Voiko mieheni kieltää ystävyyden? - Parisuhteet

Daniina

Sanokaa mielipiteenne, en nyt tiedä mitä ajatella.
Asia koskee läheistä ystävääni, joka on miespuolinen.

Elikkä tapasin nykyisen aviomieheni n.3 vuotta sitten. Hän on minulle se Ainoa ja Rakas.. Mieheni ei vaan halua että tapailen erästä ystävääni, koska hän on miespuolinen. Ymmärrän kyllä sinänsä syyn, sillä tämä miespuoleinen ystävä on joskus ollut kiinnostunut minusta (ei todellakaan enää, hänellä aivan muut kuviot nyt).
Minulla on elämäni aikana ollut vain pari läheistä Ystävää. Kavereita on jonkiverran, mut muuten tunnen oloni aika yksinäiseksi kun 1,5vuotta sitten oon muuttanu uuteen paikkakuntaan ja täällä ei ystäviä ole. No, oon kuiteski pitäny "salaa" yhteyttä tähän miespuoliseen ystävääni koska mieheni ei tykkäis jos tietäis.

Mutta eihän avioliitossa voi tällaisia salaisuuksia olla, varsinkaan kun salattavaa ei ole! Inhottavaa.. Siksi mietinkin, että pitäisikö vain unohtaa tämä miespuolinen ystäväni siksi koska olen naimisissa eikä aviomieheni hyväksy ystävyyttämme??

On miehellänikin naispuolisia kavereita, ei siinä. Kerran tapaili yhtä kaveriaan viikottain ja paljastuikin että tällä naisella oli hyvin vahvoja tunteita miestäni kohtaan.. eipä sekään kivalta tuntunut varsinkin kun tää mies vielä jatkoi niitä tapaamisia. mut toi nyt oli vähän asian vierestä.. :roll:

Kommentit (10)

Dora

Ei mun mielestä ole mitään oikeutta kieltää ystävyyttänne. Kyllä ystäviä saa olla, sukupuolesta riippumatta.

Toisaalta on kyllä mun mielestä väärin pitää salaa yhteyttä. Sitä paitsi jos miehesi tuon saa selville niin hän ei välttämättä usko että kyse on tosiaan pelkästään ystävyydestä. Mä pitäisin ihan avoimesti yhteyttä tähän kaveriin. Siihen miehen on vaan sopeuduttava, onhan hänelläkin naispuolisia kavereita.

*Sandy*

Noilla salaisuuksilla on tapana yleensä tulla julki jossain vaiheessa.. Eli mun mielestä salaa ei ainakaan kannata tätä ystävää tavata.

En ymmärrä sitä, että hän saa pitää naispuolisia ystäviä jotka kiinnostuneita hänestä, mutta samaa ei sallita sinulle? Kannattaa varmaan keskustella tästä asiasta kunnolla, sillä olisi sääli menettää hyvä ystävä :(

miru

Äsken aattelin ensin että no voishan siihen ystävään olla pitämättä yhteyttä, jos miestä se niin paljo haittaa, mutta ku tarkemmin mietin niin emmä antais miehen mielipiteen vaikuttaa. Jos mun poikaystävä ois sanonu etten saa olla mun entisen kämppiksen kaveri (joka oli jätkä) niin tuskimpa oisin välittäny mitään. Ihan samalla tavalla pitäisin yhteyttä, koska meijän välillä ei todellakaan oo mitään, itteä ei kiinnostanu/kiinnosta tippaakaan. Mutta vaikeehan se on miehen sitä varmaksi tietää. Mutta salaa ei tosiaankaan kannata pitää yhteyttä, se herättää epäluuloja. Ainaki mä kuvittelisin heti jotain jos saisin jotain tommosta selville, enkä helposti uskois ettei teidän välillä oo mitään.

Mimia

Olisiko aivan mahdoton idea, jos tutustuttaisit miehesi kaveriisi? Jos viettäisitte iltoja yhdessä, vaikka vähän suuremmalla joukolla niin miehesi varmasti huomaisi ettei välillänne ole oikeasti mitään.

Minäkään en tuota salailua kannata, siitä voi tulla isoja ongelmia.

bananab

Jos salailet tuota asiaa ja miehesi saa sen tietää niin siitä syntyy iso haloo, miehesi saattaa sitten vaikka luulla että sinulla on sen ystäväsi suhteen muutakin salattavaa.
Mä olisin sen kannalla että tutustuttaisit miehesi tohon ystävääsi, ja jos tulee sanomista niin silloin voit sanoa miehellesi että onhan hänelläkin naispuolisia kavereita, että jos hän alkaa sinun ystävyyssuhteitasi rajoittamaan niin käske säkin sit sen rajoittaa omiaan.

antagonismi
Mimia
Olisiko aivan mahdoton idea, jos tutustuttaisit miehesi kaveriisi? Jos viettäisitte iltoja yhdessä, vaikka vähän suuremmalla joukolla niin miehesi varmasti huomaisi ettei välillänne ole oikeasti mitään.

Minäkään en tuota salailua kannata, siitä voi tulla isoja ongelmia.

Mimian kanssa samoilla linjoilla. Toi tutustumisjuttu on itseasias tosi hyvä, ja monesti myös toimii! :)

Cara-

Ei se varmaan suhteellekaan lopulta kovin hyvää tee, jos sen takia täytyy uhrata vanhat ystävyyssuhteet... Minusta ei ole kumppanin asia päättää, kenen kanssa saat pitää yhteyttä. Onko teillä luottamus muuten kunnossa?

Daniina
Cara-
Ei se varmaan suhteellekaan lopulta kovin hyvää tee, jos sen takia täytyy uhrata vanhat ystävyyssuhteet... Minusta ei ole kumppanin asia päättää, kenen kanssa saat pitää yhteyttä. Onko teillä luottamus muuten kunnossa?

No luottamus on palautumaan päin sanotaanko näin.

Pitää varmaan jotenki yrittää tutustuttaa mies mun ystävään.

Notti

Musta on hiukan outoa, että miehelläsi saa olla naispuolisia ystäviä, mutta sinulla ei? Päätös on toki sinun, mutta ennen kuin teet mitään päätöstä, niin mieti muutamaa asiaa:

- Miksi tämä sääntö koskee vain sinua?
- Onko miehesi valmis luopumaan naispuolisista ystävistään?
- Mikä on se syy, että miehesi ei halua sinun näkevän tätä ystävää (kun olette jo kolmevuotta olleet yhdessä ja nyt on tälläinen ongelma)
- Jos miehesi kanssa menee sukset ristiin, luuletko, että saisit ystäväsi takaisin?

Itselläni oli aikoinaan sama tilanne oman miehen kanssa. Minun yksi parhaimmista kavereista oli mies ja miehellä taas nainen. Mies alkoi vaatimaan, etten saa nähdä ystävääni, mutta itse ei suostunut luopumaan omasta ystävästään. Okei, meillä oli tämän miehen kanssa ollut aikoinaan ns. seksisuhde, jonka sitten totesimme parhaaksi lopettaa. Joen ymmärsin kyllä miestä, mutta niinkuin hänelle sanoin, niin en olisi hänen kanssaan edes ollut, jos olisin tämän toisen perään haikaillut (vaan olisin jatkanut kätevää ja vapaata suhdetta häneen). Mutta meistä tuli todella läheisiä ystäviä.

Väänsimmekättä tästä ystävästäni jonkin aikaan, mutta itse en suostunut hänestä luopumaan. Sanoin, että mies joko hyväksyy tai sitten ei ja toimii sen mukaan, mutta minä en ala valitsemaan hänen ja ystävieni väliltä (sanoin, etten koskaan ikinä voisi luopua toisesta naispuolisesta ystävästäni ja hänen vieressään sentään nukuinkin välillä, kun yötä olin) ja että voisin ehkä harkita asiaa, jos hän luopuisi ystävätytöstään. Mutta miehen mielestä minun olisi pitänyt luopua. En suostunut ja mies hyväksyi sen. Myöhemmin minulle selvisi, että mies itse oli kokoajan ollut todella ihastunut tähän ystäväänsä. Kai hän ajatteli, että en minäkään voi olla pelkkä ystävä tämän ystäväni kanssa, kun ei hänkään?

Kaikki kuitenkin loppui lopulta hyvin. Minun ja ystäväni ystävyys on nykyisin enemmän hyvää kaveripohjaa kuin ystäväpohjaa. Meitä molempia on elämä viennyt eteenpäin ja erinlaisiin elämäntilanteisiin. Näemme silloin tällöin, kun aikataulut ja asiat menevät yksin ja joka kerta on ihan sama fiilis, että olisi nähnyt viimeksi eilen, vaikka aikaa on saattanut kulua puolisenkin vuotta. Ja mies ei todellakaan enään koe tätä ystävääni uhkana.

Alussa yritin tutustuttaa heitä toisiinsa, mutta siitä ei tullut mitään. Mies tunsi itsensä ulkopuoliseksi ja kun minä suhtauduin ystävääni ystävänä niin sen mukaan käyttäydyinkin, jolloin mies tunsi olonsa viellä kurjemmaksi. Joten jätin asian siihen ja parempi oli niin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat