Parisuhdekeskustelu - Parisuhteet

lily

Olemme miehen kanssa on/off-deittailleet reilut puoli vuotta. Opiskelu- ja työkiireet rajoittavat tapaamiset lähinnä viikonloppuihin. Olimme pari kk erossa ja palasimme yhteen ilman mitään puhumisia. Eron jälkeen kaikki oli kuin ennen sitä.

Emme ole syvällisesti keskustelleet siitä, mitä haluamme toisiltamme ja mikä "yhteinen statuksemme" :lol: on. Viestitellessä puolin ja toisin on sanottu tykkäävämme/välittävämme toisistamme, mutta emme sanallisesti. Se on alkanut risoa minua. Eniten tuo tietämättömyys toisen tunteista vaikuttaa seksiin ainakin minun osaltani.

Seksi on teknisesti hyvää ja sitä on tarpeeksi. Itse en kuitenkaan kykene esim orgasmia saamaan, koska en tiedä toisen tunteista. Mulle seksi on enemmänkin tunne juttu kuin fyysistä suorittammista. Mun ei myöskään tee mieli helliä miestä, koska en tunne itseäni rakastetuksi. Tykkään olla aktiivinen sängyssä, mutta tunteettomuus tekee minusta laiskan ja haluttoman.

Joskus muistaakseni cosmossa oli juttua, että esim. parikymppiset miehet osoittavat rakkauden ja kiintymyksen tunteitaan mieluummin seksin kautta kuin puhumalla. Onkohan tuossa mitään perää? Siihen vedoten asiat olisivat kyllä kunnossa :wink:

Mutta enivei, antakaa vinkkejä millaisessa tilanteessa ja miten asia kannattaa ottaa esille, ettei mies pelästy tai tunne itseään painostetuksi?

Kommentit (8)

vinkulelu

Joku sopiva rauhallinen hetki, jolloin ei ole mitään "erittäin tärkeää" ohjelmassa ja riittävästi aikaa puhua. Puhuminen varmasti auttaa ja selkeyttää tilannetta.

Neppis_

Siinäpä se "ettei pelästy" .. Oli tuos aikasemmin itselläinkin onkelmia tuon välittämisen näyttämisen suhteen. .. (hyvin se sit käänty.. mut miehen alotteesta :roll: ) .. Joko otat riskin ja puhut suoraan tai sit olet kärsivällinen ja odotat miten juttu etenee ..
Ei oikein muita neuvoja tule mieleen..
Riskipeli joskus kannattaa .. :wink: ... nii ja joskus ei välttämättä ..

:)

lily

^No niinpä. Olen koko viikon miettinyt miten asian esitän, mutta en sitten saanut sanotuksi eilen kun nähtiin. Mulla on tapana antaa asioiden edetä omalla painollaan, mutta hitto että ärsyttää. Mä kaipaan niin paljon vain pelkkää läheisyyttä. Vaikka ollaan samassa huoneessa ja juttu luistaa, niin tuntuu, että meijan henkinen etäisyys on satoja kilometrejä.

Neppis_

juu. tuttu tunne .. :? .. Mut sitä se suhtees eteneminen on.. Aika näyttää ja rajoilla alatte tekin mennä. Eli pysyttekö yhdessä vai pitäskö jossai välis lähtee eriteille.. (tai no niin mie aina filosovoin nää.. :D ) ..

Meil ei pystytty yksinkertasesti puhuu noist tunne jutuista hirveesti, tuntu sillon vähän et jätkä voi perääntyä jos alan pyytää siltä enemmän läheisyyttä ja päätöksiä..
Eipä ollu meinkään alku helppoo.. hyvin se käänty.. Mut aijai.. :roll:

Se on paljon susta itsestäs kiinni, se miten lähestyä niiiiin riippuu siit toisestakin ihmisestä ja sen ajattelumallist ..ja mistä lie..
En usko et kukaan ulkopuolinen osaa vakavasti sanoa Mitäs juuri tehdä..
...
Ja ymmärrän et tää on hankala tilanne.. mut edelleen,riskejä kannattaa ottaa. Voithan sä alkaa höpisemään niitä näitä.. kääntää sitten keskustelun tein parisuhteeseen että "oot miettiny/pohtinu..jne" .. on se hyvä jotenkin ulos saada jos joku asia vaivaa tai haluu muuttaa ..

Muth Tsemppiä, toivon teille parasta :)

lily

^Kiitos!

Mua vähän ihmetyttää sekin, että jos tuo mies tälläsellään on asioihin tyytyväinen niin aika vähään sekin tyytyy :roll:

Ollaan ennen tuota breikkiä puhuttu asioista vakavasti ja keskustelun ajan mies oli niin kylmän ja etäisen tuntuinen, että olen alkanut karttamaan vastaavia tilanteita. Tosin tilanne oli silloin erilainen kuin nyt, mutta silti pelottaa, että mies heittäytyy taas samanlaiseksi ja tunnen itseni ihan typeräksi.

Toisaalta tuntuu, että meidän yhdessäolo arkipäivästyi turhan nopeasti. Ei tehty mitään erityistä yhdessä alussakaan, vaan ihan normi juttuja, joihin ollaan jumissa edelleenkin. Joku erikoinen tekeminen voisi yhdistää, mutta sitä on niin laiska ja mielikuvitukseton keksimään mitään..

Neppis_

^ ..kuulostaa samalle. hui .. :shock: :D .. Tosin mitä täst nyt on ehkä 1,5 vuotta ku samankaltainen tilanne.. hep. Ei sitä itsekunkaan keksi yhtäkkii jotai extempore juttui.. En ainakaan minä, tääl päässä ei liiku ei sit yhtään mikään .. :lol:
Mut niimpä se meilläkin alko sujuu melkein ihan itsestään.. Oltiin ihan alus TOSI lähekkäin (paljon jätkän kämpil..) sit se joskus 6-8kk paikkei alko heittää häränpyllyy. Ei tullu läheisyyttä tai kehuta kirvelläkään.. (tosin no mieheni on masentunut ..ym. sillon oli kavereiden kans ongelmii..Ja mistä mä en sit tienny .. :? )

Ollaan monesti sitten yhteenpaluun (veivattiin sitäkin 5kk sisäl varmaan 3 krt :roll:) jälkeen puhuttu ja sovittu et puhutaan asiat ääneen,jos joku vaivaa tai vois tehdä toisin ..
Ihan (ihmeellisen) hyvin täs ollan pöristelty yhteist taivalt 21.3.
4 vuotta (! iso luku .. :shock: ) ..ja no saas nähdä mitä viel tulevaisuus tuo tullessaan.

Tiedän et ei oo hauskaa lähtee itteesä nöyryttämään toisen edessä jos vastaan tulee olankohautuksia..
Toivotaan nyt et saat otettuu sitä ukkoos niskast (ja palleista :D ) kii ja revittyy mahdollisen ulos ..

flame86

Menkää yhdessä vaikka kylpyyn. Siellä ei ole mitään haittatekijöitä ja pystyy hyvin rauhoittumaan ja puhumaan asioista. Koita helliä häntä ilman että tilanne johtaa seksiin, ja katso miten hän reagoi. Jos toista ihmistä rakastaa, osaa myös helliä tätä. Hali, suutele, silitä häntä. Jos saat samanlaista kohtelua takaisin, ja etenkin jos siinä on todella ajatusta mukana, niin varmasti hän rakastaa sinua. Sen jälkeen tunteistaan puhuminen on varmasti helpompaa. Suhde pysyy tuoreena, jos joka päivä viettää hetken lähekkäin, toista hellien. :wink:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat