Kumppanin edesmennyt ex - Parisuhteet

Taistelukääpiö

"meni muka yli vuosi"

En koskaan sanonu et mun mielestäni se oli liian pitkä... ? Vai oonko muka? En ainakaan löytäny sitä mun viestistä.

Tarkoitin enemmän sitä että kyl kuolema on aika vakava tapaus että "miten se voi olla että siitä pääsee yli vaan vuodessa"... sehän oli tän ketjun tarkoitus hei..
poikaystäväni sano että meni vaan vuosi - MÄ EPÄILIN - kerroin teille mitä ajatuksia mun päässä liikkuu (nimittäin et voi se olla noin lyhyessä ajassa jo käsitelty)- ja pyydän neuvoo... :roll:

Ihan muuten vaan, huvikseen, kun välitän vaan itestäni: Siteeraapas joku missä väitin et "mieheni on surru liiän pitkään..." Thänx!

Sivut

Kommentit (40)

siku

Alkoi ärsyttämään tuo "muka vuosi" -juttu.. Kaikki keneltä on joskus yksikään läheinen kuollut tietävät hyvin, että suremiseen menee reippaasti yli vuosi. Kaikki toki käsittelee asioita eri tavalla, mutta koskaan tommosta ei unohda.
Tuskin se mies mitään korviketta hakee. Siitähän vasta paskempi olo tulisikin. Kannattais vaan olla ylpeä siitä, että tollasen jälkeen ylipäätään pystyy olemaan jonkun toisen tytön kanssa.

bananab

Uskoisin että sinulla ei ole asian kanssa mitään hätää - exähän on kuollut. Ja sehän on ihan ymmärrettävää että poikaystävälläsi asian ylipääsemiseen on mennyt aikaa, mutta poikaystäväsi on varmasti myöskin päässyt siitä yli koska on alkanut kanssasi seurustelemaan ja olette muuttamassa yhteen.

Toisaalta sekin on ihan ymmärrettävää että saatat olla tästä exästä mustasukkainen, koska sitä ei voi tietää että olisiko poikaystäväsi vielä yhdessä tämän tytön kanssa, jos tyttö eläisi. Ja voihan olla, että poikaystävälläsi on ruusuinen kuva tytöstä, jos heidän seurustelunsa loppui "kesken", ja 7kk on lyhyt aika.

Mutta mielestäni sinun on ihan turhaa murehtia tätä asiaa, koska varmasti poikaystäväsi sinua rakastaa eikä vertaile sinua tähän tyttöön (ellei ole sit ääneen vertaillut ja siinä tapauksessa kannattaa unohtaa koko mies).
Ei kannata roikkua menneessä vaan keskittykää yhteiseen tulevaisuuteenne! Koska asiahan on nyt niin että tämä ex kuuluu menneisyyteen ja sinä tulevaisuuteen.

SunLion

ENSINNÄKIN: "meni muka yli vuosi"

HEI HALOO. Miten niin MUKA? Ootko koskaan välittänyt kestään yhtä paljon kun itsestäs? Läheisen ihmisen kuoleman käsittelyssä menee aina aikaa, joskus koko elämä!

Jos hän on pystynyt sanoon että rakastaa sua enemmän kun ennen koskaan ketään, niin miks sitten suret et ehkä hän rakastaa tätä edesmennyttä enemmän. Uskon et tää henkilö on ollut tosi tärkeä miehellesi ja jos hän pystyy sanoon et sä oot "parempi" niin eiköhän hän sitä tarkoita.
Tollanen läheisen sairastuminen on aina hyvin raskas kokemus....vaikka heillä oli hauskaa niin mikä estäis hänellä olemasta paremmin sun kanssa?Onhan hällä voinut olla ties kuinka monta rakkautta ja niidenkin kanssa hällä on ollut hauskaa...tai ylipäätänsä ystävien jne....

Jos sitä pelkäät että oot tän kuolleen henkilön korvike tms..niin ota asia rohkeesti puheeksi.

Ainahan sitä voi verrata edellisiin jos haluaa...nythän tilanne on ainakin se ettei hän voi ees harkita palaavansa vanhan kanssa...

[color=red]ps. muokkaan otsikkoa hieman koska kyse ei ole kuolevasta/kuolleesta kumppanistasi vaan kuolleesta kumppanin exästä. Otsikointi oli harhaan johtava[/color]

Mariel

miksei tähän edesmenneeseen tyttöön voisi suhtautua kuten keneen tahansa exään? uskon, että miehesi on fiksu ja tiedostanut koko ajan, että tästä tytöstä on päästävä yli, joten ei sulla mitään pelättävää pitäisi olla. tietty voitte keskustella, miten tekisit miehen mahdollisimman onnelliseksi, mutta muista että hän on ihan omasta tahdostaan muuttamassa yhteen sun kanssa. voihan olla, että hän pelkää sun ajattelevan ihan samalla tavalla jostain sun omasta exästä..

Kepatäti

[size=9][color=green]Onko täällä nyt tarkoitus keskustella kumppanin kuolemasta vai siitä, että sinä olet mustasukkainen/sinua vaivaa tämä kumppanisi entinen (joka nyt sitten on poistunut kuvioista kuoleman kautta)?

Kumppanin kuolemasta jos jatketaan, niin ketju pysykööt. Jos tarkoituksena on kuitenkin puhua tuosta "exä-ongelmasta" ja suhtautumisesta exään jne. niin siihen on jo olemassa oleva ketju.

- Kepis[/color][/size]

SunLion
Kepatäti
[size=9][color=green]Onko täällä nyt tarkoitus keskustella kumppanin kuolemasta vai siitä, että sinä olet mustasukkainen/sinua vaivaa tämä kumppanisi entinen (joka nyt sitten on poistunut kuvioista kuoleman kautta)?

Kumppanin kuolemasta jos jatketaan, niin ketju pysykööt. Jos tarkoituksena on kuitenkin puhua tuosta "exä-ongelmasta" ja suhtautumisesta exään jne. niin siihen on jo olemassa oleva ketju.

- Kepis[/color][/size]

hei kepa, musta on aivan eri asia jos exä on kuollut kun että jos se on elossa. Tää ketju on ihan hyvä pitää pystyssä. voihan joku toinenkin haluta keskustella tilanteesta jossa kumppanin ex on kuollut.

Rahel

Ei se kommentti ihanasta yhteisestä ajasta välttämättä millään tavalla liity Taistelukääpiöön tai nykyiseen suhteeseen lainkaan. Ehkä hän on jollain tavalla romantisoinut exänsä kuoleman ja lähinnä muistelee haikeana heidän yhteistä taivaltaan. Se ei tarkoita, että nykyinen olisi jonkinlainen korvike tai että hän edes vertailisi exäänsä Taistelukääpiöön. Tilanne on vain erilainen. Mut itse olen samalla kannalla kuin muutkin: keskustelemalla asiaan saadaan varmasti selvyys.

Kepatäti

Mä oon kyllä nyt ihan pihalla jo, että MISTÄ tässä puhutaan ja mikä se varsinainen "ongelma" on? Josko Taistelukääpiö valottaisi tätä seikkaa?

Taistelukääpiö

siis tää yhteenmuuttaminen oli semmonen "vahinko" tai miksi sitä haluaa kutsua. Tarkoitus oli et muutan väliaikaisesti sen luo. Asuin mun parhaan kaverini yhes, mut se meni ihan päin helvettiä. se ei maksanu vuokraosaansa, toi kaikki sen juoppokaverit kylälle, hajotti vessa oven, keittiön ikkunan jne

Anyways, ei se noin iso juttu o, noi kompleksit on ihan mun oma juttu, hän ei koskaan ennen puhunu siitä tytöstä eikä muista existä, ja sinä iltana me puhuttiin yhestä kaverista joka ei vieläkään ole päässy erostaan yli (ne eros 1,5v sitten koska tyttö muutti japaniin) ja mieheni sano et "v**** mul meni silloin vuos.. vähän yli ehkä.." Sen keskustelun jälkeen se jäi vähän vaivaamaan. Varmaan turhista syistä... :roll:

Svenna & Mariel: Kiitti vaan :D

Mirre

minusta taas liikaa ei saa surra. minusta taistelukääpiön ajatuksiet ovat ihan asiallisia, itse miettisin varmasti täysin samalla tavalla hänen tilanteessaan. Suruun ei saa jumittua, eikä tulevia kumppaneita saisi verrata entiseen (oli tämä kuollut tai hengissä). Toki täytyy surra, mutta luulisi sen suremisen jo helpottaneen kun alkaa uuteen suhteeseen panostaa.
Surisin varmasti itsekin omaa miestäni pitkään, mutta siitä olisi päästävä yli. Suruun ei saa jäädä vellomaan.

Sharon

Lainaus:
Mieheni on nyt 25. Hän sanoi myös et vaikka se oli tosi vaikeaa päästä siitä yli (meni muka yli vuosi) hän ei kuitenkaan koskaan tykänny kenestäkään niin paljon kuin musta.

Muka? Ennemminkin muka vain vuosi. Kyllä mulla menis paljon kauemmin, jos mun mies kuolis. Hyi, en halua edes ajatella.
Mun mielestä kuulostit varsin itsekkäältä. Tottakai hän voi surra entistään niin kauan kuin kokee siihen tarvetta.

k87

virhe on korjattu (aiemmin ketjussa) ja se taistelukääpiölle suotakoon, koska ei natiivipuhuja ole :)

pakko OT:nä sanoa että tosi hyvin oot suomen kielen oppinu Taistelukääpiö :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat