Luottamusongelma - Parisuhteet

s-annu

Kyllähän sen tietää. Ja ymmärtää asian hyvin. No nyt puhuimme asiasta ja se nyt on sovittu. Poikaystävä oli hirveän pahoillaan, hän oli tullut mustasukkaiseksi minusta ja siksi tehnyt sen.

Kommentit (7)

Kepatäti

Jos poikaystäväsi tietää, kuinka vähän sulta löytyy luottamusta ja että pengot hänen asioitaan, niin hän voi kyllä ihan tahallaankin provosoida sua tollasilla asioilla. Ja tavallaan se, että äänettömästi "syytät" häntä asioista voi myös ajaa häntä tekemään asioita.

"Kun ei kerran luota vaikka oisin kunnolla, niin sama kai se sitten on tehdäkin"

jenson

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Puhu poikaystäväsi kanssa asiasta. En usko, että hän "kiusaa" sinua enää, kun olet kertonut hänelle, kuinka tuollainen loukkaa sinua. Ja jos hän jatkaa kiusaamista, niin ole sinä viisaampi ja lopeta asioiden penkominen. Luottamusongelmasi ei varmasti tunnu kivalta myöskään poikaystävästäsi.
Koittakaa selvittää asiat halki perinpohjaisesti. Koita muistaa, että nykyisesi ei varmasti ole samanlainen ihminen, kuin edellinen avomiehesi, joka petti sinua. Ja koita luottaa pikkuhiljaa, ei ole mitään kiirettä. Voimia!

Dora

Tietääkö sun poikaystävä, että ex-miehesi petti sua? Eli tietääkö hän taustoja sille, miksi olet mustasukkainen ja miksi sun on vaikea luottaa?

s-annu

Tämä voi nyt kuulostaa pikkumaiselta ja lapselliselta, mutta minun sydäntäni ainakin kirpaisi. Minulla on vähän luottamusongelmia nykyisen poikaystäväni suhteen. Rakastan häntä valtavasti, ja haluaisin luottaa häneen, mutta koska edellinen suhteeni päättyi siihen että sain tietää että silloinen avomieheni petti minua 2kk selkäni takana. No nyt asiaan, siis poikaystävälläni on kuvia kuvake.net:ssä ja hän oli pyytänyt omistusta jonkun naisen kuvalle, ja se ei ollut mikään tavallinen kasvokuva. Tiedän että tässä vaiheessa, joku ajattelee että entä sitten? tai jotain muuta. Tiedän, että ei se mitään välttämättä mitään tarkoita, mutta miksi? Sitä en ymmärrä. En tiedä mitä pitäisi taas ajattella, mutta sisällä kiehuu. Olen ehkä sitten niin mustasukkainen tapaus, että tälläiset pienet asiatkin häiritsee, minkäs itselleni voin. Poikaystäväni tietää sen, mutta silti "kiusaa" minua. Ja hän tietää, että pengon kaikki mahdolliset paikat aina, että saan tietää missä mennään. Hän tietää sen ja silti hän tekee tälläistä. Mitäs mieltä muut olette tästä? Toivoisin, että saisin tästä asiallista palautetta.

No nyt hän on poistanut kuvansa kyseisestä paikasta, mutta en silti ymmärrä miksi se piti tehdä?

Vivian

Mielestäni entisessä suhteessa olleita ongelmia ei saisi siirtää uuteen suhteeseen. Siksi olisi varmaan ihan hyvä pitää hiukan taukoa seurustelusta eron jälkeen, että pääsee vanhoista asioista yli.

Itse uskoisin, että ongelma on ennemminkin sinun "päässäsi" ja tietysti asioista on aina hyvä keskustella. Toisaalta mielestäni on aika loukkaavaa, jos kumppani ei pysty luottamaan ja jos syynä on vielä jonkun exän teot ,mitkä tuovat uuteen suhteeseen ongelmia.

Mustasukkaisuudelle ei kai voi mitään, mutta joskus on vain pakko uskaltaa ottaa riski ja luottaa. Penkominen vain lisää epäluottamusta ja on muutenkin aika ala-arvoista toimintaa. Toisaalta taas itse ainakin ahdistuisin, jos joutuisin olemaan jollekin tilivelvollinen menoistani, kännykästä tai tietokoneesta. Jokaisella kun on oikeus yksityisyyteen ja sitä pitäisi myös kunnioittaa.

Mutta ajan kanssa tuollainen epävarmuus yleensä menee ohi.

sazu

Nyt täytyy kyllä sanoa, että omalla tavalla an ymmärrän poikaystäväsi "kiusaamista". Olen nimittäin itse aikalailla samassa tilanteessa kuin poikaystäväsi.

Minua on nimittäin ainakin alkanut väliä aivan kiehumaan poikaystäväni luottamusongelma. Tosin kyllä ymmärrän häntä sillä hänen ainakin yksi entinen tyttöystävä petti häntä. Lisäksi poikaystäväni kaverit (ei toki kaikki mutta ne muutamat...kateelliset) jaksavat jauhaa minusta vaikka minkä näköistä juttua.
Mutta kuitenkin luottamusongelma on kehittynyt jo naurettavaksi. (Minua syytetään muiden poikien kanssa sähellyksestä jos olen kaverin kanssa kaljalla eri paikassa kuin hän.) Yritän suhtautua asiaan huumorilla. Tämä on myös johtanut siihen, että tavallaan ihan kiusaan häntä. mm. jätän mainitsematta ystävieni sukupuolet ja puhun vihjaillen kuin ne olisivat miehiä joita treffailisin sivussa. Tällä pyrin kasvattamaan hänen luottamustaan. En tiedä toimiiko se, mutta toivoisin niin. Aiheutan hänelle lisää epäilyksiä ja aina hän toteaa ne vääriksi.

Suosittelen miettimään tätä vaihtoehtona poikaystäväsi käyttäytymiselle. Ja jos arvailuiden varassa oleva selitys käyttäytymiselle häiritsee kannattaa kysäistä asiaa mahdollisimman suoraan ja ihan vain muka ohi mennen humoristisella äänen sävyllä. Se monesti toimii ;)

Ja jos tosiaan on tuo mikä minun tilanteessani on. Jos liika kiusaaminen häiritsee voit pyytää poikaystävääsi vähentämään tai lopettamaan kokonaan. Kyllähän ymmärtää. Mutta ihan vain vinkkinä se pieni kiusaaminen voi auttaa sinua ongelmasi kanssa. Poikaystäväni ei sanonut yhtään mitään mustasukkaisuuteen liittyvää kun keskustelin baarissa erittäin komean vanhan ystävän kanssa (hänelle tuntematon). Myöhemmin illalla jopa esittelin heidät eikä hänellä ollut mitään ongelmaa tämän kanssa. Tästä hän sai todella plussat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat