Miehen salailut - Parisuhteet

Kukkis

Tämä mun on pientä tuohon verrattuna, mutta vähän on kultaan luotto mennyt noissa tietokoneasioissa (miten paljon helpompaa ennen kännyköitä ja nettiä on ollut)
Eli joskus muutamia kuukausia sitten selailin irc-gallerian nimihakua, että keitä oli haettu, no sitten sieltä löytyi tälläisiä kuin msn-mies ja puutteessa (M)... no kysyin sitten mieheltäni, että onko hän jossain chateissa käynyt. Ensin kielsi, mutta myönsi sitten, mutta kielsi nuo kyseiset nimimerkit ja laitto ne kaverinsa syyksi, kun he asuivat kultani opiskelukämpässä yhdessä pari päivää, niin väitti että hänen kaverinsa olisi ollut niill nimillä.. Joopa joo. Noh, asia ei enää onneks toistunut ja kerroin kuinka paha mieli minulle tuli, niin hän varmaankin sitten oppi siitä.
No viime viikonloppuna, hän oli pari tuntia yksin koneella pitkästä aikaa (yleensä jutellaan yhdessä kavereillemme, jotka molemmat tuntevat nykyään hyvin). Hänen oli mese jäänyt auki ja kappas vain, oli heti lisännyt pari uutta naista meseensä. Minä sitten uteliaana löysinkin nuo tytöt kuvake.neistä, molemmat kauniita blondeja naisia *huoh* :roll:
Kullalle sitten heti kerroin mitä löysin ja mitä mieltä olen, ja kysyin suoraan ettenkö riitä hänelle. No ensin hän hermostui että miksei saisi lisäillä ja jutella. Mutta siten kuitenkin hänelle tuli paha mieli ja poisti loppujen lopuksi kaikki puolitutut naiset :) Eli täällä on onneksi yksi mies joka tajuaa jotakin :) Mutta kyllä hiukan aina epäilyttäää edelleen.. Mutta eiköhän ajanmittaan opi taas luottamaan :)

Se juttelu auttaa, kun vaan saa itsensä rohkaistua ja juteltua. Ja jos mies suostuu juttelemaan. Oma mies ainakin sellainen, että on tosi vaikea jutella vakavista aiheista, kiertelee tai yirttää laittaa hauskaksi koko asian... :evil:

Sivut

Kommentit (85)

Chilli

Duby osasi sanoa sen, mitä mä ajattelin.

Mullakin on koneessa power on salasana (konetta ei siis saa auki ilman sitä) ja käyttäjäsalasana (koska olen järjestelmänvalvoja, en halua että muut saavat vaihdettua koneeni asetuksia), mutta mies tietää power on -salasanan ja saa käyttää mielensä mukaan joko omaa käyttäjätunnustaan tai minun. Molemmat kun käytämme minun konettani netteilyyn. Puhelimessani ei ole PIN-koodia, saati sitten lukitussalasanaa, eikä se sisällä myöskään mitään salaisuuksia. Ei siis haittaisi jos mieheni vaikka tutkisikin puhelinta.

Eikö miehesi suostu keskustelemaan asiasta?

Mirun pointti myös erittäin hyvä!

antagonismi

Elikkä..

Ongelmahan on nyt sitten tämä..
Asun mieheni kanssa yhdessä, ja olemme kihloissa. Yhteistä taivaltamme on kestänyt jo miltei vuoden.
Minua häiritsee mieheni nykyinen käytös. Hän on alkanut salailemaan tekemisiään kovasti, ja nyt tarkoitan hänen tietokoneen ja puhelimensa käyttöä. Hänellä on tietokoneelleen salasana, jota hän ei kerro minulle etten "urki hänen asioitaan". Samaten puhelimeen. Tällä tarkoitan, etten voi saada hänen näppäinlukkoaan auki, ennenkuin olen ensin selvittänyt puhelinta suojaavan salasanan(ei siis pin-koodi, vaan ihan salasana joka on aktiivinen suoja puhelimen ollessa päällä).
Mieheni keskustelee usein mesessä, mutta heti kysyessäni kenen kanssa hän keskustelee, ikkunat sulkeutuvat ja vastaus on kovin ympäripyöreä. Samaten muualla netissä hän suojaa kaikki tekemisensä salasanoin, tai keskustelee yksityisesti..

Mitä tässä voi tehdä?
Luottamus alkaa kyllä rakoilla tällaisen salailun myötä..

Chilli

Huh, kuulostaa kyllä pahalta! Ehkä sinun kannattaisi kysyä mieheltäsi suoraan mitä hän oikein salaa? Moiset salasanasysteemit ja salaiset mesekeskustelut viittaavat vähän siihen ettei välttämättä ole ihan puhtaat jauhot pussissa. :roll: Yritä keskustella asiasta, muuta en oikein osaa sanoa!

figaro

En minäkään pidä siitä, että mieheni minun tunnuksillani tulisi tietokoneelle tai tuijottaisi messenger-keskustelujani tai tutkisi puhelintani. Minulle ne ovat yksityisiä asioita, vaikka parisuhteessa elänkin. Eikä tämä ole siksi, että jotain tahtoisin salata. Olen vain sillä kannalla, että jotain pitää olla suhteessa omaakin.

pikku-kata

Niin, tottakai suhteessa pitää olla omiakin asioita, mut kyllä mua ainaki tommonen pistäs epäilyttään ku kaikkea pitää salata... Ja mitä tohon "salasana tietokoneeseen ettei pääse urkkimaan tietoja", niin tuommonen ainaki epäilyttäs. Ei mulla ainakaan tule mieleenkään ruveta poikaystävän kansioita selaamaan koneella, kun ei ole mitään epäilystäkään... Ja just tuo kun oikeen sanotaan ettei pääse urkkiin niin joo...!

Jzzu
figaro
En minäkään pidä siitä, että mieheni minun tunnuksillani tulisi tietokoneelle tai tuijottaisi messenger-keskustelujani tai tutkisi puhelintani. Minulle ne ovat yksityisiä asioita, vaikka parisuhteessa elänkin. Eikä tämä ole siksi, että jotain tahtoisin salata. Olen vain sillä kannalla, että jotain pitää olla suhteessa omaakin.

Samaa mieltä.
Miksi sun miehen tunnukset kuuluis ees sulle, ne kun kuitenkin ovat henkilökohtaisia ja sellaisiksi tarkoitettukin? Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko salattavaa tai ei.

Ette oo kauheen pitkään olleet yhdessä niin toi on vaan tollasta normaalia oman tilan ottamista miehes puolelta.
Miten pitkään ehditte seurustella ennen kihlausta/yhteen muuttoa?

antagonismi

Sepä se.. Ku mä EN olis lainkaan kiinnostunut hänen tekemisistään, jos hän ei niin huomiotaherättävistä salaisi niitä..
Olen tämän hänelle sanonut, ja hän sanoi tietävänsä sen.
Eli ei, kyse ei ole siitä että olisin katkera kun en pääse urkkimaan hänen tiedostojaan ja tekemisiään.
Olen vaan helvetin ihmeissäni siitä, että hänellä on tarve salailla ko.asioita..

antagonismi

Kyllä mä olen puhunutkin sille tästä, mutta ei se vaan sano oikein mtn asiasta.

Ja ei, ei tää sun puheistas Dora johtunu :) Ollut jo pidempään mielen päällä, mut nyt sit ajattelin kysyä kun tuli sun kautta puheeksi :)

figaro
pikku-kata
Niin, tottakai suhteessa pitää olla omiakin asioita, mut kyllä mua ainaki tommonen pistäs epäilyttään ku kaikkea pitää salata... Ja mitä tohon "salasana tietokoneeseen ettei pääse urkkimaan tietoja", niin tuommonen ainaki epäilyttäs. Ei mulla ainakaan tule mieleenkään ruveta poikaystävän kansioita selaamaan koneella, kun ei ole mitään epäilystäkään... Ja just tuo kun oikeen sanotaan ettei pääse urkkiin niin joo...!
Onko tuon lauseen saanut antagonisti päähänsä vai onko poikaystävä sanonut itse noin? Aika vissi ero. Se on se mielikuvitus, mikä saa aika paljon aikaan, kun toinen ei ihan kaikkea jaakaan kumppaninsa kanssa.

Olen usein miettinyt sitä, miten kukaan pystyy mitään yllätyksiäkään järjestämään niissä suhteissa, joissa toinen on aina epäileväinen. Tämä siis ihan vain yleisellä tasolla pohdiskeltavaksi (ei kenellekään suunnattu).

Ja mitä tulee tuohon voimakkaasti salaamiseen. Kyllä meilläkin mies olisi saanut epäillä mikäli tuosta olisi kiinni. Joka ikinen kerta rääkäisen, että pois selän takaa tai "vahtaamasta" :D En vain pidä siitä, että joku "urkkii" selän takana, vaikka olisin vain esim. lukemassa jotain foorumia enkä kirjoittamassa tai vaihtamassa ajatuksia isäni kanssa messengerissä tms. Ja jotkut messengerkeskustelut muutenkin ovat verrattavissa IRL-keskusteluihin.

En sinänsä kiellä, etteikö antagonistin poikaystävällä voisi olla jotain salattavaakin, mutta en kuitenkaan pois sulkisi sitä, että nuori mies vain tahtoo pitää yksityisyydestään kiinni ja kumppani kääntää asian pahemmaksi kuin se onkaan.

tiikeli

Jos miehelläsi on huonoja kokemuksia esim existä? Siis sellaisista jotka urkkivat kaiken ja seuraavaksi lähettelevät hänen kavereilleen hänen puhelimeltaan ja tietokoneeltaan viestejä. Sellaisiakin on olemassa.

Koitapa vakuuttaa miehes siitä ettet aio mennä koneelle ja puhelimeen. Tai jos oikein epäilyttää, niin käännä asia niinpäin että se on loukkaus sinua kohtaan: SUHUN EI LUOTETA, kun kerran pitää olla joka paikkaan salasanat. Vaadi luottamusta.

Onhan tuo hiukan omituista.. mitä hyötyä on kenellekään esim puhelimen lukitsemisesta?

miru

Musta seki on outoa tuossa että mies on alkanut vasta vähän aikaa sitte salailemaan asioitaan tai niin ymmärsin. Ja se kans että jos kysyy että miksi se on alkanu salaileen niin ei saa oikeen mitään vastausta, voishan se sanoa että haluaa vaikka rauhassa surffailla ilman että toinen kattoo vieressä. Miksei voi vastata siihen kenen kans juttelee ja vaikka näyttää jos toinen epäilee. Eihän niitä keskusteluja tarvis näyttää.

apple-

Olen samaa mieltä mm. figaron kanssa, jonka mielestä suhteessa pitää olla tietty yksityisyyskin.
Oma läppärini on suojattu salasanalla, jota ei itseni lisäksi kukaan tiedä. Ei siis myöskään poikaystäväni, jonka kanssa saman katon alla asumme. Minulla ei ole mitään salattavaa; haluan vain säilyttää omat asiani ominani. Toisaalta ei poikaystäväni koskaan olekaan ollut erityisen kiinnostunut koneeni sisällöistä. Jos hän jotain kysyy, voin toki vastata.

Poikaystäväni kone on puolestaan suojattu sormenjälkitunnistimella. Tämä tosin vain sen takia, että hän oli niin innostunut tuosta ominaisuudesta uuden koneen ostettuaan :D
Tosin enpä ole haikaillutkaan pääsyä hänen koneelleen.

Siis kyllä mun mielestä on ihan normaalia, jos haluaa suojata tietokoneensa/puhelimensa. Ei siihen tarvita mitään suuria salaisuuksia. On vain hyvä, että on jotain omaakin eikä toisesta välttämättä missään tapauksessa tarvitse tietää ihan kaikkea. Luottamusta tosin sitten pitää olla suuntaan ja toiseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat