Ongelma: illanvietto poikaystävän kaverien seurassa - Parisuhteet

Susette

Mitäs mieltä olette tällaisesta: meidät on kutsuttu poikaystävän kaverin luo. En tunne heitä kovin hyvin, ja porukassa on enimmäkseen jätkiä ja väsyneitä juttuja. Poikaystäväni haluaa mennä paikalle jo klo: 18 aikaan, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että istumme siellä n. 6-7h, ennen kuin porukka suuntaa baariin. Mä en mitenkään jaksaisi olla siellä näin pitkää aikaa; yleensä aikani käy pitkäksi jo muutaman tunnin jälkeen.. Ehdotinkin poikaystävälleni, että tulisin paikalle esim. puolessa välissä iltaa, joskus klo: 21 aikaan, jonka jälkeen kuitenkin ehtisin istumaan iltaa vielä useamman tunnin. Hän voisi mennä paikalle jo aiemmin, jos tahtoo. Poikaystäväni kuitenkin loukkaantui ehdotuksestani, eikä tuntunut sitä hyväksyvän. Mitä mieltä olette, voinko toimia näin vai onko se epäkohteliasta tai töykeää..?

Sivut

Kommentit (17)

SunLion

loukkaantumisen voisin tajuta jos hän tulee sun kavereitten kans viettään iltaa ja häntä ei myöskään huvita heidän seurassa olla, kokee tylsäksi.

Oon huono neuvomaan koska pidän hirveesti myös miesseurasta..ja vietän esim. uudet vuodet kullan (nyk. myös mun) kaverin kanssa. Aina on huippu kivaa.Välillä miesten kans on jopa paljon rennonpaa ja mielenkiintosempaa juttua. Riippuu tosin et millaseen mieheen ja millaseen naiseen vertaa. Toisaalta naisten kans on kivempi puhua syvällisempiä tunnejuttuja, tyyliasioista ja semmosta.

Kai se on vähän asenteesta ja omasta kiinnostuksesta kiinni...toisaalta myös näitten kavereiden asenteista. Me puhutaan yleisen tason jutuista (ei äärilaidoista..esim urheilu/tietokoneet tai sisustus/pukeutuminen)...juttua riittää ja hauskaa on.

Nakkis

Esitä asia siten, että poikaystäväsi tajuaa sen myös:
"Voisinko tulla hieman myöhemmin kavereidesi luokse, että ehdin laittautumaan kaikessa rauhassa, eikä minun tarvitsisi kiirehtiä?"

Silloin et anna sellaista kuvaa, ettei sinua kiinnosta ne poikien jutut vaan, että haluat laittaa itsesi rauhassa nätiksi- poikaystävääsi varten :wink:

Pennsylvania

Mä niinikään vietän hyvin mielelläni aikaa ukkoni kavereitten, ja ylipäänsä miespuolisen väen seurassa, joten sinänsä minun on vähän vaikea ymmärtää ongelmaa.

Ehkä näkisin niin, että jos tuollaiset illanvietot miehesi kavereiden kanssa toistuvat hyvin usein, on ok välillä saapua myöhemmin tai jättäytyä kokonaan pois. Sen sijaan, jos tilanne ei ole ihan niin yleinen (esim. viikottainen), voisit kyllä yrittää kestää heitä sen muutaman tunnin. Tuskin miehesi kaveritkaan sinusta pitävät, jos kerta suhtaudut heihin tuollalailla, mutta kestävät sinua poikaystäväsi takia. Etkö siis voi tehdä samoin? Ei se kuitenkaan montaa tuntia elämästäsi ole pois. Asennoidu uudella tavalla, vaikka vähän väsyneemmin, ja yritä vaan nauttia seurasta.

Jos ukko kävisi kritisoimaan mun kavereitani, siitä syttyisi kyllä sota. Ymmärrän siis miehesi loukkaantumisen aivan hyvin.

Sirpa-Kyllikki

Ai, mulla on enemmänkin päinvastainen ongelma nimittäin se, että mua harvemmin pyydetään mukaan mihinkään poikaystäväni ja hänen kavereidensa juttuihin, vaikka itse haluaisin kovasti tutustua heihin.

Mun mielestä on ihan ookoo mennä puolessa välissä iltaa bileisiin, voithan tarvittaessa vaikka järjestää itsellesi jotain muuta ohjelmaa alkuillaksi joka estää sua menemästä bileisiin aiemmin. Toisaalta, mikä niissä kavereissa on niin kamalaa ettet voisi yhtä iltaa viettää heidän kanssaan? Itse ainakin loukkaantuisin verisesti, jos poikaystäväni ilmottaisi ettei mitenkään jaksa mun kavereiden seuraa koko iltaa, varsinkaan jossei hän olisi edes kunnolla tutustunut heihin.

Tiiän, että noissa tilanteissa jää helposti ulkopuoliseksi, jos kaikki muut tuntee toisensa, mutta kai sitä yhden illan kestää, jos se on kuitenkin poikaystävällesi tärkeää. Ehkä voisit ottaa jonkun kaverisi mukaan seuraksi? Jätkät helposti lyöttäytyvät noissa etkoilu yms biletilanteissa yhteen ja jauhavat niitä "jätkien juttuja" (me naisethan emme itse toki koskaan syyllisty moiseen........) ja ymmärrän kyllä jossei niitä yksinään jaksa koko iltaa kuunnella tekohymyä naamalle vääntäen.

Ja voihan olla, että ne väsyneet läpät alkavat naurattaa suakin jossain vaiheessa ja huomaat, että ne kaverit onkin ihan hyviä tyyppejä. Aina on myös mahdollisuus keskittyä juomien kumoamiseen kurkusta alas, niin että lopulta on ihan sama mitä jengi puhuu, koska oma kotikielesi on siinä vaiheessa vaihtunut "pohjois-norjan murteeksi".. :lol:

miu

jos poikaystäväsi viettää aikaa sun kavereitten kanssa vaikka ei välttämättä haluaisi, oot tavallaan saman "velkaa" myös hänelle. mun mielestä kuitenkin on ihan oikeutettua, että menisit puolessa välissä iltaa. saavuthan silloinkin kuitenkin paikalle vaikka ei niin kiinnostaisi.

nakkiksen neuvo ehostautumiseen tukeutumisesta oli hyvä!

Jerppuli

Itse en näe siinä mitään pahaa, jos kumminkin menet paikalle :) Anna vaikka iso pusu pojallesi kun menet sinne :P

Ymmärrän kyllä etteivät ystäväni kaikkia miellytä, ei edes itseäni :)

Mistake

Voihan poikaystäväsi kaverit ollakkin tosi kivoja :D Ainankin minä tykkään kultani kavereista ja olen mielusti heidän seurassa ja ei haittaa yhtään jos naispuolisia kavereita ei satu olemaan paikalla. Ja miksi et pyytäisi jtn kaveriasi mukaan? Tuskin kukaan siitä pahastuu?? :wink:

Kukkis

Opit ainakin tuntemaan poikia, jos vietät heidän kanssaan aikaa. Minäkin seurusteluni alkuaikoina mietin aina "voi ei.. Taas ilta niitten törppöjen kanssa" .. Mutta nykyään vietän paljon aikaa niiden törppöjen kanssa ihan mieluusti :) Aivan ihania ihmisiä ja heistä on myös tullut minun ystäviäni tässä vuoden aikana.

Eli kannattaisi varmaan kestää se ilta niiden kanssa, ja osallistua keskusteluun ja tuoda uutta tuulta vanhoihin väsyneisiin juttuihin ;)

Cara-

Koko illan viettäminen porukassa varmaankin auttaisi tutustumaan poikaystäväsi kavereihin, ja saattaisit huomata että nehän ovatkin kivoja ihmisiä... Ja voi olla helpompi pysyä mukana jutuissa, jos on ollut alusta asti mukana eikä tule vasta puolessa välissä iltaa.

Mä muistan pitäneeni poikaystävääni kavereineen rasittavina idiootteina aikoinaan kun "jouduin" viettämään heidän kanssaan aikaa kun pari kaveria halusi. Sitten aloin tottua olemaan siinä seurassa ja huomasin että ne onkin kivaa porukkaa, kun itse lakkasin olemasta torjuva. (Tästä meni silti yli vuosi ennen kuin mä ja poikaystäväni ihastuttiin toisiimme... :D )

Kannattaa tutustua ihmisiin, tuskin kukaan on niin yksinkertainen tapaus että ensivaikutelma pitäisi täysin paikkansa. :)

KataTheBlondi

PÖH! Mun miehellä ei oo ku satunnaisia kavereita ja niihinkin päässyt tutustumaan vaan pikasesti 2v sitten. Nyt sillä on tuo hiivatin xbox ja siellä kavereita. EN YMMÄRRÄ MITEN SE ON MUTKIN TAVANNUT. No joo. Siis pointti on tää että mä mieluusti tutustuisin miehen ystäviin mutta IN REAL LIFE. Ei telkkarin ja kuulokkeiden kautta. Minä ainakin olisin koko illan. Sais ainakin tutustua kunnolla. ja eiköhän ne väsyneet läpät tosiaan ala kuulostaa hauskoilta kun tarpeeksi kitannut.

Ninni_

Ymmärrän sua hyvin..Kannattaa oikeesti yrittää vaan selittää poikaystävälle, että tunnet olosi ulkopuoliseksi heidän seurassaan ja sinun mielestäsi olisi mukava liittyä seuraan vähän myöhemmässä vaiheessa..Toki voit keksiä jonkin pakottavan menonkin siihen alkuillaksi niin kuin joku jo ehdotti..Itsellä on oikeastaan sellainen ongelma, että vaikka tykkäänkin hänen kavereistaan, en löydä yhteistä juteltavaa ja poikaystäväni "unohtaa" välillä olemassaoloni..Toki ymmärrän hänen haluavan jutella kavereidensa kanssa, jos ei heitä ole pitkään aikaan nähnyt, mutta silti toivon, että hän huomioisi minuakin enemmän!Saatan nimittäin vain jäädä yksin istuskelemaan kun hän juttelee kahdestaan jossain eri huoneessa tai ulkona kavereidensa kanssa(jotkut tyttöjä ja jotkut poikia).Kännissä olen joskus ollut tosi mustasukkainenkin..Väittänyt hänen mm.olevan ihastunut johonkin tyttöpuoliseen akveriin yms.Itsekin tarvitsisin apua siihen mitä sanoa poikkikselle..

Flamingo

Minäkin teen niin. Poikkis menee bändipoikien kanssa soittelemaan jo kuuden aikaan ja minä seuraan perässä 21-22 välillä useimmin. Poikkis ymmärtää ja muutkin pojat, joiden tyttöystävät eivät myöskään jaksa seurata poikien yhteistä hulluttelua. Meillä se toimii hyvin näin. Joskus olen mennyt pojan kanssa samaan aikaan eikä seurannut kuin riitaa, koska olin niin kyllästynyt odottamaan baariin lähtöä.

Tunnen jo poikkiksen kaverit eli ei ole tarvetta "tutustua" enää. Hauskoja ja kivoja kaikki. Eikä se mikään välttämättömyys ole olla koko ajan toisen vieressä kyhnäämässä.

JAs

Mulla on aika sama tilanne kun monella muullakin täällä eli tykkään viettää aikaa poikaystäväni kavereiden kanssa. Ja muutenkin kyllä viihdyn mies seurassa, koska he suhtautuvat yleisesti ottaen paljon avoimemmin kun menee bileisiin eikä tunne ketään. Aluksi tietenkin jännitti, että hyväksyykö kukaa minua, mutta hyvinhän siinä kävi. Nykyään vietän yleensä aikaa yhtä paljon hänen kavereidensa kun omienikin kanssa ellen jopa enemmän :oops: onneksi suurin osa kavereistamme on yhteisiä niin näemme niitä yhdessä aika paljon :D

koeputkilapsi

Ensinnäkin, onko kyse jostain kerran vuoteen nähdään kavereista vai että joka viikko tai joka toinen viikko nähdään kavereista ? Jos kyse on jostain joka viikkoisesta tapahtumasta, niin en näe asiassa mitään pahaa, vaikka jäisi kokonaankin pois (tosin että jos on oikeasti molemmat kutsuttu jonkun syyn takia paikalle; esim. synttärit), mutta luulisi kiinnostavan, jos kyse on jostain kerran vuoteen kavereista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat