Yhdessä nukkuminen. ei pysty. - Parisuhteet

IituRusina

Itselläni meni 2kk ennenkuin opin nukkumaan poikaystäväni vieressä.. Nyt ei ole mitään ongelmaa :) mutta kyllä mä hereilläkin pysyn, tarvittaessa :wink: .

Kommentit (15)

FCSRY
vasilisa
Hyvät neidit, kaipaisin apuanne suureen käytännön ongelmaan.

En millään saa unta samassa sängyssä, edes samassa huoneessa poikaystäväni kanssa. Olen muutenkin herkkäuninen, mutta hänen kanssaan olen jotenkin kumman jännittynyt ja lopulta pyörin sängyssä puoli horroksessa kun on koko ajan liian kylmä/kuuma/tunkkainen/väärä asento u name it :D

Pahin ongelma on se että poikaystävän ominaistuoksu tai feromonit on mun mielestä niin kiihottavia että pahimmassakin burnout väsymyksessä en pysty kiimaltani nukahtamaan sen jälkeen kun olen poikkistani halaillut(v***maista silloin kun oikeasti pitäisi nukkua eikä säätämiseen energiat riitä).

Tottuuko tuohon koskaan? Onko joku täällä oppinut olemaan sinut yksinnukkuvuutensa kanssa? Olen hankkimassa isompaa sänkyä, mutta jos ei auta? Hiton tylyltä tuntuu poikaystävän passittaminen kesken yön toiseen huoneeseen tuon takia, mutta hajoileminen nukkumattomuuden takia on myös syvältä.
:(

ps/ aihe on niin ajankohtainen monelle :shock: jaha oisko hyvä kirjavinkki taasen tähän/Desmond Morris/"Alaston Apina"

vasilisa

Hyvät neidit, kaipaisin apuanne suureen käytännön ongelmaan.

En millään saa unta samassa sängyssä, edes samassa huoneessa poikaystäväni kanssa. Olen muutenkin herkkäuninen, mutta hänen kanssaan olen jotenkin kumman jännittynyt ja lopulta pyörin sängyssä puoli horroksessa kun on koko ajan liian kylmä/kuuma/tunkkainen/väärä asento u name it :D

Pahin ongelma on se että poikaystävän ominaistuoksu tai feromonit on mun mielestä niin kiihottavia että pahimmassakin burnout väsymyksessä en pysty kiimaltani nukahtamaan sen jälkeen kun olen poikkistani halaillut(v***maista silloin kun oikeasti pitäisi nukkua eikä säätämiseen energiat riitä).

Tottuuko tuohon koskaan? Onko joku täällä oppinut olemaan sinut yksinnukkuvuutensa kanssa? Olen hankkimassa isompaa sänkyä, mutta jos ei auta? Hiton tylyltä tuntuu poikaystävän passittaminen kesken yön toiseen huoneeseen tuon takia, mutta hajoileminen nukkumattomuuden takia on myös syvältä.
:(

annu

Vasilisa, taidatte olla aika tuore pari... :wink:

Uuden poikakaverin kanssa nukkuminen (siis kun todella tarkoitetaan nukkumista) voi olla hankalaa, koska tietoisesti tai tiedostamatta varot koko ajan esim. jyräämästä häntä alas sängystä tai pelkäät olevasi jotenkin aina väärässä asennossa. Siihen ei oikein auta muu kuin totutella olemaan.

Suosittelen kuitenkin, että jos sänky on suht tilava (väh. 120cm, mutta mielellään parisänky eli 160cm) niin ota oma peitto. Kaverin kanssa peitosta tapellessa se yö menee helposti valvoen. Silloin peitto voi olla tarpeen mukaan paksumpi tai ohuempi kuin poikakaverillasi. Kannattaa myös opetella nukkumaan sellaisissa asennoissa, jotka vie vähemmän tilaa, esim. kyljellään tai mahallaan raajat lähellä vartaloa. Jos olet tottunut maha-kylkiasentoon jalat ja kädet kaikki eri ilmansuuntiin, niin ei ihme, jos ahdistaa. Omat ja poikakaverin nukkumislämpötilamieltymykset on hyvä selvittää, niin tiedätte, onko parempi nukkua ikkuna auki vai kiinni.

Hyrrääviin himoihin auttaa tietenkin puuhastelu illalla, mutta myöskin aika vie osan "ylimääräisistä" himoista, ette yksinkertaisesti jaksa painiskella joka yö....

Hyvä jos hankit isomman sängyn. En tiedä, kuinka iso sänkysi on, mutta omien kokemusten mukaan ainakin perinteinen yhden hengen 80-senttinen tai metrin levyinen on aivan liian kapea kahdelle. Hyvin nukkuminen ei sellaisissa yksinkertaisesti onnistu. :D

Daisy

Jos sulla on liian kapea sänky, ymmärrän hyvin huolesi. Ei siinä oikein voi asentoa saada, kun toinen on ihan kiinni sussa. Ei pysty olemaan vapaasti. Eiköhän siihen yhdessänukkumiseen totu. Et suinkaan ole ensimmäinen maailmassa, joka nukkuu jonkun kanssa yhdessä.

Cadillac

Vähän samaa onkelmaa. Poikaystävän kanssa nukutaan 120cm sängyssä (=way too small). Oma sänky on 90cm leveä, ja kaiken lisäksi tykkään juuri nukkua raajat joka ilmansuuntaan. :roll:

Vie kyllä aikansa totutella tuohon yhdessänukkumiseen. Melkeinpä puolen vuoden ajan olen punkannut poikaystävän luona viikonloppuisin ja muutenkin, eikä nukkuminen vieläkään onnistu hyvin kuin ihan megaväsyneenä. :)

Torspo

Tuohon oman miehen tuoksuun kannattaa opetella silloin kun otat esim päikkäreitä yksin tai nukut yösi muuten vaan yksin.. Ota ukkosi käyttämä paita, joka tuoksuu hänelle ja joka on miellyttävän tuntuinen ihoa vasten... Nuku tämän paidan kanssa, totuttelet siihen tuoksuun..

Minä otan aina silloin kun ukkoni ei ole kotona, hänen paitansa unikaveriksi.. Vieroitan ikävää :) Ja se tuoksu on niin maailman ihanin!!

sopuli
annu

Uuden poikakaverin kanssa nukkuminen (siis kun todella tarkoitetaan nukkumista) voi olla hankalaa, koska tietoisesti tai tiedostamatta varot koko ajan esim. jyräämästä häntä alas sängystä tai pelkäät olevasi jotenkin aina väärässä asennossa. Siihen ei oikein auta muu kuin totutella olemaan.

Heh, mä pelkäsin aina et pieraisen :lol: :lol: Se ois ollu niin noloa! Kerran sattui niin käymään uuden kumppanin kans ja kyllä hävetti :) Just olin nukahtamassa ku pääsi pieru ja sit vaan makaa selällään ja toivoo, et toinen jo nukkuu, eikä kuullu mitään :lol: (naisethan on tunnetusti muumeja ;))

marimma
vasilisa

Oh. Joku jolla on sama ongelma. Tai no siis mulla tää ongelma ei ihan hirveä ollu ennen isännän inttiin menoa, mutta nyt kun se lomille tulee niin pyörin ja pyörin ja nukun koiran unta kun ei mahdu nukkumaan, ei ole peittoa, väärä asento, kuuma, kylmä, ukko kietoo kädet ympärille ja alkaa tulee ahdistus jne. :roll: Voisinpa melkein sanoa että ihanaa että se joskus lähtee takaisinkin inttiin niin saan taas koko sängyn ja koko paripeiton käyttööni :)

Mutta sen pahemmin en osaa neuvoa. Eiköhän tuo tottumalla muutu jos silloinkaan :?

Jeannie

Silloin kun tuon miekkosen kanssa tavattiin, asuin pikkuruisessa yksiössä jossa mulla oli 90-senttinen sänky. En uskaltanu päästää häntä moneen kuukauteen luokseni yöksi, koska tiesin aikaisempien kokemuksien perusteella etten pystyis nukkumaan kenenkään vieressä, saati sitten noin pienessä sängyssä.

Noh, lopulta kun hänet yökylään asti kutsuin, en pystyny nukkumaan. Oli tosi ahdistavaa, kun liikahti, toisenkin piti liikkua, kuuntelin hänen hengitystä ja tunsin hänet ihan kiinni minussa ym. Oli liikaa kaikkea ajateltavaa :)
Jossain vaiheessa totuin kuitenkin siihen, että nukuttiin ihan vierekkäin ja osittain päällekkäinkin :lol: . Nyt kun alan laskemaan, niin tuo paljonkoviakokenutsänky oli meillä käytössä yli vuoden, sitten ostin kunnon sängyn jossa mahtuu rönöttää ihan kunnolla.

Eli aika auttoi mulla ainakin :wink:

Slimgirl

Oi voi ku tulee omat muistot mieleen.

Kun alettiin seurustelemaan miekkoseni kanssa, nukuimme hänen luonaan ensimmäisen yön 80cm levyisessä sängyssä. Tai siis, yritin nukkua. Parin tunnnin ahdistuksen jälkeen siirryin lattialle peiton kanssa. Meni puoli tuntia nii mieskin siirtyi unissaan sinne. No, ainakin oli tilaa. Sängyssä ei nukuttu enää sen yön jälkee vaan heitettiin patjat sun muut lattialle ja nukuttiin siinä niin kauan et ostettiin senkin luo 120cm levee sänky. Mun luona sellanen siis jo oli. Nykyään tuokin sänky tuntuu vähän pieneltä.

Mä olen tuosta lähtien nukkunu poikkiksen vieressä paremmin kuin yksin, mutta sen jälkeen kun hän lähti rauhanturvaajaksi oon taas oppinu nukkumaan yksin. Nyt menee kans lomaviikko aina siihen et mä pyörin sängys ja nukun koiranunta ku toinen on liian lähellä. :( Kai siihen taas tottuu kun mies sit loppujen lopuksi tulee ihan kotiin.

Jerppuli

Aika normaaliahan se on, jos ei nukuta kun toinen on kokoajan kiinni, ei voi liikkua eikä tehdä yhtään mitään kun ei ole tilaa.

Ennen nukuimme tytöllä pienellä sängyllä ihan hyvin, mutta kun aloin käymään salilla (egoni kasvoi), emmekä enään mahtuneet siihen :) Alkoi ahdistaa nukkua seinän ja tytön välissä kun ei voinut tehdä mitään :/
Nykyään nukun suurimman osan yöstä sohvalla ja se kumpi herää aikaisemmin aamulla kömpii toisen viereen halimaan ja pussailemaan :)

lily

Mulla on aina ennen ollut vaikeuksia nukkua miehen kanssa, mutta nykyisen miehen kanssa ongelmaa ei ole. Johtuu ehkä siitä, että pituutensa puolesta mies tarvitse yli parimetrisen sängyn ja leveyttäkin siinä on ruhtinaalliset 180 senttiä. Itse olen sen verran pieni, että aamuisin ukon lähdettyä töihin saan lojua siellä miten päin vaan, eikä tila lopu koskaan kesken :D Toki ukonkin kanssa ihan kiva on nukkua. Ollaan vaan molemmat yksinnukkujatyyppiä, eli oma tila on tarpeen.

Toista sitten taas on mun 120 senttisessä sängyssä. Molemmat pyörivät puoli yötä ja aamulla ollaan väsyneitä ja kiukkuisia. Tähän pitäisi joku ratkaisu löytää, koska olosuhteiden pakosta täytyy välillä yöpyä munkin luona ja tänne ei oikein leveämpää sänkyä saa mahtumaan(eikä olisi edes rahaakaan sellaiseen..)

Carla
lily
Toista sitten taas on mun 120 senttisessä sängyssä. Molemmat pyörivät puoli yötä ja aamulla ollaan väsyneitä ja kiukkuisia.

Koittakaapa huviksenne 90 cm leveässä. :lol: 120 cm leveä oli luksusta toissa yönä.

Sharon
Carla
lily
Toista sitten taas on mun 120 senttisessä sängyssä. Molemmat pyörivät puoli yötä ja aamulla ollaan väsyneitä ja kiukkuisia.

Koittakaapa huviksenne 90 cm leveässä. :lol: 120 cm leveä oli luksusta toissa yönä.

Veit sanat suustani :D Mulla ei ole ollut koko elämäni aikana kapeaa sänkyä ja tottunut nukkumaan aika leveästi. No, poikakaverilla olikin sitten 80cm leveä sänky mutta kyllä siihen on ajan kanssa tottunut. Tilaa on todellakin niin vähän, että on pakko nukkua kyljellään lomittain.
Siitä johtuukin sitten se, että kun ollaan mun luona 120cm leveässä sängyssä, niin nukumme ihan yhtä ahtaasti sängyn toisessa reunassa :lol: Yllättäen se olen vielä minä, joka jatkuvasti lähentelen.

Sitten kun muutetaan yhteen, otetaan kyllä mun sänky, mutta leveämpää ei kumpikaan ehdottomasti halua. Tulisi vain ikävä, jos joutuisi kaukana nukkumaan :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat