Kumppanilla liikaa harrastuksia!!! - Parisuhteet

Miltzu

Kuulostaa kyllä melkoisen aktiiviselta toiminnalta. Ehkä tuo kirjeen kirjoittaminen sopii joillekin, meille se ei sovi - kirjotin kerran kirjeen, mies luki sen ja heitti pois joutavana paskana :D Sitä se kyllä tosiaan meillä olikin...

Joo. Meillä kulta kyllä lopettaa pokerin, jos mä meen halailemaan sitä ja vihjailen muustakin mukavasta toiminnasta esimerkiks makkarin puolella tai sohvalla :wink:

Myös syömään se tulee kiltisti yms...

Sivut

Kommentit (30)

signorita

Itse kirjauduin juuri tämän takia että saan kysyä tästä. Pokerin pelaaminen alkoi n. vuosi sitten, ja jatkunut tähän päivään lähes jokapäiväisenä. Ja kokoajan näyttää vaan pahenevan :? Hän on opiskelija, ja laittaa loput opintotukensa aina pokeriin, mitä jäljelle jää vuokrasta ym. Saan jopa joskus pelätä poikakaveriani, juuri silloin kun hän on menettäny suurimman osan rahoista pokeriin, ja alkaa särkeä tavaroita. Tänään mm. näppiksen tietokoneesta.
Olen sanonut hänelle, ettei pelaisi jos häviää kerran kaikki, mutta ei näytä auttavan. Voisi sanoa, että hän alkaa olla jo tosi tosi riippuvainen koko pelistä :?
Tämän takia hän ei enää huomaa minua juuri lainkaan, ja olen alkanut menettää kiinnostusta häntä kohtaan lujaa vauhtia...mm. seksiä harrastetaan kerran kahdessa viikossa, ennen useitakin kertoja viikossa. Ikävä aikoja jolloin tapasimme ja huomiomme kokoajan toisia, nyt ei enää ole niin.
Se tulee pilaamaan suhteemme vielä joskus.

Joten, mitä minun pitäisi tehdä, että suhteemme laatu paranisi huomattavasti ja saisin poikakaverin lopettamaan tai ainakin vähentämään koko pelin pelaamista? Vinkkejä kiitos!

arlene

Haluaisin nyt kysyä teiltä neuvoa eräässä minulle tärkeässä asiassa. (Täältä kun tuntuu järkeviä vastauksia satavan joka lähtöön :)

Eli oon ollu mieheni kanssa yhdessä nyt 1.5 vuotta. Kaikki on muuten Ok, ja haluaisin jatkaa suhdettamme, mutta pelkään etten vain enää kauan voi, sillä hänellä on miljoona harrastusta ja aika ei enää tunnu riittävän minulle:(

Ja tässä listaa niistä suhdetta raastavista harrastuksista:
Ma:kuntosali
Ti: kuntosali
Ke:sukellus
To:lentopallo
Pe:salsa (joka on yhteinen harrastuksemme)
Pe:ilta pokeri
Ja tähän lisäksi sitten vielä laskuvarjohyppy ja pokerisessiot tietokoneella VALEHTELEMATTA neljään asti yöhön.

Eilen illalla en saanut sitten unta koneen hyrinältä ja alkoi keittää totaalisesti yli.Kysyin sitten, että aikooko hän pitkäänkin jatkaa noita pokerisessioita jatkossakin. Hän vain vastasi että aiotko nyt sitten jatkaa "nipottamista" koko seuraavan vuoden!!!

ELi olisiko neuvoja, miten ihmeessa toimin!!!Hajoan kohta!!!

Miltzu

Tuo pokerinpeluu on todella tuttua myös mun poikaystävälle, sessiot kestää myös täällä neljään asti. Aluksi mua lähinnä häiritsi valot, kunnes mä hoksasin pakottaa sen käyttämään "yövaloa" ja \:D/ nyt mä saan jopa nukuttua.

No, harrastuksina tällä miekkosella on lähinnä salibandy pari kertaa viikossa, mutta voit uskoa, että mä meinaan repiä perseeni välillä kun hän on nyt työttömänä ja aikaa kuluu tehokkaasti koneella. :cry: Työvoimatoimistossa tää ei käy, koska rahaa tulee ex-duunista helmikuuhun asti. Kotitöitä se ei hirveästi yksinään tee. Kavereiden kanssa olut kyllä maistuu.

Viime päivinä sekä hänen yksi parhaimmista kavereista että tämä mies itse on saanut kuulla kunniansa multa. Homma on nyt vähän rauhoittumaan päin ja mä toivon että sama homma jatkuu.

Mun ohje sun tilanteeseen on se, että vaadi sun miestä karsimaan harrastuksia, musta esim. toi perjantaipokeri kuulosti tosi turhalta, luulisi siitä voivan luopua kun se sitä muutenkin pelaa. Ole tiukkana, olet nyt aivan liian kiltti!

Elleanor

Minä taas nään asian toisin. Minä alkaisin sinun tossuissasi keksimään itselleni omia menoja ja keksiä lisää yhteisiä menoja.
Itse olen seurustellut yhtäpitkään mieheni kanssa. Itse olen aina menossa ja harrastamassa. Tunti, pari päivässä töiden jälkeen, kavereiden kanssa/yksin harrasaessa pääsee "arjesta" eroon vähäksi aikaa. Kyllä sitä illalla sitten kerkeää olla toisen kanssa. Vielä kun asutaan saman katon alla ja ollaan muutenkin niin tiiviisti yhdessä, on suhteenkin kannalta hyvä tehdä omia juttuja. Ei se tunti, pari ole loppujen lopuksi paljoa.
Kyllä omaa aikaa on oltava. Olen aina sanonut kaikille että kun ollaan suhteessa niin molemmilla pitää olla omat jutut ja samoja juttuja mitä teette.

Pokeria pelaa oma mieskin. Mutta pystythän sinä juttelemaan hänelle samaan aikaan :) Ja pe pokeripelit; pyydä pojat teidän luokse pelaamaan!! Tai osallistu itsekkin siihen. Joskus on tehtävä mitä ei välttämättä itse halua. Parisuhde on aika "kiero" :)

Enkä tarkoitanut tekstiäni pahalla, tämä on vain minun oma näkemykseni.

tiikeli

Mun mies katsoo telkkaria ihan LIIKAA. Ei siis mitään sarjoja joita mäkin voisin katsoa, vaan pelejä (am.jalkapalloa)! Yks peli kestää 3 tuntia, ja niitä on tullut pitkin syksyä hyvällä onnella 3 päivässä. Ne nauhoitetaan yöllä, ja katsotaan illalla tai viikonloppuna pitkinä putkina. Esim. "Mä katon vielä tän ja seuraavan pelin". :? Mulla meni jossain vaiheessa niin hermo siihen, kun viikonloput meni niin että tää istuu sohvalla, ottaa kaljaa, ja katsoo peliä. Noh, helmikuussahan nää pelit taitaa loppua, joten saan olla kevään ja kesän suht. rauhassa. Lukuun ottamatta sitä että kesällä joutuu sitten ihan livenä katsomaan pelejä (kentällä), mutta onneksi se on sentään jotain yhteistä "toimintaa". Ja mä voin ottaa aurinkoo tai siideriä. :P

tiikeli
Elleanor

Pokeria pelaa oma mieskin. Mutta pystythän sinä juttelemaan hänelle samaan aikaan :)

Niin, juttelemaan... :roll: Mutta on aika tympeää puhua pitkät jutut ja tajuta että toinen on ollut niin keskittynyt omaan hommaansa ettei ole kuunnellut ollenkaan. Ja kun sen tajuaa, on vielä tylsempää koko ajan kysellä että "kuunteletko". :P Mä olen ainakin todennut että oon mieluummin ite vaikka tietokoneella silloin kun mies keskittyy omiin "harrastuksiin"...

Elleanor

Nii juu, meil oli ennen niin. Mutta siitä päästiin kun puhuin, ja huomasin ettei ukkeli kuuntele esim " plaaa plaa plaa sit otin vaatteet pois ja olin alasti" tai jotai vastaavaa....

Kyllä se oppii ajan kanssa siihen että pystyy olee koneella ja puhuu samaa aikaa.

Yleensä oon varmistanu et pystyyks kuuntelee tai tekeekö se jotai tärkeetä...

koeputkilapsi

Lopettaisit suhteen, koska miehellä ei nyt ole aikaa sinulle ? Oletko oikeasti puhunut miehesi kanssa asiasta ? Oletko kertonut hänelle miltä sinusta tuntuu ? Oletko sanonut, että oikeasti haluasit viettää enemmän aikaa hänenkin kanssaan ?

Elleanor

(Lopettaisit suhteen, koska miehellä ei nyt ole aikaa sinulle ) ???

Tuota, aika lapsellinen vaihtoehto kun pidemmän päälle ajattelee!
Suhteissa on aina jos jonkinlaisia ongelmia/erimielisyyksiä !
Tuo ei ole minusta lainkaan pätevä syy lopettaa suhde.
Suhteessa olevathan on 2 aivan eri ihmistä , on vaan opittava elämään ja sovittamaan asiat niin että ne on molemmille mieluisia, täytyy tehdä kompromisseja.

KataTheBlondi

Hommaa omia harrastuksia ja juttuja kavereitten kanssa näille miehen harrastusten paikoille niin ei ala tympimään sohvalla istuskelu yms oheistoiminta mitä teet kun mies on harrastuksissa... ja... laita kalenteri täyteen menoja muutenkin niin kyllä mies tajuaa jossain vaiheessa että olis mukava olla siunkin kanssa joskus...

arlene

kiitos jo näistä vinkeistä..tottakai mulla on omiakin harrastuksia, en ole todellakaan mikään sohvalla istuskelija :o , en tiedä mistä sen sait päähäsi..

Niin eli käyn itsekin salilla ja siellä salsassa, sen lisäksi töissä ja koulussa, joten aikaa toisillemme jää todella vähän, joten toivoisin, että edes yöllä saisi olla lähekkäin, mutta ei kun sieltä koneelta aukeaa joku aivan hiton ihana pokerimaailma, joka on tätä todellisuutta ihanampi..

ja olen nyt tosiaan niin pulassa, koska hän ei suostu keskustelemaan tästä asiasta kanssani. aionoana keinona näin nyt kirjoittaa hänelle kirjeen, joka lojuu tyynyn päällä odottamassa häntä..

Tähän liittyy vielä pieni ongelma, että kun yöt venyy neljään ja hänellä on liukuva työaika, niin sitten hän menee vasta kahdentoista jälkeen töihin, eli tulee sieltä taas myöhään ja sitten niihin harrastuksiin, eli tottakai ymmärrän että niitä pitää olla, mutta ihmettelen mihin minä tässä enää mahdun???? :o

PinkPanther

arlene.. tuo kirjeen kirjoittaminen on kyllä tosi hyvä vaihtoehto, mie oon joutunu pariin otteeseen kirjoittamaan kirjeen kullalle, kun ei olla saatu jotain asiaa puitua niin perusteellisesti, että miekin olisin jäänyt tyytyväiseksi. Ja sen jälkeen kun kirjeen on kirjoittanut, niin asia on toisellakin jo jonkinlaisessa käsityksessä, ja keskustelua voi vielä jatkaa, kun molemmilla osapuolilla on tiedossaan toisen näkökanta asiaan. Toivon siule tsemppiä!

vinkulelu

arlene, kyllä itsellenikin tulis aika onneton olo tuossa tilanteessa. PinkPantherin kanssa oon aivan samaa mieltä siitä, että kirje on hyvä idea. Niinhän saa sellaisetkin asiat sanottua jotka muuten unohtuisi tai muuten vaan jäisi sanomatta.

eikös suhteen toimivuuden kannalta ole kuitenkin tärkeää, että vietettään sitä kahdenkaeskeistä aikaa. Miten se suhde sit toimii jos sellasta aikaa ei ole, eikä tulla puolin ja toisin vastaan?

Pitääköhän miehes suhdettanne niin vakaalla pohjalla, että se toimii noinkin, vai onko suhteenne aina toiminut näin? Toivottavasti puhuminen auttaa, ja se kirje :wink:

egyptilaiset

Mä vihaan vihaan vihaan pokeria. Meillä tapellaan sioitä vähintään joka toinen päivä. Mä ymmärrän ihan hyvin, jos toinen on jossain harrastuksissa, jotka kehittää vaikka kuntoa tai jos on kavereitten kanssa, mut toi s:n nettipokeri on niin vihonviimestä hommaa ja varsinki, jos sinne syydetään jotain viimesiä ruokarahoja. Mulle on ihan sama vaikka poikaystävä voittais joskus miljoonan sieltä, mitä kyllä suuresti epäilen, mä en vaa hyväksy koko pokeria.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat