Kuukausi ilman ehkäisyä - parisuhteessa. - Parisuhteet

mtc_crazy

Eli olen seurustellut kolme vuotta ihanan pojan kanssa ja olemme käyttäneet ehkäisynä e-pillereitä. Pillereiden merkkiä olen vaihtanut jo kolmesti sivuvaikutusten takia mutta tuntuu ettei vaikutukset katoa, muuttuvat vain. Nyt olemme päättäneet olla yhden ...kuukautiskierron(?) ajan ilman pillereitä, mutta mua hieman huolettaa hieman miten kestämme ilman seksiä yli kuukauden ajan, sillä olemme kuitenkin tottuneet harrastamaan sitä n.joka kolmas päivä....Niin, ja kortsua en halua käyttää sillä se ei tunnu yhtään mukavalta.

Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?
Miten voimme ylläpitää seksielämäämme muuten kuin suuseksillä?

Sivut

Kommentit (18)

Ladybird

Kyllähän kuukauden tauon kestää.
Jos ei kestä, niin on monia muitakin seksin muotoja kuin se perinteinen yhdyntä. Keksikää jotain! :)

pikkuriina

mä kanssa lopetin pillerit kokonaan joku pari kk sitten. En kans ite aluks tykänny ajatuksesta että käytetään kumia mutta ei se mitään kamalaa sit loppujen lopuks ollukkaan. ollaan myös oltu ilman mitään ja jätkä on vaan vetäny pois ennen kun on tullu MUTTA NÄIN EI SAISI TEHDÄ. Ellei halua vahingossa lasta. Nykyään käytetään kondomia niin kauan että keksitään jotain muuta. Sitä paitsi kun ite lopetin pillerit niin ei edes paneta niin usein enää. :)

Miffy

Joo, ehkäisymenetelmiä tuntuu olevan tosi paljon, mutta loppujen lopuks niitä on vain vähän; jos hormonaalinen ei käy, ei jää montaa vaihtoehtoa. Mä en kyllä ymmärrä! Jos pitää olla kuukausi ilman ehkäisyä ja tosi paljon panettaa - onko se kortsu siin nyt sit niin iso paha...?

Murehtija

Mä en kyl tajua miks sitä korsua ei muka vois käyttää...Exän kanssa käytettiin joka kerta vaikka mä olin aluks kans pillereillä. Tuli jotenkin mukavempi olo kun vastuu ehkäisystä ei ollut yksin mun vastuulla, jätkä käytti kumia mukisematta enkä minä kyllä voinut sanoa että tuntemukset olis kummallakaan kadonnut, tosin mulla nyt oli joka kerta yhdyntäkipuja mut ei siitä sen enempää....

Yks juttu mitä vois kokeilla on semmoset vaahtokapselit. Tosin ne on muistaakseni aika "kivan" hintaisia eikä niitä tulisi käyttää pelkästään mutta itse käytin niitä kortsun lisäkis kun olen niin vainoharhainen :lol:

Nakkis

On olemassa ehkäisyrenkaita, e- vaahtoja yms.
Siitä vaan sairaanhoitajan/ lekurin kanssa juttelemaan erilaisista ehkäisyistä. Pillerit ja kortsut ei ole ainoita vaihtoehtoja

mtc_crazy

Niin, kun sen ehkäisyn pitäisi olla sellainen mikä ei sisällä hormoneja.

Kortsua en tykkää käyttää, sillä mielestäni se ei tunnu yhtään niin hyvältä kuin ilman. Olen tottunut parempaan.. mutta uskon että tulemme käyttämään sitä silloin tällöin kuitenkin :?

Lisää kokemuksia yms?

Kepatäti
mtc_crazy
Niin, kun sen ehkäisyn pitäisi olla sellainen mikä ei sisällä hormoneja.

Kortsua en tykkää käyttää, sillä mielestäni se ei tunnu yhtään niin hyvältä kuin ilman. Olen tottunut parempaan.. mutta uskon että tulemme käyttämään sitä silloin tällöin kuitenkin :?

Lisää kokemuksia yms?

Jos sulle ei hormonaalinen ehkäisy käy, niin kuparikierukan lisäksi ei taida jäädä vaihtoehdoiksi kuin sterilisaatio ja kondomi. Kuparikierukkaa ei vissiinkään ihan helposti anneta synnyttämättömälle nuorelle ihmiselle ja esim. runsas vuoto vissiin myös on jonkunlainen este. Sterilisaatiotakaan ei saa kuin vasta joskus 30 jälkeen vissiin? Eli jos te meinaatte seksiä vielä harrastaa, niin parempi vaan totutella siihen kondomin käyttöön.

seinäruusu

En minäkään kortsuista ihan hulluna tykkää, mutta jos vaihtoehtoina ovat seksi kortsun kanssa ja ei seksiä ollenkaan niin ottaisin ihan mielelläni ne kortsut... Minulla on sama syy olla tykkäämättä kortsuista: olen tottunut parempaan, mutta on se seksi kortsulla silti paljon parempaa kuin olematon seksi.

Myoni

En tiedä, minkä ikäinen aloittaja on, mutta voin kyllä sanoa, että niitä kuparikierukoita laitetaan, vaikka olisi nuori (siis jos on vakikumppani ja täysi-ikäinen). Gynet ei tietenkään niitä helposti pistä tulehdusriskien vuoksi (jotka siis aiheutuu, jos on vilkas seksielämä eri kumppaneiden kanssa).

Jos kondomi harmittaa tosi paljon (en kyllä ymmärrä miksi), niin oletko varma, ettei mitkään hormonaaliset ehkäisymuodot käy. Multaki on aika paljon "suljettu" pois, eli ei mitään estrogeenipitoista. Tämä on se yleisin muoto, mikä ei käy. Olemassa on kuitenkin minipillerit, jotka aika monelle käyvät (eri asia, käyvätkö sivuvaikutuksiltaan..). Noh, tämä ehkä menee nyt OT:ksi ja kuuluisi ehkäisyyn, joten jatkanpa alkuperäisestä aiheesta.

Oletko kokeillut kondomia ja liukastetta (siis sellaista, joka sopii kumien kanssa käytettäväksi, ainakin durexilla on muistaakseni sellaista)? Ei se tunne oikeasti niin erilainen tunne ole.

koeputkilapsi

Lainaus:
kuparikierukoita laitetaan, vaikka olisi nuori (siis jos on vakikumppani ja täysi-ikäinen).

ööh, olin alaikäinen ja vakikumppani oli ollut puoli vuotta ja silti sain kierukan :wink:

Lainaus:
Kuparikierukkaa ei vissiinkään ihan helposti anneta synnyttämättömälle nuorelle ihmiselle ja esim. runsas vuoto vissiin myös on jonkunlainen este

runsas vuoto on este, mutta se ettei ole alateitse synnyttänyt ei ole este vaan vihjaus siihen, että paikat voivat olla niin pienet ettei kierukkaa sinne saada.

Myoni
koeputkilapsi
[quote]kuparikierukoita laitetaan, vaikka olisi nuori (siis jos on vakikumppani ja täysi-ikäinen).
ööh, olin alaikäinen ja vakikumppani oli ollut puoli vuotta ja silti sain kierukan :wink: )

Okei, teillä päin sitten eri tavoin ja riippuu gynestä. Mulle gyne ei suostu laittamaan (käyn siis samalla gynellä aina, koska tosi pätevä) kuparikierukkaa, vaikka oon 23 ja seurustellut mieheni kanssa kolmisen vuotta. Syy on juurikin nuo tulehdusriskit, vaikka riskit ovat pieniä, niin ei hän niitä halua ottaa. Tosin jos vaihtaisin gyneä, niin varmasti kierukan jostain saisin. Ei vaan ole tarvetta, kun tässä parin vuoden sisään harkitaan lisääntymistä...

mtc_crazy

niin, no tämä on vain kokeilua että johtuuko "oireet" e-pillereistä vai onko oikeasti mun mielenterveydessä muuten vain jotain häikkää kun joka asia pistää masentamaan ja itkettämään. Tätä siis ollut pillereiden aloituksesta asti, eli kohta kolmisen vuotta. Huomattiin poikaystävän kanssa (oikeastaan jo ajat sitten) että olen muuttunut niin paljon pillereiden aloittamisen jälkeen ja tämä siis kokeiluna vain:D

Ja kyllä varmaan tulemme käyttämään kortsua ehkäisynä, mutta meistä kumpikaan ei siitä suurempia säväyksiä saa. Siksipä tulinkin täältä kyselemään vinkkejä että mitä te tekisitte tällaisessa tilanteessa?

Olen myös miettinyt tuota kuparikierukkaa ja aionkin käydä kyselemässä josko minulle voitaisiin sellainen asentaa, mikäli tämä meidän kokeilu nyt antaa yhtään suuntaa. Kuitenkin saman kumppanin kanssa aion olla vielä mahd. pitkään ja täysi-ikäinenkin olen... Mutta olen melko pienikokoinen ja joku tuossa mainitsi että se voi olla este kuparikierukan laittamiselle, hieman mietityttää....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat