Poikaystäväni haluaa että laihdutan - Parisuhteet

Pennsylvania
3lin4
Pennsylvania: Liikkuminen ei tarkoita sitä, että pitäis rehkiä täysillä.
Jos oma terveys ei kiinnosta niin saa syödä miten haluaa ja olla liikkumatta. Uskon,että se vanhempana kostautuu.Valitettavasti.
Jokainen tallustaa omalla tavallaan eikä kukaan voi sanoa mikä on oikea tapa.

Niin, samaa mieltä. Tottakai hyvät elämäntavat parantavat elämänlaatua ja edistävät terveyttä, ja ovat sinällään hyvä asia. Mutta juuri aikuisen ihmisen itsemääräämisoikeuden takia poikaystävä ei saa asiaan puuttua; se, että poikaystävä huutelee läskiksi, ei varmasti motivoi ja kannusta ketään liikunnasta nauttimiseen pätkääkään. Ja siitä kuitenkin tällaisissa asioissa pitäisi lähteä, että siitä liikunnasta tulisi hyvä olo ja se kaikkinensa tuntuisi hyvältä, eikä sen pitäisi lähteä riittämättömyydentunteesta ja siitä, että kokee sen velvollisuudeksi jonkun toisen miellyttämiseksi.

Sivut

Kommentit (49)

3lin4

Pennsylvania: Liikkuminen ei tarkoita sitä, että pitäis rehkiä täysillä.
Jos oma terveys ei kiinnosta niin saa syödä miten haluaa ja olla liikkumatta. Uskon,että se vanhempana kostautuu.Valitettavasti.
Jokainen tallustaa omalla tavallaan eikä kukaan voi sanoa mikä on oikea tapa.

RainWhispers

Poikaystäväni ei ole minulle suoranaisesti lihomisestani huomauttanut (olin seurustelun alussa todella hoikka, nyt on tullut vähän enemmän lihaa luiden ympärille, vaikka en edelleenkään mikään lihava ole) mutta on sanonut, että voisin kyllä liikkua enemmän. Syyksi se, että saattaisin silloin olla vähän pirteämpi ja että juhlimiselle pitää olla jotain terveellistä vastapainoa. Kun kysyn haittaako häntä pömppikseni, hän väittää ainakin että ei, eli ei ainakaan tunnusta että haittaisi, mutta koska itsekin olen sitä mieltä että olen lihonut ja voisin vähän kroppaa pistää timmimmäksi niin en kyllä loukkaantuisi vaikka hän sanoisikin että minun kannattaisi vähän laihduttaa. Vaikka en tietenkään tykkäisi jos hän ilmaisee sen tyyliin "vittu ko oon läski voisit vähä laihduttaa ko oot niin ruma!" Kohteliaisuus on kaiken a ja o. ;)

Mitä sitä nyt tosiasioista suuttumaan. Huomauttelen itsekin aina hänelle että voisit ajaa partasi tai olla käyttämättä tuota tai tuota vaatetta, minulle kyseessä on samantapainen ulkonäköseikka (niin kauan kun kyse ei ole terveyttä vaarantava lihavuus!), vähän vaikeammin muutettavissa oleva tosin. :D

Girlfriend

Mä suuttuisin vitusti, jollei mun terveys olis vaarassa lihavuuden takii. Mä sanoisin et älä käske mua jossei kelpaa ni baibai:D<3

Pennsylvania
3lin4
Pennsylvania Lihavan ihmisen ja alipainoisen ihmisen välissä on normaalipainoinen ja sopusuhtainen ihminen. Ei mennä heti ihan ääripäähän. En kai sitten sovi oikein tähän joukkoon, kun syön terveellisesti ja liikun 9-11 h/vko.

En mä sanonut, että mua haittaisi pätkääkään, miten sä syöt/liikut, tai että se olisi huono asia. Et sä voi silti tulla sanomaan, että se on ainut oikea tapa elää. Toiset pysyy sutjakassa kunnossa ilman ylenpalttista rehkimistäkin, toisia ei vaan juuri nappaa, onko paino siellä normaalin ylä- vai alaosassa.

shazzer

Kyllä loukkaantuisin jos ukko sanois mulle että laihduttaa.
Edellisessä suhteessani lihoin 10kg ukon takia, eikä huomauttanut asiasta. Lähinnä itse kauhistelin painon nousuani.
Kukaan ei yleensäkään sano kenellekään suoraan että LAIHDUTA! Ja jos sen sanoo ukko akalle, vähemmästäkin siitä suuttuu. Me ollaan naisia!!

3lin4

Pennsylvania Lihavan ihmisen ja alipainoisen ihmisen välissä on normaalipainoinen ja sopusuhtainen ihminen. Ei mennä heti ihan ääripäähän. En kai sitten sovi oikein tähän joukkoon, kun syön terveellisesti ja liikun 9-11 h/vko.

Pennsylvania
3lin4
Ymmärrän täysin jos tyttöystävä syö epäterveellisesti ja ei urheile. Tällaisessa tapauksessa kyse voi olla muustakin kuin ulkonäöstä. Terveellinen ruoka ja liikunta antavat energiaa ja tekevät hyvälle mielelle.Känkkäränkät vähenee jne.

Mun ihanista, kauniista ystävättäristäni kukaan ei syö terveellisesti, eikä varsinkaan urheile. Jos heidän poikaystävänsä puuttuisivat näihin asioihin, niin minulta menisi kyllä niihin herroihin välit. Mun mielestä toiselta tuleva laihdutuskäsky aiheuttaa enintään riittämättömyydentunnetta ja mielipahaa, eikä se ole suotavaa. Herrat voipi mielummin itse alkaa viihtymään enemmän keittiön puolella ja kokkaamaan tytöillensä vähäkalorisia herkkuja, tai innostaa liikuntaan tekemällä siitä yhteisen jutun, jos tuntuu, että suhde siitä paranisi, että tyttö saisi jokusen kilon pois. Jos tytön paino on niin iso ongelma pojalle, että sitä kommentoimalla pitää aiheuttaa tuommoinen määrä mielipahaa, pojan kannattaisi ehkä aloittaa katsomalla peiliin ja miettimällä, että mikäs olikaan parisuhteessa tärkeätä. Mä uskon, että valtaosa normaaleista miehistä mielummin katselee pehmeämuotoista tyttöystävää, kuin neuroottiseksi muuttunutta, itsetuntonsa menettänyttä painontarkkailijaa.

Tiedän myös tapauksen, jossa mies suutuspäissään haukkui bulimiaa sairastanutta, 40 kiloista rouvaansa läskiksi. Mä en ymmärrä, miten kukaan voi sanoa valmiiksi alipainoiselle ruokaongelmaiselle, jota vielä väittää rakastavansa, jotain tuommoista, joka varmasti järkyttää mielenrauhaa ja -terveyttä. Luonnollisesti tässä tarkoitus oli ihan puhtaasti vain loukata, eikä oikeasti mitenkään rohkaista laihduttamaan, mutta tämmöistäkin tapahtuu.

SunLion
*WhiteAngel*
Eikö jo seurustelua aloittaessa ole sitten edes jollakin tapaa selvää että toinen viehättää myös ulkoisesti? Vai pitääkö toista ihmistä sitten alkaa muokkaamaan sen näköiseksi kuin itse haluaa?
Okei en tiedä onko tässä tapauksessa ihan näin paha juttu, mutta muutamia sellaisia olen kyllä kuullut.

Ja muuten kyllä tuossa oli pointtia.

No jos henkilö on seurusteluaikana lihonut huomattavasti?

niin ja sisimpään rakastutaan, ulkoiseen olemukseen ihastutaan. Voihan sitä rakastua tulisesti persoonaan, vaikkei ulkonäkö olisikaan viehättävä....

marimma
SunLion
No jos henkilö on seurusteluaikana lihonut huomattavasti?

MINÄ! Jojotan ihan hirveesti jostain syystä painoani..
Mutta ei oo isäntä koskaan laihikselle käskenyt eikä painosta huomautellut, päinvastoin seksikkäämmäks tässä itteään melkein koko ajan kuulee. Ite vaan koitan pitää paikkani kurissa :lol:

En mä tiedä. Kyllä mä ainakin ymmärrän jos mulle sanotaan kun oon lihonnut [u]huomattavasti[/u] seurustelun aloituksesta. Ei sitä ite huomaa niin hyvin ja tuskin kukaan huomaa sitä muutosta niin herkästi kun poikaystävä, lähinnä siis sillä, että ulkonen viehätys katoaa. Voit käyttää edelleen samoja vaatteita mitä kun olit vähän timmimpi ja mikäs sen oksettavampaa kun kiristävät paidat ja makkarat paidan helman alta pilkottamassa. Ihmekkös jos poikkis haluais laihikselle mut sen jälkeen.. Mielummin siis luotan toisen sanaan niin että saan itsetutkiskelut alkamaan kunnolla ja pohdin vähän joka kantilta asiaa, en siis tee niin koska mies sanoo, vaan se vain herättelee mut todellisuuteen ja itse hoidan loput jos tuntuu että on tarvis :)

3lin4

Se todella riippuu tapauksesta. Ymmärrän täysin jos tyttöystävä syö epäterveellisesti ja ei urheile. Tällaisessa tapauksessa kyse voi olla muustakin kuin ulkonäöstä. Terveellinen ruoka ja liikunta antavat energiaa ja tekevät hyvälle mielelle.Känkkäränkät vähenee jne.
Mutta, kun ei tiedä tapausta niin hankala sanoa. Jos mennään ihan äärimmäiseen lihavuuteen niin sehän on jo terveysriski.

*WhiteAngel*

Se on kyllä totta.

Mutta vaikka asia olisi näin, siitä sanomisestakin olisi enemmän hyötyä jos sen saa tehtyä niin ettei se loukkaa..Tosin kuten jo SunLion sanoi, se on hyvin vaikeaa.

Chocolat
Yezzi
entäpä jos onkin ennen ollut hoikempi siis silloin kun seurustelu alkoi ja pitkän suhteen vaikkapa 4 vuoden aikana on lihonut. Siitä syystä miehellä on alkanut naisen ulkoinen viehätys kadota ?

En siis usko että mies patistaisi samantien uuden tyttöystävänsä laihikselle ...

Juu tämän ymmärrän. Tiedän muutaman parin että toinen osapuoli on suhteessa lihonut, koska tuntee että ei tarvitse enää niin panostaa ulkonäköön koska on jo saanut itselleen rakkaan.

Yezzi

entäpä jos onkin ennen ollut hoikempi siis silloin kun seurustelu alkoi ja pitkän suhteen vaikkapa 4 vuoden aikana on lihonut. Siitä syystä miehellä on alkanut naisen ulkoinen viehätys kadota ?

En siis usko että mies patistaisi samantien uuden tyttöystävänsä laihikselle ...

Chocolat

Jos hänen mielestään syöt epäterveellisesti ja haluaisi että syöt terveemmin ja voisit paremmin?

Vai ihan suoraanko että olet liian lihava? Minun mielestäni ilkeästi sanottu, riippuu tietysti mitä hän tällä tarkoittaa, sinun parastasi (terveyttä) vai että ei ulkonäkö enää miellytä?

Jos on useammin huomautellut niin itse kyllä olisin siitä ensimmäisestä kerrasta jo kiehahtanut, ei toista noin saa arvostella tai pakottaa, jos ei itsellä minkäänlaista halua ole.

*WhiteAngel*

Eikö jo seurustelua aloittaessa ole sitten edes jollakin tapaa selvää että toinen viehättää myös ulkoisesti? Vai pitääkö toista ihmistä sitten alkaa muokkaamaan sen näköiseksi kuin itse haluaa?
Okei en tiedä onko tässä tapauksessa ihan näin paha juttu, mutta muutamia sellaisia olen kyllä kuullut.

Ja muuten kyllä tuossa oli pointtia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat