Haukun poikaystävääni turhasta! - Parisuhteet

läskiprinsessa

Toivon, että löytäisin täältä apua/ymmärtäjiä/kohtalotovereita.
Olen huomannut (ollaan oltu kultani kanssa yhdessä nyt jotain puoli vuotta), että oon jotenkin saanut ihan kauheen paniikkireaktion siitä ihanasta miehestä. Siis: hermostun kaikesta, mitä hän tekee, vihaan hänen mielipiteitään, hänen rumia vaatteitaan, hänen kamalaa tapaansa kävellä, hänen vääränvärisiä sukkiaan, ruokailutapojaan, sitä, ettei hän siivoa pitkän työpäivän jälkeen, sitä ettei hän ymmärrä asioita, joista puhun, sitä että hän katsoo vääriä tv-ohjelmia jne. Eli kaikki asiat ovat periaatteessa aivan älyttömiä syitä valittaa (kuten vaikka hänen kävely- tai puhetyylinsä :shock: ), siis sellaisia asioita, joita en koskaan olisi uskonut hänelle valittavani. Sellaisia, joista KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUTTA VALITTAA KENELLEKÄÄN!

Tiedän, että rakastan häntä ja hän valtavasti minua. Huudan hänelle kamalasti aivan turhasta. Se tekee oloni tuskaiseksi. En halua satuttaa.

MIKÄ MINULLA ON???

Kommentit (11)

siana

Ensimmäisenä tulee mieleen, että olette viettäneet liikaa aikaa yhdessä, ja olet siksi hieman ärsyyntynyt häneen. Ehkä kannattaisi ottaa hieman etäisyyttä ja touhuta jotain omia juttuja, niin eiköhän se siitä taas. :D

flame86

Oon kyl samaa mieltä ku siana.. Oliskohan pieni ikävä paikallaan. En tarkoita mitään taukoa, vaan sitä että ette viikkoon tai pariin näkis toisianne.. Sit ku on todella ikävä ni alkaa odottaa toisen tapaamista ja kaikki syyt natkutukseen ovat tipotiessään.. Tietty sitten on vaikeampi homma jos asutte yhdessä.. Vaikka voittehan mennä kummatkin vaikka perheidenne luo.. Tietenkin täysin sovussa, että ei ala toinen miettiin että ei helkuta se aikoo jättää mut..

kultasiipi

ehkäpä teillä on tullut ns.arki vastaan,rakastumisen tunne kun ei kestä ikuisesti.rakkauden ensihuumassa ei huomaa toisen huonoja puolia,ja jos ne huomaakin,ovat ne vain ihania/söpöjä eikä ne häiritse.kun ensihuuma alkaa menemään ohi,voi omasta kullasta selvitä ihan "uusia"puolia.tämä on se vaihe,missä moni eroaa,toiset kuitenkin jatkavat ja rakastuminen muuttuu rakastamiseksi.se vaatii vain tahtoa ja sitä sulla tuntuu kyllä olevan,eli kyllä se siitä.mäkin suosittelen että kumpikin tekis enemmän omia juttujaan vähän aikaa nii kohta sulla on jo kauhee ikävä poikaystäväsi huonojakin puolia :wink:

Tigerheart

Tuossahan tuo asian ydin tulikin jo moneen kertaan esille, eli luulen, että teillä on tullut ns. arki suhteessanne eteen. Ensihuuma on haihtunut, ja olet ehkä ollut liikaa poikaystäväsi seurassa, ja se saattaa ärsyttää sinua. Niin käy usein, nyt sinun ja poikaystäväsi kannattaa tehdä omia juttuja ja pitää vähän hengitysrakoa. Ja sitten pieni ikävä voisi olla paikoillaan, sitten kun tapaisitte taas, niin johan nalkutukset unohtuvat! :wink: Puhukaa reilusti asiasta! Toivottavasti saatte asianne kuntoon!

rohai

mulla on sama ongelma. Välillä kun on muutenkin väsyny ja turhautunu niin alkaa ihan sikana ärsyttää kaikki mun kullassa. Se johtuu mulla ainakin siitä, että kun vietän paljon aikaa hänen kanssaan niin ei oo ketään muuta kehen sitä väsymystä, turhautumista ja huonoo oloo purkaa. Se on aina lähellä niin helposti purkaa sen siihen se kyllä tekee samaa mulle, mutta kun vähän aikaa on kiukutellu niin sit se olo menee pois ja sit taas kaduttaa.
Joskus on vaan pakko purkaa kaikki ja lähin on aina siinä vieressä, vaikka se sitä ei ansaitse (aina :) )
Onneks kultsu yleensä ymmärtää.

tiikeli

Kyllä mä kans luulen että te ootte viettäneet liikaa aikaa yhdessä. Sitten kun tulee ikävä, niin ne huonot puolet unohtuu. Ei tietty liikaa kannata olla erossa, mut sopivasti. Riippuen siitä kuin paljon te vietätte aikaa yhessä?

Norma Jean

Suoraan sanottuna kuulostaa siltä, että olisi aika vakavalle itsetutkiskelulle; mieti tosissasi haluatko viettää tämän henkilön kanssa loppuikäsi, miltä yhteinen tulevaisuus näyttää, mitä hyviä piirteitä hänellä on, miksi mainitsemasi piirteet ärsyttävät, häpeätkö poikaystävääsi jne.

Jos todella rakkautta riittää, niin on aika ryhtyä konkreettisiin toimiin. Mieti miten voisit hillitä omaa naputustasi, mieti vaikka välittömästi jotain poikkiksen positiivista ominaisuutta.

Jos mikään ei auta, niin turha kitkutella ikuisuutta suhteessa, jossa toinen osapuoli ketuttaa noin paljon. Lopputuloksena on vain katkeruutta.

minde

Mäkään en tuota pitäis kyllä ihan pelkkänä oireena siitä, että ootte vaan olleet liikaa yhdessä. Kyllä mä sinuna miettisin tarkemmin, että mistä tuo johtuu. Ja huom! muista olla rehellinen itsellesi -oikeasti kyse voi yksinkertaisesti olla siitäkin, että olet suhteessa väärän ihmisen kanssa. Tai voi olla kyse siitä, että et ole kypsä suhteeseen tai vaikkapa ne vääränmerkkiset e-pillerit. Sitä ei kukaan muu osaa sanoa kuin sinä itse ja sinäkin vain, jos pystyt olemaan itsellesi oikeasti rehellinen. Helppoa se ei ole, jos totuus ei miellytä.

Miffy
läskiprinsessa

Tiedän, että rakastan häntä ja hän valtavasti minua. Huudan hänelle kamalasti aivan turhasta. Se tekee oloni tuskaiseksi. En halua satuttaa.

Mulla on hiukan samaa ongelmaa. Mulla se kyllä johtuu suhteen ongelmista ja siitä, etten ole varma, haluanko olla tässä suhteessa. Kehottaisin (kuten tässä jo vissiin pari muutakin on sanonut) pohtimaan, voisiko taustalla olla jotakin pielessä. Haluatko todella olla tuon ihmisen kanssa?

Vivian

Nelisen vuotta sitten olin aika samantyyppisessä tilanteessa. Kyseessä oli ensimmäinen pitkä suhteeni (4v.) ja joskus parin vuoden yhdessä olon jälkeen alkoi tulla ongelmia. Sitä ennen meillä meni vielä ihan hyvin.

Siis KAIKKI asiat mitä exäni teki tai sanoi sai minut raivoihini. Hän puhetyylinsä, tanssityylinsä, vaatteensa, ystävänsä yököttivät minua joskus enemmän ja joskus vähemmän. Häpesin häntä, ja jos hän ilmestyi samaan baariin kanssani olin siitä hänelle vihainen! En halunnut enää edes seksiä tämän ihmisen kanssa.

No erohan siitä tuli ja nyt myöhemmin ajateltuna nuo tunteeni johtuivat ahdistuksesta ja rakkauden loppumisesta, en vain ymmärtänyt sitä silloin. Lisäksi suhteesta oli vaikea lähetä kun oli omistusasunnot ym. Vieläkin kun näen exäni vanhat tunteeni tulevat esiin. Hävettää kyllä kun tätä tekstiä kirjoittaa.

Kannattaa tosiaan pysähtyä miettimään. Tuollaista kohtelua ei kukaan ansaitse. Jos et pysty lopettamaan on melkein parempi lähteä suhteesta kuin jatkuvasti ilkeillä toiselle. Silti olen sitä mieltä, että kun suhteessa ollaan tasa-arvoisia, toista kunnioitetaan ja rakastetaan ei suusta päästellä tuollaisia sammakoita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat