Miks tein näin, aargh!! - Parisuhteet

Maaria

Vielä haluaisin tähän kommentoida, varsinkin ihan tuohon alkuperäiseen otsikon kysymykseen: "miksi tein näin?". Minusta on erittäin tärkeää, että olet ihmissuhteissa juuri sellainen kuin olet ja tuot esiin sen mitä etsit potentiaalisesta kumppanista. Minusta toit vain esiin sen, että saattaisit olla etsimässä vakavampaakin ihmissuhdetta. Mitä rehellisemmin tällaisissa tilanteissa käyttäydyt sitä suuremmalla todennäköisyydellä löydät sellaisen ihmissuhteen joka vastaa odotuksiasi. Vaikka siinä tuleekin välillä takapakkia, mutta haluatko sitten olla valheellisesti itse sitoutumishaluisena jonkun sitoutumiskammoisen kanssa, vai ennemmin karsia jo alussa sellaiset henkilöt, joilla ei ole samoja intressejä kuin sinulla?

Kommentit (13)

Pirpana

Itse pahasti sitoutumiskammoisena miettisin, jos joku kysyisi minulta samaa, että mitä kysyjä odottaa saavansa vastaukseksi ja mihin hän ylipäätään pyrkii. Pahin mahdollinen ajatus häneltä olisi että olisi aika siirtyä jo jollekkin seuraavalle tasolle ja jotenkin "virallistaa" seurustelu. Itse en tiedä mitään ahdistavampaa :lol:

Parempi olla antaa ymmärtämättä että tässä nyt ollaan tosimielellä liikenteessä. Vaarana tietenkin on että toinen saattaa yhtäkkiä paukauttaa että "eihän me seurusteltu" kun yllätät hänet toisen seurassa. Mutta eipä sekään mitään särkymätöntä sydäntä takaa vaikka sopisittekin erikseen seurustelusta. Hankala tilanne.. kannattaa yrittää jatkaa samaan malliin mitä ennenkin jos vain mahdollista kun se tuntui sopivan tyypillesi hyvin. Anna hänen määrätä tahti, hyvän maun rajaan asti.

Maaria

No ota ihmeessä yhteyttä, jos oli mukava tyyppi. Ja sanot, että sorry, jos olin jotenkin hätäisesti puhumassa "meistä" tai "sitoutumisesta". Sanot, että hän vaikuttaa kuitenkin mukavalta tyypiltä, että toivottavasti voitte pitää yhteyttä ihan ystävinä. (Eihän sitä tiedä, jos se poikii stten jatkossa jotain.) Äläkä turhaan panikoi, otat vaan ihan lunkin asenteen koko hommaan!

Svenna

Miestä täytyy rohkaista..ehkä hän luuli että haluat heti kihlat,lapsia,omakotitalon? :lol: .. miehet vain on sellaisia että niille pitää selittää asiat tarkalleen, muuten ne käsittävät väärin :)

No ei nyt sentään ihan kaikki, mutta aika tuttua touhua.. ota yhteyttä siihen!

gollum

Aika pienestä kyllä säikähti musta... Mut samaa suosittelen silti, ihan rennosti vaik soitat ja mä en ainakaan mainitsis mitään tohon kommenttiin viittaavaa. Sillä musta osottais ettei se ollu mikään maailman vakavin asia.

Jamaica

Kyllä mäki sun asemassa olisin tahtonut varmaan tietää mitä toinen on mieltä asiasta. Jos asia mietityttää, eikö kuitenkin ole parempi kysyä ihan itsensäkin takia?

Marika_
mandalaya
Juu, eli otin yhteyttä tähän tyyppiin. Oli kuulemma yhä sitä mieltä että ei enää kannata tavata. Kovasti kehui mut maasta taivaisiin mutta kuulemma se jokin oli vaan puuttunut. Ja oli kuulemma tuon mun kysymyksen ymmärtäny sillä tavalla kuin meinasinkin, eli että olisiko hänellä enää intoa nähdä ja tutustua paremmin. Eli en tarkoittanut tuolla kysymyksellä silloin sitä että ruvetaanko me nyt sitten kunnolla seurustelemaan :) Oli kuulemma mennyt vähän lukkoon silloin kun tuota kysyin ja pahoitteli jos oli jotenkin tökerösti ilmoittanut että tästä jutusta ei sen kummempaa tule. Mutta onneks otin yhteyttä uudestaan vaikka näin lopulta kävikin, ois jääny kaivelemaan jos en ois kunnolla asiaa selvittäny. Eikä tuo tyyppikään onneks mitenkään ahdistunu kun siihen otin yhteyttä. Kyllä mä nyt tajuan ettei se ollutkaan se oikea mulle :)

Hienoa että nämä asiat sanotaan suoraan ja selvitetään, ettei tule sitten sydänsuruja ja eroja (:

tiikeli

Joo, ota ihmeessä yhteyttä siihen ja sano ettet tarkoittanut mitä se luultavasti luuli! Miehet (ja naisetkin kyllä) on aika varovaisia varsinkin jos on huonoja kokemuksia takertujista...

mandalaya

Juu, eli otin yhteyttä tähän tyyppiin. Oli kuulemma yhä sitä mieltä että ei enää kannata tavata. Kovasti kehui mut maasta taivaisiin mutta kuulemma se jokin oli vaan puuttunut. Ja oli kuulemma tuon mun kysymyksen ymmärtäny sillä tavalla kuin meinasinkin, eli että olisiko hänellä enää intoa nähdä ja tutustua paremmin. Eli en tarkoittanut tuolla kysymyksellä silloin sitä että ruvetaanko me nyt sitten kunnolla seurustelemaan :) Oli kuulemma mennyt vähän lukkoon silloin kun tuota kysyin ja pahoitteli jos oli jotenkin tökerösti ilmoittanut että tästä jutusta ei sen kummempaa tule. Mutta onneks otin yhteyttä uudestaan vaikka näin lopulta kävikin, ois jääny kaivelemaan jos en ois kunnolla asiaa selvittäny. Eikä tuo tyyppikään onneks mitenkään ahdistunu kun siihen otin yhteyttä. Kyllä mä nyt tajuan ettei se ollutkaan se oikea mulle :)

mandalaya

Netin kautta tutustuin mielenkiintoiseen tyyppiin. Noin kuukauden mailailun jälkeen lopulta tavattiin ja jonkinlainen sielujen sympatia löytyi heti. Tämän jälkeen ollaan tavattu muutaman kerran ja kivaa on ollut. Kunnes sitten viime viikolla treffien jälkeen mä luultavasti mokasin pahemman kerran. Menin kysymään että mitä me nyt oikein meinataan jatkossa? Sitten tuo kaveri muuttui täysin, rupes puhuun sitoutumiskammosta sun muusta. Loppupäätelmä oli että "ois parempi jos ei enää nähtäis". Mä en siinä tilanteessa osannut mitään siihen sanoa (ujo kun olen) vaikka mun mielestä ois voinu vielä jatkaa. Moka oli luultavasti siinä että ees menin kysyyn tuollasta, ois vaan pitänyt ajan kulua ja kattoa mihin se oikein ois johtanut. Ehkä oli liian aikasta tuommoselle kun ei me vielä syvemmälti tunnettu toisiamme.

En nyt tiiä mitä pitäs tehä, mä en saa tuota tyyppiä pois mun mielestä. En tiiä pitäskö mun ottaa siihen yhteyttä ja pyytää että vaikka juteltas asiasta uudestaan ja vaikka tutustuttais hitaammalla kaavalla. Mä vaan pelkään että se aattelee että oon pahemman luokan takertuja ja epätoivoinen suhteenetsijä kun en sellainen todellakaan ole. Mutta se vaan oli niin hyvä tyyppi että harvemmin sellaisia tulee vastaan.

nookuliina_

Maaria laittoi todella viisaasti. :)

kyllä minäkin sanon että go girl. :D soita miehelle ja sano että et tarkoittanut säikäyttää, ajattelit vain kysyä. melko viaton kysymyshän tuo oli. :) ja jos mies on oikeasti mukava niin kannattaa ainakin yrittää vielä. :)

korpikaisla

Noh, jos toisella on sitoutumiskammo ja seurusteluhaluttomuus ni mitäpä sellaseen tyyppiin aikaansa tuhlaamaan. Verkot vaan uusille vesille! :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat