Voiko omaan sisarruspuoleensa rakastua? - Parisuhteet

tiikeli

Niin, kait se on eri asia jos rakastuu silloin kun ei ole vielä kauaa ollut siskona tai veljenä sille sisarpuolelle. Ja kannattaa muuten miettiä onko kyseessä rakastuminen, vai onko se ihminen vaan niin ihana että ylikaiken rakastaa sitä. Eli siis että onko kuitenkaan rakastunut "seksuaalisella tavalla" siihen puolikkaaseen. 8)

Kommentit (7)

Speedy

No yksi kaveri oli ensin tavannut poikkisensa ja ruvenneet seurustelemaan, kunnes meni kuukausi ja he kuulivat että heidän vanhempansa seurustelevat.

Ja yksi niin, että kaverini äiti rupesi seurustelemaan yhden miehen kanssa (miehellä 3 aikuista lasta), joihin yhteen kaverini ihastui ja muutama kuukausi myöhemmin rupesivat seurustelemaan. (tosin tästä eivät kummankaan vanhemmat tiedä)
Kaverini oli silloin 18v ja hänen "velipuolensa"/seurustelukumppaninsa 20v

kuuneito

En minä sitä mitenkään pahalla katsoisi, jos kaksi aikuista ihmistä rakastuvat toisiinsa ja ottavat askeleen eteenpäin.

Mietin myös tuota että mitä jos he ovat eläneet samassa perheessä? No onhan näitä hiekkalaatikosta avioliittoon -rakkaustarinoitakin joissa lapsuuden leikkikavereista tuli onnellinen aviopari.
Jotkut vanhemmat laittaessaan kamppeensa yhteen haluavat tehdäkin selvän eron, että tämä on minun lapseni ja tuo sinun etteivät heitä ihan sisaruksina kasvateta.
Mutta kyllähän se vähän hassulta ehkä kuulostaa. :) En osaa samaistua.

k87

no voi. ite en oo ees ihastunu vaikka mulla 4 tämmöstä "puolikkaanpuolikasta" veljeä on :). eihän ne mitään verisukua oo. mutta kuten mainittua, oudompaa on jos rakastuu semmoseen veli/siskopuoleen, jonka kanssa on kasvanu ihan pienestä asti. eri asia aikuisella iällä.

Lois Lane

Tasta aiheestahan tuli vahan aikaa sitten joku homppa-dokumentti, 4D varmaan... :)

Onhan se aika hassua, mutta en mina sita nyt mitenkaan kieroon katso. En kylla ole ikina tuntenut ketaan, joka olisi seurustellut sisarpuolensa kanssa...

SunLion

riippuu siitä ootteko kasvatettu saman katon alla sisaruksina vai onko esim vasta joskus aikuistumisen kynnyksellä ensi kertaa tavattu jne. Jos on yhessä kasvettu koko elämä, se on melkee ku sisarus.

Ihmiseen rakastuu jos rakastuu. Rakkaus ei tunne rajoja.....toisaalta se on kieroutunutta jos rakastuu omaan _veljeen tai siskoon_ jonka kans on elänyt lapsesta saakka sisaruksena.

Kepatäti

No ensinnäkin, onhan se vähän omituinen ajatus.

Mutta tähän vaikuttaa mun mielestä aika paljon tilanne. Jos jostakusta tulee sisaruspuolia kun kummatkin on jo aikuisia (siis, että toisen äiti ja toisen isä löytää toisensa "vanhalla iälllä") ja tosiaan ei ole toisilleen sukua kuin vanhempien avioliiton kautta, niin eihän siinä silloin sinällään mitään ole.

Mutta jos vanhemmat löytävät toisensa kun lapset ovat vaikka vasta ala-asteiässä ja lapset kasvavat "sisaruksina" niin kyllä mä silloin kattoisin vähän oudosti sitä.

Speedy

Olen tätä pohtinut jo pidempään, miten ihmiset reagoivat tälläiseen asiaan. (Sisarruspuolella tarkoitan lähinnä muuta kuin verisukua. Esim. isäpuolen tai äitipuolen lapsia. )
Pari kaveriani on kertonut, että ovat seurustelleet "veli/siskopuolen" kanssa, ja he ovat kertoneet, että heidän kaverinsa ovat ottaneet asian ihan rennosti.

En itsekkään ajattele, että se olisi mitenkään pahasta. Mutta millaisia mielipiteitä teillä on? Perusteluja?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat