yhteinen tulevaisuus - Parisuhteet

SunLion

Kyllä musta pitää olla samat odotukset ja toiveet suhteelta....voi tulla aika kurja tilanne jos mies päättää parin vuoden päästä et haluaakin uuden suhteen eikä koskaan ollut suunnitellutkaan mitään koko elämän kumppanuutta...jos taas itse olet koko ajan miettinyt yhteistä tulevaisuutta ja hakenut aviomiestä tms.

Toiset eivät osaa tai halua ajatella kauhean pitkälle. Toisaalta naiset useimmiten (varsinkin kakskymppisenä, early 20s) suunnittelevat esim. tulevaisuuden ostoksia/omaisuutta, perhettä yms lasten nimistä ja talon sisustuksesta lähtien. Miehet taas saattavat ajatella että joo haluan lapsia haluan omakotitalon...loput näkee ajan kanssa.

Sivut

Kommentit (45)

Miss Blood

Me ollaan kultani kanssa seurusteltu pian 2½ vuotta, yhteen muutettiin 9kk seurustelun jälkeen. Ei olla kovinkaan paljoa juteltu yhteisestä tulevaisuudesta (kuten kihloista, häistä tai lapsista), mutta sen verran kuitenkin ollaan tässä alettu pohtia, että jos uskaltais ostaa oman asunnon tässä jossain vaiheessa. Asuntoja ollaan aina välillä kateltu, ja yhdesti ollaan pankin laskureilla laskettu lainamääriä ym. mut muuta ei ole vielä tapahtunut tällä suunnalla. Tosin voi olla että tuo tulee ajankohtaiseksi vasta mun valmistumisen jälkeen, koska tällä hetkellä ei mulla ole varaa maksaa lainaa.
Nuista muista jutuista sen verran, että kyllä tässä itse olen mielessäni kihloista ja häistä haaveillu, mut en tiedä sitten onko tuo sen tyyppinen mies, että haluaisi naimisiin. Lapsista en tiedä haluanko niitä saada, mutta ajankohtaista tuo ei tule olemaan vielä pitkään aikaan.
Eli vielä tässä kaikessa rauhassa mennään eteen päin. Ja oikeastaan tämä viimeisin vuosi on ollu meillä aika vaikea, kun itse olen ollut opiskelussa kiinni ja hän töissä, joten ehkä näitä suunnitelmia tulee sitten, kun aika on hieman rauhallisempi.

kastraatio
k87
kastraatio
Haluaisin kuvitella, että minulla olisi yhteinen tulevaisuus monen tällä hetkellä noin 0-10 vuoden ikäisen tytön kanssa. :lol:
HYYYYI sie oot semmonen kämänen vanha patu sitten :lol: :lol:

Ootko huomioinu sen, että tossa sun suunnitelmassa vietät itse mahdollisesti vuosikymmeniä tollasen kämäsen patun kanssa?

cute

Me oltiin alusta asti niin että kun seurustellaan niin seurustellaan vakavasti ja mennään naimisiin joskus myöhemmin. Meiän tapauksessa seurusteltiin 8 kk kun mentiin kihloihin ja siitä eteenpäin 10 kk häihin.

nsku

juu meilläpäin kanssa ihan sama juttu, yhteenmuutto oli mietteillään, mutta se pannaan varmaan toteen vasta intin jälkeen!
Miustakin on kiva suunnitella tulevaa ihan leikkimielisesti, mutta en myöskään halua lyödä mitään lukkoon sillä ollaan vasta 2,5 vuotta seurusteltu ja se on elämässä lyhyt aika :D ja hän on kuitenkin miun ensi rakkaus niin e sitä tiedä mihin tämä elämä vielä heittää. Mutta onhan se kivaa ajatella, että olisin vielä tulevaisuudessakin tämän saman kullan kainalossa.

IsaGriss

Kuuluuko teistä parisuhteeseen tulevaisuudesta keskusteleminen/haaveileminen?
Mietin asiaa, kun omassa suhteessani sitä vähemmän (jos ollenkaan) "harrastetaan". Tämä vaivaa jonkin verran itseäni... Yhdessä ollaan oltu kuitenkin jo pari vuotta.
Miehelläni ei ole tapana puhua (tai ajatella??) tulevaisuuttamme. Kysyin häneltä hiljattain näkeekö hän meillä yhteistä tulevaisuutta, vastaus oli "En. mutta en näe paljoa muutakaan. mutta ei se sitä tarkoita että ei oltaisi yhdessä jatkossakin". Veti minut hieman hiljaiseksi... en minä mitään selvännäkijän kykyjä odotakaan vaan lähinnä sitä asennetta ja toivoa jatkosta tai jotain.
Mitä mieltä? miten teillä?

Katjuska

Ei meille ennen puhuttu pahemmin yhteisestä tulevaisuudesta, sillä miehen oli jotenkin vaikea puhua siitä ja häntä alkoi "ahdistamaan"... Aattelin ite, et no päivä kerrallaan ja katotaan nyt mitä tästä tulee, ilman suurempia keskusteluja. Aika meni ja erokin tuli, nyt tosin taas ollaan yhessä ja paremmin menee kuin aikoihin, sen myötäkin kulta alkanu puhumaan yhteisestä tulevaisuudesta ym.

Ainakin oma neuvo olis, et anna suhteen vaan mennä omalla painollaan kuten tähän asti. Kyllä sitä sitten jossain vaiheessa sen yhteisen tulevaisuuden aika koittaa jos niin on tarkoitus...

antagonismi

Meillä tää menee just niinku ketjun aloittajallakin.. Ei puhuta tulevaisuudest juuri yhtään, mutta joskus kysyessäni aiheesta mies kuittaa vaan että "jospa ollaan yhes. pitää kattoo"..

*Sandy*

Hmm, ei me kyl kauheesti silleen tulevaisuudesta puhuta. Tai siis, kyllä suunnitellaan 'sitten kun meillä on se asunto', 'sitten kun me hommataan se koira' ja 'sit ku mennään sinne Australiaan' -tälläsiä asioita. Mut aika harvoin silleen oikeen alas istutaan ja vakavissaan keskustellaan tulevaisuudesta.
Tuntuu, että me molemmat ollaan sitä mieltä että yhdessä tässä kuljetaan eteenpäin mahdollisimman pitkälle, ja suunnitellaan silleen vähän kerrallaan.

Tietty on hyvä olla sellasia suunnitelmia että mennäänkö koskaan naimisiin tai yritetäänkö saada lapsia. Se tuee meinaan sitten isona yllätyksenä joskus jos ei ollakkaan asioista samaa mieltä..

vinkulelu

Lainaus:
aika harvoin silleen oikeen alas istutaan ja vakavissaan keskustellaan tulevaisuudesta.
Tuntuu, että me molemmat ollaan sitä mieltä että yhdessä tässä kuljetaan eteenpäin mahdollisimman pitkälle, ja suunnitellaan silleen vähän kerrallaan.

Ei meilläkään olla vakavia keskusteluja pöydän ääressä pidetty kuinka tulevaisuudessa toimittan ja mihin suuntaan edetään. Kuitenkin miusta tuntuu et kummallekin on selkeet sävelet et yhessä mennään ja pitkälle. Kuitenkin ollaan leikkimielellä ja vakavissaankin puhuttu ja suunniteltu yhteinen talo, naimisiinmeno, lasten nimet ja eläimet, mutta ilman mitään aikatauluja. Meillä eletään tyyliin "sitten ku meillä on" ja " meillehän sitten tulee..."

sopuli

Me ollaan oltu yhdessä reilu pari vuotta ja kyllä me suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta. Mentiin just kihoihin, ja ollaan ostettu oma asunto. Suunnitellaan sitä, kuinka ostetaan tulevaisuudessa omakotitalo, saadaan lapsia ja mennään naimisiin+ostetaan hienompi auto ja motskari ;)
Aina ollaan oltu tällaisia suunnittelijoita :)

Ei kai kenenkään tarvis ihan tällaisia haaveiloita olla, mutta mä ainakin olen sellainen, et kaipaan edes jonkinlaisia yhteisiä haaveita!

KataTheBlondi

Meillä ei hirveesti tulevaisuudesta jutella mutta...

esim. viime talvena ehdotin yhteen muuttamista, vastaus: ei vielä
keväällä kysyin samaa: joo, muutetaan vaan

vuosi sitten kysyin haluaako kulta koskaan naimisiin vastauksena oli EI
syksyllä kysyin samaa asiaa: aika näyttää, kyllä varmaan

vuosi sitten kysyin myös lapsista: Ei ikinä
nyt pari viikkoa sitten vastaus oli sitten aikanaan, 3v päästä ehkä... vielä kun sais myöntävän vastauksen niille 3:lle lapselle mitä havittelen...

Että mieli voi muuttua... nyt kihloista ollaan puheltu, mutta siihen mies ei vielä ole valmis, mutta yhdessä ollaan toukokuun lopusta asti asuttu että eiköhän sekin aikanaan...

Aika näyttää tuleeko naimisiinmenollekin kyllä-.vastaus.
Mummo jo kyseli kun jouluna menin käymään, että millon minä menen naimisiin... Sanoin korrektisti että en tiedä, kunhan kihloihin ensiksi. Ei ole mitään kiirettä... (vaikka haluisinkin mutta ei silti ole kiirettä. kaikki aikanaan)

*Sandy*
sopuli

Ei kai kenenkään tarvis ihan tällaisia haaveiloita olla, mutta mä ainakin olen sellainen, et kaipaan edes jonkinlaisia yhteisiä haaveita!

Mulle on kanssa tärkeää että on tälläsiä haaveita :) Niiden avulla jotenki jaksaa sitten sitä arkea helpommin ku suunnittelee sitä tulevaisuutta.

Jzzu

Meillä on etenkin viime aikoina ollut puhetta yhteisistä tulevaisuuden suunnitelmista, aika vaan näyttää että tuleeko niistä suunnitelmista yhteisiä vai erillisiä, pari asiaa on ensin varmistuttava ennen kuin pystyy lyömään mitään lukkoon.
Kovasti haaveillaan kuitenkin yhteen muutosta, mie etenkin muutosta yhdessä toiselle paikka kunnalle, et mie menisin töihin ja kulta kouluun jne.
Jouluna tuli taas puheeksi ja kulta sanoi että ehkä me ensi vuonna vietetäänkin joulua yhteisessä kodissa. :wink:
Tuntuu että kullalla riittää uskoa enemmän siihen yhteiseen tulevaisuuteen, mulla se on lähinnä toiveen ja haaveilun tasolla, haluan siis kyllä ja mietin mielelläni mitä puolen vuoden, vuoden tai parin päästä mutta tässä on nyt sellaisia asioita vähän vaiheessa mihin ei oikeen voi vaikuttaa. :|

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat