"Poikaystävä" ei haluaisi tavata vanhempia, vanhem - Parisuhteet

Svenja

Tästä tulee melko pitkä juttu, mutta toivottavasti jaksatte lukea. Tarvitsisin todellakin neuvoa! :/

Eli, olen tapaillut yhtä miestä, vaikka nyt "Mikkoa", puolitoista vuotta. Olemme kuin pari ja ainoa ero on vain, että emme ole virallistaneet sitä. Meillä on aivan ihanaa yhdessä ja molemmat ovat tosissaan tässä mukana. Ainoa vaan, että Mikolla on sitoutumiskammo, eikä ole vielä valmis virallisesti seurustelemaan.

Olen varma, että hän pitää minusta paljon ja todella on tosissaan mun kanssa eikä pelleile. Ennen minua hän seurusteli 4,5 vuotta yhden naisen kanssa, eikä se suhde ollut hirveän mukava. Tää nainen oli kauhean mustasukkainen, eikä antanut Mikon oikeestaan mennä minnekkään. 2 viikkoa ennen mun tapaamista Mikko jätti tämän naisen.

Viime kuukausina meidän juttu on vakavoitunu paljon, olen hänen luonaan todella usein ja kotona ehkä pari yötä viikossa. Tämän takia mun vanhemmat haluaisi vihdoin tavata Mikon, Mikko taas ei ole valmis tapaamaan niitä. Mun vanhemmat ei kuitenkaan pidä siitä, että olen siellä todella usein ja kuitenkin me ollaan Mikon kanssa todella läheisiä, niin ne myös haluaisi tavata hänet vihdoinkin. Eihän se varmaan ole mukavaa kun ei tiedä kenellä tytär on yötä.

Kun aloimme tapailemaan, tilanne oli pahempi kuin nyt. Hän ei pystynyt usein tapaamaan, ettei rupeaisi ahdistamaan ym. Nyt hän pystyy usein tapaamaan, eli aika on siis auttanut paljon. Aikaa kuitenkin vielä tarvitaan lisää, ennen kuin hän pystyy sitoutumaan.

Nyt sitten isä sanoi, että uuden vuoden jälkeen olisi kyllä hyvä nähdä hänet, en vaan tiedä miten saisin Mikon tapaamaan heidät.. En mä voi häntä siihen pakottaakaan. Me ollaan molemmat Mikon kanssa täysi-ikäisiä, Mikko muutaman vuoden vanhempi. Eli ei siis mitään teinejä enää olla.

Miten siis voisin saada Mikon tapaamaan vanhempani, niin että en painostaisi häntä siihen? Kaikki neuvot käy.
Kiitos kaikille.

Kommentit (4)

Jaeniver

Sama tilanne oli minulla aikoinaan. Vanhemmat painostivat, että haluavat nähdä mieheni, mutta mies ei ollut valmis. Hän sanoi, että ei ole valmis, sillä emme seurustelleet vakavasti.

Missään vaiheessa en painostanut vanhempiani tapaamaan, mutta pakko myöntää, että olin kyllä aika painostava, kun kyselin milloin olemme virallisesti pari. Ahdisti kokoajan se, että kaikki tietävät meistä ja pitävät meitä parina, mutta emme sitä virallisesti olleet. Vietimme aikaa todella paljon yhdessä. Olin jopa tavannut hänen vanhempansa.

Lopulta aloimme seurustella vakavasti noin vuoden tuntemisen jälkeen ja mies tuli mielellään tapaamaan vanhempiani. Olivathan vanhempani vähän närkästyneitä, koska mies ei ollut aiemmin tullut näytille, mutta hyvin kaikki sitten loppujen lopuksi meni.

Emilie

Ensinnäkin olen pahoillani sen puolesta, että mies ehti olla vain hetken sinkkuna vaikean suhteen jälkeen. Pitempi toipumisaika olisi ehkä antanut hänelle enemmän eväitä tulevaisuuteen, eikä sinun olisi tarvinnut kärsiä vanhan suhteen haamuista. Valitettavasti joudutte nyt elämään vallitsevan tilanteen kanssa ja toivottavasti miehesi kykenee pian rakentamaan vakavaa suhdetta kanssasi.

Mietin tälläistä, että rehellisesti kertoisit omille vanhemmillesi mikä tilanne on. Kertoisit miksi mies ei tahdo tavata heitä, joten vanhempien ei tarvitse turhaan spekuloida syitä. Kaikkia yksityiskohtia ei tietenkään tarvitse kertoa, mutta pääpiirteet. Jos porukkasi ovat ymmärtäväisiä luulisin, että he ymmärtävät miksi miehelläsi on vaikeuksia tämän asian kanssa. Muistuta, että olette kummatkin aikuisia ihmisiä ja saat päättää kenen kanssa kuljet. Parisuhteesi ei pitäisi juurikaan kuulua vanhemmillesi. Huolissaan he saavat olla, mutta osoita ettei heille ole syytä huoleen ja tiedät mitä teet. Se on kuitenkin aina fakta, että vanhemmat jaksavat huolehtia, oli sitten kuinka vanha tahansa (:

Jaeniver

Jep, minunkin miehelläni oli takana rankka pitkä suhde. Mies oli erotessaan päättänyt, ettei seurustele moneen vuoteen ja minähän tulin hänen elämäänsä pahasti tämän "seurustelemattomuuden" aikana.

Vanhemmille yritin asian selostaa, mutta he vetivät kuitenkin omat johtopäätökset. Muunmuassa, että mies ei välitä tarpeeksi jne. Isänihän sanoi yhdessä vaiheessa, ettei halua nähdä miestäni ollenkaan, koska mies on aiheuttanut minulle pahan mielen monen monta kertaa. Onneksi tapaaminen meni loppujen lopuksi hyvin...

esiska

Samoilla linjoilla olen, että kerro vanhemmillesi mikä on tilanne. Voithan pyytää vanhempiasi olemaan kyselemättä suhteestanne jos se on miehellesi vaikea tilanne.
Itsellä oli tilanne jossa mies oli puoli vuotta sitten eronnut 3,5 vuoden suhteesta. Tyttö oli hänet jättänyt ja se oli aika kova paikka miehelle.
Minä olin myös eronnu 3 vuoden suhteesta. Molemmilla siis jonkinlainen sitoutumiskammo. Mutta kun tavattiin niin ei voitu olla enää yksin.
5kk:n jälkeen esiteltiin molemmat vanhemmille...mutta koskaan ei puhuttu virallistamisesta. Jotenkin vain oli helppo olla niin.
Tottakai sovittiin ettei muita miehiä ja naisia toisilla ole. Sitten vain 8kk jälkeen "kasvettiin" yhteen, alettii esitellä tosiamme tyttö- ja poikakaverina, kumppanina, rakkaana jne.
Voithan yrittää jotain muuta kuin "virallista" esittelyä, sattukaa samaan paikkaa missä vanhempanne ovat. Tai pyydä mieheltäsi jos hän tulisi vaikka auttamaan jossain työssä vanhempiasi.
TOivon että tilanteenne selviää, tottakai vanhempien on saatava tutustua mieheesi. Huolissaanhan he ovat kun eivät tiedä kenen luona oleilet :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat