Epävarmuus.. - Parisuhteet

Lumikki88

Olen nyt pari kuukautta seurustellut miehen kanssa.Hän opiskelee toisella paikkakunnalla,mutta on viikonloput ja lomat täällä.Olen jo tutustunut hänen perheeseensä ja isovanhempiinsa ja tulen kaikkien kanssa erinomaisesti toimeen.Olen todella ihastunut ja haluan suunnitella tulevaisuutta.En tietenkään mieti vielä yhteen muuttamista tms.mutta mietin pieniä tulevaisuuden asioita mitä yhdessä voisimme tehdä.Pelkään että hän kyllästyy minuun!Olemme nyt lomalla olleet päivittäin yhdessä ja aika monta yötäkin.Yleensä minä olen se joka soittelee ja kysyy nähtäisiinkö..Tai oikeastaan poikkeuksetta se olen minä.Alussa se oli mies,joka olikin paljon innokkaampi mihin olen tottunut.Nyt hän ei vaivaudu edes soittamaan ellen erikseen pyydä.Pitkän loman jälkeen mies haikailee että pääsisi takaisin opiskelupaikkakunnalle,koska on juuri muuttanut uuteen kämppään,jonka lähellä asuu paljon kavereita.Kun kysyin ketä,hän luetteli joukon naisia..Myönnän että olen mustasukkaista tyyppiä johtuen omasta epävarmuudestani.Miehellä on tosi paljon naispuolisia ystäviäni enkä voi sanoa että eityisesti pitäisin siitä.Toki ystäviä pitää olla mutta miten voin tietää etteivät ne ole sen enempää..?Kärsin epävarmuudestani ja itseluottamuksen puutteesta ja olen koko ajan varpaillani odottaen milloin hn minut jättää!!Tää on oikeesti aivan kauheeta enkä haluais näin ajatella!

Onko muilla samanlaisia kokemuksia..?Mitä asialle voi tehdä?Kiitos jos jaksatte lukea ja vastata..Tarvitsen todella keskusteluakumppaneita!

Kommentit (8)

Taffel

kun käyt poikaystäväsi luona kylässä,koita tutustua näihin tyttöihin ja voit huomata että heistä ei ole mitään vaaraa suhteellenne! tiedä vaikka teistä tulisi myös ystäviä.

Lainaus:
Alussa se oli mies,joka olikin paljon innokkaampi mihin olen tottunut.Nyt hän ei vaivaudu edes soittamaan ellen erikseen pyydä.Pitkän loman jälkeen mies haikailee että pääsisi takaisin opiskelupaikkakunnalle,koska on juuri muuttanut uuteen kämppään,jonka lähellä asuu paljon kavereita

tulee fiilis että ehkä olette liikaa yhdessä ja poikkis ei ehkä vain kehtaa sanoa sitä kun sinä pyydät häntä johonkin. anna hänen ottaa seuraavaksi yhteyttä,jolloin hän voi itse päättää että on saanut nyt tarpeeksi omaa aika ja haluaa nähdä!

Abby

Mä kannatan ehdottomasti pitkää ja rauhallista keskustelua aiheesta. Kerrot poikaystävällesi, miltä sinusta tuntuu. Että olet epävarma ja pelkäät. Ja voit varovaisesti myös vihjata, että sinusta tuntuu epämukavalta, että hän luettelee kasan naispuolisia ystäviään, mutta älä tee siitä suurta numeroa, vaan anna hänen kertoa oma kantansa asiaan. Ja voihan tosiaan olla, että olette vain hänen mielestään pikkuisen liikaa yhdessä ja hän siksi kaipaa opiskelupaikkakunnalleen, kun olette yhdessä. Kyse ei siis välttämättä ole siitä, että hänellä olisi toinen nainen. Ja miehet nyt vaan ovat yksinkertaisesti putkiaivoja ja kun he saavat naisen, niin miksi enää tehdä töitä hurmaamisen eteen.. :D Kuten joku jo tuossa aikaisemminkin "mainosti"..

Mariel

no en tiedä, vasta parin kuukauden jälkeen voi kuulostaa pahalta "meidän pitää puhua" -> "koen sun kaverit uhkana". mua ainakin jäi kiinnostamaan, miksi miehellä ei ole miespuolisia kavereita läheskään niin paljon.. naisvoittoinen opiskeluala?

mutta: kannattaa testata, että antaisitkin miehen ottaa yhteyttä, vaikka se kuinka tuskaiselta vaikuttaisikin :D

Lumikki88

Naisvoittoinen ala hyvinkin..On hänellä toki paljon miespuolisiakin kavereita,mutta lähes kaikki heistä ovat täällä.Tosin täälläkin on paljon myös naisia..Mies on kauhean sosiaalinen ihminen.Tuo keskustelu mua tosissaan mietityttää,vaikka ymmärrän että sillä asiat monesti ratkaistaankin parhaiten.Kohta hän tulee minua hakemaan ja lähdemme hänen luokseen katselemaan leffaa.Taidan koittaa ottaa hienovaraisesti asian esille..Varsinkin kun hän lähtee jo ylihuomenna ja tiedän että minulla tulee kamala viikko jos vain pyörittelen asioita päässäni niin kuin tapana on.. :(

nimosa

Omasta kokemuksesta tuohon mustasukkaisuuteen liittyen voin kertoa, että kun avomieheni ja minun suhde oli alussa, olin aikas mustasukkainen, en kuitenkaan sairaalloisen, mutta naispuoliset ystävät vähän häiritsivät..
Olemme nyt olleet yhdessä neljä ja puoli vuotta ja voin sanoa, että luottamus on kasvanut älyttömästi ja tänä päivänä voin jopa todeta, että en ole mustasukkainen mieheni naispuolisista työkavereista tai muista tutuista. Sama myös miehelläni, vaikka luokkatovereistani suurin osa on miehiä.
Minusta alussa on sallittavaa olla mustasukkaisempi, mutta jos mies on kunniallinen ja rehellinen, mustasukkaisuus varmasti ainakin vähenee tulevaisuudessa.
Niin kuin aikaisemmissa kommenteissakin oli, tutustu miehesi ystäviin ja ystävättäriin. Niin mekin olemme tehneet
:wink:

ananasrahka

Kyllä sekin jo kertoo jotain, että miehes kertoi avoimesti, että hänellä tosiaan on siellä (paljon) naispuolisia ystäviä. On niitäkin törppöjä jotka pokkana sanovat omaavansa vain miespuolisia ystäviä.
Se, että tutustuisit niihin tyttökavereihin varmasti auttaisi. Näkisit milaisia ne on ynnä muuta. Ja keskustelu kumppanin kanssa on aina paras vaihtoehto. Pahin vaihtoehto on yksin pienessä mielessä pohtia asioita joista ei oikesti tiedä mitään, mielikuvitus osaa olla petollinen...

Eli talk talk talk! :)

Lumikki88

Kiitos neuvoista!Vietettiin poikaystävän kanssa ihana viikonloppu ja saatiin tosiaan asiat puhuttua.Heti tuli parempi mieli!Hän totesi mulle, että jos olisi siinä mielessä kiinnostunut noista tytöistä hän olisi varmaan jo tehnyt jotain asian eteen kun opiskelut siellä alkoi.. O:) Eli ei tarvitse kuulemma olla huolissaan yhtään mistään!Muutenkin tuntui että lähennyttiin loppuviikon aikana ja huomasin hänestä uusia ihania puolia.Hänkin jopa teki aloitteen ja sanoi kuinka ihana olen.Tuntui tosi mahtavalta! :D Luultavasti hänellä on vähän perinteinen suomalaisten miesten ongelma eli tuteista ei niin helposti puhuta..Nyt sitten täytyy odotella perjantaita, että hän palaa tänne opiskelujen parista.

antagonismi
Dora
mulle tuli mieleen tämmönenkin vaihtoehto, että joskus ne miehet vaan on niin älyttömän yksinkertaisia, että ajatustenjuoksu voi mennä tähän malliin:

1.mies kiinnostuu naisesta :P
2.mies huomaa, ettei nainen ole ehkä yhtä innokkas :o
3.miesparka tekee kaikkensa saadakseen naisen :-({|=
4.nainen lämpenee =D>
5.jes, sankarimme mies on saanut naisen, nyt ei enää tarvitse tehdä mitään. :roll:

^^ Tämä hyvin tuttua :? En usko, että sulla, Lumikki, on mitään aihetta huolestua :) Kyllä niitä naispuolisia ystäviä on miltei joka miehellä, mutta ennenkuin huolestut heistä niin tutustu heihin :) Omalla kohdallani ainakin toimi, huomasin heidän olevan oikeasti mukavia ja lojaaleja. Eivät ole minusta pahaa puhuneet, eivätkä ole yrittäneet miestäni vaan kunnioittavat suhdettamme :) Ja tietysti sekin auttaa, että käännät tilanteen nurinpäin; Haluaisitko itse miehesi olevan mustasukkainen sinun miespuolisista ystävistäsi? Olisiko hänellä aihetta olla? Luultavasti molempiin vastaus on kieltävä, eli.. ;)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat