Miten saada mies puhumaan? - Parisuhteet

Neppis_

tjuu.. kuulostaa kovin tutulta.. :wink: .. Meillä herran kans oli tos n. puolisen vuotta (vielä) sit samaa ongelmaa ilmas, miestä ei saanu hyvä et kirveelläkään puhumaan .. "ei mua mikään vaivaa.." .."antaa olla.." ..tai pelkkä hiljaisuus ja tyyliin tyhjä katse .. (tosin yleensä se katse oli TOSI v.ittuuntunu.. :? )
Ja ahisti ja paljon, itse kun pystyn puhumaan kaikesta ja siitä mikä mua vaivaa ym.

No meillä se meni ajan kanssa, nykysinkin joskus tulee hetkiä että kullallani menee pitkään ennen kun mitään puhetta/purettavaa tulee ulos..
Mut kehitystä on kyllä ilmassa, eliks omalla painollaan ollaan tähän menty..
ihme ja kumma kyllä, oli sen verran epätoivoisuutta ilmassa että luulin ettei koko hommast mitään tuu..

No ehkä hyvä että näin..

Se on kyllä ihan mies kohtaista, joskus kannustus auttaa,joskus jopa uhkailu.. joskus vaan aika .. :roll: :)

Kommentit (6)

Lintu

Minua myös todellakin raivostuttaa miehen sulkeutuneisuus, mikä osittain kai johtuu ihan vain erilaisista tavoista käsitellä asioita ja kaikki eivät ole tottuneet puhumaan tunteista niin avoimesti.

Meillä tuohon saatiin vähän muutosta, kun kerroin omista ajatuksista, että tuntuu pahalta huomata että mies sanoo "ei vaivaa mikään" ja silti ihan selvästi olemuksesta huomaa, että vaivaa. Minusta toista voi kunnioittaa sanomalla edes jotain pientä, "oli kyllä vähän raskas päivä" tms., ilman että edes tarvitsisi mitenkään suuresti avautua. Se toimikin, jos mies sanoi jotain tuollaista, kysyin haluaako jutella vielä lisää ja jos ei halunnut, asia jätettiin siihen.

muoks. Eli minä kyllä uskon, että rakentavalla keskustelulla tuohon voi tulla muutosta, kunhan molemmat juttelee rauhassa asiasta. Asiasta voi tehdä kompromissia. Meillä mies sanoi, että tuntuu tyhmältä sanoa, jos joku asia on ihan pieni, joka vaivaa. Itse taas kerroin, että tuntuisi paremmalta, jos saisi edes jonkun syyn huonolle ololle. Se toimi sitten jonkun aikaa niin, että mies sanoi jos joku tuntui pahalta ja itse annoin tilaa, enkä jauhanut asiaa sen enempää, ellei mies halunnut.

ilakka
siana
Meillä kyllä saatiin tuloksia ihan sillä jo, kun kerroin ihan rehellisesti, että mua korpeaa todella paljon arvailla ukon ajatuksia, jos se ei sano, mitä se miettii. Näen kuitenkin sen kasvoista ja olemuksesta heti, jos jokin häiritsee. Paljon paljon ärsyttävämpää mulle on arvailla sen ajatuksia kuin keskustella suoraan siitä häiritsevästä asiasta.

Tämän onneksi mies tajusi. Laadittiin sitten sellaset pelisäännöt, että aina jos joku asia vähän suuremmin häiritsee, niin siitä sanotaan suoraan ja asia selvitetään pois päiväjärjestyksestä.

Johan tässä on useempaan otteeseen miehelle huomautettu, että käy hermoille sen vaikeneminen. Kuten viesteistä päätellen muutkin tässä ketjussa. Mutta jos se ei auta niin se ei auta. Kysymys kuuluukin, että pystyykö tuppisuun kanssa rakentamaan toimivaa suhdetta

Vanilja

Miehelläsi voi toki olla vähän erilainen tapa avautua ja myös aika ennenkuin hän alkaa puhua tunteistaan. Anna hänelle myös tilaa kertoa asioista. Ja tee selväksi että haluat kuulla häntä ja mitä hänellä on sanottavaa.

Tilan antaminen on kyllä tärkeää. Itselläni oli joskus kausi, kun joka tapaamisella nostin itkien metelin miehen puhumattomuudesta. Eikä se ainakaan auttanut. Mies meni vielä enemmän kuoreensa.

Isabell

Eli tässä kysymys johon en itse ole vieläkään saanut vastausta. Törmäämme tähän ongelmaan aina riidellessä tai sitten se on itse riidan syy. Hän kyllä kertoo rakastavansa minua ym, mutta ei kerro jos mieltä painaa/häiritsee jokin. Tai kertoo vasta sitten kun tunti ollaan siitä keskusteltu/väitelty/riidelty,riippuu ihan kerrasta. Eli miten saada mies puhumaan vai vaadinko häneltä liikaa? Itse kun kerron tunteeni/murheeni aika suoraan niin odotan sitä myös häneltä. Tietysti ymmärtäen että hän on mies :wink: (pieni feministisyys sallittakoon)

Vanilja

Mun entinen poikaystävä ei tosiaan paljon puhunut tunteistaan saatika antanu positiivista palautetta mulle mistään. Mua ite ahistaa jos asioista ei puhuta ja joskus mun ex sanoi että "ei aina tartte puhua". Heko, kuhan olis puhunu ees joskus :? Pitkälti tämän ongelman takia erottiin. Oli siihen kuitenki muitaki syitä.

Ehkä sun pitäis kertoa kullallesi kuinka pahalta se tuntuu jos hän ei puhu tunteistaan? Luulisi tuon auttavan jos hän sua rakastaa aidosti. Etkä mun mielestä vaadi häneltä liikaa, toiselle tunteistaan puhuminen on kuitenki tosi tärkeetä jos haluaa parisuhteen onnistuvan.

Miehelläsi voi toki olla vähän erilainen tapa avautua ja myös aika ennenkuin hän alkaa puhua tunteistaan. Anna hänelle myös tilaa kertoa asioista. Ja tee selväksi että haluat kuulla häntä ja mitä hänellä on sanottavaa.

ilakka

Eipä tuo omakaan mies pahemmin omasta aloitteestaan pukahda. Tai kertoilee kyllä tekemisistään ja menoistaan, mutta jos jotain omia ajatuksia pitäisi tuoda julki niin ei.

Eniten ongelmiahan tämä tuottaa riidellessä ja silloin jos miestä jokin vaivaa. Yhtään oma-alotteista lausetta hänen suustaan ei saa. Ongelmat selvitetäänkin meillä lähinnä kuulustelumuotoisina. Pitää itse vain löytää ne sopivat kysymykset, niin mies vastailee kyllä/ei. Pidemmän päälle tämä ei kyllä taida olla hyvä vaihtoehto, sillä tällä menolla mies ei ainakaan opi avaamaan itse sitä suutaan.

Sitten on erikseen ne pienet jutut, nätit sanat ja pienet kehut uudesta vaatteesta/kampauksesta/tms. Vaikka tässä alkaa jo tottua siihen, ettei moisia kuule, niin kyllä niitä aina vaan kaipaa. Ja mies tietää sen. Surullista vain, että pystyn yhden käden sormilla laskemaan tässä kolmen vuoden aikana tulleet kohteliaisuudet. Miehen eleistä kyllä huomaa, että ulkonäköön panostamiseni miellyttää, mutta olisi niin kiva kuulla se ääneen sanottuna.
Mies kertoo kyllä rakastavansa, kiitos edes siitä. Mutta silti sitä kaipaa jotain enemmän.

Tuppisuu tai ei, niin hän on mun mies, enkä ole aikeissa luopua.

Kepatäti

Mä oon vähän päätynyt siihen, että jos mies (tai nainen) ei puhu, niin sitten se ei vaan puhu.

Meillä ei ainakaan ole 2 vuoden sisään tapahtunut oikeastaan mitään edistystä asian suhteen. Toki muutaman kerran on hetkeksi avautunut, mutta se on ohi menevää ja kohta on tasan yhtä sulkeutunut. On riehuttu, on uhkailtu, kiristetty, lahjottu, maaniteltu ja kaikki mahdollinen maan ja taivaan välillä. Täällä ei ainakaan mikään ole auttanut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat