Oma 'tarinani' pettämisestä. - Parisuhteet

jenniinaxx

Älä kerro poikaystävällesi mitään. Minusta tuo on täysin merkityksetöntä ja miksi alkaa kaivaa monen vuoden takaisia juttuja nyt esiin? Jos teillä menee hyvin, älä mene pahoittamaan toisen mieltä tuollaisella asialla. Siinä on sinulle tarpeeksi rangaistusta, että kadut tekosiasi ja joudut niiden kanssa elämään. Olen itse joskus vastaavassa tilanteessa ja tunnustin :roll: Luota muhun, sillä voit vain saada paljon pahaa aikaan teidän suhteessa. Jos nyt kaikki on ok ja olette onnellisia, niin koita unohtaa menneet! :)
Pettäminen ei ole koskaan puolusteltavissa, mutta kyllä niitä "lieventäviä asianhaaroja" on. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.. Minun neuvoni on siis tämä, mutta itsehän sinä parhaiten tiedät mitä teet. Suuteleminen ei kuitenkaan ole pahin mahdollinen tapa pettää, minusta se on nykyisen mittapuuni mukaan tosi pientä.. Mutta enää en itse halua pettää ja kasvattelen tässä parhaillaan selkärankaa, joka kestää.. Anna itsellesi anteeksi, niin minäkin yritän itselleni antaa. Menneitä et voi muuttaa, mutta tulevaisuus on se johon voit vaikuttaa.

Sivut

Kommentit (26)

Trinity
Jzzu
agentti

Mun mielestä jos pettää, ei ole valmis seurustelusuhteeseen.

Voi se toki noinkin olla mutta ei välttämättä.
Miusta pettäminen kertoo useimmiten enemmän suhteen sen hetkisestä tilasta kuin suhteessa olevista osapuolista, näin väittäisin siis ihan omakohtaisen kokemuksen perusteella.

Täysin samaa mieltä. Mielestäni näin ja myöskin omasta kokemuksesta voin sanoa että sen hetkinen suhteen tila on itselläni ainakin ollut syy pettämiseen, ei se etten olisi suhteeseen ollut valmis tai että kumppani olisi ollut väärä, vaan se että sillä hetkellä suhde on ollut v*tuillaan. Tosin eipähän se sillä pettämisellä ole muuksi muuttunut kun huonommaksi, vaikka toinen osapuoli ei siitä koskaan ole saanut kuullakkaan.

agentti
Jzzu
agentti

...Itse pystyn antamaan pettämisen anteeksi, mutta koskaan, en missään tapauksessa, hyväksy tai puolustele sitä.

En miekään pettämistä ole puolustellut, väärinhän se on aina.
Mutta kuten Jimmykin sanoi niin siinä on lieventäviä asianhaaroja, ei se syyllinen pettämiseen löydy pelkästään moiseen tekoon ryhtyneen peilistä on siinä useimmiten muutakin takana.

agentti
Se on ihan itsestä kiinni, että päättääkö pettää, vai olla pettämättä. Kyse onkin siitä, että jos ei kykene kännissä tajuamaan, että pettämisellä satuttaa suunnattomasti ihmistä, jota rakastaa, niin silloin minun mielestäni ei ole valmis seurustelemaan.

Voi kun asiat oliskin noin mustavalkoisia.

Let's agree to disagree. :)

Miffy
jeijei
Tilanteet ovat niin hankalia ja erilaisia että mudien voi olla vaikea ymmärtää pettämistä vaikka sille olisikin painavat syyt.

No just näin.

sopuli

Musta pettäminen ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää, mutta oon samaa mieltä, kuin Jzzu, että kun asiat ei vaan oo niin yksinkertaisia, vaan niiden takana on yleensä paljonkin juttuja. Tuntuu, et nykyään etsitään aina jotain parempaa ja lisää kokemuksia, eikä osata samallalailla sitoutua, kuin ennen.

Ja vaikka viina onkin huono "tekosyy", niin kyllä se vaan kummasti estoja vie ja samoja juttuja ei varmasti monikaan tekis selvinpäin, kuin kännissä. Eiköhän se päde pettämiseen niinkuin kaikkeen muuhunki.

jeijei

On tilanteita, joissa en voi pitää pettämistä pahana. Jos alistettu nainen pelkää jättää suhdetta, hän voi pettämisen kautta saada itselleen lisää sisältöä ja rohkeutta persoonaansa. Tai jos joku parisuhde on tunnetasolla täysin kylmä eikä mitään kontaktia toiseen ole, muttei avioeroa raha-asioiden tai lasten takia hankita. Tasapainoisessa parisuhteessa jossa kyumpaakaan ei käytetä hyväkseen ei pettäminen tietenkään oel oiekin. Tilanteet ovat niin hankalia ja erilaisia että mudien voi olla vaikea ymmärtää pettämistä vaikka sille olisikin painavat syyt.

Jzzu
agentti

...Itse pystyn antamaan pettämisen anteeksi, mutta koskaan, en missään tapauksessa, hyväksy tai puolustele sitä.

En miekään pettämistä ole puolustellut, väärinhän se on aina.
Mutta kuten Jimmykin sanoi niin siinä on lieventäviä asianhaaroja, ei se syyllinen pettämiseen löydy pelkästään moiseen tekoon ryhtyneen peilistä on siinä useimmiten muutakin takana.

agentti
Se on ihan itsestä kiinni, että päättääkö pettää, vai olla pettämättä. Kyse onkin siitä, että jos ei kykene kännissä tajuamaan, että pettämisellä satuttaa suunnattomasti ihmistä, jota rakastaa, niin silloin minun mielestäni ei ole valmis seurustelemaan.

Voi kun asiat oliskin noin mustavalkoisia.

Trinity
agentti
Trinity
agentti
Tätä just tarkoitin. Onko oikein pettää, jos suhteen sen hetkinen tila on huono? Minusta ei. Asia hoidetaan aivan toisella tavalla. Mullakin on omakohtaisia kokemuksia ja olen sitä mieltä, että suhteen tilallakaan ei voi perustella/oikeuttaa pettämistä.

Ei minkään syyn varjolla ole oikein pettää, mutta suhteen tilan ollessa huono se tulee helpommin mieleen kun silloin kun suhteessa on kaikki ok. Itse an ainakaan näkisi itseäni pettämässä "vain huvin vuoksi" ja etsiäkseni jännistystä tai mitään muuta vastaavaa. Toki olen sitä mieltä että jos suhde on pyllyillään niin sen parantamiseksi pitäisi keinot keksiä muualta. :)

Mä taas en näkisi itseäni pettämässä vaikka suhteeni olisikin huonossa jamassa. Tätä hain takaa tolla aikaisemmalla kommentillani. :)
Jokaisessa suhteessa on ylä- ja alamäkiä. En mä mee joka alamäen tullessa vastaan pettämään.
Mutta ymmärrän, että houkutuksia tulee, jos suhde mieheensä/naiseensa on huono. Houkutsille ei kuitenkaan pidä antaa periksi. :)
Ja edelleen vain mun mielipide. :wink:

Aivan aivan, ja toivon ettei kukaan muukaan itseni mukaan lukien olisi pettämässä suhteen ollessa huono. Se on huono tapa josta pääsee eroon jos haluaa, toivon niin ainakin. :D

agentti
Trinity
agentti
Tätä just tarkoitin. Onko oikein pettää, jos suhteen sen hetkinen tila on huono? Minusta ei. Asia hoidetaan aivan toisella tavalla. Mullakin on omakohtaisia kokemuksia ja olen sitä mieltä, että suhteen tilallakaan ei voi perustella/oikeuttaa pettämistä.

Ei minkään syyn varjolla ole oikein pettää, mutta suhteen tilan ollessa huono se tulee helpommin mieleen kun silloin kun suhteessa on kaikki ok. Itse an ainakaan näkisi itseäni pettämässä "vain huvin vuoksi" ja etsiäkseni jännistystä tai mitään muuta vastaavaa. Toki olen sitä mieltä että jos suhde on pyllyillään niin sen parantamiseksi pitäisi keinot keksiä muualta. :)

Mä taas en näkisi itseäni pettämässä vaikka suhteeni olisikin huonossa jamassa. Tätä hain takaa tolla aikaisemmalla kommentillani. :)
Jokaisessa suhteessa on ylä- ja alamäkiä. En mä mee joka alamäen tullessa vastaan pettämään.
Mutta ymmärrän, että houkutuksia tulee, jos suhde mieheensä/naiseensa on huono. Houkutsille ei kuitenkaan pidä antaa periksi. :)
Ja edelleen vain mun mielipide. :wink:

Trinity
agentti
Jzzu
agentti

Miusta pettäminen kertoo useimmiten enemmän suhteen sen hetkisestä tilasta kuin suhteessa olevista osapuolista, näin väittäisin siis ihan omakohtaisen kokemuksen perusteella.

agentti
Miffy
agentti

Itse pystyn antamaan pettämisen anteeksi, mutta koskaan, en missään tapauksessa, hyväksy tai puolustele sitä.

Mä luulen, että täällä kukaan ei pidä pettämistä jees-asiana tai puolustele pettämistä ;)

En oo sitä luullut enkä väittänytkään. :wink: :)

Jimmy KImmel
Miffy
Mä luulen, että täällä kukaan ei pidä pettämistä jees-asiana tai puolustele pettämistä ;)
Mä saatan jossain tapauksessa pettämistä jopa pitää ihan ok asiana...

Miffy
agentti

Itse pystyn antamaan pettämisen anteeksi, mutta koskaan, en missään tapauksessa, hyväksy tai puolustele sitä.

agentti
Jzzu
agentti

Jzzu
agentti
"ku mä olin vaa nii kännissä, etten tiedä mitä tein.." ei ole tekosyy!

On se joskus pelkkä tekosyykin mutta tottakai humala alentaa kynnystä hölmöillä.
Joillekin humala on tekosyy pettämiseen, joillekin se ainoa syy jolloin tulisi miettiä että olisiko fiksumpi olla juomatta jos se johtaa toista loukkaavaan käytökseen.]

Tarkoitin, ettei se ole hyväksyttävä tekosyy. Anteeksi kökkö sanomiseni. :) Joo, kyllähän humala alentaa kynnystä hölmöillä ja sekoilla ja vaikka mitä muuta, mutta pahimmassakin jurrissa oon henk.koht aina tiennyt, mikä on oikein ja väärin! Ihan kaatokännissäkin...
Tolla juotopottelulla aina yritetään kaikkea puolustela.. Lapseensekaantumista, tappoa etc. Se ei uhrin kannalta hirveästi lohduta. Sama pätee pettämiseen. Ok, pettäminen on huomattavasti pienempi paha, mutta silti.

Jzzu
agentti
Kyllä muutkin varatut pystyy kännissä pitämään näppinsä erossa muista...

Sattuu sitä paremmissakin perheissä, ikävä kyllä pettäminen on todella yleistä.
En nyt sano sillä että se olisi yhtään sen hyväksyttävämpää mutta ei se varattuna oleminen automaattisesti uskolliseksi tee, ikävä kyllä.
Joidenkin on pakko oppia kantapään kautta tämäkin asia..

Totta tuo. Se on ihan itsestä kiinni, että päättääkö pettää, vai olla pettämättä. Kyse onkin siitä, että jos ei kykene kännissä tajuamaan, että pettämisellä satuttaa suunnattomasti ihmistä, jota rakastaa, niin silloin minun mielestäni ei ole valmis seurustelemaan. Mä itse pidän tästä periaatteesta kiinni.
Kukaan ei haluaisi sitä tapahtuvan itselle, mutta sitten, kun itse petetään niin kovasti pistetään kännäilyn piikkiin.
Ollaan me sitten kovin itsekäs laji, me ihmiset.

No mutta, halusin vain herättää ajatuksia, en närää. Tää on vain mun mielipide enkä odotakkaan, että kukaan olisi samaa mieltä. :)

Jimmy KImmel
Jzzu
agentti
[quote author="agentti"]"ku mä olin vaa nii kännissä, etten tiedä mitä tein.." ei ole tekosyy!

On se joskus pelkkä tekosyykin mutta tottakai humala alentaa kynnystä hölmöillä.

Eihän humala tietenkään pettämistä hyväksi asiaksi muuta, mutta... Omasta mielestäni olisi huomattavasti pienempi paha tulla tyttöystävän pettämäksi, jos tämä olisi humalassa. Mikäli pettäisi selvinpäin, niin pitäisin sitä h*lvetisti pahempana asiana, eikä siinä kyllä selittelytkään auttaisi. Eivätpä nuo selittelyt välttämättä auttaisi humalaisen hölmöilynkään kohdalla, mutta humala toimii kaikesta huolimatta lieventävänä asianhaarana.

Jzzu
agentti

agentti
"ku mä olin vaa nii kännissä, etten tiedä mitä tein.." ei ole tekosyy!

Joillekin humala on tekosyy pettämiseen, joillekin se ainoa syy jolloin tulisi miettiä että olisiko fiksumpi olla juomatta jos se johtaa toista loukkaavaan käytökseen.

agentti
Kyllä muutkin varatut pystyy kännissä pitämään näppinsä erossa muista...

Sattuu sitä paremmissakin perheissä, ikävä kyllä pettäminen on todella yleistä.
En nyt sano sillä että se olisi yhtään sen hyväksyttävämpää mutta ei se varattuna oleminen automaattisesti uskolliseksi tee, ikävä kyllä.
Joidenkin on pakko oppia kantapään kautta tämäkin asia..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat