Häät - Parisuhteet

Piksu86

Hieman on jo kihloista puhuttu ja häät ovat hyvällä lykyllä ensi vuonna. Ja ehdottomasti ISOT häät, paljon sukulaisia ja kavereita. Oon suunnitellu melkein kaiken valmiiksi :lol: Kalliiksi juhlat tulevat mutta eikös tapana ole että vanhemmat sen melkein maksavat. Hääpukujakin olen katsellut, ehdottomasti vaaleanpunainen tai vaaleansininen. Ja sit kaikki muut koristeet ja sellaiset väriltään puvun mukaiset. Tästä aiheesta voisin kirjoittaa kirjan :D

Sivut

Kommentit (333)

Maaria

Kyllähän se sellainen perinteinen tapa taitaa olla, että vanhemmat maksaa häät. Meillä häät maksamme minä ja mieheni itse, sillä ainakin minä olen ollut taloudellisesti omillani jo 8 vuotta, eli heti kun täytin 18, joten tuntuisi oudolta taas yhtä-äkkiä pyytää rahaa johonkin :D (jos siis niitä häitä nyt joskus tulee olemaan)

Varsinkin jos hääpari on nuori, niin harvoinpa heillä itse on varaa häitänsä maksaa, joten ymmärrän kyllä tuon, että vanhemmat sitten avustaa.. Toinen asia, jos hääpari on yli 30-vee, niin sitten mua jo ihmetyttää..

bananab

Myoni, tuohan on ihan järkevää tehdäkin niin että hääpuku on jo valmiina ja pikkuhiljaa järjestellä, ei kerralla tarvi sitten kaikkia investointeja tehdä.

marimma

Mä oon itseasiassa ehkä alkanu hitusen jo miettimään jotain hääjuttuja. Vaikka tuskin ollaan vielä ikuisuuksiin menossakaan, muttamutta..

heica
^samaa mieltä. Ei ehkä häihin kuitenkaan. Musta naimisiinmeno on kaikkea muutakin kuin huumoria ja kivat pippalot. Toki hauskuutta ja sitä huumoria saa olla häissä ja varsinkin sillon kun pikkulapset on pistetty jo nukkumaan, mutten tuota tekstiä mihinkään laittaisi.

Meillä taas ehdottomasti on se selvää että jos häät tulee niin ne ei oo sitten mitkään lastenjuhlat, vaan niissä bailataan ankarasti aamusta iltaan viinan voimalla jos ei muuten vierailla voimat riitä. Ja yhtään ilonpilaajaa mukaan ei oteta, joten tehdään vähän samanlaiset kekkerit kun oli nuo ukon jonkun sukulaisenkin juhlat.

Maaria

Mun mielestä melkein kannattaa ottaa sellainen asenne, että jotain menee aivan varmasti pieleen, niin että sitten kun se tapahtuu, niin antaa mennä vaan. Varsinkin jos järjestää isot häät ja ohjelmaa sun muuta, niin ihan takuulla, jotain unohtuu tai jokin menee pieleen tai vieraat ei tajua jotain juttua niin kuin pitäs. Jos haluaa, että häät on täydelliset, niin sitten pitää vaan asennoitua niin, että täydellisissä häissä menee aina jotain vähän pieleen. Typeräähän se on, jos omat häät menee pilalla ja morsian saa itkuraivareita, kun hääkimpussa on väärän väriset kukat tai jotain muuta yhtä tyhjänpäiväistä. Naimisiin meno on kuitenkin se _pääasia_ koko hommassa, ei se sointuuko lautasliinat juhlapaikan verhoihin...

Minusta on jo jonkin aikaa tuntunut siltä, että en halua mitään suurempaa hääjuhlaa, vaan että vihitään ihan vaan perheen kesken ja kahvitellaan sit jälkeenpäin. Mua ahdistais aivan valtavasti järjestää jotain ja askarrella ja miettiä budjettia. Enkä myöskään halua laittaa häihin (=yhteen päivään) montaa tonnia rahaa. Haluan vain lähinnä sen naimisiinmenon pois alta mahdollisimman kivuttomasti :D Ostan ehkä jonkun mekon ja sit ostetaan sormukset ja käydään valokuvassa ja syödään hääkakkua molempien perheen kanssa ja that's it. Ostetaan niillä rahoilla sitten jotain vaikka kotiin tai käydään reissussa. Mieluummin näin, kun että tarjotaan karjalanpaistit sadalle ihmiselle.

k87

just katoin bridezillas-ohjelman. ihan sekopäisiä muijia :shock: :shock: :-s ykskin otti kiinnelainan, että saa häänsä maksettua. häät makso 69000 dollaria :shock:

:lol: :lol: kuitenkin itestä tulee ihan samanlainen tai pahempi jos joskus ukkeli mua kosii "EEEEEIIIIIII!!!!! kutsukortin koriste millin vinossa!!!!!!! mee kotiis siitä!! minä teen nämä ihan yksin loppuun!!!!" :lol:

des
pittunen_
"Mä oon ollu parissa täysin alkoholittomissa häissä, ja ne oli jotenkin... ankeita. Ei sillä että itse morsiamena tai vieraana edes haluaisin mitään perseitä häissä vetää, mutta kyllä pari lasia viiniä kummasti tunnelmaa rentouttais. Mutta toki jokainen saa omissa häissään päättää mitä tarjotaan ja mitä ei, jos haluaa ajatella hääpäiväänsä nimenomaan siltä kannalta, että se on minun elämäni tärkein päivä eikä kenenkään muun. "

Ihan pakko tota desin viestiä kommentoida, kun pisti noi sun lihavoinnit silmään. Kenen muun se hääpäivä olisi, jos ei morsiammen ja sulhasen? Tai siis, en vaan voi ymmärtää sitä pointtia, mikä tuollakin nousi esille, että "ei voi pitää alkoholittomia häitä, koska niissä vieraat eivät viihtyisi, ja vierailla ei olisi hauskaa. Herranen aika, mitä sitten, tarviiko vierailla olla hauskaa, siis sen kustannuksella,että sitten itse hääparilla ei olisi?Itse ainakin suunnitelen mieheni kanssa häät sitten joskus meidän näköiseksi, niin että meillä on siellä hauskaa ja me viihdytään. Ja mukaan pyydetään semmoiset vieraat, jotka kunnioittaa meidän päätöksiä, eikä karkaa juhlista esim. siksi,että olisivat halunneet sinne viinatarjoilun, jota ei sitten ollutkaan. :roll:

Mielipidekysymyksiä. Mulle tärkeintä on se, että mun vieraat viihtyy, ei se että ne tulee katsomaan ku mä leikin prinsessaa yhden päivän ajan. Ja toi "kenen hääpäivä se olisi jos ei morsiamen ja sulhasen" on taas vähän turhaa vääntämistä. Kai sen nyt kaikki tajuaa, että se on parin HÄÄpäivä eikä kenenkään muun, mutta yhtälailla ne vieraat siihen PÄIVÄÄN osallistuu. Miksi ihmeessä mun pitäs tietentahtoen järjestää siitä päivästä sellainen, että vieraat ei viihdy? Ja itse viihdyn varmasti parhaiten jos näen että muillakin on hauskaa kun mulla. En vaan ymmärrä sitä, että omana hääpäivänä voi pistää itsensä muiden yläpuolelle ja ajatella et "tää on mun päivä, viihdyitte tai ette". Tosiasia kyllä on se, että kaikkia ei tietenkään voi ikinä miellyttää.

Enkä sanonut että vierailla olisi hauskaa mun kustannuksellani. Eikö voi olla mahdollista että sekä hääpari että vieraat olis tyytyväisiä? Totta hitossa hommaan häihini sellaista musiikkia ja ruokaa mistä itse tykkään, mutta ehkä samalla voi siellä jossain takaraivossa ajatella vieraitakin? Jos kuuntelet kotona jotain lampaanraiskausmusiikkia, niin ehkä häissä voisi edes puoli-iltaa soittaa jotain muutakin?

gollum

ei musta ainakaan mitenkään kornia oo vaikka raskaana oliskin valkoisessa puvussa hääpäivänään. Jokainen pukeutukoon mihin miellyttää eniten, kapeakatseista sekin että ei sitten voisi raskauden takia pitää valkoista vaikka haluaisi... Mulla oli valkoinen puku (olisin kyllä muunkin värisen ottanut, tummanpunaista ajattelin ensin, mutta tuli nätti hääpuku vastaan) eikä tosiaankaan mitään neitsyyttä symboloimassa... :D

Maaria

Kävin ostamassa vihkisormuksen. Se on valkokultainen princess trilogy sormus (kultajousen mallistoa). 3 timanttia, tosi nätti on kyllä! Nyt se vaan piti jättää kaiverrutettavaksi. Viime sunnuntaina käytiin kuuntelemassa meidän kuulutukset kirkossa. Oon varma, että mua alkaa hulluna itkettämään siinä vihittäessä. Kävin ostamassa vedenkestävää ripsaria, siis :D

xaz

Toi on muuten ihan hirveetä. Vaikka ne on just omat ja puolison häät, ei kenenkään muun, niin silti monet ottaa nokkiinsa jos heitä ei kutsuta :shock:

Ehkä kaikkein järkyttävin tilanne on sillon, jos on osa sukulaisista riidoissa keskenään, niin mieti siinä sitte et haluuko juhlat jossa kaikilla on kivaa, vai sellaset missä osa porukasta jurottaa omissa kuppikunnissaan :roll:

Ja sit omasta puolestani voin sanoa, et tuskin osaisin täysin rinnoin nauttia omissa juhlissani, jos tieten tahtoen olisin jättäny jtn tiettyjä sukulaisia kutsumatta, koska minä joka murehdin maailman pienimmistäki asioista, murehtisin mahdollisia jälkiseurauksia kutsumatta jättämisistä :?

SunLion
nookuliina_
SunLion

Notin tarinasta tosin voimme ottaa opiksi että kannattaa kyhätä lista kaikesta mitä täytyy muistaa ja jonkinlainejn aikataulu. :)

niin. ja vaikka jotaki meniski pieleen/ unohtuisi niin ei tarvi hirveää stressiä ottaa. :D

ei, vaikka toisaalta oon sellanen et mua harmittais jos oisin nähnyt vaivaa kaiken hienon eteen ja lopulta ne asiat jäis käyttämättä tms :P

des

Mä oon ollu parissa täysin alkoholittomissa häissä, ja ne oli jotenkin... ankeita. Ei sillä että itse morsiamena tai vieraana edes haluaisin mitään perseitä häissä vetää, mutta kyllä pari lasia viiniä kummasti tunnelmaa rentouttais. Mutta toki jokainen saa omissa häissään päättää mitä tarjotaan ja mitä ei, jos haluaa ajatella hääpäiväänsä nimenomaan siltä kannalta, että se on minun elämäni tärkein päivä eikä kenenkään muun.

Mä haluan häistäni lähinnä vaan hyvät bileet joissa vieraat viihtyy. Enkä oleta että niillä kovinkaan hauskaa olis mehulasin ääressä. Tosin mun tulevat häävieraat onkin sellaisia, että viini ja muut miedot maistuu, mutta kenestäkään tuskin pienessä jurrissa puukkojunkkaria tulee.

-Maya-

no onhan se alunperin ollu se viattomuuden symboli, mutta ei sitä nykysin niin karkeesti ajatella..kyllä mä ainakin valkoseen hääpäivänäni haluan pukeutua vaikka se "puhtaus" on kauan ollutta ja mennyttä.. :D valkonen puku vaan kuulu morsiamelle, tekeehän se siitä puvusta juhlallisenkin ja sellasen, että se erottuu siitä tasapaksusta vieraiden väristä, muuthan ei saa sillon pukeutua valkoseen..

Puutarhis

Tuo "kauan naineet-vasta vihityt" taitais olla mulle ja miehelleni juuri passeli, jos joskus naimisiin menemme. Ja sellainen sinne takaikkunaan taitaa joskus sitten tullakin :D .

bananab

Aika erikoista että joku haluaa silloin naimisiin kun on raskaana, itse en silloin nimenomaan missään nimessä halunnut mennä, koska haluan olla hoikassa kunnossa hääpäivänä ja mahtua pieneen hääpukuun.

Ja tässä häitä odottelenkin, kun vihdoin on mun "hienovaraiset" vihjaukset menneet perille. :wink:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat