Kun poikaystävä valehtelee - Parisuhteet

Shady

Kyse on nimenomaan rahojen ja ainakin kerran jo huumeiden kanssa pelleilystä. En todella tiedä mitä tehdä. On myös valehdellut pienempiä asioita kuten tupakoinnista.

Sivut

Kommentit (46)

antagonismi

Tuo on kyllä tosi hankala tilanne :( Mä en edes haluaisi jättää ihmistä joka valehtelee, jos se ei tee sitä tahallaan :? Mutta toisaalta, mistä tietää vaikka se valehtelis siitäki asiasta..

Vaikeaa..

Shady

Ollaan oltu kaksi vuotta yhdessä ja rakastan poikaystävääni aivan älyttömästi ja tämä todellakin ainakin omalta osaltani on vakava suhde. Kyse on siis siitä, että poikaystävä ei voi puhua minulle totta. Hän kiertelee ja kaartelee kaikkia asioita eikä voi sanoa totuutta vaikka kysyisin täysin suoraan. Valheet paistavat hänestä usein läpi ja vaikka tietääkin jäävänsä joskus kiinni valheistaan hän ei kerro totuutta.
Olemme puhuneet tästä monia kertoja mutta mikään ei tunnu auttavan, hän itkee joka kerta jäädessään valheestaan kiinni ja lupaa ettei enää koskaan valehtele. Valehtelu kuitenkin toistuu ja toistuu aina vaan uudestaan. Hän saattaa pimittää asoita minulta viikkojakin ennen kun jää kiinni. Tuntuu etten enää edes tunne koko ihmistä. Hän väittää aina rakastavansa minua ja ettei tiedä syytä valehteluunsa, mutten tiedä mitä uskoa. Viimeisin valehtelu kävi ilmi tässä vähän aikaa sitten, päätimme pitää parin viikon tauon harkittuamme jo eroakin. En tiedä miten voin enää elää tässä suhteessa kun toiseen ei kerran voi luottaa. Kuitenkin rakastan kyseistä ihmistä enemmän kuin mitään muuta. Poikaystäväni on myös alkanut käyttäytyä itsekeskeisesti ja muita arvostellen, ikään kuin hän olisi jollain tavoin muita parempi. Tämä käytös on kyllä vähentynyt puhuttuamme useita kertoja asista mutta kyllä sitäkin ilmenee aina ajoittain.
neuvoja miten päästä tästä eteenpäin vai pääseekö mitenkään?

pikku-kata

Tuo on kyllä tympiää, ku toinen valehtelee. Kuinka vakavista asioista on kyse? Jotkut ihmiset on sellaisia, että ne valehtelee vaikka eivät haluaiskaan, se vaan tulee. Tunnen parikin tällaista ihmistä ja kun heille on sanonut siitä, niin ovat suoraan sanoneet että eivät tiedä syytä. Ja vakavista asioista on ollut kyse.

Jos on jotain valehtelua tyyliin, että sanotaan päällä olevien boksereitten väriks sininen vaikka ne ois oikeesti vihreät, niin eihän se nyt ole vakavaa. Mutta jos alkaa menemään esim. rahojen kanssa pelleilyks niin sitten on syytä huolestua...

Mimia

Pystytkö koskaan enää luottamaan poikaystävääsi, vaikka tämä lopettaisi valehtelun? Vai ajattelisitko koko ajan että hän voi taas valehdellakin?

Itse olen sitä mieltä, ettei rakkaus aina riitä. Luottamus on suhteessa kun suhteessa yksi tärkeimpiä asioita. Eksän kanssa oli tuo valehtelu aika iso kynnyskysymys. Vaikka valheet eivät olleet kovin suuria, eikä totuus olisi ollut kovin suuri juttu, eniten minua loukkasi se, että minulle valehdeltiin. Ero tuosta seurasi (tosin oli muitakin juttuja eron takana), mutta yksi suurimmista suhteen tuhoajista oli juuri tuo valehtelu.

Ja sinun tapauksessa kyseessä on vielä noin suuret asiat (huumeet, rahat), ettei kannata alkaa elämällä leikkimään henkilön kanssa joka ensinnäkin käyttää ja vielä valehtelee siitä sinulle.
Kyllä minä sinuna lähtisin omille teilleni. Sinulla on kuitenkin vain tämä yksi elämä. Haluatko kuluttaa sitä poikaystäväsi kanssa, johon et voi luottaa?

viia!

olen edellisen kanssa vähän samoilla linjoilla, parisuhteessa kaikki perustuu luottamukseen. mun nähdäkseni olet joutunut sellaiseen tilanteeseen, jota sun toiminta ei yksin voi ratkaista. psykologista voisi olla apua poikaystävällesi. voimia!

Shady

En tosiaan tiedä lopettaisikohan hän koskaan valehteluaan. Mutta hän ei ennen ollut tälläinen, suhteen alussa hän oli aito ja rehellinen. Mitään riitoja valehtelun takia ei koskaan syntynyt. Tätä tilannetta on nyt jatkunut marraskuun alusta lähtien,silloin poikaystäväni jäi ensimmäistä kertaa kiinni valehtelustaan. Ja mitä niihin huumeisiin tulee se oli kuulemma ainut kerta kun hän kokeili ja tietenkin haluaisin uskoa häntä. Tosin sen taidan jopa uskoa. Joka tapauksessa jäi siitä kiinni ja sen jälkeen jäänyt kiinni yhdestä sun toisesta valehtelusta.
Kuulostaa varmaan avuttomalta koko setti ja pitäisi vaan erota, mutta ei sekään helppoa ole. Ja onko ero sitten edes aina ratkaisu mihinkään? Ja on meillä hyviäkin aikoja,tosin nykyään niinä hyvinäkin aikoina multa pimitetään asioita. Poikaystävä sanoo kiinni jäädessään ettei edes ajatellut koko asiaa ollessaan mun kanssa ja jos ajatteli ei uskaltanut kertoa.

viia!

ei ero musta ole ainoa vaihtoehto, mutta sun pitää tehdä selväksi poikaystävällesi, että näin ei voi jatkua. hänenkin pitäisi ymmärtää tehdä töitä suhteenne eteen. oletko kuitenkin varma että suurin ongelma on valehtelu, ei esim. huumeet, joiden käyttämisestä hän valehtelee?

Shady

Suurin ongelma on kyllä valehtelu. Ei hän huumeita kokeillut kuin kerran, uskon sen. Ainakin haluan uskoa. Ja sen jälkeen hän lopetti niiden kavereiden kanssa hengaamisen joiden kanssa hän huumeita käytti. Lisäksi poikaystäväni todella näytti katuvan tekoaan ja sanoi lisäksi ettei todellakaan ollut hänen juttunsa.

Dora
Shady
En tosiaan tiedä lopettaisikohan hän koskaan valehteluaan. Mutta hän ei ennen ollut tälläinen, suhteen alussa hän oli aito ja rehellinen. Mitään riitoja valehtelun takia ei koskaan syntynyt.

Oletko varma että hän oli suhteen alussa aito ja rehellinen? Jos et vaan tuntenut häntä silloin tarpeeksi hyvin, jotta olisit erottanut valheet? Mä itse pidän luottamusta tosi tärkeenä suhteen kannalta, ja mun mielestä nimenomaan pienistäkin asioista täytyy puhua totta. Jos toinen valehtelee jo pienistä asioista, niin miten sitten isojen asioiden kanssa?! Ja jos ei koskaan pysty luottamaan, niin en mä ainakaan pystyisi luottamaan myöskään siihen suhteeseen. En mäkään pidä eroa ainoana saati edes hyvänä ratkaisuna, mun mielestä oleellisempaa olis saada sun poikaystävälle apua ton asian kanssa (jos valehtelu siis on tahatonta). Tsemppiä!

Shady

Mulle rehellisyys on yksi ihmisen tärkeimmistä piirteistä ja arvostan sitä suhteessa kaikista eniten. Mutta sitä kun ei enää ole jostain ihme syystä (vai onko tosiaan koskaan ollutkaan?), niin tiedä sit miten täs käy. No sil on nyt kaks viikkoo aikaa hakee apua, vaikka en sit tiedä edes kiinnostaako sitä. :(

Nakkis

Itse seurustelin muinoin valehtelijan kanssa.
Ja paras hetki hänen kanssaan oli se, kun ilmoitin, ettei meitä enää ole.

Mulle rehellisyys on erittäin tärkeä asia ja arvostan suuresti ihmisiä, jotka uskaltavat olla rehellisiä ja pitävät lupauksistaan kiinni :)

edit. typot

Niia

Onko teillä rahan kanssa pelleilyssä ollut sellaista ongelmaa kuin peliongelma? Itse koen valehtelua juuri sen takia. Poikkiksella on peliongelma, oli huumeongelmakin joka juontui peliongelmasta. Myös minun poikkikseni on siis valehdellu minulle monta kertaa ja useimmiten jäänyt kiinni. On hieman huonoja ne valheet. Onneksi. Joskus tunnustanut ihan ilman syytä. Onneksi. Vaikeaa on elää kun tuntuu että ei voi luottaa, itsekin arvostan rehellisyyttä yli kaiken. Kyse on kuitenkin ongelmasta. Apua kannattaa hakea ammatti-ihmisiltä. Niin mekin teemme. Tsemppiä!

Shady

Onko ammattiauattajista sitten ollut apua teidän suhteessa? peliongelmaa ei ole(tietääkseni ainakaan), mutta muuten poikaystävä ostelee aina ylikalliita puhelimia jne. ja on sitten ongelmissa kun ei pystykään maksamaan niitä. Hän ei uskalla kertoa minulle koska valittaisin, tietenkin tarkoitan vain hyvää ja olen sanonut siitä mutta mikään ei auta. Ja salailua on muissakin asioissa :? Luottamushan tässä tosiaan kärsii, viime yönäkin näin unta että poikkis petti minua ja itki sen jälkeen ettei tee sitä koskaan, aivan samalla tavalla hän tekee valehdellessaan jäädessään kiinni. Ei tosiaan ollut oikeen hyvä fiilis herätä aamulla :(

Niia

No pelaaminen on vähentynyt nyt kun on käynyt puhumassa ammatti-ihmisten kanssa. Ongelma on olemassa yhä ja tulee aina olemaan, sillä peliongelmaa ei paranneta vaan se hallitaan. Ihan samalla tavalla olen itse nähnyt unia, joissa poikaystävä pettää minua, ei ole kiva herätä niihin uniin ei... Luottamuksen puutteestahan se johtuu... Rahatilanne on aika kurja, onneksi minä pystyn elättämään meidät ja parempi ettei miehellä nyt rahaa ole tilillään yhtään, sillä muutoin ne menisivät pelaamiseen. Aikaisemmin meilläkin oli puhetta samoista asioista, kuten juuri uusien puhelimien ostamisesta. Piti saada se uusin ja hienoin. Tuo ralli loppui siihen kun lopulta aukaisin sanallisen arkkuni ja sanoin että ehkä me ollaan sitten niin erilaisia, kun itseä ei kaikki uusi ja kallis ja hieno kiinnosta. Pittäkö tässä erota kun arvomaailma on erilainen. Puhelinkin jo monia vuosia vanha, sillä voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä, joten käy mulle. :D Siitä sitten lähti pitkä keskustelu jolloin sain poikkiksen tajuamaan oman pointtini, sen jälkeen ei ole ollut pahemmin moista ongelmaa. Toisaalta, kuka mies ei aina haluaisi sitä uutta ja hienoa ja kallista :roll: taitaa olla ihan sukupuolen piirre... :lol: Tosiaan teidän kannattaa keskustella keskenään ja jos se ei etene niin menkää ammatti-ihmisten puheille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat