Pitäisikö erota? - Parisuhteet

MiamiGlow

Noniin.. Ongelmani on selvä. Olen miettinyt kokoviikon, että olisiko parhainta erota vai jatkaa, kun me riidellään poikaystäväni kanssa kokoajan.

Ärsyttää, kun sitten hän väittää että mä alotan ne riidat aina, mut se antaa aina aiheen alottaa riitelyn. Viime viikonloppunakin juteltiin mesessä ja hän sanoi, että: Mun yks kaveri sano, että se haluis panna mua, mutta onneksi se oli läppää. Sitten kysyin häneltä että jutteletko sä panemisesta muitten kaa, niin se vaan, että joo läpällä vaan. Mun mielestä tuo on loukkaavaa, koska mun kanssa se ei ees puhu tuollaisista. Ja sitten se alkoi ihmettelee miksi suutuin sille siitä. Sekään ei osaa näköjään käyttää järkeensä.

Sitten kun yritän kertoa ongelmistani hänelle, niin tuntuu, että häntä ei vois vähempää kiinnostaa, mutta muitten ongelmia se kyllä kuuntelee. Ärsyttää tuo asenne ja tuntuu etten merkitsisi hänelle yhtään mitään. Mä tiedän kyllä että hän ei pettäisi mua ollenkaan. Mutta tulee niin epävarma olo tuollaisista jutuista. :x Ja mulla on se ongelma, että en pystyis jatkamaan ilman häntä, koska rakastan häntä oikeasti todella paljon. Silti ero asiat pyörii mun päässä kokoajan. Ja se mikä vahvistaa viettiä erota on se, että hän ei tykkää tyylistä mihin pukeudun. Ystävättäreni sanoi minulle, että pukeutumisella ei pitäisi olla väliä jos oikeasti välittää toisesta. Mutta ongelma on se, että haluisin jättää hänet, mutta toisaalta en. En pystyisi siihen. Muutenkin kärsin masennuksesta, niin jättäminen pahentaisi asiaa varmaankin.

Ahdistaa välillä olla tässä tilanteessa ja miettii ulospääsyä itsemurhalla, mutta siihen en sortuisi ainekaan vielä. Ei asiat niin huonosti ole, mutta tuntuu pahalta ajatella mitä huominen tuo tullessaan. Toivoisin, että teiltä heruisi jonkun laisia vinkkejä tämän tilanteen pelastamiseen :)

Sivut

Kommentit (22)

Hoppuli

Älä hyvänen aika mitään itsemurhaa edes mieti!!!

Musta vaikuttaa siltä, että ootte aika nuoria? Ja ettei mies ole vielä valmis sitoutumaan. Loukkaantuisin kyllä, jos oma ukko miettisi muiden kanssa panemista edes leikillään!

Santtu

Unohda se itsemurhan miettiminen jooko?

Sulla on kuitenkin varmasti monia hyviä ystäviä ja perhe, jotka auttavat ja tukevat jo eroatte. Ja jos ei muuta niin ainakin me täällä kuuntelemme ja tuemme. Poikaystäväsi ei vaikuta olevan valmis millään tasolla sitoutumaan ja tuollaiset puheet, jokaisella on oikeus suuttua moisesta.

Kannattaisin melkein sitä, että puhutte asioista, kerrot, että miehen käytös satuttaa sinua ja jos mitään ei sen jälkeen tapahdu niin tee ratkaisusi. Anna kuitenkin mahdollisuus, puhu poikaystäväsi kanssa. Jos tämä ei kuuntele tai vähättelee sinua, niin ainakin olet koettanut kertoa, mitä mieltä olet ja olet koettanut antaa mahdollisuuden. Mutta, puhukaa kasvokkain, älkää mesessä tai puhelimessa, kasvokkain aina parempi.

Sirpa-Kyllikki

Kauan olette seurustelleet? Oletteko läpikäyneet "suhdekeskustelun" eli puhuneet siitä, mitä te haluatte jutultanne ja kuinka tosissaan ja vakavasti seurustelette? Jotenki vaikuttaa siltä, ettei poikaystäväsi suhtaudu seurusteluunne yhtä vakavasti kuin sä, tai purkaa suhun jotain omia patoumiaan.

En osaa antaa muuta neuvoa, kuin että seuraavalla kerralla kun tapaatte istutat miehen alas, avaat suusi ja kerrot noista fiiliksistäs sille. Jos ei poikaystäväsi suostu puhumaan asiasta tai suhtautumaan vakavasti sun mielipahaan, kannattaa miettiä kannattaako koko suhde enää. Koska mun mielestä suhteen tärkeimpiä asioita on se, että pystyy puhumaan kaikista asioista ja että molemmat osapuolet myös kuuntelevat toisiaan.

Pirpana

Kaikki täällä varmasti tietää miltä tuntuu "tavallaan rakastaa mutta toisaalta taas ei". Kysymys on vain siitä että on tottunut kun se kaveri löytyy siitä vierestä ja pelkää muutosta (riippuu tietenkin kauanko olette olleet yhdessä). Mutta sinun kohdallasi se olisi mielestäni muutos kohti parempaa. Asia ei kuulu minulle mutta mieti mistä masennuksesi johtuu. Alkoiko se ennen poikaystävääsi? Minusta tuntuu että se johtuu juuri poikaystäväsi käytöksestä.. :roll: enhän minä elämästäsi tiedä mutta tuskin hänen käytöksensä sitä ainakaan helpottaa.

Itse en tuollaista sietäisi. En muista mistä tämän kuulin mutta tähän sopisi hyvin ajatus "parempi terve yksin kuin sairas kaksin" tai jotain sinne päin.
Tsemppiä! Kerro kuinka kävi.

Manteli

ei se eroominen oo aine se huonoin ratkaisu, vaikka se ehkä ekat pari viikkoa siltä tuntuukin. ajattele vaikka että kahden kuukauden päästä olet jo paljon onnellisempi, siis jos eroon päädytte :o

itse mietin yli puolivuotta, että jätänkö mieheni vai en, minussa ei ollut rohkeutta lähteä siitä suhteesta, luulin hajoavani. tosiasiassa sitä ei olisi tapahtunut. lopulta en enää rakastanut häntä ja jättäminen oli ainoa vaihtoehto, vaikkakin ihan hiton vaikeeta. mut jos joutuu pitkään miettimään tollasia asioita ni johan siinä tunteet viilenee.
kuulostanpa viisaalta :roll:

MiamiGlow

Kiitos kaikille vastaneille tähän mennessä. :)

Aion puhua suoraan hänelle siitä mitä ajattelen ja livene, kun kerkeän. Eli huomenna varmaan. Me ollaan melkein oltu puolivuotta, kun tämä on jo 3 kerta kun olemme yhdessä :oops: tän puolenvuoden aikana.
Hän on jättänyt mut jo 2 kertaa, mutta pyytänyt sitten takaisin, koska hän sanoi mulle että aina kun oli jonkin muun kanssa niin hän ajatteli vain minua ja sanoi, että me kuulutaan yhteen eikä hän aio tehdä sitä samaa mulle mitä teki ennen. Olen joko hyväuskoinen tai sitten hölmö. Tällä kertää hän todella oli tosissaan. Siitä olen varma.

Joku kysyi masennukseni alkamisesta ja se alkoi siitä, kun kärsin vuosi sitten syömishäiriöstä, mutta sitten tapasin kesällä tämän poikaystäväni ensimmäistä kertaa ja hän oli tukenani. Sitten jätti mut syksyllä ja siitä alkoi pahamasennus. Masennusta oli jo esiintynyt aikaisemminkin, mutta ei niin voimakkaana kuin tällä kertaa.

En aio tehdä itsemurhaa. Mutta olen joskus ajatellut tekeväni :oops:

Manteli: Olen varmaan nyt samassa tilaanteessa, kuin sinä kerroit olevasi joskus.

MiamiGlow

Tää asia on mennyt vain huonompaan suuntaan ja sain tossa äsken tietää, että poikaystävääni ei kiinnostaisi vaikka olisin koullut. Kysyin häneltä, että mikä sitä vaivaa, niin hän vastasi, että sitä ei innosta.
Haluaisin itkeä, mutta en haluu itkeä yhtäkään kyyneltä sille.

Yritän olla vahva tällä hetkellä. Kädet tärisee hirveästi kokoajan, mutta ei se mitään. Me juttelemme mesessä ja mesessä hän on kuin toinen ihminen :/
Hän ei ole ollenkaan se ihminen jota rakastan.

Tuntuu, että hän taitaa jäädä entisiin kunhan saan tarpeeksi rohkeutta jättää hänet ja haluaisin selvittää kaikki asiat ennen sitä, koska toipuminenkin olisi sen jälkeen paljon helpompaa.

Santtu

Kultaseni, unohda se mies. Oikeesti. Hän ei ole arvoisesi ja jos mies on jättänyt sut kaksi kertaa ja sen jälkeen mankunut takaisinkin niin tämä todennäköisesti pitää sua jonkinlaisena hätävarana ja varmana nakkina.

Raa'asti sanottu, mutta ajattele ensin aina itseäsi, sitten vasta muita. Oma onnellisuus menee kaiken muun edellen. Olin itse vuosia suhteessa, jossa mies teki samaa ja onnistui samalla lyttäämään itsetuntoni. En ole kuitenkaan koskaan katunut moisen idiootin jättämistä. Se oli raskasta silloin, mutta olen edelleen ylpeä itsestäni.

SnowWhite

"poikaystävääni ei kiinnostaisi vaikka olisin koullut"
herran jestas. sanoisin kyllä että jätä se mies. eihän kukaan saa ajatella noin tyttö-/poikaystävästään. saattaa kuulostaa pahalta (kokemuksesta) kun sanotaan että pitää jättää mutta eihän tuo ole yhtään reilua sua kohtaan.
voimia sulle!!

MiamiGlow

Kiitos! Juttelin ystävieni kanssa ja he olivat samaa mieltä, että hän ei ole arvoiseni. Tämä tuntuu raskaalta, mutta voi olla, että jättäminen olisi se ratkaisu tähän ongelmaan ja se raskaskivi mun sydämmestä pyörähtäisi pois.

Aion tehdä sen huomenna, koska tänään en enää saa yhteyttä häneen, paitsi jos hän ei aio jättää minua tekstiviestillä, joka olisi todella raukkamaista ja sen jos hän tekee, niin siitä huomaa todella kuinka vähän hän minua oikeasti arvosti.

Neppis_
MiamiGlow

Me ollaan melkein oltu puolivuotta, kun tämä on jo 3 kerta kun olemme yhdessä :oops: tän puolenvuoden aikana.
Hän on jättänyt mut jo 2 kertaa, mutta pyytänyt sitten takaisin, koska hän sanoi mulle että aina kun oli jonkin muun kanssa niin hän ajatteli vain minua ja sanoi, että me kuulutaan yhteen eikä hän aio tehdä sitä samaa mulle mitä teki ennen. Olen joko hyväuskoinen tai sitten hölmö.

Tällä kertää hän todella oli tosissaan. Siitä olen varma.

no huh :shock: ..kuulostaa uskomattoman samalle ku meillä :roll: ..Siis miten kävi alkuaikoina ..hui. Hih. No joo.. Jätkänikin jätti mut 2 krt ja pyys sitten takas.. yhtä seilaamista edes takas. Alku 4-6 kk oli ihanaa mut sit se alko luistaa ku lehmänhäntä alas päin.. Oli aivan järkyttävät tappelut ja erimielisyydet kehillä.. En ees tajua miten ollaan sit jo tännekin asti selvitty. .oli samanlaista välipitämättömyyttä ja omia menoja..ym sietämätöntä paskaa :?
(no hyvä että se rauhottu sit 1,5 vuoden pääst siit ...)

Se kolmas jättäminen ja 2 viikon ero kai sai sit mieheni tajuamaan (ja niinhän hän mulle kertoikin...) että ei ymmärrä itsekään,mutta ei voi "elää" ilman mua...saati olla ajattelematta.
ja..sitä rataa.
Olin 100% varma ettei nähtäs enää..(en oo sitä sinisilmäistä tyyppiä saati itsevarmaa .. ) mut ihme ja kumma koht tulee 4 vuotta täyteen..
Ja voidaan,näillä näkymin, paremmin kun koskaan :)

Harmillisia riitoja riittää .. ja suhteessa tulee vääjämättä esiin ne toisen huonot puolet ym. sekamelskat.
Tottakai kannattaa katsoa eteen päin ja yrittää porskuttaa, toivotaan että saatte setvittyä, mut aina tietty niin ei ole tarkoitus käydä. Ja muutenkin on hyvä katsoa mikä on parasta itselleen..

Tsemppiä ja jaksamisia! ..kyllä sillä sinkkuudellakin on omat hyvät puolensa :) :wink:

MiamiGlow

Me keskusteltiin ja päätettiin sittenkin yrittää vielä uudestaan. Mutta jos tämä ei onnnistu, niin se on sen tarinan loppu sitten. Uskon, että poikaystävälläni oli vain erittäin huonopäivä ja tänään hän oli pirteämpi.
Mutta koko viimeviikko meni kumminkin tapellessa. Toivottavasti tämä viikko tuo hyvää tullessaan :)

Neppis_: Mä en pystyis elämään ilman poikaystävääni :roll: tai sitten pystyisin, mutta on vaikea irottautua :/ katsotaan nyt jos kävisi sittenkin yhtähyvin niinkuin teillekkin :)

Aimée
MiamiGlow
Me keskusteltiin ja päätettiin sittenkin yrittää vielä uudestaan. Mutta jos tämä ei onnnistu, niin se on sen tarinan loppu sitten. Uskon, että poikaystävälläni oli vain erittäin huonopäivä ja tänään hän oli pirteämpi.
Mutta koko viimeviikko meni kumminkin tapellessa. Toivottavasti tämä viikko tuo hyvää tullessaan :)

Neppis_: Mä en pystyis elämään ilman poikaystävääni :roll: tai sitten pystyisin, mutta on vaikea irottautua :/ katsotaan nyt jos kävisi sittenkin yhtähyvin niinkuin teillekkin :)

Nyt hei tyttö, järki käteen! Sen perusteella mitä oot kertonut tuo siun nk. poikaystäväs on jo jättänyt siut, mut antaa jostain sairaasta syystä roikkua vielä kyydissä. Ja luultavasti vaan odottelee että millon sie teet sen likaisen työn, eli jätät sen.. En sano tätä pahalla.. Kannattaa ottaa se irtaantuminen nyt eikä sillon kun asiat vaan pahenee entisestään ja kaikki romahtaa niskaan. Joskus ero on vaan se paras ratkaisu.

Manteli

ei se aina yrittämälläkään parane. jatkuva epätietoisuus siitä, että rakastaakohan se minua tänään on todella raastavaa.
tiedän, että se on vaikeaa lähteä suhteesta. mutta toisesta ei saa olla riippuvainen.
itse ajattelin, että on vain "helpompaa" olla sen exäni kanssa vielä yhdessä. on helpompaa siirtää sitä eroamisen tuskaa. mutta ei se ole helpompaa. olen nyt niin paljon onnellisempi kuin silloin seurustellessamme. ja erostamme on vain puolitoistakuukautta.
olin niin rohkea kun lähdin, olin niin rohkea, että olen ihan hemmetin ylpeä itsestäni

mutta tyttöhyvä :) tee mitä vain niin kauan kun tunnet olevasi onnellinen. oletko onnellinen?

äitini sanoo aina, että tee siltä, kuin sydämessäsi tunnet ja niin kauan kun se tuntuu hyvältä. jos sisimmissään tietää, että toinen luokkaa jatkuvasti niin silloin ei ole hyvä olla.

MiamiGlow

Kiitos tuosta. Ehkä sittenkin olisi parasta vaan erota :/ ... Ystävänikään ei oikein hyväksynyt tuota jatkamista :roll: Hän sanoi, että poikaystävän on täysi kusipää :D ja voihan se olla tottakin. Kaikki tuntuu tällä hetkellä oikeastaan aika sekavalta. Ajattelen vain suhteen huonojapuolia ja sitä miten ilkeä hän minulle on joskus ollut.

Olen niin jääräpää, että en helpolla luovuttaisi 8) Mutta kai tässä ratkaisuksi olisi parasta lopettaa tää pelleily ja jättää se mies entisiin. Ja kun olen nukkunut älyttömän huonosti viimeaikoina tän jutun takia, niin saattaisi unikin maistua paremmin, kun ei ole tätä sydämmessä kannettavana.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat