En osaa arvostaa poikaystävääni - Parisuhteet

Liliana

Käyttäydyn usein todella törkeästi poikaystävääni kohtaan. Suutun ja hermostun todella helposti pienistä asioista, riidellessä huudan ja kiroilen, olen haukkunut poikaystävääni mm. kusipääksi ja joskus saatan läpsiä tai töniä häntä. Olen myös mustasukkainen, en vain muista naisista, vaan myös jos poikaystäväni lähtee jonnekin ilman minua, tai jos saan kuulla että hänellä on ollut hauskaa.

Olemme perusluonteeltamme melko erilaisia; minä olen hermoheikko ja ilkeä, hän taas kiltti, rauhallinen ja haluaa aina auttaa kaikkia. Tunnen itseni mahdottoman itsekkääksi ja kamalaksi hänen rinnallaan, mutta en vain osaa lopettaa. Joka päivä päätän, etten hermostu pikkuasioista ja hauku häntä. Kumminkin jossakin vaiheessa aina lipsahtaa.

Tiedän, että tämä kaikki loukkaa poikaystävääni todella pahasti, mutta en vain osaa sisäistää asiaa kunnolla. Jos hän käyttäytyisi minua kohtaan samalla tavalla, kuin minä häntä kohtaan, olisin täysin murtunut ja shokissa. Haluan elää tämän miehen kanssa loppuelämäni! Emme ole vielä eron partaalla, mutta jos tämä jatkuu/pahenee entisestään, niin varmasti niin käy.. En tiedä miten saan tämän loppumaan, koska en vain suuttuessani osaa hillitä itseäni enkä ajatella toisen tunteita.. :oops:

Kommentit (6)

Grim

Ymmärrän täysin. Oma poikaystäväni on myös todella kiltti ja rauhallinen ja ärsyynnyn tosi usein ja käyttäydyn törkeästi joskus :s Olen niin johtajatyyppiä että poikaystävää viedään narussa, eli se on toisin sanoen tossun alla.. sen takia itelläni ainakin johtuu tämä kunnioituksen puute tai luulisin niin. Oon myös huomannu itessäni jopa pelottavia piirteitä ja kerran jopa läimässy häntä poskelle, en vaan muista että miks, olisko ollu jtn pientä riitaa tai jotain.. mut en jotenki pysty pitämään itteäni kurissa tällasissa tilanteissa. Hyvä keino olis varmaan alottaa pienestä, että yrittäis pysyä rauhallisena ja laskea vaikka kymmeneen. :D oon joskus kokeillu ja on auttanu hetkellisesti. Ja sit jos alkaa ärsyttää niin poistuu toiseen huoneeseen ettei pääse sanomaan mitään ja sitte voi miettiä "järkevästi".Onneks mun poikaystävä kuitenkin jotenkin ymmärtää mua, ja yleensä ei sano mitään takasin näissä tilanteissa vaan sulkee mut syliinsä ja sitten rauhotun...Kyllä mäkin tietty haluaisin kunnioittaa poikaystävääni mutta helpommin sanottu kun tehty. Ei se vaan jotenkin onnistu.. Sitten kun vielä haluaisin että poikaystäväni olis enemmän johtajatyyppiä, mutta eihän toista voi muuttaa. Kuitenkin rakastan häntä yli kaiken joten..

maastomakkara

Tunnistan omassa käytöksessäni samankaltaisia piirteitä. Itselläni on todettu tunne-elämältään epävakaa persoonallisuushäiriö, joten se vaikuttaa suurelta osin käytökseeni, mutta viime aikoina olen alkanut tarkkailla itseäni ikään kuin muiden silmin ja voin sanoa että hyi kamala. Olen saanut kaikilta kavereilta paskaa niskaan viime aikoina ja toisaalta olen kiitollinen, koska olen muuttumassa parempaan.
Oletko koittanut saada poikaystävääsi sanomaan mitä mieltä hän on tästä? Koska se voisi auttaa jos poikaystäväsi ikään kuin sylkisi kaiken sen mitä hän on halunnut sinun käytöksestäsi sanoa päin naamaa. Itselläni se ainakin auttoi, sattui toki ihan helvetisti mutta lopputulos on mahti :)

Liliana
maastomakkara
Oletko koittanut saada poikaystävääsi sanomaan mitä mieltä hän on tästä? Koska se voisi auttaa jos poikaystäväsi ikään kuin sylkisi kaiken sen mitä hän on halunnut sinun käytöksestäsi sanoa päin naamaa. Itselläni se ainakin auttoi, sattui toki ihan helv*** mutta lopputulos on mahti :)

Kyllä hän on kertonut minulle että kaikki sanomiseni satuttaa häntä, mutta hän on vain niin kiltti ettei ala ikinä sanomaan minulle ilkeästi takaisin.. :roll: Ja kyllä hän kuitenkin aina leppyy melkein heti kun pyydän anteeksi.

maastomakkara

Entä oletko miettinyt pienen breikin pitämistä, en nyt tarkoita mitään taukoa, vaan että ottaisit ihan aikaa itsellesi ja pitäisit hiukan välimatkaa poikaystäväsi näkemisestä? Näin saisit ajatuksia kokoon ja samalla saisi poikaystäväsikin hoitaa omat ajatuksensa kuntoon.

Kippu

Luulen että tollaseen aggressiivisuuteen ja vihamielisyyteen on aina joku syvällisempi ja vaikeasti hahmotettava syy. Onks sulla samanlaisia tunteita esim. perhe-/kaverisuhteissa, tai ootko huomannut itsessäsi samanlaista käytöstä sun aikaisemmissa seurustelusuhteissa..? Tuli vaan mieleen yksi lehtiartikkeli, jossa naisen vihamielisen käytöksen syyksi paljastui aikaisempi parisuhde, jossa sitä naista oli käytetty hyväksi. Joten se nainen tunsi katkeruutta ja pelkoa tähän uuteen suhteeseen ja sen oli ehkä vaikea luottaa tähän uuteen mieheen.
Tai toisaalta syy voi olla henkilökohtaisissa ongelmissa. Jotkut ihmiset purkaa ahdistuksensa/stressinsä helposti muihin ihmisiin.

En mä tietenkään tiedä miten sulla on asiat, mut noita kannattaa miettiä. :) Yleensä ongelmat on jo puoliksi ratkaistu, kun tajuaa niiden pohjimmaisen syyn/aiheuttajan.

Liliana
maastomakkara
Entä oletko miettinyt pienen breikin pitämistä, en nyt tarkoita mitään taukoa, vaan että ottaisit ihan aikaa itsellesi ja pitäisit hiukan välimatkaa poikaystäväsi näkemisestä? Näin saisit ajatuksia kokoon ja samalla saisi poikaystäväsikin hoitaa omat ajatuksensa kuntoon.

Noniin, en tiedä onko tuo niin hyvä idea kun asutaan kuitenkin yhdessä.. Voisihan sitä tietenkin ehkä järjestää enemmän jotain omaa tekemistä, mihin poikaystävä ei liity.

Kippu
Luulen että tollaseen aggressiivisuuteen ja vihamielisyyteen on aina joku syvällisempi ja vaikeasti hahmotettava syy. Onks sulla samanlaisia tunteita esim. perhe-/kaverisuhteissa, tai ootko huomannut itsessäsi samanlaista käytöstä sun aikaisemmissa seurustelusuhteissa..?

No nuorempa ehkä äitini oli se jolle useinmiten suutuin ja huusin, mutta nykyään se on poikaystävä. Ikään kuin tarvitsisin aina jonkun, jolle purkaa paineet.. Edellisistä suhteista tuskin johtuu, sillä ne eivät olleet edes kovin vakavia, enkä muutenkaan kokenut mitään suurempia pettymyksiä/loukkauksia niissä. Luotan kyllä nykyiseen mieheeni. Mutta olen kyllä välillä aika stressaantunut ja huolehdin monista asioista ihan turhaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat