Poikaystävän kaverit - Parisuhteet

Sarah84

Heippa!
Mä olen totaalisen neuvoton tilanteeni kanssa. Tapasin muutamia kk sitten aivan ihanan miehen jonka kanssa ekoista treffeistä lähtien on kaikki tuntunut loksahtavan kohdalleen. Hassutellaan yhdessä,seksi toimii ja muutenkin on kaikki mennyt putkeen. Tietysti myös muutamia riitojakin on ollut, sen verran kovapäisiä tunnumme olevan molemmat.

Nyt on kuitenkin noussut esiin ongelma,nimeltä poikaystäväni kaverit. Suurin osa heistä on muuttanut Suomeen lähi-idästä,tosin jo aikoja sitten. Poikaystäväni on suomalainen,ja muutama hänen kavereistaan myös, ja heidän kanssaan ei ole ongelmia. Nämä lähi-idästä kotoisin olevat kaverit ovatkin toinen juttu. He ovat mukavia tyyppejä, mutta ajatusmaailmoissamme tuntuu olevan huomattavia eroja. He kohtelevat minua kohdatessamme ihan ok, mutta selän takana laukovat poikaystävälleni erittäin halventavia kommenttaja. Tyyliin "Etkö sä sitä ole jo tarpeeks kauan pannut, muut naiset odottaa". Heidän ajatusmalliensa mukaan olen onnekas,kun poikaystäväni on kanssani näin "kauan", vaikka muitakin olisi tarjolla.
Tämän huomaa erityisesti kun riitelemme. Jos joku "ystävistä" kuulee kun riitelemme puhelimessa, on puhelunjälkeen ropissut neuvoja kuinka tällaista "valittavaa ämmää" ei kukaan normaali katsele. Mielestäni, ja kuulemma myös poikaystäväni mielestä, me riitelemme reilusti ja syytä on yleensä molemmissa, eikä riitoja todellakaan ole usein ollut.
Olen saanut arvosteluja kuulemma myös siitä,etten ole tarpeeksi laitettu, mitä naisen heidän mielestään tulee olla aina!

Poikaystäväni on sanonut asiasta heille, ja kertonut ettei käytös tunnu hänestäkään hyvältä. Kuitenkin huomaan kaikesta käytöksestä ettei minua arvosteta hyvää p***ua enemmän heidän keskuudessaan, ja on suuri ihmetyksen aihe kuinka poikaystäväni yhä "suvaitsee" seuraani.

Nyt en siis tiedä mitä tehdä. Jotta kelpaisin heille, minun pitäisi olla hiljaa ja näyttää hyvältä,eikä ainakaan väittää vastaan poikaystävälleni. Hän on sanonut ettei anna ko.ystävien mielipiteiden vaikuttaa ajatuksiinsa, mutta
silti tuntuu inhottavalta, kun yrittää olla mukava,tulla toimeen ja samalla olla oma itsensä.

Minkälaisia ajatuksia teissä muissa tällainen tilanne herättää??

Kommentit (8)

Sarah84

P.S Toivon että aihetta ei siirretä muiden otsikoiden alle, sen verran erilainen aihe on mielestäni kaikkine yksityiskohtineen..? :wink:

Aimée

Sano niille tyypeille että seurustelet poikaystäväs kanssa, et heidän. Ei siulla ole mitään velvollisuutta olla heidän silmään "miellyttävä"=aina laitettu ja mitä se niille kuuluu että poikaystäväsi on valinnut just siut ja siun kanssa haluaa olla.

Hankkisivat tyypit oman elämän ja keskittyisivät vaikka siihen omaan ilmeisesti kovinkin vähäiseen seksielämäänsä eivätkä painostais kaveriaan hankkimaan uusia kokemuksia.. Taitavat elää siun miehen kautta.. :roll: Kaiken takana saattaa olla että pelkäävät menettävänsä kaverinsa naiselle.. Kun vanhat kuviot muuttuu, niin se voi olla kovakin paikka tiiviille kaveripiirille. Surullista siltikin että noin säälittäviä tapauksia kuin nuo kaverit on olemassa.

Dora

Ettei vaan kateus olisi syynä näiden sun miehen kavereiden käytökselle :? Kuulostaa kyllä tosi inhottavalta tilanteelta. Toisaalta sun mies tuntuu ihan tosissaan olevan sun kanssa, eikä se oo sen syy jos sen kaverit tuollaista laukovat. Jos hän on huomauttanut noista puheista kavereilleen ja sanonut, etteivät ne hänestäkään tunnu hyvältä, niin hän selvästi yrittää parhaansa ja on sun puolella asiassa. Ymmärrän kyllä, että susta tollanen tuntuu tosi pahalta. Sun miehelle kelpaat kuitenkin just sellaisena kuin oot, ja se on varmastikin pääasia :) Äläkä missään nimessä kuuntele tosissas niitä sen kavereiden juttuja siitä millainen naisen pitäisi olla! Pysyt just sellaisena kun oot, ja se riittää!

cayenna

Olen valitettavasti joutunut kokemaan hieman samanlaista. :? Oltiin poikaystäväni kanssa seurusteltu jo noin puolisen vuotta, kun poikaystäväni kaveri tuli ulkomailta Suomessa käymään. En tahtonut, että poikaytäväni lähtisi baariin (kaksi edellistä suhdettani päättyivät siihen, että minua petettiin, joten ymmärrätte varmasti pelkoni), eikä kultani myöskään lähtenyt. Siitä asti sain kuulla ns. "piilov***uilua" tyyliin "eikö ois jo aika vaihtaa". Satutti ihan hemmetisti, ja aloinkin pelätä tämän henkilön tapaamista. Kuitenkin jotenkin kaikki ikään kuin "loksahti" paikoilleen ja olemme nykyään hyviä ystäviä tämän herran kanssa.

Ja toinen poikaystäväni kaveri, joka on tuntenut poikaystäväni pienestä saakka, kuvittelee että hänellä on valta päättää koska poikaystäväni lähtee ryyppäämääntämän kanssa. Tiedän, että tämä kaveri ei voi sietää minua, koska "vein" kaverilta kaverin. En siedä koko tyyppiä yhtään, mutta olen pakotautunut tulemaan hänen kanssaan toimeen. Olemme väleissä vain poikaystäväni takia, ja puheenaiheemme ovat aika pitkälti yleistä löpinää.

Uskon, että poikaystäväsi kaverit ovat vain kateellisia, kun poikaystäväsi on löytänyt tuollaisen kultakimpaleen. :wink: Tiedän, että on vaikea olla heidän kanssaan tekemisissä mutta siihen pystyy. Tsemppiä kovasti! :) :)

Lizzie

Tää aihe menis täydellisesti jo olemassa oleva otsikon alle, mutta kun aloittaja erikseen pyysi ettei siirretä, niin mun puolesta on ok että tämä on täällä erikseen.

Sarah84

Kiitos kannustavista kommenteista! Ihana kun täällä pystyy purkamaan sydäntään :wink:

Joo luulen kans että kateudesta tässä on kyse. Enkä tarkoita että olisivat minusta kateellisia, vaan poikaystäväni ajasta. Eräs yhteinen tuttavamme sanoikin poikaystävälleni, että kyse on luultavasti siitä, että ko.kavereita ketuttaa ettei poikkis enää hölmöile ja iske naisia heidän kanssaan joka viikonloppu..
Toisaalta mietityttää sekin,että eivätkö nämä "kaverit" ymmärrä satuttavansa myös hyvää ystäväänsä käytöksellään.. Poikaystäväni kerran avautuikin minulle kuinka häntä harmittaa, etteivät ko.kaverit edes yritä olla onnellisia hänen puolestaan kun on vihdoin löytänyt sopivan tytön itselleen, vaan koittavat kaikin tavoin myrkyttää suhteemme.. :(

Nyt olen huomannut uuden ulottuvuuden tässä probleemassa, joka on luottamus. Kun poikaystäväni on näiden tyyppien kanssa baarissa tms. pyörii mielessäni kaikenlaisia kuvia mitä siellä tapahtuu.. Luotan kyllä poikaystävääni, ja siksi onkin todella inhottavaa olla epäileväinen kun hän juhlii kavereidensa kanssa.. Voi kun luottamuskin olisi käytettävissä On/Off näppäimellä...

Dora: Tiedän että jutut kannattaisi antaa mennä ihan ohi, mutta jotenkin sitä vaan jää miettimään että missä on vika kun ei kelpaa.. Itseäni en kyllä meinaa noiden urpojen takia alkaa muuttamaan. Pääasia että poikaystävälleni kelpaa tällaisena tyttönä, joka saattaa välillä "räväyttää" ja käyttää VERKKAREITA!!! :lol: Siinähän sitten ihmettelevät epänaisellisuuttani...

Dora
Sarah84
Pääasia että poikaystävälleni kelpaa tällaisena tyttönä, joka saattaa välillä "räväyttää" ja käyttää VERKKAREITA!!! :lol: Siinähän sitten ihmettelevät epänaisellisuuttani...

No nimenomaan! Et sä ole mikään näyttelyesine, jonka tarkoituksena on tuoda poikaystävälle mainetta ja kunniaa. Ei kai kukaan itseään kunnioittava nainen jaksa aina olla viimeisen päälle laitettu? :o Onneks sun poikaystävällä tuntuu olevan järkeä päässään, eikä se kuuntele sokeasti kavereitaan. Se tykkää susta sellasena kun sä oot, olit sä sitten viimeistä hiussuortuvaa myöten huoliteltu tai sitten niin räjähtäneen näköinen kun olla ja voi :D Oikeestaan käy melkein sääliks niitä sun poikaystävän kavereita. Noilla kriteereillä he saavat kyllä aika kauan etsiä itselleen naista, ja rohkenen epäillä, miten kypsään suhteeseen tollaisia asenteita omaavat ihmiset tulee pystymään. Mutta ilmeisesti eivät suhdetta missään nimessä haluakaan, joten sikäli asia tietysti on kunnossa :D Toivottavasti he oppivat ajan kanssa ymmärtämään, että sun poikaystävä sen sijaan haluaa suhteen ja nimenomaan sun kanssa. Onhan se tietysti heillekin tosiaan muutos, kun ennen sun poikaystävä on ollut "täysillä" menoissa mukana, ja nyt sä oletkin osa sen elämää. Ehkä noiden asioiden kypsyttelyyn menee niiltä vaan aikaa :?

Sarah84

Olen saanut arvosteluja kuulemma myös siitä,etten ole tarpeeksi laitettu, mitä naisen heidän mielestään tulee olla aina!

---

Jotta kelpaisin heille, minun pitäisi olla hiljaa ja näyttää hyvältä,eikä ainakaan väittää vastaan poikaystävälleni.

Tuli muuten mieleen, että näiden määritelmien mukaan mua ei varmaan vois edes luokitella naiseks :lol:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat