Ollako vai eikö olla? - Parisuhteet

kevlarsoul

Olen nyt jo pidemmän aikaa pohtinut, että onko tässä minun seurustelussani yhtään järkeä. Vähän taustaa: ollaan molemmat opiskelijoita, minä 23-v ja poikakaverini vuotta vanhempi. Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, mutta ei asuta yhdessä eikä olla kihloissa.

Nyt olenkin sitten miettinyt, että tuhlaanko vain aikaani tässä suhteessa? Rakastan kyllä poikakaveriani ja haluaisin olla yhdessä, mutta tämä leikki-seurustelu alkaa jo pikkuhijlaa tympiä. Yhteenmuutosta ei voi puhua muuta kuin teoreettisesti ja muutenkin kaikki suhteeseen liittyvä keskustelu saa poikakaverini takajaloilleen: hänelle riittää, että ollaan illat yhdessä ja nähdään silloin tällöin muutenkin. Itse tunnen vaan itseni ihan arvottaomaksi, kun tuntuu, että minua pidetään vaan varalla enkä minä ole oikean sitoutumisen arvoinen. :(

Mitä siis teen? En kuitenkaan haluaisi ahdistella poikakaveriani tai pakottaa häntä mihinkään, mihin hän ei ole valmis. Toisaalta pelkään, että kolmen vuoden kuluttua roikutaan edelleen tässä samassa tilanteessa, eikä suhde ole edennyt yhtään mihinkään. :( Jo nyt saan kuulla kavereiltani, että "mikä sussa oikein on vikana, kun se ei halua asua sun kanssa" (mikä mussa muuten on vikana kun se ei halua asua mun kanssa?), ja katsella kuin kaikki tutut muuttavat yhteen ja saavat vauvoja.

Apua, apua, mielipiteitä!

Sivut

Kommentit (31)

kersa

Tuskinpa se vika sinussa on. Oletteko jutelleet tulevaisuudesta, tai onko teillä yhteisiä tulevaisuudensuunnitelmia? Onko hän vakavissaan seurustelunne suhteen? Yleensä jossain vaiheessa suhteessa tulee se vaihe, jossa mahdollinen yhteinen tulevaisuus otetaan puheenaiheeksi ja ainakin minulla on käynyt niin, että myös jonkinlaisia suunnitelmia on tehty.

Lainaus:
Yhteenmuutosta ei voi puhua muuta kuin teoreettisesti ja muutenkin kaikki suhteeseen liittyvä keskustelu saa poikakaverini takajaloilleen: hänelle riittää, että ollaan illat yhdessä ja nähdään silloin tällöin muutenkin. Itse tunnen vaan itseni ihan arvottaomaksi, kun tuntuu, että minua pidetään vaan varalla enkä minä ole oikean sitoutumisen arvoinen. :(

Vaikuttaa siltä,että poikaystäväsi ole vielä täysin "jalat maassa" suhteenne kannalta, etenkin jos jo puhe yhteenmuutosta aiheuttaa kuvaamasi reaktion. Enpä usko, että on kuitenkaan olemassa mitään tiettyjä aikarajoja, joihin mennessä sitoutumisen tai minkään muunkaan voi odottaa tapahtuvan, toisilla se vie pidemmän aikaa. Ota aihe ihan rauhallisesti esille ja vakuuta hänelle, ettet yritä pakottaa häntä mihinkään, aivan kuin itsekin sanoit :wink: Onhan sinun oikeus tietää, jos hän ei ole edes tullut ajatelleeksi teidän tulevaisuuttanne, vaan on vain ajelehtinut virran vietävänä ja ajattelematta vain seurannut mitä tapahtuu.

ilkka

Miksei riitä, että ollaan illat yhdessä ja silloin, kun tekee mieli? Miksi pitää olla yhteinen "tulevaisuus"? Muutetaan yhteen kyllästymään toisiinsa.

jannu*n*

kersa kirjoitti:

Lainaus:
Ota aihe ihan rauhallisesti esille ja vakuuta hänelle, ettet yritä pakottaa häntä mihinkään, aivan kuin itsekin sanoit :wink: Onhan sinun oikeus tietää, jos hän ei ole edes tullut ajatelleeksi teidän tulevaisuuttanne, vaan on vain ajelehtinut virran vietävänä ja ajattelematta vain seurannut mitä tapahtuu.

Totta. :P Kysyt ihan muuten vaan, mitä hän haluaa tehdä tulevaisuudessa ja mitä mieltä hän on esim. yhteenmuutosta. Eihän niitä asioita tarvitse toteuttaa heti, vaan puhua ihan muina miehinä (ja naisina) yhteisestä tulevaisuudesta. Jokainen etenee omalla tahilla, mutta kyllä kait sitä saa silti puhua ja leikitellä asian kanssa. :roll: Samaa linjaa ajattelin niin kuin tuo kersakin.

Hoppuli
Jzzu
ilkka
Miksei riitä, että ollaan illat yhdessä ja silloin, kun tekee mieli? Miksi pitää olla yhteinen "tulevaisuus"? Muutetaan yhteen kyllästymään toisiinsa.

Miun on kyl pakko laittaa toi kommentti talteen jonnekin ylös!
Hyvin sanottu! =D>

Ihmiset on erilaisia :) Joillekin se riittää, kaikille ei. Itse ymmärrän kyllä hyvin kirjoittajaa, koska ei mulle ainakaan riittäisi se, et tavataan joskus.

Miffy

Joo todellakin, ihmiset on erilaisia... Mä ainakin kokisin ajanhukkana deittailla tuollon tällön jotakuta, olla jonkun kanssa jonka kanssa en vois kuvitella olevani loppuelämääni.

Hoppuli
Miffy
Joo todellakin, ihmiset on erilaisia... Mä ainakin kokisin ajanhukkana deittailla tuollon tällön jotakuta, olla jonkun kanssa jonka kanssa en vois kuvitella olevani loppuelämääni.

Tota mäkin mietin. Melkein kaikki kuitenkin haluaa yhteisen kodin, lapsia jne (tai sit täällä vaan huutelee yks vauvakuumeinen)... :D Tuntuis tosi turhalta odottaa jotakin ihmistä vuosia ja sitten todeta, ettei se koskaan halunnutkaan samoja asioita.

ilkka
Hoppuli
Miffy

Tota mäkin mietin. Melkein kaikki kuitenkin haluaa yhteisen kodin, lapsia jne (tai sit täällä vaan huutelee yks vauvakuumeinen)... :D Tuntuis tosi turhalta odottaa jotakin ihmistä vuosia ja sitten todeta, ettei se koskaan halunnutkaan samoja asioita.

Jos viettää vuosia jonkun kanssa, niin miten se on turhaa? Kodin ja lapsia saa kuka tahansa, jolla on rahaa. Avioliitto on taloudellinen järjestely. Mitä väliä sillä on enää viisikymppisenä kenen kanssa sitä asuu? Itse olen lähinnä kiinnostunut siitä kenen kanssa olin/olen ikävuodet 15-45.

Miffy
ilkka

Jos viettää vuosia jonkun kanssa, niin miten se on turhaa?

Mun mielestä se on turhaa, jos niiden vuosien aikana ei ole varmuutta, että tän kans voisin olla jatkossakin. Eli jos se on vaan sellasta deittailua. Näin omalla kohdallani, jollekin sopii aivan varmasti sellainen kevyempikin seurustelu.

ilkka

Kodin ja lapsia saa kuka tahansa, jolla on rahaa. Avioliitto on taloudellinen järjestely.

Olen eri mieltä. Itse en ainakaan naisi rahasta. Ja miten tää ees liittyy tähän ketjuun?

ilkka

Mitä väliä sillä on enää viisikymppisenä kenen kanssa sitä asuu?

No sulle ehkä ei, mulle on aika suurtakin väliä :lol: :lol:

Hoppuli
ilkka

Kodin ja lapsia saa kuka tahansa, jolla on rahaa. Avioliitto on taloudellinen järjestely.

No joo saa kai... Mutta ne vuodet, milloin nainen voi saada biologisia lapsia on aika lyhyitä loppujen lopuks. Kyllä mulle avioliitto on muutakin, kuin taloudellinen järjestely... Ei kaikkea voi mitata rahassa ;)

ilkka
Hoppuli
ilkka

No joo saa kai... Mutta ne vuodet, milloin nainen voi saada biologisia lapsia on aika lyhyitä loppujen lopuks.

Ja tämä tekee suuresta osasta tietynikäisiä naisia suorastaan vastenmielistä seuraa.

ilkka
Miffy
Rupee sitten erakoks :lol:

Rupeen rikkaaksi, niin kyllä mulle riittää nuoria tyttöjä päälle neljäkymppiseksi. Sen jälkeen rupeen sitten erakoksi tai tyydyn maksullisiin naisiin. :D

nellas_telemnar
lexie
Minkä takia tää ilkka saa derailata näitä ketjuja ihan mielin määrin? Tuntuu, et joka toisessa ketjussa ilkka provoilee ja sitten sen juttuja kommentoidaan ja se provoilee takaisin jne. Voisko modet pistää sen ruotuun tjtn?

samaa mieltä, seurannu jo jonkun aikaa tätä... :?

Miffy
lexie
Minkä takia tää ilkka saa derailata näitä ketjuja ihan mielin määrin? Tuntuu, et joka toisessa ketjussa ilkka provoilee ja sitten sen juttuja kommentoidaan ja se provoilee takaisin jne. Voisko modet pistää sen ruotuun tjtn?

No minkäs teet! Ilmeisesti nyt vois alkaa tehdä jotain kun muillkain on ärsytyskynnys noussut niin, et oikein sanovat sen julki.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat