Mies jätti lihavuuden takia - Parisuhteet

marika_

Enpä usko että kukaan jättää _rakastamaansa_ ihmistä 10kg lihomisen takia.. Jos suhde on alussa ja kyse on pelkästä tykkäämisestä/ihastumisesta, niin silloin kynnys heivata tuollaisen takia on varmaan huomattavasti pienempi.

Toki saa ja pitää kannustaa liikkumaan ja muutenkin terveelliseen elämään, joskaan pakottamaan/painostamaan ei saa ryhtyä.. Eriasia sitten jos toinen lihoo 100kg, niin en voi väittää ettenkö itsekin kenties jättäisi miestäni, ainakaan jos ei tekisi kaikkeaan laihtuakseen.. Mutta 10 kiloa näkyy kuitenkin vain muutamana lisämakkarana, ei varsinaisesti koko olemuksen 100% muutoksena, niin kuin tuo 100 kiloa näkyisi.

Niin ja joku kun jauho että syö hedelmiä, niitä saat vetää niin paljon kun maistuu -> avokadossa esim. 200kcal/100g, mikä on ihan yhtä paljon kuin kermajäätelössä... Joo, olipas pakko nussia pilkkua, mut kun porukka tuntuu yleisesti uskovan et kaikkea kasviperäistä voit vetää 10kg/päivä, eikä mitään vaikutusta, ja sit ollaan ihan huuli pyöreinä, et täh, lihottaaks perunaki... :roll:

Sivut

Kommentit (81)

Theea

Niin.

Yleensä jos nainen (tai mies) lihoaa, hän on muutenkin muuttunut ihmisenä. Mies tapaa sporttisen naisen, jonka kroppa on ilo silmälle ja nainen itsekin nauttii vartalostaan, mutta entäs sitten kun "repsahtaa" ja tulee se 10 kiloa lisää?

Jos olisin mies ja rakastuisin iloiseen, liikunnalliseen tyttöön, mutta jossain vaiheessa hän luopuisi liikunnallisuudestaan ja alkaisi syömään enemmän, olisin ekana huolissani. Olisiko hän masentunut? Jos asiasta ei keskustella avoimesti eikä saada selville syytä, miksi tyttö on lihonnut, saattaisi kiinnostukseni lopahtaa.

Jos nykyinen poikaystäväni lihoisi ylipainoiseksi (mitä on todella vaikea kuvitella :lol: ) pistäisin hänet treenaamaan. Toisen muuttaminen niinkin tärkeän asian kuin terveyden takia ei ole huono juttu. Lähtisimme yhdessä useammin lenkille, mutten kuitenkaan sanoisi hänelle mitään uhkavaatimuksia.

-Mango-

Ajattelin, että nyt pakko kertoa erostani ja kuulla muiden mielipiteitä.

Seurustelin melkein kaksi vuotta ensimmäisen poikaystäväni kanssa kunnes hän jätti minut koska olen hänen mielestä liian lihava.Hän on sanonut siitä minulle 6kk aikana monesti ja nyt hän ei kuulema enää jaksanut uskoa minuun. Hänellä ei ollut muita syitä, sanoi vaan ettei pysty olemaan mun kanssa,katsomaan ja haluamaan mua.Muuten seurustelun aikana on mennyt hyvin,emme ole koskaan riidelleet. Erosta on nyt vähän yli kuukausi edelleen itkettää koko ajan enkä tiedä miten pääsen tästä yli. Hän on 20v. kuten minä myös, joten vaikea ymmärtää miten hän voi jättää minut näin lapsellisen syyn takia. Olen oikeasti lihonnut n.6kg vuoden aikana ja luvannut laihduttaa mutta en ole vielä onnistunut. Olen nyt n.80kg/170cm en siis mikään todella lihava. Tuntuu vaan niin pahalta. Ja kun kysyin välittääkö hän vielä minusta, hän vastasi kyllä. Omat tunteet häntä kohtaaneivät ole kuolleet. Mitä minun pitäisi tehdä että pääsisin tästä yli?

chloe

Kurja kuulla erosta mango :( Sympatiat on täysin sun puolella! Typerää jättää tuollaisen asian takia. Mutta toisaalta, jos et kelvannut hänelle sellaisena kuin olet, onko se tyyppi sun arvoinen enää? Vaikka nyt tuntuu todella pahalle niin vielä tulee vastaan vielä ihanempi tyyppi, joka hyväksyy sut sellaisena kuin sä olet. :) Sitä on ehkä vaikea uskoa tällä hetkellä, mutta vielä se elämä hymyilee!

Edit: Mielestäni sun exän olis pitäny ymmärtää, että ei toista voi käskeä laihduttamaan. Laihduttamisen pitäisi alkaa 100% omasta tahdosta eikä toisen.

Rauhanmerkki

Olen pahoillani :( Olosi kyllä paranee ajan kanssa.

Kaikki empatiani sinulle, mutta ymmärrän myös poikaystävääsi. Ilmeisesti seurustelukumppanin vartalolla on suuri merkitys hänelle, joten on ihan oikeutettua lähteä suhteesta, joka ei ole kaikin mahdollisin tavoin hyvä ja tyydyttävä.

Älä missään nimessä masennu, vaikka poikaystäväsi jätti sinut tuollaisen asian takia! Maailmassa on paljon miehiä ja monia makuja, varmasti vaikka kuinka moni pitää sinua seksikkäänä ja kauniina.

pieces

Todella ikävää kuulla, että jollekin ulkonäkö merkitsee suhteessa noin paljon. En usko, että rakkautta on olemassakaan jos tuollainen asia riittää eron syyksi! Varmasti kundi susta välittää, mutta kovin syviä tunteita ei voi olla jos hän on valmis luopumaan susta vain ulkoisten seikkojen takia. Ajattele niin, että parempi kun suhde loppui tässä vaiheessa, kuin että jos sä miellyttäisit kundia ulkoisesti ja se olis sun kanssa edelleen vuosia vain sen takia. Koska hyvä ulkonäkö ei pidemmän päälle tee parisuhteesta yhtään vahvempaa tai onnellisempaa - se on fakta. Mies saattaa elää huonossakin suhteessa yllättävän kauan vain sen takia että nainen on niin hyvännäköinen, mutta ei se ulkoinen kauneus pitkälle kanna koskaan! Silloin kun ihminen rakastaa toista todella, on ulkoinen kauneus aivan toissijainen asia. Eri asia on, jos ylipaino on haitaksi terveydelle tai rajoittaa elämää jotenkin - mutta sun tapauksessa kysymys ei todellakaan ole siitä!

Sulla on varmasti paska ja lyöty olo kun rakastamasi ihminen on ollut valmis luopumaan kaikesta vain sun "riittämättömän" ulkokuoren vuoksi. Muista kuitenkin, ettei se voi olla ainoa syy erolle - totuus on se, ettei kundilla ollutkaan niin syvät tunteet sua kohtaan, koska muuten tuollainen asia ei olis haitannut sitä pätkääkään! Yhden asian haluan sun painavan mieleen; älä missään nimessä ala muuttamaan itseäsi siinä toivossa, että jonain päivänä teijän onni kukoistais uudelleen vaan sun ulkoisen kauneuden vuoksi! Älä menetä itsetuntoasi! Kanna vartalosi ylpeänä ja jos alat muokkaamaan sitä, tee se itsesi ja hyvinvointisi vuoksi - älä pelkän laihtumisen tai muiden miellyttämisen vuoksi! Tärkeintä on, ettet anna tuon kokemuksen romuttaa itsetuntoasi tai sairastuttaa sinua pakkomielteiseen laihduttamiseen! Muista nämä sanat! Kaikkea hyvää sinulle ja muista, että sua varten on tässä maailmassa jotakin aitoa ja hyvää :)

gollum

Kyllä voi sanoa että p'rkeleen pinnallinen tyyppi :evil: Liekö toi sitten ees oikea syy, mä ainakin uskoisin että jotain muuta taustalla ei vaan viitti sanoa... En mä ainakaan haluaisi olla tollasen ihmisen kanssa vaikka armollisesti ottaisikin takaisin, 6 kiloa ei oo todellakaan mikään eron syy... Ilmeisesti ei oo kovin vakaalla pohjalla koko suhde ollut eksäsi mielessä muutenkaan.

shazzer

Voimia ja jaksamisia sulle, todella ilkeää tuo. Ansaitset paljon parempaa kuin miehen joka on selvästikin liian pinnallinen (et ole edes lihava!)
Taatusti löydät paremman! :)

Emmily_

Munkin poikaystävä halusi että laihdutan 10 kiloa. Olin n. 65-66 kg ja 165 cm. Nyt painan 60 kiloa ja aion vielä sen muutaman kilon laihduttaa. Ei kyllä todellakaan kuulostanut mukavalta kun oma poikaystävä pyytää laihduttamaan, mutta aloitinpa kuitenkin. Olin kuitenkin itsekin sitä aikonut, mutta en vaan koskaan ollut saanut aikaiseksi..
Ymmärrän että susta tuntuu todella pahalta. Mutta kuten jos aikaisemmin sanottu, maailmasta löytyy yhtä montaa makua vartalon suhteen kuin löytyy vartalon mallejakin! :) Monet tykkää pyöreämmästäkin.
Toisaalta ymmärrän myös exääsi, sillä toki toisen ulkomuodolla on merkitystä seksuaaliseen kiinnostukseen.

Mutta älä huoli, löydät aivan varmasti vielä sellaisen miehen, joka rakastaa kurvejasi!! :)

gollum
Emmily_
Toisaalta ymmärrän myös exääsi, sillä toki toisen ulkomuodolla on merkitystä seksuaaliseen kiinnostukseen.

Mä en vaan ymmärrä että 6kg voi tosiaan tahdä niin suuren eron :roll:

Mimia
gollum
Emmily_

Mä en vaan ymmärrä että 6kg voi tosiaan tahdä niin suuren eron :roll:

No kyllä tuollainenkin kilomäärä ulkonäköön jonkin verran vaikuttaa, mutta sitä vähemmän mitä enemmän painoa on.

Ajattele vaikka 50kg/160cm kokoista tyttöä, jonka paino putoaa 6kg :arrow: painoa enää 44kg. Ei ihme jos joidenkin silmää tuollainen muutos ei miellytä :roll:

Mutta Mango, tuo mies ei ollut oikea sinulle. Pelkästään tuollaisen takia jättäminen on lapsellista. Jotenkin tuntuu että mies halusi päästä erosta "helpolla", sinua ja painoasi syyttämällä, ettei sen suurempia perusteita eroon tarvitse pohtia. Pinnan alla on varmasti muutakin, jotain mitä hän ei sinulle kerro. Jos yhtään lohduttaa, niin aika auttaa eroikävään. Itkin minäkin pari kuukautta suunnilleen yhteen menoon ensimmäisen eroni jälkeen, mutta sitten se alkoi vähitellen helpottamaan, vaikken sitä olisi uskonutkaan.

Muutenkin jatkuvasta painosta huomauttelu on aika loukkaavaa, varsinkin jos toinen itse tiedostaa tilanteensa. :? Vähän on varmasti hankalaa yrittää pudottaa painoa jos toinen huomauttelee siitä ja lopulta "menettää uskonsa" :shock: Kuten muutkin täällä jo sanoivat, painon pudotuksen pitää olla oma valintasi, sen ei pidä tapahtua muiden painostuksesta.

Hopeasusi

Jos vaan lihoo, niin 6 kilosta tulee pian 12, sitten 24...

Suhde ei varmaankaan ollut kovinkaan hyvällä pohjalla. Mutta jos toinen sitten alkaa kaiken lisäksi paisumaan, niin se on varmaan katkaissut kamelin selän.

Olen itsekin nähnyt, miten kerran kovin kauniista naisista on tullut kamalan ylipainoisia palloja. Se on nykyajan kirous, mutta paremmalla ruokavaliolla ja liikunnalla kiloja vastaan voi koittaa taistella. Hedelmiä ja kurkkuja yms. saa syödä niin paljon kuin haluaa, koska ne eivät lihota.

Kun ihmiset vanhenevat, he eivät sitten enää ole yhtä norjia ja siroja kuin nuorena. Mutta jos jo ennen keski-ikää alkaa kertymään rasvaa, niin eihän siitä mitään hyvää seuraa. Verisuonetkin menee tukkoon ja liikkuminen vaikeutuu. Sitten vanhana on sepelvaltimotautia ja iho roikkuu jos laihtuukin.

Mikäli nainen pääsee tosipyylevien kaartiin, voi olla että kukaan ei huoli häntä enää. Sitten ei ole mitään motivaatiota laihduttaa, kun peli on omasta mielestä menetetty. Kiloille ei siis pitäisi antaa pikkusormeakaan, koska muuten on edessä masentuminen ja masennukseen syöminen. Silloin sitä vasta lihookin eikä enää todellakaan usko eikä viitsi eikä halua laihtua. Tankkimainen olemus alkaa olla niin suuri, että raajojen nivelet kärsivät ja vinkuvat armoa.

KataTheBlondi

JA SOLVAUS SEIS!!!!

Kyllä lihavillakin on elämää, hyvää elämää vaikka terveys vaarassa onkin. Ja kyllä, hopeasusi, jos et tiennyt, niin lihavillakin on ihmissuhteita.

pieces

Hopeasusi; suoraa puhetta, mutta meniköhän vähän valistuksen puolelle?

Nyt oli kuitenkin mun mielestä painon sijaan kyse tunteista ja siitä, että jos rakastaa toista oikeasti, ei taatusti ulkonäkö tai muutama ylimääräinen kilo voi olla ainoa syy sille että haluaa eroon toisesta. Ja tässä tapauksessa ihan oikeasti on kyse vain pienestä ylipainosta (ei liikalihavuudesta tai siitä että toinen osapuoli vain makaisi kotona huutamassa: "tuo sipsejä" ja leviäisi silmissä), joka korjaantuisi helposti pienillä elämäntapamuutoksilla ja liikunnan lisäämisellä. Muutaman lisäkilon ei pitäisi järkyttää suhdetta tuolla tavalla. Sen sijaan on ymmärrettävää, että toinen kyllästyy pidemmän päälle jos elämäntavat eroavat kovastikin toisistaan (esim. jos toinen on urheilullinen ja elää terveellisesti, kun taas toista ei liikunta kiinnosta pätkääkään ja puhtaan ruuan sijaan kauppakassista löytyy leivonnaisia ja valmisruokia), mutta sekään tuskin sopii tähän tilanteeseen, koska ko. kundi eli -Mango-:n kanssa kuitenkin melkein 2 vuotta, mikä on pitkä aika. Kaipa tuossa ajassa olisi jo monta kertaa mennyt hommat solmuun, jos toisen elämäntavat olis ihan toiselta planeetalta ja ottais vaan päähän (?)

Anyway, pointti oli nyt se, ettei toi paino ole tässä tapauksessa varmasti se ainoa syy erolle - ja jos olisikin, niin sitten kundi paljastui aika pinnalliseksi -> antaa hänen sitten etsiä onnea ulkoisista asioista ;)

Hopeasusi
KataTheBlondi
Kyllä lihavillakin on elämää, hyvää elämää vaikka terveys vaarassa onkin. Ja kyllä, hopeasusi, jos et tiennyt, niin lihavillakin on ihmissuhteita.

Juuh, lihavillakin on elämää. Kuitenkin on suurempi vaara masentua, jos ei ole tyytyväinen omaan kehoonsa. Nykyaikana vielä mallit ja mainokset asettavat lisäpaineita.

Mutta vaikka lihavuus ei olisikaan mikään syy jättää nainen, niin tässäkin tapauksessa oli kyse lihavuudesta. Toki mies voi käyttää naisen lihavuutta tekosyynä suhteen lopettamiselle, mutta syy se on tekosyykin. Mikäli nainen olisi hoikka ja seksikäs, olisi miehellä suurempi syy jäädä suhteeseen.

Jokainen tietysti itse arvioi, haluaako ottaa vakavissaan laihduttamisen heti kun mies sitä pyytää vai eikö jaksa / halua stressata parista lisäkilosta. Mutta jos mies pyytää laihduttamaan, eikä nainen sitten lotkauta asialle korvaansa, niin on aika selvää, että jonkinlainen särö voipi suhteeseen tulla.

Jos nainen pitää huolta kunnostaan, niin olisi miehenkin hoidettava itseään. Trimmi nainen ei välttämättä jaksa katsella kaljamahaista sohvalla lojuvaa miestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat