Ottaa päähän ku mieheni on "liian" kiltti.. - Parisuhteet

Onko kellään muulla samanlaasta tunnetta? Me ollaan seurusteltu nyt n. 7 kk ja me ei ollu ikään vielä riidelty.. Tai siis mä yritän aina keksiä jostaki jotain riidan aihetta mut se on niin tyyni aina ettei hermostu mistään.. Kerran suutelin yhtä toista miestä kun olin aika tukos etten tajunnu mitään,en ees muistanu varmaan et seurustelin. Enkä tosin muista tästä tapahtumasta mitään,kaveri vaan kerto.. Nojoo mut kerroin tän sit mun jätkälle mut se vaan oli vähä aikaa hiljaa ja sit sano että "kai se menee sit kännin piikkiin" ja alko puhumaan kaikista muista asioosta mitä se on tehny ym.. vähä olin niiku suu auki siinä vaihees. Ja en tiiä onko se outoo mut olisin nimenomaa halunnu et se olis ottanu hermot ja suurinpiirteen laittanu luurin korvaan mut ei.. tuntuu että se ei suutu mistään mitä teen ja vaik loukkaan ja sanon pahasti sille aika useinki (en kuitenkaan tarkoituksella) :roll:

Voi olla et tää johtuu siitä että se ei halua menettää mua.. et jos se suuttuu nii se aattelee et sit mä suutun sille siitä että se suuttu ja jätän sen tai vastaavaa...

Tää on oikeesti nii ongelmana ollu koko meidän suhteen ajan.. mies ei vaan osaa suuttua mistään! Haluaasin et se joskus suuttuus mulle ja siten mä sit voisin tajuta että mä en halua menettää sitä ikinä ja tekisin kaiken sen suhteen eteen. Nyt se on vaan niin "helppo nakki" ollu että siinä ei oo mitään haastetta..

Ja siis älkää ny saako väärää kuvaa, kyllä mä rakastan mun miestä mutta tää suhde ehkä alko vähä oudosti vaan ja mä en ollu yhtään kiinnostunu siitä siinä mieles,ja se suurinpiirtee rakasti mua jo silloon.. se on ollu niin kiinnii mus koko aika ja ohan se aika mustasukkaanenki.

Sanokaa ny joku jotain järkevää! :D

Sivut

Kommentit (41)

Mimia

Onneksi olkoon, miehesi on tohvelieläin. :lol: No joo, ei ehkä kovin järkevää..

Mutta mutta. Elin reilun vuoden tuollaisessa suhteessa, missä mies oli niin pahasti tossuni alla (en tehnyt siis tätä tahallaan :? ) eikä mies koskaan sanonut pahasti minulle tai suuttunut yhtään mistään. Ei tuollaista pidemmän päälle jaksa, kun toinen ei voi sanoa omaa mielipidettä asioista kun pelkää sen olevan erilainen kun omani..

Ei suhde välttämättä riitoja tarvitse, sovussa on hyvä elää. Jos kuitenkin kaikki negatiivinen parin väliltä karsitaan pois, suhde ei ole aito. Kuka jaksaa näytellä onnellista suhteessa pidemmän päälle, jos ongelmat haudataan eikä niistä keskustella ja kerrota rohkeasti omia tuntemuksia..

Ja btw, itse olisin varmasti hyvin suuttunut/loukkaantunut jos olisin poikkista pettänyt (mitä en kyllä koskaan tekisi) mutta hän ei siihen mitenkään reagoisi. Välinpitämättömyys on kuitenkin paljon pahempaa kuin kunnolla suuttuminen.

[color=darkred][size=9]Marimma// poistin tuplat[/size][/color]

Herramias

No miehen vinkkelistä:
Se, että miehesi toimii eri tavalla, ei tarkoita että ei tuntisi kuin sinä. Ehkä hän ei pidä riitelyä hyvänä asiana. Katsos ihmiset ovat erilaisia.
Voisiko joku selittää miksi riitely on hyvä asia? Eikö se täydellinen elämä olisi yhtä auvoa, ja onni ole elämän tavoite, joten riitely, joka ei lisää onnea ei voi olla hyvä asia? Johtuuke se siitä, että on normaalia riidellä? Vai siitä että normaali elämä on liian tylsää, ja tarvitaan keinotekoisia tunnehuippuja ja draamaa niinkuin telkkarissa?
Miksi Helvetissä etsit riidan aiheita? Se on sairasta. Et kai etsi riidan aiheita ystäviesi kanssakaan. Haluaisitko miehen joka vaikka hakkaisi sinua, siloinhan tietäisit että hän on tosi vihainen? Miksi pitää olla haastetta että mies on haluttava, eikö se riitä että hän rakastaa sinua.
Niin on se iso ongelma jos toinen ei meinaa suuttua, isot murheet. Tämä on aivan epäloogista. En usko että riitely saa sinua yrittämään kaikkea suhteen eteen. Mitä tarkoitat että voisit tajuta että et halua menettää häntä??? Eli nyt asia on hällä väliä pohjalla? Ei se tappelemalla siitä muutu.
Luulisi että ongelma on jos tapellaan koko ajan jostain.
vastaukseksi tuohon että ongelmat haudataan, voihan olla että miehellä on eri tavat purkaa nuo ongelmat kuin riitely? vaikka käydä lenkillä.
Mitä tarkoittaa että suhde ei ole aito?

möhkis

Mulla sama homma ollaan seurusteltu puoli vuotta eikä olla kertaakaan tapeltu kunnolla :roll: .... Väkisinkin tulee aika ajoittain mieleen kuinka paha meidän ensimmäinen riita sitten on :( ....

gollum

Alottajalle, musta tuntuu että et välitä vieläkään yhtä paljon poikaystävästäsi kuin hän sinusta ja olet hänen kanssaan vääristä syistä. Ja poikaystäväsi aistii tämän ja siksi ei uskalla suuttua juurikin menettämisen pelossa.

Voi olla että menee ihan metsään kun en ees tunne sua tai mitään, eli ei tod. pahalla. Tuollaisen kuvan vaan sain tosta sun tekstistä, etenkin tosta: "Haluaasin et se joskus suuttuus mulle ja siten mä sit voisin tajuta että mä en halua menettää sitä ikinä ja tekisin kaiken sen suhteen eteen".

<tyty

Joo kyllä mä ymmärrän et tää ehkä vaikuttaa siltä etten välittääsi yhtä palio miehestäni kun se musta (niiku gollum sano). En sit tiiä ehkä voi ollakki, voiko rakastaa vähän tai paljon? koska silti rakastan sitä se on varmaa..

Kaikissa lehdissä ym hehkutetaan aina sitä että jos aikoo iskeä miehen ei saa olla liian helppo, ei saa heti roikkua hänes ja olla välillä välinpitämätön ettei se mies pidä naista itsestäänselvyytenä. Yleensä oon kyllä kuullu miehienki puhuvan tästä et naises pitää olla "haastetta" , miehillä on se "saalistusvietti".
Miks tää ei sit vois myös päteä naisiin??

Minä varmaan pidänki tätä miestäni itsestäänselvyytenä,ja tuntuu että vaikka tekisin mitä niin mies ei ikään suuttuisi.. tai siis ehkä hän suuttuisi mutta ei näyttääsi sitä. Se on turhauttavaa. Ei voi sitten ikinä puhua niistä asioosta mikkä pitäs ehkä selvittää, koska mies ei uskalla ottaa ees asiaa puheeks koska pelkää että suutun, ja jos minä yritän ottaa jonkun asian puheeksi niin mies yrittää vaihtaa heti puheenaihetta jotta ei varmastikkaan syntyisi mitään riitaa..

Ja onhan sitä sanottuki että kohtuullinen riitely on vaan hyväksi (ainaki cosmos :lol: ) ja olen erittäin samaa mieltä!

Ja musta tuntuu et naiset kyllä ymmärtää mua paremmin et mitä ees ajan takaa tällä jutulla mitä miehet.. sillä en oo eka jolla on tai on ollu tää sama ongelma.. (lehtiä kun oon lukenu :D )

möhkis

Mä ainakin ymmärrän aloittajaa varsin hyvin :D ... Ja olen samaa mieltä että myös naisilla on nk. saalistamisvietti ainakin minulla itselläni on... Jos toinen on liian kiltti sitä alkaa pitämään itsestään selvyytenä eikä sillä tavalla ehkä huomioi toista tarpeeksi kuin silloin kun ei pidä toista itsestään selvyytenä vaikka kuinka rakastaakin....
Tulipas monimutkaisesti selitettyä
:roll: ....

Herramias

[quote author="

Kaikissa lehdissä ym hehkutetaan aina sitä että jos aikoo iskeä miehen ei saa olla liian helppo, ei saa heti roikkua hänes ja olla välillä välinpitämätön ettei se mies pidä naista itsestäänselvyytenä. Yleensä oon kyllä kuullu miehienki puhuvan tästä et naises pitää olla "haastetta" , miehillä on se "saalistusvietti".
Miks tää ei sit vois myös päteä naisiin??

Minä varmaan pidänki tätä miestäni itsestäänselvyytenä,ja tuntuu että vaikka tekisin mitä niin mies ei ikään suuttuisi.. tai siis ehkä hän suuttuisi mutta ei näyttääsi sitä. Se on turhauttavaa. Ei voi sitten ikinä puhua niistä asioosta mikkä pitäs ehkä selvittää, koska mies ei uskalla ottaa ees asiaa puheeks koska pelkää että suutun, ja jos minä yritän ottaa jonkun asian puheeksi niin mies yrittää vaihtaa heti puheenaihetta jotta ei varmastikkaan syntyisi mitään riitaa..

Ja onhan sitä sanottuki että kohtuullinen riitely on vaan hyväksi (ainaki cosmos :lol: ) ja olen erittäin samaa mieltä!

Ja musta tuntuu et naiset kyllä ymmärtää mua paremmin et mitä ees ajan takaa tällä jutulla mitä miehet.. sillä en oo eka jolla on tai on ollu tää sama ongelma.. (lehtiä kun oon lukenu :D )[/quote]
Se että Cosmossa lukee että kohtuullinen riitely on hyväksi ei tarkoita MITÄÄN. Ihmiset ovat erilaisia, ja en usko että taaskaan asiaa on tutkittu sen enempää. Ongelmana näyttäisi olevan klassinen "niastenlehti" ongelma.
Luet artikkeleita ja vastaavia, missä kerrotaan mitä suhteen pitää olla, ja kuinka usein olla seksiä, milloin riidellään. OLE OMA ITSESI, äläkä lue jotain mielipide lehteä kuin raamattua.
Te olette olleet yhdessä 7kk, en ymmärrä miten tässä vaiheessa jotenkin voitaisiin ruokkia "kilpailuviettiä!. NE ohjeet että ei saa olla liian helppo on sitä varten, että pääset siihen vaiheeseen missä itse olet jo, eli seurustelemaan, ei suhteen aikana.
Ymmärrän kyllä jos tarkoitat että mies ei uskalla olla oma itsensä ja sanoa mielipiteitään, mutta se on aika eri asia kuin haluttomuus riidellä, ainakin minusta. Siksi sekaannus. Mutta jos ainoa ONGELMA on että ette riitele niin häpeäisit.

Anee

Pakko myöntää, että olen Herrasmiehen kanssa samoilla linjoilla. Jos ei halua riidellä, miksi pitäisi? KAIKEN voi selvittää ilman, että huutaa ja kirkuu ja käyttäytyy kuin vähäjärkinen.

Mutta todella, jos pointti on siinä, että toinen vain myöntelee, ei sano mitä ajattelee, ei kerro, jos joku mättää, eikä halua vastustaa toista missään, mistä on tämän kanssa erimieltä, ollaan jo oikeasti ongelmassa.

Minä olen seurustellut 8 kuukautta ilman yhtäkään riitaa. Ei sellaisia ole tarvittu. Joskus kyllä on niin tehnyt mieli huutaa, kun kaikki menee niin pieleen kuin voi, mutta aina kaikesta on selvitty ihan vain puhumalla. Eikä tämä mielestäni ole ongelma.

<tyty

Hmm nojoo.. ootta ehkä ymmärtäny vähä väärin tän "riitelemisen".. En tarkoita että haluaisin että mies "huutaa ja kirkuu ja käyttäytyy kuin vähäjärkinen" tai että minä tekisin niin. Vaan että mies voisi joskus sanoa että toi loukkasi mua ja olla semmonen suuttunu vähä aikaa.. Joo kuulostaa varmaan aika typerältä :D en nyt oikeeeeeen osaa ilmaista itseäni.

"OLE OMA ITSESI, äläkä lue jotain mielipide lehteä kuin raamattua. "

Minä nimenomaan OLEN OMA ITSENI. Olen vain vahvistanut mielipiteeni lehtien kirjoitusten kautta.. ja tsadaa! ehkä meitä ihmisiä on erilaisiakin, jotkut haluavat parisuhteessaan eri asiota kun toiset, ehkä minä haluan tätä mainitsemaani "riitelyä", poikaystäväni taas ei välttämättä, eikä Herrasmies eikä Anee.

"Ymmärrän kyllä jos tarkoitat että mies ei uskalla olla oma itsensä ja sanoa mielipiteitään, mutta se on aika eri asia kuin haluttomuus riidellä, ainakin minusta."

Noniin minustakin, mutta poikaystäväni sitten luultavasti ajattelee toisin, että jos hän sanoo jotain mistä en välttämättä tykkäisi, hän luulee että suuttuisin heti ja siitä tulisi riitaa.. Pitää kai itse yrittää ottaa tämä asia puheeksi sen kans.. että kyllä se voi vapaasti olla oma itsenä ja sanoa omat mielipiteensä.

<tyty

"Mutta jos ainoa ONGELMA on että ette riitele niin häpeäisit."

Ja tämä ei todellakaan ole se AINOA ongelma.. enkä missään välissä ole niin väittänytkään.. mutta ajattelin nyt vaan puhua TÄSTÄ ONGELMASTA täälä cosmon palstalla.

Anee

Pakko varmistaa. Eli kyse on siitä, että partnerisi ei mainitse, mikäli loukkasit häntä, eikä siis "tunnu välittävän" asoista, joista pitäisi? Ja että hän nimenomaan ei halua mitenkään loukata, olla erimieltä tai vastaavaa? Jos näin on, siinä vaiheessa kyllä ymmärrän ongelman. :/

Mutta juu, kannattaa tuosta puhua, että et sinä minnekään juokse, vaikka toinen joskus olisi erimieltä tai pistäisi kampoihin.

<tyty

AIVAN, kiitos Anee ymmärsit pointtini :)

"Mutta juu, kannattaa tuosta puhua, että et sinä minnekään juokse, vaikka toinen joskus olisi erimieltä tai pistäisi kampoihin."

Tämän juuri haluaisin hänelle sanoa, hän kun ei ole mikään itsevarmin ihminen. Välillä tuntuu että hän luulee etten rakasta edes häntä. Hän on joskus kysynytkin muka "leikillänsä" että välitänkö minä edes hänestä. Vaikka en ole antanut mitään aihetta että en välittäisi, vaan hokenut koko ajan että rakastan häntä yli kaiken! tai no en aivan koko aikaa mutjoo :roll:
Mutta tiedän että hän oli tosissaan tuon kysymyksensä suhteen.

Puhuapuhuapuhua se kai vaan pitäisi :) nyt kyllä niin vaikeaa muutenki tuo puhuminen kun se rajoittuu vaan puhelinsoittoihin.. mies intis ja nähään kahen viikon välein..

:roll:

möhkis

Mut niinhän se menee et silloin kun on kiltti mies haluaisi ei niin kiltin miehen ja kun on ei niin kiltti mies haluaisi kilti vähän sama asia kun on talvi haluaisi että on kesä ja kun on kesä haluaisi että on talvi :D ....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat