Hetken leijonana vai ikuisesti lampaana - Parisuhteet

Theea

Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa lähes kaksi vuotta. Olen rakastanut häntä paljon ja välitän hänestä vieläkin, mutta nyt elämääni on tupsahtanut eräs toinen mies ja tunteeni poikaystävääni kohtaan ovat väljentyneet. Hän tuntuu enemmänkin kaverilta enkä voisi tällä hetkellä kuvitellakaan harrastavani mitään seksuaalista hänen kanssaan. Tietyllä tavalla elämäni on käynyt todella tylsäksi nykyisessä suhteessani. Ja en tiedä, johtuuko tylsyys tämän uuden miehen tulosta maisemiin vai onko hänen ilmestymisensä vain edistänyt tylsistymistä. Luulen, että olen ollut kyllästynyt elämääni ja elämäntilanteeseeni jo jonkin aikaa, ja sanotaasn nyt vaikka herra X:n tulo on vain edistänyt sitä (huoh) tylsistymistä poikaystävääni.

Noin kaksi kuukautta sitten tapasin X:n. Hän on erittäin mielenkiintoinen tapaus. Hän on yhtäaikaa perkeleen ihana ja helvetin vaarallinen. Hän on hyvin kiinnostunut minusta (ainakin seksuaalisesti) ja on sanonut että voisi kokeilla kanssani jotain muutakin kuin ystävyyttä. Viikko sitten välillämme tapahtui jotain, josta poikaystäväni ei tule koskaan kuulemaan. En tiedä olenko ihastunut häneen vai hänen huomionosoituksiinsa. Enkä tiedä haluaisinko seurustella hänen kanssaan, sillä hän on paljon minua kokeneempi monessa asiassa (hän on muutaman vuoden vanhempi, joten pelkään että ikäero paljastuisi haitaksi).

Yleensä elän hetkessä mukana ja otan riskejä, mutta tässä asiassa en osaa päättää mitä haluan. Ja tiedä ettette tekään. Mutta jos kokemuksia löytyy mistä tahansa aiheeseen liittyvästä niin kaikki on tervetullutta viestiä! kiitos :)

Sivut

Kommentit (21)

mince-

Olen itsekin ollut pitkän suhteen aikana kiinnostunut toisesta miehestä. Ehkä juuri enemmän ystävänä, kuten sinäkin sanoit. Jos jättäisit poikaystäväsi nyt tämän uuden ehkä hetkellisen (tai pidempiaikaisen) ihastuksen takia, se saattaisi kannattaa. Mutta toisaalta ken tietää. Voihan se toki olla, että olet niin kyllästynyt nykyisen kanssa olemiseen ettei mikään enää auta. Kuitenkin jos haluat olla hänen kanssaan, kannattaa tarkkaan miettiä hurahtaako hetkellisen ihastuksen mukaan.

dani
Theea
Hän on erittäin mielenkiintoinen tapaus. Hän on yhtäaikaa p*****e ihana ja helv*** vaarallinen. Hän on hyvin kiinnostunut minusta (ainakin seksuaalisesti) ja on sanonut että voisi kokeilla kanssani jotain muutakin kuin ystävyyttä. En tiedä olenko ihastunut häneen vai hänen huomionosoituksiinsa. Enkä tiedä haluaisinko seurustella hänen kanssaan, sillä hän on paljon minua kokeneempi monessa asiassa.

Katohan ku kuulostaakin tutulta, toi pätkä vois olla suoraan mun suusta. Mulla oli sama tilanne poikkiksen kanssa, eli en siis voinut kuvitella mitään seksuaalista hänen kanssaan, ja sitten tapasin juuri samanlaisen miehen jota sinä kuvailit (toivottavasti ei ole sama tyyppi. :lol: :shock: ). Erottiin poikkiksen kans, aloin säätämään tämän p*****e ihanan ja helv*** vaarallisen vanhemman miehen kanssa. Kyseinen tyyppi dumppas mut ennen kuin ehdittiin edes sänkyyn; nyt olen siis yksin, ilman seksiä, ja ilman poikaystävää. Vielä on harkinnassa aiotaanko yrittää vielä poikkiksen kanssa. Naulaa ei lyödä arkkuun ennen kuin muutan pois.

En tiedä oliko tästä nyt mitään apua, mutta sanonpahan vaan että mieti tarkkaan kannattaako heittää rakkautta hukkaan. Toisaalta, jos suhteesta puuttuu kaikki intohimo niin ei sekään kivaa ole. :?

Theea

Joo dani toiv. ei ole sama tyyppi. :D se tästä vielä puuttuisi, että se harrastaisi tällaista enemmänkin. Olikos sinun vaarallisella uroksella tatuointeja? :o Pakko nyt kysyä kun kävi kiinnostamaan, sillä mikään ei ole mahdotonta.

mila_

Mulle on käyny kahdesti noin että oon ihastunu seurustelusuhteeni aikana johonki toiseen.
Ekalla kerralla mietin tosi vakavasti että entä jos jättäis kaiken vanhan ja alkais säätämään jotain uutta.Mutta onneksi en tehnyt niin.Mä oisin menettäny niin paljon(huomasin myöhemmin että kyseinen tyyppi oli aivan erilainen ku mitä luulin).Jotenki sitä vaan menee sekasi ku saa muilta miehiltä huomionosoituksia ja kehuja.(Ei välttämättä oo niinkään kiinnostu henkilöstä vaan siitä huomiosta)
Toisella kerralla ei käyny alussa ollenkaan mielessä että jättäisin poikaystäväni koska asuttiin ihan eri puolilla Suomea tän ihastuksen kanssa mutta myöhemmin tää henkilö alko olla mun ajatuksissa koko ajan ja mun poikaystävä tajus etten oo täysillä mukana meidän suhteessa.Tarvitsin paljon miettimistä että tajusin mitä tahdon.
En oo vaihtanu poikaystävääni keneenkään muuhun mikä on ollu loistava päätös.Sitä kannattaa harkita tarkkaan, että mitä tahtoo ja aina ei parane vaihtamalla.Kannattais ehkä selvittää ne ongelmat mitä nykyisen kanssa on ja miettiä saako niitä muuttumaan ja sitten jos toteaa että tulee paljon onnellisemmaksi ilman nykyistä niin lähteä sitten pois suhteesta.
Mutta toisen miehen takia ei kannata sitä tehdä.Ei voi vaihtaa suhteesta toiseen aina kun nykyisyys ei miellytä,sitähän vaan vie ongelmat mukanaan.

dani
Theea
Joo dani toiv. ei ole sama tyyppi. :D se tästä vielä puuttuisi, että se harrastaisi tällaista enemmänkin. Olikos sinun vaarallisella uroksella tatuointeja? :o

Olihan sillä, aika paljonki. :shock: No mut hei, kaikilla "vaarallisilla uroksilla" on tatuointeja, että ehkä se ei siltikään ole sama tyyppi.. :lol:

Theea

Dani onhan niillä joo. Huoh. Olen nyt vain niin sekaisin tän jutun kanssa. :? Taidan olla täysin moraaliton. Pitäisi ehkä käydä jossain psykiatrilla tai jtn.

dani

Theea, ehkä sun pitäis tehä niinku mä, eli jäädä tauolle poikkiksen kanssa ja miettiä mitä haluat. Pääasia ettet tee mitään poikakaverin selän takana. :?

Theea

Joo toi tauko on pyörinyt nyt mielessä. Mutta koska poikaystävä tietää tän toisen äijän olemassaolosta ja siitä etttä se flirttailee mulle, niin se myös heti arvaa syyn mun taukohaluun. Hajoo päääää :evil:

dani
Dubyamoa
MUsta ois parasta vaan olla avoin niistä taukohaluista.. muistaakseni dani teki just näin myös..

Joo, tottakai. Eikä me tauolle jääty pelkästään sen toisen miehen takia (vaikka ehkä sen olemassaolo ajoikin hiukan siihen päätökseen). Munkin poikkis tiesi koko ajan tuosta toisesta tyypistä, ja oon halunnu olla koko ajan rehellinen enkä salailla mitään. Tosin yksityiskohdat siitä toisesta tyypistä jätin tietenkin kertomatta, koska ei poikkis (tai siis ex) niitä todellakaan halua kuulla enkä halua sitä satuttaa mitenkään.

Siitä oon kuitenkin ylpeä etten alkanut toisten kanssa säätämään seurustellessani, vaan tajusin sentään ehdottaa taukoa ennen kuin olisin tehnyt jotain peruuttamatonta.

Theea

Mä en ole kovin ylpeä itsestäni. Kaikki isat vain tapahtuivat niin perkeleen nopeasti. En siis ole sänkyyn mennyt tämän toisen tyypin kanssa, vaikka lähellä se oli. Olemme enemmänkin..öö.. halailleet ja suudelleet :o . Eikä mitään muuta tule koskaan enää tapahtumaan, sillä tänään päätin, että minun päätäni tämä liehittelijä ei saa pyörälle (ainakaan kokonaan). Joten päätin unohtaa hänet ja jatkaa nykyiseni kanssa. Ja miettiä sitä minun ja nykyiseni taukoa sitten ajallaan, jos se nyt sitten tuntuu enää vaihtoehdolta. Mutta toisen äijän takia en ainakaan poikaystävästäni eroa. Sellaista kohtelua hän ei ansaitse :? Ei kyllä tällaistakaan kohtelua. No, kukaan ei ole täydellinen. Ei hän enkä minä.

Moona-
Theea
no olen nyt tauolla nykyiseni kanssa ollut to asti ja eksyin väärään sänkyyn... Ei se unohtaminen onnistunutkaan. Voi voi. :roll:

Ymmärrät varmaan ettei entisesi luokse ole enää menemistä?

Pennsylvania
Moona-

Ymmärrät varmaan ettei entisesi luokse ole enää menemistä?

Mikä sinä olet noin päättämään?

Jos Theea sattuisikin tulemaan kovasti katumapäälle, tajuaisi haluavansa entisen suhteensa takaisin ja jos hänen miehensä (taukoajan asioitten kulusta huolimatta, joista luonnollisesti hänen tulpee yhteenpaluuta miettiessä kuulla) olisi yhä valmis jatkamaan suhdetta, se käsittääkseni olisi lähinnä Theean ja hänen miehensä välinen asia, eikä sinun määrittelemäsi absoluuttinen vääryys. Toiset jatkavat suhdetta pettämisestäkin huolimatta, seksi toisen kanssa taukoaikana (eli periaatteessa sinkkuaikana) on mielestäni ehdottomasti vielä pienempi paha.

Joskin suhteen laittaminen tauolle sen takia, että pääsee testaamaan välissä jotakuta toista, on mielestäni moraalisesti hivenen arveluttavaa, en kiellä. Poikaystävän pitäminen varalla on toki inhottavaa poikaystävälle, joten toivottakoot, että Theea tekee ratkaisunsa nopeasti, ja päästää poikaystävän piinasta!

Moona-
Pennsylvania

Joskin suhteen laittaminen tauolle sen takia, että pääsee testaamaan välissä jotakuta toista, on mielestäni moraalisesti hivenen arveluttavaa, en kiellä.

Sitäpä hain takaa. Minusta on vähintäänkin reilua kertoa tästä kokeilusta poikaystävälle, jos he nyt palaavat yhteen.

Pennsylvania
Moona-
Pennsylvania

Joskin suhteen laittaminen tauolle sen takia, että pääsee testaamaan välissä jotakuta toista, on mielestäni moraalisesti hivenen arveluttavaa, en kiellä.

Sitäpä hain takaa. Minusta on vähintäänkin reilua kertoa tästä kokeilusta poikaystävälle, jos he nyt palaavat yhteen.

Ehdottomasti. Ja ihan oikein se kertominen olisi, vaikkeivat palaisikaan. Mitä vanhemmaksi tässä elelen, sitä täydellisemmin alan tajuamaan, ettei rehellisyys kyllä yhtään yliarvostettu asia ole.

Kun tässä tilanteessa Theea tiesi jo tauolle mentäessä, miten tulee taukonsa käyttämään, minusta ero heti kerralla olisi ollut reilumpi ratkaisu. Vaikka taukosuunnitelmiin olisikin kuulunut, että molemmat saavat nussia ympäriinsä aivan vapaasti, tässä suunnitelmallisuus oli se, mikä oli minusta törkeätä. Ilman mitään taka-ajatuksia kehiinheitetty tauko, joka johtuisi ainoastaan epäilyksistä suhteesta itsessään, ei kolmansista osapuolista, ja tällaisen tauon myötä syntyneet suhtoset olisivat ihan eri asia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat