Miten minusta jälleen luottamuksen arvoinen? - Parisuhteet

Flamingo

Mulla on kävi vähän samanmoisesti. Suhteen alkuvaiheessa olin todella vaikeatapaus ja valehtelin ihan liikaa. Mutta nyt puoltoista vuotta myöhemmin kaikki on toisin, olen rehellinen. Koekeile sitä. Jos miehesi toivoo rehellisuyyttä, ole sitä. Älä kuiskaile puhelimeen ja vastaa siihen jos se soi. Miksi muuten olet tehnyt niin???

Kommentit (8)

daimon

Siis nämä valehtelut tapahtuivat aika suhteen alkuvaiheessa. Osan mies sai muuta kautta tietää ja osan kerroin itse sitten kun huomasin, että valehtelu hankaloittaa asiaa vain enemmän. Sitä ennen ei ollut luottamuksen kanssa mitään ongelmia. Tilanne on tässä ollut vähän vaihteleva, eikä tosiaan koko aikaa ole tämä epäluottamus päällä.

Mutta mitä te tekisitte jos olisitte rikkoneet luottamuksenne johonkin, miten toimisitte sen jälkeen? Kyllä minunkin voisi olla hankala luottaa, jos toinen olisi valehdellut päin naamaa muutaman kerran.

Pennsylvania

En kans ymmärrä, miksi ei (turhasta) mustasukkaisuudesta saisi suuttua. Mustasukkaisuus on osoitus epäluottamuksesta. En sitten millään ottaisi oikeaa mustasukkaisuutta kohteliaisuudesta, sehän on kaikkea muuta.

Aloittajan on minusta vähän turha piinata itseään tällä asialla. Ei kukaan voi "tehdä itseään luotettavaksi", jos toinen osapuoli on ihminen, joka vain lähtökohtaisesti ei luota, ilman mitään syytä. Ei siinä pitäisi olla mitään epäilyttävää, ettei aina voi/ehdi/kuule/tms vastata puhelimeen, ja tuommoinen "puhut oudosti" tyyppinen panikointi on kyllä aika neuroottista. Ei se ole sinun vikasi, jos ukko kokee kaiken tekemäsi epäilyttävänä (kun et kerta tee mitään, mistä sinua olisi syytä epäillä). Miettikööt hän, miten saisi itsensä luottavaisemmaksi, tai heivaa ukkeli. Tuommoisen kanssa on varmasti tosi raskasta elää.

gollum
tiikeli
Ei saisi suuttua siitä mustasukkaisuudesta ainakaan. Koita ottaa se kohteliaisuutena, sivuuttaa aihe ja vakuutella vaan että et aio pettää. Muuta en keksi. :(

Mun mielestä kyllä suuttuminenkin on joskus hyväksyttävää ja jopa tarpeen. Se rikkoo itseä jos antaa toisen kohdella jatkuvasti epäluottamuksella. Ootko siis aloittaja just kertonut valehtelusta poikaystävällesi tms. ja on siitä johtuvaa mustasukkaisuutta, vai onko koko ajan mustasukkainen? Jos on ollut koko suhteen ajan, niin huh huh, ihme et oot noin kauan kestänyt :roll:

daimon

Kiitos tiikeli. Harmittaa vaan, kun yleensä olen miehen mielestä epäilyttävä silloin, kuin teen jotain vahingossa. Eihän sitä nyt kaikesta pitäisi miehen epäillä, mutta kyllä tässä minä olen se, joka olen väärin tehnyt, eikä hän.

tiikeli

Tosi vaikeaa, toisen mustasukkaisuutta kun ei ite välttämättä saa millään konstilla pois. Sen mustasukkaisen on vaan kasvettava ulos mustasukkaisuudestaan... Kyse ei oo susta, vaan siitä että epäilys olisi joka tapauksessa, vaikka viettäisitte yhdessä 23 tuntia päivästä... :?

Ei saisi suuttua siitä mustasukkaisuudesta ainakaan. Koita ottaa se kohteliaisuutena, sivuuttaa aihe ja vakuutella vaan että et aio pettää. Muuta en keksi. :(

daimon

Vastaavaa keskustelua en löytänyt, mutta jos semmoinen onkin niin tämän saa mieluusti lopettaa/siirtää.

Tilanne on tämä. Seurustelua takana neljä vuotta, josta vuosi kihloissa. 3,5 vuotta sitten valehtelin miehelle eräässä asiassa ja pari kertaa myös sen jälkeen. Valehtelin semmoisista asioista, joista en halunnut kertoa, sillä en halunnut miehen turhaan tulevan mustasukkaiseksi. Tämän vuoksi ja sen vuoksi, että kaksi edellistä tyttöystävää on miestä pettäneet, on hän hyvin epäluuloinen minua kohtaan. Ei koko aikaa, mutta välillä.

Eilen hän sitten sanoi, että on kaksi yötä nyt miettinyt sitä, että tuleeko tästä nyt mitään. Koska ei voi täysin minuun luottaa. Hänestä minä teen itseni epäilyttäväksi kun esimerkiksi en vastaa puhelimeen, kuiskaan puhelimeen, puhun oudosti puhelimeen, unohdan soittaa tai vastaavaa. Tällä hetkellä olemme kaukosuhteessa.

Miten tekisin itsestäni taas hänen luottamuksensa arvoisen? En halua, että juttu kaatuu siihen, että mies luulee minun tehneen jotakin, esim. pettäneen, mitä en oikeasti ole tehnyt. Kellään neuvoja tai kokemuksia?

gollum
daimon
Siis nämä valehtelut tapahtuivat aika suhteen alkuvaiheessa. Osan mies sai muuta kautta tietää ja osan kerroin itse sitten kun huomasin, että valehtelu hankaloittaa asiaa vain enemmän. Sitä ennen ei ollut luottamuksen kanssa mitään ongelmia. Tilanne on tässä ollut vähän vaihteleva, eikä tosiaan koko aikaa ole tämä epäluottamus päällä.

No mut jos noista valehteluista on jo kerran monta vuotta niin ne ei musta enää oikeuta epäluottamukseen. Sulla ei oo mitään velvollisuutta olla koko ajan tavoitettavissa ja varpaillas miehes soittoihin vastaamisesta yms. Eikä vaikka hiljempaa puhuminen oo tasapainoisen ihmisen mielestä mitenkään epäilyttävää, jos toinen haluaa löytää jotain vainoharhaisuuden aiheita, niin niitä löytyy kyllä.

Kannattaa kyllä nostaa kissa pöydälle ja kunnolla, tollasta ei tarvii sietää, siitä hajoaa itse jos koittaa varoa tekemisiään koko ajan..

daimon
Flamingo
Mulla on kävi vähän samanmoisesti. Suhteen alkuvaiheessa olin todella vaikeatapaus ja valehtelin ihan liikaa. Mutta nyt puoltoista vuotta myöhemmin kaikki on toisin, olen rehellinen. Koekeile sitä. Jos miehesi toivoo rehellisuyyttä, ole sitä. Älä kuiskaile puhelimeen ja vastaa siihen jos se soi. Miksi muuten olet tehnyt niin???

Nämä puhelimeen kuiskailut ovat olleet täysin vahinkoja. En tahallani tee itsestäni epäilyttävää, eikä minulla ole nyt mitään salattavaa. Kerron myös missä olen ja kenen kanssa aivan avoimesti. Semmoiset tilanteet vaan pelottaa, että mies tenttaa mua puhelimessa ja muut ihmiset kuulee sen. En halua kaikille selitellä tätä ongelmaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat