Miten voisin taas luottaa? - Parisuhteet

Moumou

Komppaan edellisiä eli sano hänelle rehellisesti mitä päässäsi liikkuu. Yksin märehtiminen vain sekoittaa pään ja aiheuttaa lisää vainoharhoja.

Itseäni petettiin aika törkeästi 2 viikkoa sitten. Asiasta voi lukea oikestaan peräti kolmesta ketjusta (pettämisestä, miten irtautua menneisyyden kahleista ja miten erosta selviää - ketjuista) jos haluat tietää koko tarinan.

Oli suhde miten pitkä tai lyhyt tahansa, pettäminen satuttaa aina todella pahasti. Se on jotain niin rumaa ja henkilökohtaista ettei sitä aina pysty edes tajuamaan. Itselleni kaiketi tuntui todella henkilökohtaiselta, käsittämättömältä loukkaukselta koska isäni petti äitiäni 8 vuotta ja se tuhosi koko perheeni ja entisen elämäni ja MIES TIESI TÄSTÄ.

Vaikeinta on yhdistää tuota exää siihen että hän petti. Hän oli aluksi niin tunteellinen, rakastava ja täysin ihastunut ja meillä oli jo alusta asti ihan omia juttuja...mutta kaikki olikin valhetta. Vai oliko? En edes tiedä enää.

En osaa sanoa muuta kuin että otat ajan kanssa ja opettelet pikkuhiljaa luottamaan, kuitenkin koko ajan ollen rehellinen tunteistasi ja peloistasi. Itse olen aina aika avoimesti sanonu miehille mitä menneisyyteni pitää sisällään ja osa kyllä on juossut pakoon sen takia mutta mitä sellaisella miehellä sitten edes tekee?

Itse en tiedä miten tulen taas luottamaan kun uusi mies tulee kuvioihin...Olen vielä sen verran rikki etten osaa edes ajatella uutta suhdetta, kaipa otan sen vastaan sitten kun se tulee enkä asiaa enempää mietin. Yritän rakentaa sitä luottamusta sitten kun se tulee ajankohtaiseksi.

Tsemppiä :)

Kommentit (3)

pieces

Toi on aivan normaalia kun takana on kokemus petetyksi tulemisesta! Älä siis kanna huonoa omaa tuntoa tai syyllisyyttä tosta pelosta. Muista kuitenkin, että pelko on vain sun päässä! Itselläni on myös ikäviä kokemuksia uskottomuudesta ja epäilen nykyistä elämänkumppaniani, vaikka pettäminen / valehtelu eivät kuulu lainkaan hänen luonteeseensa. Mun on kuitenkin ollut pakko hyväksyä se tosiasia, että luottaminen on mulle todella vaikeaa ja saattaa viedä vuosia, ennenkuin osaan luottaa ihmisiin ilman epäilyn tunnetta.

Voit puhua tunteistasi ja peloistasi ihan avoimesti poikaystävällesi - kunhan muistat painottaa sitä, ettei pelkosi johdu hänestä, vaan huonoista kokemuksistasi. Opettele vain kestämään sitä tunnetta ja anna toiselle mahdollisuus näyttää sinulle, että voit luottaa - ajan kanssa se luottamus kyllä kasvaa!! :wink: Ja kun pohdit sitä, onko nykyinen suhteesi "tullut kuvioihin liian nopeasti" edellisen päättymisen jälkeen, niin oma mielipiteeni tuohon on se, että luottamusta et voi saada takaisin muuten kuin uudessa ihmissuhteessa, jossa voit sitä opetella. Olisit aivan samassa tilanteessa luottamuksen suhteen, vaikka eläisit kokonaisen vuoden yksin ennen seuraavaa suhdetta. Parisuhteessa se luottamus kehittyy :)

Flamingo

Ole ainakin rehellinen miehelle ja kerro hänelle, mikä on homman nimi ja miltä sinusta tuntuu. Ei sitä tiedä, mutta ehkä sekin lievittää hitusen "harhoja".

Minä tein sen päätöksen, että tämän miehen kanssa olen rehellinen ja puhun suoraan, jos jokin vaivaa ja on ne asiat sittemmin selkiytyneetkin paremmin.

jiikoo

Miten voisin taas luottaa?

Epäilen koko ajan että mies pettää, vaikka en tosiaan sitä hänelle näytä. En tiedä olenko vainoharhainen vai enkö vain ole vielä valmis uuteen suhteeseen. Edellellisen kanssa meni tosiaan poikki koska hän petti minua, tästä on noin puoli vuotta aikaa. Pääsin kyllä yli hänestä loppujen lopuksi melko helposti pitkän on/off suhteen jälkeen. Pari kuukautta myöhemmin ihastuin toiseen mieheen, enkä ajatellut oikeasti rakastuvani häneen, niin kuitenkin kävi. Nyt vaan en kestä omia ajatuksiani kun epäilen koko ajan jotakin, mitä tehdä?[color=darkblue][/color]

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat