En tunne kultaani enää?! - Parisuhteet

Naima--

Tähän asti luulin tuntevani hänet.. Olemme seurustelleet puolitoista vuotta ja kultani on aina puhunut kuinka vihaa tupakkaa ja huumeita eikä ikinä voisi kokeilla. Mutta nyt tämä asenne on tuntunut muuttuvan, sillä eilen hän oli syönyt joitain sieniä kavereittensa kanssa siksi että niistä tulisi hyvä olo.. Olen ihan vihasena ja kauhuissani.. Noin 3kk sitten hän oli syönyt puunsiemeniä ja sen seuraksena kussut sänkyymme yöllä.. :shock: Olin niin vihanen ja samaan ainkaan huolissani, miksi hän tekee tuollaista?? Eikö hänellä muka ole jo hyvä olla minun kanssani? Lisäksi hän selitti ihan innoissaan kuinka menee syksyllä kesäämään jotain sieniä että voi syödä ne.. :cry: Mitä minun pitäisi tehdä..Eikä ole edes ketään kenelle voisin tai uskoltaisin tästä puhua.

Sivut

Kommentit (19)

Mistake

Teidän olisi hyvä keskustella asiasta.. Mutta en minäkään kyllä voisi käsittää jos poikkikseni alkaisi syömään sieniä ja keräämään niitä sitä varten että olo paranisi.. Siis kai hän kuivattaa ne??

En kyllä tiedä mitään huumeista tai mistään eikä kyllä kiinnostakkaan paskan vertaa, mutta ei varmaan kovin terveellistä.. tai ainankaan puunsiemenet.. :shock: Niin ja kivoja sivu vaikutuksia toi sänkyyn kuseminen..

Naima--

Joo jotain kyllä ne oli kuivatettuja.. mulla on kauhee olo tästä :evil: en tiedä onko tämä sitten normaalia?? Siis onko joku joskus täällä syönyt kuivatettuja sieniä tai puun siemeniä??

Lintu
Naima--
Lisäksi hän selitti ihan innoissaan kuinka menee syksyllä kesäämään jotain sieniä että voi syödä ne.. :cry:

Kuulostaa kamalalta! Teidän kannattaa tosissaan keskustella, kerro poikaystävällesi että sinusta tuntuu pahalta hänen kokeilut ja mitä mieltä olet tuosta touhusta. Tuo, että hän selittää innoissaan välittämättä reaktiostasi, saattaa olla myös huomionhakuisuutta tavallaan ja halua shokeerata. Juttele ihmeessä hänen kanssaan ja kerro miltä sinusta tuntuu! Toivottavasti asia ratkeaa :)

Neppis_

Noh, se kokeilu vaihde tulee joskus väkisinkin eteen . Kokemuksen syvällä rinta äänellä.. Itse olin suht streitti, mut kävikin toisin.. :shock:
[size=9](vaikken silti mikään nisti ole .. he :D )
[/size]
Ja veikkaan et yks osa (ja aika suurikin syy) on kaverit.. oletko seurannut millaisessa porukassa hän hiihtää..? .. Monesti lähtee mukaan vaikkei itse niin varma olisikaan tai haluaisi pysyä vain alkoholissa kun haluaa päihtyä.
Ja no jokaisen kylläkin oma asia mitä omalle keholleen ja pääkopalleen tekee, en usko että kannattaisi kuitenkaan liian huolissan olla.
Hyvä että asian kuitenkin olet huomannut, jos tarve vaatii, tiukan tullen, VOI asiaan puuttua.. (eli jos käyttö menee liiallisuuksiin..)

Tietäähän poikkiksesi et sieniä ei saisi käyttää kahta krt per vuoteen enempää.. ??
Se rasittaa maksaa aivan liikaa, (en muista tarkalleen miten paljon verrattuna, mutta) yksi krt vastaa n. kymmentä juomis kertaa (maksan toiminnon suhteen..) ja tuostakin kannattaa lukea kirjoista tai netistä..

Ja joo yhdyn Mistake n kommenttiin että puhukaa! Uskon että se selventää ja paljon.. tosin rauhalliseen sävyyn..

Jos ei sekään auta.. hmm.. sitten se onkin sinusta kiinni mitä kykenet tekemään, lähdetkö vai jäätkö.. Mutta silti kannattaa antaa aikaa. jos se on ohi mennäkseen se menee..
trust me

(oman mieheni "kokeilut" jäi puoli tiehen.. ajan kanssa.. )

Naima--

Niin, kyllä mäkin joskus teininä tyhmyyksissäni polttelin yhden kesän tupakkaa mutta onneksi se jäi siihen. Kultani sanoi että ei olisi kanssani jos polttaisin :shock: ihan kiva kun pitää huolta mutta joskus se on todella ärsyttävää.. koska en saa ottaa kuulema tatuointia tai mitään lävistystä saati sitten edes toisia korvareikiä :? Mutta silti hän saa kokeilla sieniä mistä en pidä laisinkaan..

Kyllä minä hännen kaverinsa tunnen aika hyvin ja tiedän että ainankin 2 ovat sellaisia jotka ovat kovia kokeilemaan ja yksi jopa polttelee pilveä sun muuta pöperöä :roll:

Mä rakastan kuitenkin kultaani tosi paljon ja hän on oikeastaan ensinmäinen vakava ja "aikuismainen" suhteeni.. Minut on jätetty monta kertaa niin yritän aina suhtautua kullan mokailuihin kevyesti koska en kestäisi menettää häntä :(

Naima--

Joo tuota otan selvää mokomista sienístä, ja kyllä ne kuulemma jotain huumavia pitäisikin olla, tämä yksi kaveri saa hankittua mitä kummallisempia huumausaineita.. :roll:

Tuota en tiennyt että niitä sieniä ei voi syödän kuin kerran vuodessa/tai ei kannata :shock: Pelottaa myös että kultani tekee jotain selkäni takana.. siis näitä kokeiluja, kun tämäkin niin ihmetytti koska hän ei ikinä ole ollut kiinnostunut mistään päihteistä paitsi alkoholista, mutta sitäkin hän juo vähän ja harvoin.

Pennsylvania

Aloitusviestisi jälkeen mietin, että oletkohan tosissasi, kun reaktiosi tuntuu niin liioitellulta. Päättelin lopulta, että olet. Ymmärrän huolesi sienien vaaroista, en niinkään siitä, että poikaystäväsi vähän kokeilee päihteitä. Olet ilmeisesti hyvin nuori, mutta kokeilut nyt ovat melkolailla luonnollinen osa ihmiselämää.

Huumesienet voivat kyllä olla kovastikin vaarallisempaa myrkkyä kuin alkoholi tai tupakka, olen kuullut tapauksista, joissa psykoosinomainen tila on pahimmillaan jäänyt suurkuluttajilla jopa pysyvästi päälle. Jotkut sienityypit voivat myös aiheuttaa taantumia vielä kuukausia käytön jälkeen, huumaustila voi napsahtaa päälle vaikka työhaastattelussa puoli vuotta edellisen sienihumalan jälkeen. Liian suuri myrkytystila voi luonnollisesti myös olla tappava. Sienihumalat ovat verrattavissa joihinkin hallusinogeeneihin, kuten lsd:hen, kuulemma. Ei ole omakohtaista kokemusta käyttäjänä, toisin kun useilla kavereillani, myös miesystävälläni. Googlaa esim. silokit, ne ovat melko yleisiä sieniä Suomessa, ja ehkä yleisin huumaamistarkoitukseen käytetty sienilaji täällä. Ehkä poikaystäväsi pitää luonnonmukaista humaltumista jollakin tapaa kemiallista paremana, mutta silti suosittelisin mielummin vaikka pilvenpolttoa, jonka riskit ovat huomattavasti pienemmät.

Naima--

Kiitos paljon näistä vastauksista :) Juttelin eilen poikaystäväni kanssa ja tein selväksi että en pidä siitä että hän kokeilee minkään sortin huumeita. Hän kovasti vakuutteli että niiden sienien syöminen on turvallisempaa kuin muitten huumeitten tai alkoholin juominen, mutta sitä en oikeen nielly.

Ja joo kyllä tein tämän keskustelun ihan tosissani, olen 19 eli kyllä aika nuori.. ja poikaystäväni 20 vuotta.

Huoh.. kulta sanoi että tulevaisuudessa joskus haluaisi silti syödä sieniä, mutta ei sanonut tarkalleen kuinka usein.. mutta katsotaan nyt mitä tapahtuu :?

gollum

Mun mielestä reaktio ei taas ollut lainkaan liioiteltu, vaan ihan oikeutettu. On aika iso harppaus päihdekielteisestä sienien syömiseen. Mun poikaystävä on kokeillut huumeita joskus kun aloittelimme seurustelua, ja silloin annoin anteeksi, kun siinä oli niin monia muitakin asioita tosi sekaisin. Jos nyt tekisi, yhtäkkiä...en tiedä. Voisin ehkä antaa anteeksi, mutta menisi kyllä mulla paljon aikaa. Se tuntuisi musta kokonaan eri ihmiseltä. Kokeilut voi joillekin olla pieni asia, mutta mulle se ei oo. Mulle tollaset kokeilut ei myöskään oo mikään välttämätön luonnollinen osa elämää. Ite en oo kokeillut, eikä koskaan tuu kiinnostamaankaan kokeilla.

viia!
Neppis_

Ja no jokaisen kylläkin oma asia mitä omalle keholleen ja pääkopalleen tekee, en usko että kannattaisi kuitenkaan liian huolissan olla.
Hyvä että asian kuitenkin olet huomannut, jos tarve vaatii, tiukan tullen, VOI asiaan puuttua.. (eli jos käyttö menee liiallisuuksiin..)

mun mielestä ei ole oikein ajatella, että on jokaisen oma asia mitä itselleen tekee. en sinänsä ole perehtynyt näihin sieniin enkä tunne ketään käyttäjää, mutta ei kai tarvitsekaan - mä en katselisi mitään sekoilua enkä niitä seurauksia (vrt. sänkyyn pissaaminen)! kai parisuhteessa saa vaatia huomaavaisuutta, ja tässä tapauksessa se tarkoittaisi siis päihteettömyyttä. mun mielestä jo tuo aloittajan poikaystävän käytös menee heti vähän liiallisuuksiin.

totta puhuen en ole kyllä koskaan tajunnut sitä, että kaikilla ihmisillä muka tulisi vastaan joku "kokeiluvaihe". onhan se nyt ihan itsestä kiinni, että repsahdatko nappailemaan kaikkea mitä kaveritkin (ja niiden kaverit) vai et.

Pirpana

Kuulostaa pelottelulta ja siltä mitä tuolla aiemmin sanottiin, eli halulta shokeerata. Jos se todella on sitä, niin kokeile seuraavan kerran vain mumista "aha" tai jotain ja lue vaikka kirjaa samalla ja hymähtele. En tiedä tepsiikö häneen, sinähän hänet tunnet, mutta entiseen poikaystävääni tehosi kun hän aikoinaan kiristi minua itsensä viiltelyn uhkailemisella.

Ja anteeksi nyt vain, mutta pakkoa sanoa ettei tuo teidän suhteenne kovin aikuismaiselta minusta kuulosta kun poikaystäväsi on noin "teinimäinen" :lol: Mieti haluaako hän sinun taipuvan johonkin toivomukseensa käyttäytymällä noin. Enkä suosittelisi kyllä jäämään epätyydyttävään suhteeseen vain siksi että ei jaksa enää pettyä, siitä on pidemmän päälle vain vielä enemmän harmia kuin yksinolosta :?

niisku

Ei tuollaista tarvitse sietää! Jätkä käyttää huumeita, eli jätä se, tyttö hyvä! Löydät varmasti paremman, tuosta kaverista ei seuraa muuta kuin ongelmia. On todella lapsellista 20 vuotiaalta toimia noin, älä kuuntele selityksiä sillä hyviä sellaisia ei ole! Kokeilu ei ole mikään peruste, ei myöskään se, että on ollut kännissä tms. Itse olen työn puolesta ollut paljon tekemisissä enemmän ja vähemmän narkkareiden kanssa ja suosittelen pysymään erossa ihmisistä joilla on taipumusta tuollaiseen, oman tulevaisuutesi ja turvallisuutesi vuoksi! Sienet saattavat kuulostaa harmittomalta mutta eivät todellakaan ole sitä. Ne ovat vain suosittuja sillä niitä on kohtalaisen helppo hankkia. Miksi alistut sietämään tuollaista? Toivon todella ettet ole niitä tyttöjä jotka roikkuvat ties minkälaisten tyyppien kanssa ikäänkuin he rankaisisivat itseään jostain tai sitten he pelkäävät etteivät saa ketään muuta. Mieti tarkkaan mitä odotat ja toivot tulevalta, sen verran voin kuitenkin sanoa että nyt mennään aivan väärään suuntaan! Ei pidä jäädä roikkumaan p*skaan, sillä on tapana kuivua ensin ja lopulta liueta sateeseen!
En tarkoita loukata ketään, mutta tämä asia ei parane hyssytelemällä ja paapomalla antaen asioiden mennä huonompaan suuntaan.

ÄLÄ PILAA ELÄMÄÄSI, ON MUITAKIN MIEHIÄ!

KataTheBlondi

niisku puhuu asiaa.
Ei sun tarvitse katsoa huumeiden käyttöä, kenenkään ei tarvitse sitä katsoa. Sama pätee mihin tahansa päihteisiin. Jos kumppanilla on paha olla oman päihteiden käytön takia, ja haluaa kumppanin pitää, täytyy haluta lopettaa se oman kullan hyvinvoinnin vuoksi.
Sun pitää herättää miehes siihen että sä voit lähtee kävelemään. Eli huumeet tai sinä. Tämä on mun mielestä yksi niistä asioista missä on oikeutettua tuo sanoa.

Naima--

En aijokkaan jäädä roikkumaan poikaystävääni jos hän tekee toista kertaa tuota virhettä. Annoin hänelle nyt vielä yhden mahdollisuuden koska mielestäni hän kuitenkin ansaitsee sen koska ei ole ennen mokannut mitenkään suhteessamme aikaisemmin ja se on aika hyvin eikö?.. Toivon että hän tajusi merkkini ja ymmärsi että olen tosissani. Hän on hyvin rehellinen ja kertoi tästä huume kokeilustakin heti.

Tiedän että aika monet miehet ovat kerran elämässään kokeilleet jtn huumetta tai vastaavaa ja siksi toivon että tämä kokeilu jää kultani kohdallakin tähän! Koska en todellakaan halua narkkaria :evil:

En vain voi vieläkään käsittää miten poikaystäväni ohjautui kokeilemaan tälläistä koska tulee hyvästä perheestä jossa kukaan ei edes tupakoi, ja on muutenkin kunnollinen töissä käyvä ja koulunsa kunnialla loppuun suorittanut nuori mies :?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat