Tulevaisuus mietityttää - Parisuhteet

juliaa

Niin elikkä tämä poikakaverini on ollut jättämässä nyt puolen vuoden aikana 3 kertaa. Arveluttaa että millon se tekee sen taas, eilen se teki sen viimeksi. Joka tapauksessa ollaan saatu joka kerta asiat kuntoon yms. Eilen viimeksi sillä ahdisti ja halus jatkaa yksin. Päätettiin silti jatkaa.
Mutta ongelma on se, että en uskalla tehdä mitään koska pelkään että se jättäis minut. Arveluttaa että miten tulevaisuudessa, jos nuin innokkaasti eroamassa? Muuten meillä menee ihan loistavasti ja rakastetaan toisiamme.

Kommentit (8)

Vivian

Ensinnäkin, jos poikaystävääsi ahdistaa puhukaa asiasta ja sopikaa vaikka, että hän saa enemmän tilaa ja aikaa itselleen jos tarvitsee.

Toisaalta kuitenkin kummastelen tuota kun sanoit, että rakastatte toisianne paljon, niin silti ollaan koko ajan eroamassa ilman mitään selkeää syytä. Täytyy sanoa, että itse en sietäisi jatkuvaa epävarmuudessa elämistä tai erolla "uhkailua" kovinkaan kauaa. Ja onko sellaisessa suhteessa järkeä muutenkaan, jossa toisella pyörivät noin ikävät asiat päässä jatkuvasti?

Itse en vastaavassa tilanteessa juurikaan muuta tekisi kun ottaisi hiukan etäisyyttä, jotta toinen voi rauhassa miettiä asioita ja omaa elämäänsä. Kuitenkin tällöin myös sinun kannattaa pohtia mitä itse haluat suhteelta.

Mimia
juliaa
Muuten meillä menee ihan loistavasti ja rakastetaan toisiamme.

:shock: Muuten? Paitsi siis että olette eronpartaalla ollut jo puolivuotta? No kaikilla on erikäsitykset loistavasta suhteesta...

Elä vedä hernettä nenään, mutta mieti haluaako poikaystäväsi oikeasti jatkaa seurustelua kanssasi, vai onko seurustelun jatkamis päätös "no kai me voidaan vielä olla yhdessä"-tyylinen periksianto. Voiko olla ettei poikkis halua satuttaa sinua (jättämällä) vaan antaa mielummin periksi ja elää "loistavassa" suhteessa teeskennellen onnellista. Kannattaa miettiä voiko tuo vaihtoehto olla mahdollinen, sillä jatkuva eroamisen ehdottelu kertoo, ettei sude ole kunnossa. :roll:

Olen itse ollut poikaystäväsi tilanteessa, yritin erota nykyisestä exästäni kaksi kertaa, mutta suostuttelun, kyynelten ja lupausten jälkeen suostuin aina antamaan uuden mahdollisuuden. Heitin puolivuotta elämästäni hukkaan suhteeseen jota en enää halunnut jatkaa, en vain päässyt eroon. Kolmannella ja onnistuneella kerralla minulla ei ollut enää mitään tunteita häntä kohtaan, joten jätin hänet aika julmasti. Mutta voin sanoa että se oli sen arvoista enkä kadu lainkaan. Oma elämäni on minulle kuitenkin se kaikista tärkein vielä tässä elämänvaiheessa, enkä halua tuhlata sitä ihmisten kanssa joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä.

Toivottavasti teidän tilanne ei ole vielä mennyt noin huonoksi, vaan suhde on vielä pelastettavissa. Mieti kuitenkin poikaystäväsi kannalta tätä asiaa. Äläkä petä itseäsi uskottelelemalla asioden olevan kunnossa jos ne eivät ole. "Yllättävä" ero voi murtaa sinut täysin, jos luulit suteessa kaiken olevan hyvin.

Toivottavasti saatte selvitettyä asiat ja sen mitä suhteenne kanssa teette.

Tigerheart

Juliaa, [size=18]ISO VOIMAHALI[/size]! Tilanteenne kuulostaa tosi kurjalta, eihän kukaan jaksa tuollaista jatkuvaa epävarmuutta?!? :-s Sinun kannattaa nyt antaa poikaystävällesi vähän omaa tilaa miettiä suhdettanne. Puhukaa toistenne kanssa rehellisesti ja avoimesti!! Ei kannata jatkaa yhdessäoloa vain "pakon" edestä. Ja jos poikaystäväsi ei haluaisi oikeasti jatkaa, mutta jatkaa silti, se tulee jäytämään välejänne, ja lopulta hän saattaa syyttää sinua. Myös sinun kannattaa miettiä oikein kunnolla mitä haluat suhteeltanne. Rakastatko häntä niin paljon, että olet valmis yrittämään uudestaan? Vai rakastatko häntä niin paljon, että tarvittaessa osaat päästää hänestä irti? :-k Sillä tuollainen epävarmuus, ja ero-ajatukset, jotka pyörivät hänen päässään, eivät kerro hyvää suhteenne tilanteesta. Voitte vaikka pitää tauon, ja miettiä mitä haluatte elämältänne. Ja puhukaa! Ei kannata jättää tilannetta hautumaan, vaan ottaa asia rohkeasti esille!

Voimia sinulle, ja toivottavasti asia selkiintyy! [-o<

flame86

Suosittelen ammattiauttajaa.. Keskustelkaa avoimesti, pitäkää tyttöjen iltoja ja poikien iltoja.. anna hänelle liikkumatilaa, ehkä hän tarvitsee tilkan vapautta jotta käsittää miten tärkeä oikeasti olet hänelle.. :wink:

Miffy

Eipä tuossa auta muu kuin elää päivä kerrallaan eteenpäin ja keskustella ja kattoa miten käy. Ei välttämättä hyvin; vaikuttaisi hiukan siltä, että poikaystävääsi todella ahdistaa, mutta hän ei syystä tai toisesta saa tehtyä eroa.

egyptilaiset

Mä ymmärrän ihan hyvin ton, että muuten menee hyvin, paitsi että harkitaan eroa. Suhteessa voi olla se joku juttu, josta aina on riitaa ja tuskaa, ja jonka takia harkitaan eroa, vaikka kaikki muu on ihanaa.

juliaa

Mjuu noh keskusteltiin asioita eilen ja toissapäivänä. Sovittiin ettei nähtäs enää niin paljon kuin ennen, ennen oltiin AINA yhdessä.Entiedä tuleeko tästä sitten ahdistusta minulle, tai että tulee pelko siitä että kasvetaanko erilleen toisistamme. Toisaalta ymmärrän sen ahdistuksen, poikakaveri käy 8tuntia töissä ja vielä illalla koulussa. Minullekkin pitäs repiä aikaa jostain, ja haluaisi ehtiä oleen itsekseenkin. Kysyin onko se onnellinen minun kans, se sano että olen, ja sen huomas vasta ku oli jättämässä minua.

tiikeli
juliaa
Toisaalta ymmärrän sen ahdistuksen, poikakaveri käy 8tuntia töissä ja vielä illalla koulussa. Minullekkin pitäs repiä aikaa jostain, ja haluaisi ehtiä oleen itsekseenkin.

Toi voi kyllä olla tosi ahdistavaa. Varsinkin kun ottaa koulun ja työn tosissaan, niin ei siinä oikeasti meinaa riittää aikaa edes itselle.

Joo, suosittelen että annat poikakaverisi ite kysyä sua johonkin sillon kun sillä on aikaa. Ettet ainakaan "vaadi" sitä ite pakosti mihinkään. :( Katot sitten miten siinä käy. Joko menee hyvin, tai sit kasvatte erilleen. Mutta ei sitä voi etukäteen tietää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat