"Joo, mä tuun ihan kohta..." - Parisuhteet

Chilli

Onko muilla miestensä kanssa samaa ongelmaa? Itsestäni alkaa tuntua ettei tuo äijä välitä p***kaan vertaa, kun joka kerta on sama juttu...

Mies lähtee ulos, juhlimaan, kaljalle kavereidensa kanssa tms. Mä kysyn mihin aikaan aikoo suurinpiirtein tulla kotiin. "No, en mä oo myöhään". Viimeksi kun "ei ollut myöhään" tuli kotiin neljältä, seuraavalla kerralla kahdelta. Tänään meni työpaikan jouluillalliselle. "Meettekste jonnekin jatkoille sen jälkeen?" "En mä tiedä, ei kai." Melko pitkä illallinen, kun vielä yhdeltätoista illallakaan ei ole kotona, sentään seitsemältä aloittivat. Joskus mies lähettää viestin, että "tulen ihan kohta" ja ilmestyy 2-4h myöhemmin. Että osaa ottaa päähän! Ei siinä mitään, menköön ja juhlikoon prkl, mutta pakkoko on sanoa ettei ole myöhään jos aikoo olla, pakkoko on sanoa että tulee kohta jos aikoo olla vielä 4h pidempään.

Vai onko mun "kohta" vaan paljon lyhyempi kuin muiden?? Olen asiasta hänelle sanonut, muttei tunnu uppoavan kaaliin. Tekisi mieli antaa opetus ja häipyä silläaikaa kun hän on taas kerran juhlimassa. Aivan 100% olisi heti soittamassa että "hei missä sä oot..?" :evil:

Sivut

Kommentit (28)

Amalia

Ootko puhunut miehes kanssa tuosta? Sano suoraan, että sua ei häiritse kun se käy juhlimassa, mutta olis kiva tietää ihan oikea aika (edes suunnilleen) jolloin se palaa kotiin.

piiku

Mä voin tunnustaa että oon syylistyny tohon et mä "tuun ihan kohta"
monessaki menossa ja kumminkaan niin ei oo käyny.
Nykyään mä sanon jos oon menossa jonnekki (eikä tarkota aina baaria)
että mä tuun sitte ku tuun ku yleensä jos jotain lupaa ni ei se aina oo niin että just
silloin pääsis lähteen ku on luvannu.

Muistupa mieleen et mun iskän leski odotti isää joskus 12 tuntia vaikka isä oli sanonu että hän vaan käy, ei kestä kauaa, mut toi oli työjuttu.

Reza

no meillä on ainaki sama juttu. poikaystävä sanoo aina kun lähtee baariin että "käyn yhellä" jossa kestääkin sitten se neljä tuntia. tai sanoo aina että tulen "kohta" minne meneekin. ja sitten kestää yllättäen taas se n.4h. kait se ei vaan noilla miehillä oo nii tarkkaa tuo aikataulu kun siitä ei osaa pitää kiinni :shock:

miu

kai se on helpompaa huikata et no nähdään kohta, kai mä kohta jo tuun kuin että katellaan taas aamulla, meen nyt vetään kunnon perseet, heippa!

monissa tapauksissa varmasti miehenne aikovat tosiaan mennä sinne yhdelle ja onkin niin hauskaa, että reissu venyy. näin on varmaan käynyt meistä parhaimmillekin ;)

*Sandy*

Jos kultu lähtee jonnekki kaveriensa kanssa (vaikka vaan yhdelle) niin mä en ees oota sitä kovin aikasin kotiin. Asennoidun siihen heti silleen että nyt mulla on omaa aikaa ainaski se neljä tuntia. Ja sit onki kiva ylläri jos kultu tuleeki vähä aikasemmin kotiin :)

Mut yks mikä mua ottaa aivoon on se, että kun sanon kultulle et nyt lähtään kauppaan (ollaan sovittu siitä aikasemmin) ja se sanoo vaan että joo, oon ihan valmis. Sit mä tietysti meen pukeen takkia ja kenkiä päälle jne. Sit ootan hetken eteises ja kohta tuun kattoon mikä sillä vielä kestää. Toinen vaan kirjottelee jotain koneella eikä oo mihinkään kiire!! Sit ku taas hoputan, nii sit se nousee siitä ja kuvittelen että nyt sit päästään lähteen. Mut ei. Vielä mennään laittaan tukkaa, peseen hampaat, vaihtaan vaatteet jne jne. Sit siinä onkin vierähätny yli puoli tuntia ku mä oon sessy eteisessä ulkovaatteet päällä :evil:
Kuka on sanonut että naisia saa aina odottaa?!

korpikaisla

Kyllä toi mun mieheke tulee ihan oikeesti kohta jos se sanoo kohta kotiutuvansa. Kohta tarkottaa mun mielestä jotain suunnilleen tunnin sisällä. Vähän vaikee määritellä. Mulla itselläni "kohta" voi venähtää paljon helpommin pidemmäksikin ajaksi.

Mut en mä usko että ihmettelisin jos baarissa miehellä kohta venyisikin, baarit nyt vaan on sellaisia. Joku ehdottaa että otetaan vielä yhdet, ja on joku kiinnostava puheenaihe juuri kavereiden kanssa jne. Ei sitä ajankulua yksinkertaisesti huomaakaan, pari tuntia hujahtaa nopsaan.

pikku-kata

Mä käsitän sanalla "kohta" jotain noin puolta tuntia.. Ja oon ite kans huomannu, että kun poikaystävä sanoo käyvänsä yhdellä tuopilla niin sen yhden tuopin juomiseen menee 2-3 tuntia... No eihän se sitten ole jäänyt yhdeksi kuitenkaan... Tosin mua ei toi haittaa, ku oon jo sisäistäny sen et miehillä noi ajanmääritykset on vähän ulallaan... :lol:

Kohta on siis se pari kolme tuntia miesten mukaan... :wink: Monesti oon huomannu, että ku odotetaan poikaystävän yhtä kaveria kylään ja hän sanoo messengerissä/puhelimessa, että lähtee hetken päästä, niin se hetken päästä on noin kolmen tunnin kuluttua...

Murehtija

Öööö tota siis jotkut ihmiset vaan on tollasia. Mun naispuolinen ystävä on AINA vähintään puol tuntii myöhässä. Sen "kohta" on vähintään 2 kertaa pidempi kuin mun.

Jos toinen vartavasten on mennyt bilettämään niin en kyllä itsekään kyselis et koska tulee ja olettaisin luonnollisesti että menee myöhään. Vaikka useimmiten taitaisin lähteä itse mukaan ellei kyseessä ole poikien ilta.

Eri asia on sitten se jos poikkis on esim. "lähtenyt saunomaan kavereiden kanssa" ja lupaa tulla 11 maissa (siis illalla) kun tietää että kulta jäi SEN vanhempien luo yksin kattoon teeveetä ja herra tuleekin vasta 1 yöllä...Onneks mun ei tarvinnut tuolloin pitää saarnaa koska exän äiti teki sen :lol:

Chilli

Ihan hyviä pointteja, kiitos! :) Nyt on vähän helpompi ajatellakin, kun ei ota päähän enää. Tosiaan eilen puhuttiin ko. asiasta ja hän oli pahoillaan ettei ollut ilmoittanut menevänsä baariin monille vielä illallisen jälkeen. :lol: Ehdotti, että jos haluan tietää milloin hän tulee kotiin, minun pitäisi soittaa tai tekstata (kun hän ei itse tajua ilmoittaa), mitä en ole tehnyt kahdesta syystä: a) aiemmin ollessaan juhlimassa hän ei ole koskaan (tai hyvin harvoin) vastannut viesteihin ja b) en halua että hän kuvittelee minun vahtivan häntä. :wink:

Yksi syy miksi haluan tietää n. tunnin tarkkuudella milloin hän tulee kotiin, on se, että me asumme melko turvattomalla alueella. Vasta pari kuukautta sitten poika murhattiin meidän ostoskeskuksessamme £150 velan takia, ja täällä pyörii muutenkin paljon "undesirables", joten varovainen saa olla kun yksin humalassa kävelee kaupungista kotiin.

Tiedän tottakai, että baarissa on yleensä hauskaa ja aika saattaa mennä kuin siivillä, mutta eilen hänen ei edes pitänyt mennä baariin, vain illalliselle työporukan kanssa. Jos hän menee baariin kavereidensa kanssa ja sanoo tulevansa "not too late", en kyllä odota kotiin ennen neljää vaan menen ihan suosiolla nukkumaan. :)

Ainoa, mikä enää ärsyttää on tuo "kohta", joka voi siis tarkoittaa hänen tapauksessaan mitä tahansa ½ 4 tuntiin. Pitää varmaan sitten aina kysyä, että "niin kuinka pian?" :roll:

piiku
Murehtija
Mun naispuolinen ystävä on AINA vähintään puol tuntii myöhässä. Sen "kohta" on vähintään 2 kertaa pidempi kuin mun.

Onko meillä yhteinen ystävä?
Mulla kans yks kaveri joka on aina, siis joka helkutin kerta myöhäs :?
On kyllä niin raivostuttavaa.
On vielä mun työkaveri ja sen takia ollaan joka päivä myöhässä :evil:
ja pomo on mielissään.

Neppis_
Murehtija
Öööö tota siis jotkut ihmiset vaan on tollasia. Mun naispuolinen ystävä on AINA vähintään puol tuntii myöhässä. Sen "kohta" on vähintään 2 kertaa pidempi kuin mun.

piiku
Mulla kans yks kaveri joka on aina, siis joka helkutin kerta myöhäs Confused
On vielä mun työkaveri ja sen takia ollaan joka päivä myöhässä Evil or Very Mad

heh :lol: toivottavasti se en ole minä :oops: ..no ei vaies, en ole edes tällä hetkellä töissä, ja asun uudella paikkakunnalla joten ei montaa uutta kaveria .. (huh..) ..Ei kun satun itse (ja olen naispuolinen!) olemaan myöhässä, en ymmärrä miten melkein joka kerta käy niin, olevinaan seuraan kelloa ja yritän pysyä ajan kans tasois, mut ei.. aina tulee jotain "mitä vielä pitää tehdä" ennen kun pääsee lähtemään.
Miun toiset kaverit on varmasti ollu joskus raivoin partaal ku meikäläistä ei näy.. eh :oops: :lol:

miu

ite pyrin aina olemaan ajoissa joka paikassa, etenkin jos tapaaminen on sovittu tiettyyn kellonaikaan. jos tiedän myöhästyväni yli kymmenen minuuttia, laitan viestiä. mun mielestä on vaan töykeää antaa toisten odotuttaa. :?

Murehtija
piiku

Mulla kans yks kaveri joka on aina, siis joka helkutin kerta myöhäs :?
On vielä mun työkaveri ja sen takia ollaan joka päivä myöhässä :evil:
ja pomo on mielissään.

Heeh :D En usko...Me ollaan vähän tällänen tehokaksikko ja just siks toisen myöhästely ottaa joskus päähän. Ei se muuten mutta silloin kun itsellä oli ajokortti vielä hyllyllä ja oisin halunnut lauantaina päästä kauppaan kun ei kämpillä ollut jääkaapissa mitään niin kaveri tuli silti usein liian myöhään mua hakemaan ja kun pääsimme kaupunkiin niin kaupat olikin jo kiinni ja piti johonkin ABCn pikkumarkettiin mennä hirveään väkipaljouteen #-o

Kyllä saa myöhästellä jos siitä ei ole KUNNOLLA haittaa muille ihmisille.

mtc_crazy

meillä myös sama ongelma, mutta ei pelkästään näitten juhlimisjuttujen kanssa, vaan poikaystävälläni on yksi kaveri jonka luota hän ei millään malta olla pois, vaan monesti usean *mä tuun tunnin päästä* lupauksen jälkeen tulee tekstiviesti että jään yöksi... ja sitten olen odotellut turhaan koko päivän enkä siksi ole itse mennyt minnekkään. Tätä siis tapahtuu aivan tavallisina päivinä ja n.kerran viikossa. Olen aivan kyllästynyt itkemään ja pelkäämään joka päivä että taas jään yksin odottamaan..

Mutta jonkinlainen käänne tapahtui viime viikonloppuna, nimittäin "kotiintuloajaksi" :D oli poikaystävälle asetettu 21-22.00 väli, ja hän päätti saapua 7min yli. No, hyvä että tuli mutta hieman viimetippaan...
En tunne tämän takia itseäni kovin hyväksi...:(

Maikki85

no noi on todella tuttuja, en mä kauheen myöhään oo.. Sit aamunkoitteessa kömmitään kotiin. Enkämä ylensäkkään kysele et mihin aikaan herra tulee kotiin, koska se aika on ylensä niin liukuva(kavereiden kanssa aina niin hauskaa, ettei millään malta kotio tulemaan).
Ja kannattaa kysyä/ sopia että mikä se kohta oikeen on.

Jos tietää että miehillänne on tapana olla pitämättä kotiintulo lupauksia, ni älkää jääkö vaan kotiin oottamaan että äijät tulee kotiin, keksitte muuta tekemistä. Kyllä ne sieltä kotiin palaa, ehkä. Sinä aikana te voitte pitää hauskaa omien kavereiden kanssa. Turha niitä kotona itkien odottaa, ei ne sen nopeempaa tuu.

Itekkin oon oppinut tän kantapään kautta, yksin en viikonlopuksi poikaystäväni luokse jää odottamaan hänen kotiutumistaan baarista, vaan sitten meen kattelemaan omia kavereitani ja pidän hauskaa. Ei sitten vituta niin paljon kun ois voinut tehdä vaikka mitä, mutta päätinkin istua ja itkeä kotona.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat