Pitäisikö erota/pitää taukoa? - Parisuhteet

Cara-

Jos selittäisit asian poikaystävälles niin kun sen selitit meille tänne foorumille? Voit vaikka kirjottaa kirjeen vähän tota alotusviestiäs muutellen jos on vaikee sanoa asioita kasvotusten niinkuin ne haluaa sanoa... Ehkä poikaystäväs ei oo ymmärtäny ihan täysin miltä susta oikeesti tuntuu ja pistää sen huomionkipeyden piikkiin. Tollaset jutut kannattaa selvittää ennen yhteenmuuttoa koska ei se välttämättä auta asiaa vaikka oottekin saman katon alla, ja sitten on vielä vaikeampi ruveta miettimään eroa. Toivottavasti hän ymmärtää ja asia selviää.

Kommentit (11)

olematon

ehkä kannattais ottaa teidän suhde vakavasti puheeks ja keskustella ihan face to face ja katsoa että mitä mieltä molemmat on. Ehkä molemmat havahtuu ja herää todellisuuteen ja mahdollisesti päättää pitää suhteesta parempaa huolta...

tessa

Mä suosittelisin ainakin lykkäämään sitä yhteenmuuttoa ja kihlautumista siihen asti kunnes olette saaneet asiat selvitettyä. Mekin ollaan seurusteltu kaksi vuotta ja yhteenmuutosta on aina välillä puhuttu, mutta viime aikoina meillä on ollut pieni kriisi(joka tosin näyttää olevan nyt ohi), joten haluan vähän aikaa katsoa, että palaako asiat ennalleen. Toisaalta on ihan hyvä jos ennen yhteenmuuttoa/kihlausta tulee vähän huonompikin jakso niin tietää paremmin mihin päänsä pistää eikä näe kaikkea niin vaaleanpunaisena.

olematon

mullakin oli joskus toi tilanne että asuttiin saman katon alla ja töiltä ehittiin nähä tosi vähän ja senki aikaa tyylii miekkonen nukku, vapaailtoina olin tyyliin yksin himassa ku sit kaikki miehen kaverit haki sitä niitten kanssa aikaa viettämään.. ikävä kyllä tää systeemi päättyi eroon. Ei sitä loppujen lopuks kumpikaan jaksanu, vaikka tosin nyt on taas kyseisen miehen tiimoilta tullu anteekspyyntöjä mun feidaamisesta ja haluais palata yhteen. Huoh.

vilkas

Olen nyt seurustellut jätkäkaverini kanssa vähän yli 2 vuotta, mutta olen alkanut miettimään tai joskus on tullut sellanen tunne(usein riidellessä),että pitäisiköhän erota tai jtak vastaataa..näemme nykyään aika paljon vaan vkloppuisin, koska poikaystäväni on aina kauheen väsynyt töiden jälkeen ja menee melkein heti nukkumaan,kun pääsee töistä ja nukkuu aamuun saakka..jos koitan hänelle soittaa muuten vaan tai kysyä et nähtäiskö, ni yleensä herätän hänet kesken unien ja hän tokaisee puhelimeen vähän vihaisesti: niin mitä asiaa..?

Ja nyt minusta on tullut sellanen etten uskalla oikein enää soittaa hänelle,koska kumminkin herättäisin hänet..ja hän taas itse soittaa arkisin mulle aika harvoin(koska nukkuu) ja enkä aina jaksaisi odottaa hänen soittovan..olen sanonutkin hänelle, että nykyään jännitän vähän hänelle soittamista ja sitä et hän suttuu..hän on sanonut että ei mun sellasta tarvi jännittää ja että voin soittaa silloin, kun haluan..eikä hän myös tajua muuttaa tapojansa,vaikka yritän hänelle niitsä sanoa..välillä pyydän häntä tulemaan meille suoraan töistö, että voisimme edes vähän aikaan olla yhdessä ja mennä sitten yhdessä aikaisin nukkumaan..mutta yleensä hänellä on jokin tarve kumminkin käydä kotonansa, vaikka ei siellä tekisi mitn erikoista..

tämän takia minusta on tullut jotenkin laiska tekemään mitn suhteemme eteen..en viitsi enää tehdä hänelle mitn yllätyksiä, ja tuntuu ettei seksikään niin kauheesti kiinnostais..välillä teen alotteen ihan sen takia,koska olen tottunut siihen että enne meillä on ollut melkein aina seksiä,kun ollaan nähty..ja jos ei nyt ole, ni tulee välillä sellanen olo et enkö mä nyt enää kiinnostakaan:D

Ja hänkin on muuttunut vähän laiskaksi meidän suhteen..tai siltä ainakin tuntuu, kun hän koko ajan nukkuu ja jos tulee meille,ni tulee tosi myöhään, klo 10 aikoihin, et katsotaan telkkaria ja puhutaan vaan pari sana ja sit mennään nukkumaan..

Ollaan mietitty tässä yhteen muuttamistakin syksyn aikana(molemmat asumme vie kotona vanhempien kanssa), et jos sitten asia ehkäpä muuttuis...??

Mietin vaan et vieläkö on jtak tehtävissä vaan pitäisikö alkaa miettimääne roa tai jonkinlaista taukoa..? kun seurustelenkin vasta ekaa kertaa ja mietein välillä,kun on hankalaa että olisiko joku muu poika,joka ei tekisi tuollai..

Ja jos jtak näistä asioista sanon hänelle, ni hän sanoo et älä ny viitti..et älä taas vaadi koko ajan huomiota ja suurentele asioita..suurentelenko?? sen vaan tiiän etten jaksa enää tälläistä kauaa..tuntuu ettemme tee enää mitn kivaa yhdessä, pelkään hänelle soittamista ja tuntuu etten vieläkään 2 vuoden jälkeen tunne häntä yhtään...

[size=9][color=red]EDIT: muokkasin otsikon kuvaavammaksi. -sunlion-[/color][/size]

vilkas

Mulla on aivan sama tilanne kuin sulla Kaucy..kyllä hän jaksaa kaveriden kanssa seurassa olla iloinen, mutta mun kanssa vaan enimmäkseen just katsotaan hiljaa tuota telkkaria tai leffaa..Paitsi kyllä häntä seksi kiinnostaa, koskee usein vaan silloin,kun takaa-ajatuksena on se..Itselläni avan halut vähän ovat hävinneet..

JA sekin ärsyttää, jos sanon että antaisikto mulle pusun,ni hän vastaa: ihan kohta..ja moneen muuhunkin asiaan tulee aina vastaus:ihan kohta..ja silti ei mitn tapahdu..jos oma tyttöystävä pyytää pusua, ni eikö silloin luulisi,että jätkä heti tulisi ja antaisi sen pusun, eikä vaan sanoisi: ihan kohta....???

enkä kans tiedä mitä tekisin..kun tuntuu ettei hän tajua asiaa vaikka kuinka yritän sitä hänelle selittää..jotenkin voimaton olo koko asian suhteen..tiedän vaan sen etten kauaa enää jaksa tuollaista..

Kaucy

Mulla on ollu kans ongelmia poikkiksen kanssa.. Me kyl asutaan jo yhes.. Me ei poikakaverin kanssa ehditä töiltä hirveän paljon näkee ja sit ku nähdään niin se ei juttele mun kanssa mitään ja käy aikasi nukkuu. Ainut mitä se oikeestaa mun kaa tekee on telkkarin kattominen. Sit jos meille tulee jotai vieraita, esim joku mun kaveri käymää kyläs ni se on heti iloinen ja seurallinen ja kaikkee ja sit ku vieras lähtee ni puhe lakkaa ku seinaan ja telkkari on taas monin verroin kiinnostavampi. Oon koittanu jutella asioista mut taitaa mennä toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos. seksielämä meillä on aika nuivaa kans. nii ja ykskii ilta sain pomppii ympäri kämppää ilkosillani eikä mun olemassa oloa edes huomattu. Sit ku yritän ehdottaa jotai tekemistä tai jotain niin aina hangottelee vastaa "en jaksa jne" ... ihan tuntuu niinku ois turhaan täällä. Sit jos meillä joskus sattuu yks päivä olee vapaa yhtäaikaa niin ei ole toivoakaan et jätkä haluis viettää sen kahestaan mun kanssa tai tehä mun kaa jotai kivaa. Aina pitää mennä sukulaisten luo tai vastaavaa. Se mun poikkis kyl sanoo ettei tahtois erota ja tykkää must ku kyselen siltä et mikä tää tilanne on, mut jotenki tuntuu et onkoha se iha rehellinen ta en tiiä...huoh.. Kertokaa vinkkejä jos osaatte. Must tuntuu et oon kokeillu jo kaikkee.. mut ehkä multa on viel jotai jääny kokeilematta.

rosa*

Mun mielestä tuon kokoset ongelmat voi kyllä selvittää ilman eroaki. Jos mies on muuten hyvä ja sopiva sulle ni en minä ainakaan jättäs.
Mulla on itellä myös ensimmäinen vakava seurustelusuhde menossa, tottakai kullassa on vikoja mutta en kyllä ajattele että haluaisin kokeilla seurustelua jonku toisen kans, josko asiat ois paremmin. En usko, en todellakaan, jokaisella meistä on omat vikamme, seurustelu ja rakkaus on just sitä että hyväksyy toisen just semmosena ku toinen on. Ja jos näätte kuitenki viikonloppusin ja viikollaki sillon tällön, se ei tunnu musta kovin vähältä. No, ehkä se voi olla jos ootte aikasemmin ollu enemmän yhessä, mun mielestä se vaan tuntuu paljolta ku on koko seurusteluaika asuttu poikakaverin kans melko kaukana toisista ja tosiaan enimmillään nähty muutaman kerran viikossa, usein kerran kuussa, joskus vielä harvemmin.

Mutta puhumalla ne asiat selviää, älä ota eroa ainakaan ennen ku ootte jutellu asioista kunnolla.

Hyvää jatkoa teille:)

enkelin

meidän suhteessa minä olen se, joka koko ajan hautoo eroa tai taukoa mielessä. minulla on ollut jo muutaman kuukauden ajan vaikeaa miehekkeeni kanssa. muutimme vasta pari kuukautta sitten yhteen, ja tavallaan yhteiselo on sujunut ihan ok:sti. ennen yhteenmuuttoa olin asiasta ihan innoissani, vaikka välillä jo silloin haudoin eroa mielessäni, mutta toisaalta innostuin asunnon etsimisestä ja muusta, jolloin itse mies taisi jäädä vähemmälle huomiolle. sitten kun muuttopäivä läheni, alkoi minusta tuntua, että tää ei ehkä ollutkaan niin hyvä idea.
tykkään miehestäni kyllä, hänessä ei oikeastaan ole suurempaa vikaa, mutta minussa on. en ole ollut yksin kuin joskus teininä, siis 15 vuotiaana, sen jälkeen ole seurustellut oikeastaan koko ajan(puolen vuoden juttu ja kolmen ja puolen vuoden seurustelu). nykyiseni löysin vain pari viikkoa edellisestä erostani.
olen siis huomannut, että olen täysin läheisriippuvainen ihminen. ennen yhteenmuuttoa ja seurustelumme alkuaikana minulle ei tullut mieleenikään kiukutella miehelle, mutta nykyään kiukuttelu tuntuu seuraavan täysin kuukautisteni rytmiä, ja saan ihan ihmeellisiä itku ja riitelykohtauksia, yleensä ihan ilman syytä.
minä tiedän, että minun pitäisi olla yksin, mutta tuo penteleen mies aina saa minut suostuteltua jatkamanaa tätä suhdetta. tämä on miehen ensimmäinen kunnon seurustelusuhde.

des

Yhteenmuuttamista kihloista puhumattakaan ei kannata tuossa vaiheessa miettiä. Ennen yhteenmuuttoa suhde pitäisi kyllä saada kuntoon. Tuskin suhde sillä yhdessä asumisella tulee ainakaan paranemaan, varsinkin kun miehesi on "kyllästyneen" oloinen jo tässä vaiheessa senkin (käsittääkseni) vähän aikaa minkä seurassasi viettää. Entäs sitten kun olisitte jatkuvasti saman katon alla?

Minulle tuli se kuva, että taidatte molemmat olla jollain tavalla kyllästyneitä toisiinne. Varmaan joka parisuhteessa tulee toisinaan niitäkin kausia, mutta jotta suhdetta jaksaisi jatkaa, pitäisi löytää jotenkin löytää uudestaan se innostuneisuus kumppaniaan kohtaan. Oletteko kokeilleet tehdä yhdessä jotain uutta ja kivaa?

vilkas

Se piti vielä sanoa, että kuluneen vuoden aikan poikaystäväni on kolme kertaa pyytänyt, että mentäsikö kihloihin..ja mä olen joka kerta kieltäytynyt, oen voisi kuvitellakaan vielä kihalituvani, koska pidän itseäni liian nuorena kihloja varten..olen aina nauranut teinikihlauksille sun muille..

Yksi syy hänen kosintaan taisi olla se, että lähdin ulkomaille 4 kk, hänen jäädessä Suomeen..hän ehdotti kihloja juuri ennen lähtöäni ja kysyi uudestaan sillä aikaa, kun olin ulkomailla..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat