparxx

Poikaystävälläni on synttärit tässä piakkoin ja ajattelin silloin tehdä hänelle jotain hyvää ruokaa. Kokkaustaitoni eivät ole kuitenkaan kovin erikoiset, joten jotain suht helppoa pitäisi keksiä :) Ideoita?

Piksu86

Yksi hyvä johon ei taitojakaan pahemmin vaadita on tortillat. Niihinhän voi sitten itse laittaa täytteeksi mitä haluaa. Teet vaikka hyvän salaatin ja jonkun kastikkeen. Itse tein näin ja tykättiin :)

twiggy

No yks aika helppo olis, jos ostaisit jotain piffejä, ja paistaisit niitä, sit joku sellanen kaupan valmispastajutska, esim kermapasta on tooosi hyvää ! ja helppo tehdä. Sit lisäksi vaikka vihersalaattia tms, ja jälkkäriks vaikka mansikkarahkaa =)

gollum

Joo mä oon tehny kans tortilloja, ja ostanu niihen sellasen santa marian valmiskastikken ku kastikkeen teko on mulle mahdotonta.

Tai vaik lohta aurajuustolla+perunamuusia.

Banda

Jos haluu ihan omin käsin mussulleen jtn tehdä, niin esim osterithan on tunnettu "lemmenruoka" (ainakin aasiassa.. kuitenkin) ja vielä suhteellisen helppoa laittaa, minen sitä ihan tarkkaan muista (reseptiä) mutta eiköhän se netistä löydy..

kurkku

Mistäs sais kunnollisia pastaohjeita, mitkä ovat myös HYVIÄ. Kun kaikkialta löytyy pastaohjeita, mutta monet ovat sellasia erittäin ällöjä litkuja, näin raa'asti sanottuna. Itse tosiaan en ole mikään hyvä kokki, joten jos löytäis ihan valmistuksen ohjeet ihan alusta-loppuun?? :D

Lukretia

Hui, syökö oikeesti jotkut jotain ostereita? :o :)

Yksi tosi helppo pastakastike on sellainen, johon tulee vaan ruokakermaa purkki ja rasia tuorejuustoa. Ne vain sekoittaa ja lämmittää kattilassa. Makua voi vaihdella käyttämällä eri makuisia juustoja, oma suosikkini on aurinkokuivattu tomaatti. Hyvää sellaisenaan, mutta lihansyöjä voi lisätä siihen kinkkusuikaleita tai jauhelihaa.

Itse ajattelin kokata viikonloppuna viimeisimmän Yhteishyvän ruokalehden mukaan minttulihapullia, pastaa ja vadelmapiirakkaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat