Avoliiton lopettaminen? - Parisuhteet

Jamaica

oletteko seurustelleet kauankin? Tahtoisitko jatkaa seurustelua, mutta asua erillään?

Kommentit (6)

Lukretia

Mulle tuli mieleen kanssa, että suhde on vaan arkistunut. Silloin ei välttämättä osaa arvostaa sitä, mitä on saanut. Oman ajan otto ja edellisessä viestissä mainitut parisuhdepäivät voisivat auttaa. Jos kuitenkin haluat asua yksin, se saattaisi onnistua, jos miehesi on ymmärtäväinen. Voisitte asua erillänne mutta silti seurustella. Toisaalta mies voi myös loukkaantua pahasti, jos itse elää vielä jotain rakkaushuumaa eikä ymmärrä, että toinen haluaisi vähän itsenäistyä.

Nyytikki

Kannattaa harkita tosi tarkkaan, sillä tuo voi johtaa eroon. Miten kauan olette asuneet yhdessä, ettei vaan arki olisi juuri astunut kuvioihin? Silloin voi kaikki toisessa tuntua tylsältä ja ärsyttävältä, mutta kun siitä pääsee ohi, se toinen on taas oma ihana itsensä. Minulla tuli tuo "ärsyttää" tunne vasta noin vuoden saman katon alla olon jälkeen, mutta mietin tarkkaan tunteitani ja kaikkea mikä hänessä ärsytti ja ymmärsin, että vika ei todellakaan ollut hänessä vaan minussa.

Kuitenkin, voi olla että tuo kokemus ei sovellu ollenkaan tilanteeseesi. Teettekö paljon juttuja erikseen: vietätte erikseen baari-iltoja tai muita iltoja kavereiden kanssa, onko molemmilla (varsinkin sinulla) aikaa vievä harrastus? Se olisi ihan hyvä, jos toinen ärsyttää.
Onko arkenne pelkkää arkea, tylsää- silloin kannattaisi kokeilla ns. suhdepäiviä, eli olette ihan kaksistaan jonkun tietyn päivän ja hellitte toisianne, teette hyvää ruokaa, pelaatte lautapelejä ja katsotte vaikka jonkun elokuvan.

evelynn

Olemme asuneet poikaystäväni kanssa jonkun aikaa yhdessä, mutta on alkanut vähän mietityttää. En ole varma haluanko asua hänen kanssaan.

Toisaalta on ihanaa olla yhdessä ja rakastan häntä, mutta kaipaan myös vaihtelua ja välillä tuntuu että tukehdun suhteeseemme.

Vaikeaksi asian tekee käytännön puolikin: ollaan ostettu yhteisiä tavaroita ja huonekaluja. Jotenkin tuntuu ettei "kannata" erota kun on helpompaa olla yhdessä ja on tottunut siihen. Ja sit toisaalta taas aika vaivaantunutta varmaan asua yhdessä siihen asti että löytää uudet asunnot.

Poikaystäväni on melko äkkipikainen ja aggressiivinen ja tulee varmasti riitaa ja pistää välimme kokonaan poikki jos jätän hänet. Enkä toisaalta halua puhuakaan asiasta vielä,kun en ole varma edes omista tunteistani.

Haluaisin vain kokeilla minkälaista olisi asua ilman häntä, mutten menettää kokonaan.

En oikein tiedä mitä tekisin, vaikeaa. :/ onko muilla ollut samanlaista tilannetta?

evelynn
ilakka
evelynn

Haluaisin vain kokeilla minkälaista olisi asua ilman häntä, mutten menettää kokonaan.

Et siis ole asunut lainkaan yksin ennen yhteenmuuttoa vai ymmärsinkö väärin?

Olen asunut muutaman vuoden yksin ennen kuin muutimme yhteen.

Olemme asuneet yhdessä vasta 2 kuukautta, eikä suhde mielestäni ole akistunut. emme ärsytä/kyllästytä toisiamme. Jotenkin minua varmaan vain pelottaa sitoutuminen, se että olemme aina yhdessä ja minulta jää jotain kokematta. Tuntuu tyhmältä, mutta välillä melkein Toivon että meillä menisi huonosti.

Kai siihenkin kyllästyy jos elämä on tasaisen onnellista.

Ääh, en oikein tiedä mitä yritin sanoa, mutta toivottavasti joku ymmärsi jotain :)

SunLion

Olisko mahdollista että ottaisitte taukoa ja toinen muuttaisi tilapäisesti johonkin. Sovitun ajan kuluttua voisitte katsoa että haluatteko pistää tavarat jakoon vai palaatteko yhteen.

olematon

yhteen muuttaminen ja toisen naaman kattomisen melkeen aina on tosi iso askel ja päätös, ehkä sua nyt vähän epäilyttää. Mutta jos rakastatte toisianne ja kaikki menee hyvin, miksi lähteä kävelemään? nauttisit siitä ajasta nyt, ku net saa sitä takaisin enää kun alkuhuuma on haihtunut. Jos kattelettejatkuvasti toistenne naamatauluja, ei ihme jos kyllästyttää, kannattaa tehdä jotain muutakin kun vaan olla siellä kotona tuijottamassa toista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat