Poikaystävän kaapin siivous + anoppi - Parisuhteet

rudie

Minulta samankaltainen tilanne hoitui helposti. Kysyin avomieheltäni tähän tyyliin: "Tarvitsetko ihan varmasti hyllyn täytteeksi tätä punaista rikkinäistä t-paitaa, joka on kokoa 140cm, tai näitä lasten kuviollisia alushousuja, taikka rikkinäisiä sukkia?". :)

Sen jälkeen hänkin tajusi, että vaatekaapissa on ties mitä ylimääräistä ja käyttökelvotontakin vaatetta. Niinpä minun avustuksellani kaappi siivottiin. Mies sai itse päättää, mitä heitetään pois ja mitä jätetään. Lapsenmieliset sarjakuvapaidat tms. saivat jäädä sillä ehdolla, että niitä myös käytetään, eikä pidetä vain hyllyn täytteenä :lol:

Sivut

Kommentit (29)

sabuh

papuna:
Missään kohtaa ei ole ollut tarkoitus heittää mitään pois kultani tietämättä. Yleisesti koko ketjun kysymyksen idea oli se, että millä hänet ehkä vakuuttaisi, että mm. pyyhkeiden uusiminen voisi olla paikallaan.

papuna

jos poikaystäväni olisi heitellyt (rakkaita) ja HYVIN vanhoja liinojani ja pyyhkeiä menemään vaikka nyt muuttomme yhteydessä(uusi asunto 1,5 vuoden yhdessä asumisen jälkeen...) niin olisin vieläkin HYVIN vihainen.ilman luopaa mitään toisen omaa EI vaan heitetä menemään...
vaikka ne nyt jo periaatteessa on yhteisiä.

mutta teillä(sabuh) ne ei ole yhteisiä,joten sulla ei ole lupaa tehdä sellaista.kai.
kysyisit ainaki mieheltä lupaa,ja syytä nuhjuisiin tekstiileihin.
kokisin varsin radikaaliksi ratkaisuksi,jos heität ne vaan menemään...

ja meillä ollaan yli kaksikymppisiä ja edelleen karvinen-pyyhe on kovassa käytössä :D

sabuh

No hyvä kun tämäkin selvis :)

Todellakin juttu meni niin, että tarkoitus oli siivota poikaystävän kanssa yhdessä sitä kaappia ja ajattelin siinä samalla, että jos jotain pyyhkeitä heitetään pois niin niitä voisi siinä sitten uusia, mistä taas tuli tämä, että käsittääkö anoppi väärin jos käyn ostaan poikaystävälle uusia pyyhkeitä ja lakanoita (poikaystäväni itse kun on siinä suhteessa vielä vähän toivoton :D) :) Toivottavasti selkeni vähäsen.

Lizzie
sabuh

Muutenkin tuntuu, että aikeeni käsitettiin aivan väärin, osa kun tuntuu olevan kauhean käärmeissään hyvistä aikeistani auttaa poikaystävääni siivouksessa. Tarkoitus oli olla mukana siivouksessa ja sanoa mielipiteitä. Itse en näe siinä mitään pahaa, jos haluan ostaa poikaystävälleni uusia pyyhkeitä ja lakanoita, koska itse koen ne kivoina lahjoina. :shock: Tai jos haluan auttaa häntä siivoamisessa. Missään kohtaa ei ollut tarkoitus vain mennä ja heittää tavaroita menemään hänen tietämättään, ei tässä sentään niin sydämettömiksi olla ruvettu.

Mä ymmärsin sitten väärin, käsitin että sun piti yksin siivota se kaappi, hommata sinne tavaraa ja murehtia sitä, astutko siinä anoppikokelaasi varpaille.

sabuh
Lizzie
Mua vähän hämää, että miksi Sabuh SUN pitää hänelle ne pyyhkeet ja lakanat ostaa, nehän on ihan tosi kalliitakin?

Tätä en vieläkään ymmärrä. Missä kohtaa olen muka tehnyt selväksi, että minulle eikä siten poikaystävälleni kelpaa halvemmat pyyhkeet ja lakanat? :shock: En todellakaan ole mitään design-tuotteita ostamassa, opiskelija kun olen. Mielestäni pyyhkeitä ja lakanoita saa kohtalaisen halvalla, kun vain osaa etsiä. Ostin juuri poikaystävälleni pyyhkeen hintaan 6,90e. Ei mielestäni mitenkään kallis?

Muutenkin tuntuu, että aikeeni käsitettiin aivan väärin, osa kun tuntuu olevan kauhean käärmeissään hyvistä aikeistani auttaa poikaystävääni siivouksessa. Tarkoitus oli olla mukana siivouksessa ja sanoa mielipiteitä. Itse en näe siinä mitään pahaa, jos haluan ostaa poikaystävälleni uusia pyyhkeitä ja lakanoita, koska itse koen ne kivoina lahjoina. :shock: Tai jos haluan auttaa häntä siivoamisessa. Missään kohtaa ei ollut tarkoitus vain mennä ja heittää tavaroita menemään hänen tietämättään, ei tässä sentään niin sydämettömiksi olla ruvettu.

rudie, juuri tuohon minäkin pyrin siivousavullani :D ja onnistuin suurimmaksi osin! :)

sopuli
Torspo
Minun oma ukko tykkää vaan niistä nuhjuisemmista pyyhkeistä ja lakanoista.. Ne on kuluneet niin pehmeiksi, ne kuulemma tuntuvat parhaimmalta..

Sama juttu! Mut musta on ihanaa kun pyyhkeistä tulee sellasia "kovia" ku ne on vanhoja. Ne kuivaa kunnolla :) Ja lakanoista tulee ihanan pehmeitä! Ihan parhaita :)

Lizzie

Mua vähän hämää, että miksi Sabuh SUN pitää hänelle ne pyyhkeet ja lakanat ostaa, nehän on ihan tosi kalliitakin? Tuo kaapin siivoaminenkin on vähän hassua, eikö olisi paras että poikaystäväsi oppisi itse siivoamaan kaappinsa ja arvioimaan, tarviiko uusia lakanoita ja pyyhkeitä? Ja jos ei itsellä raksuta, hänelle voisi sanoa suoraan että sellaisia pitää hankkia, kuin että itse käy valitsemassa ja ostamassa kamaa.

Mutta se, että käydään siivoamassa kaappi, ostetaan uudet lakanat ja pyyhkeet ja mietitään, suututtaako siinä anoppikokelaan, kuulostaa aikamoiselle holhoamiselle. Jos muutatte yhteen, voit olla ihan varma siitä, että joudut yksin tekemään nuo vastaisuudessakin.

Jos poikkiksesi sinua pyysi siivoamaan, ja sinä haluat sen tehdä, ok. Mutta tuollaiset tarvehankinnat ei mun mielestä kuulu vielä siihen, jos molemmat asuvat kotona erikseen, ja varallisuuttaakaan ei varmaan hirveästi ole, ellei ole ammattikoulun käynyt...

Minä tekisin tuossa tilanteessa niin, että siivoaisin pojan kanssa yhdessä sen kaapin, jos välttämättä itseä huvittaa siivota, ja mahdolliset hankinnat voisi poika tehdä sitten itse, vaikka sinua konsultoiden.

Mä en vois kuvitellakaan, että mä siivoaisin murun kaappeja yms nyt kun asutaan yhdessäkin! Mun mielestä kummankin pitää pystyä sen verran hoitamaan omia asioitaan, että pitää huolen omista hyllyistään ja niiden sisällöistä, etenkin jos kyseessä on vain ja ainoastaan sen toisen tavaroista.

Jokainen on varmaan kuullut tarinoita mammanpojista, joille on kaikki kannettu eteen, ja kun mammanpoika muuttaa suoraan kotoa äidillisen tytön kanssa yhteen, poika ei opi koskaan pitämään itsestään kunnolla huolta.

sabuh

Elikkäs, poikaystäväni on nyt armeijassa (jotkut ehkä tietävät mut tuolta mies armeijassa -keskustelusta :) ) ja koska on vain viikonloppuisin lomalla, pyysi hän apua vaatekaappinsa siivouksessa (hän asuu vielä kotona kuten minäkin ja olen tämmöinen villi siivoojaluonne joten hän luultavasti vain istuu ja tuomitsee siivotessani :lol: siivous on kyllä hyvä idea, vaatekaapin ovet eivät mene enää kiinni).

Rupesin tässä pohtimaan tulevaa siivoushetkeä, ja mieleen nousi muutama kysymys.
Tässä olisi semmoinen seikka, että poikaystävälläni on iänikuiset, vanhat lakanat ja pyyhkeet siellä kaapissa. Osa pyyhkeistä on niin kuluneita ja nuhjaantuneita, että hyvä kun ei läpi paista ja ihme kun mahdollisen aikaisemman kuvan siitä näkee (kyllä, pyyhkeet ovat niin vanhoja että niissä on yhdessä mm. Lumikki ja seitsemän kääpiötä. Poikaystäväni on 20v joten voitte vain kuvitella kuinka vanha kyseinenkin pyyhe on). Samaten lakanat ovat todella vanhoja, yhdessäkin on jonkun sarjakuvaleijonan kuvia.

Tietyllä tapaahan asia ei minulle kuulu, mutta kun kuitenkin joka viikonloppu siellä nukun ja lainailen kullan pyyhkeitä suihkua varten, niin tämä on alkanut häiritsemään. Hän kun on kumminkin jo 20vuotias, niin eikö asiallisemmat lakanat ja pyyhkeet kuuluisi jo kuvaan? Ostin hänelle uuden pyyhkeen tuossa viime jouluna, en ole vielä kertaakaan nähnyt että hän olisi sitä käyttänyt. Tietyllä tapaa ihan loukkaa. Muutenkin sen ostamani pyyhkeen kohtalo mietityttää, kun ostin parhaimman mahdollisen nuhjaantuneiden tilalle ja kultani äidillä on tapana ottaa kullaltani tavaroita joita hän ei käytä (pyyhe on hyvinkin voinut jossain kohtaa vaihtanut omistajaa).

Kultani äiti liittyy asiaan siten, että tunnen astuvani kullan äidin varpaille tässä asiassa, jos vaadin kultaani heittämään vanhat pyyhkeet roskiin tai räteiksi, ja ostamaan uusia tilalle. Sama juttu lakanoissa. Tai vaikka en edes vaatisi vaan ostaisin itse uusia tilalle. Suuttuuko poikaystäväni äiti, jos alan hänen kotonaan määräilemään poikaystäväni lakanoista sun muista? Ihmettelen, kun ei heidän perheellään rahahuoliakaan ole, että miten eivät ole missään kohtaa uusineet poikansa lakanavarastoa, pyyhkeistä puhumattakaan. Vai olenko poikkeus kun oma äitini heitti vanhat Barbi-pyyhkeeni pois kun olivat kuluneet miltei puhki ala-asteen lopulla ja osti peruspyyhkeitä tilalle? :O

Kertokaapa mitä tässä tilanteessa tekisi. Kutkuttaa kamalasti ajatus, että käväisisi kaupassa ennen kultani lomille tuloa ja ostaisi sille uudet lakanat ja uuden pyyhkeen (uudet tyynytkin olisi aika ajankohtaiset...). Pelkään vaan, että kultani äiti vetää herneen nenään, ottaa ehkä vihjauksena moisen kultani yllätyslahjan.

SakaRisto

Pyyntö vaatekaapin siivouksesta antaa mielestäni joitakin viitteitä siihen suuntaan, että se valtuuttaisi myös vaihtamaan joitakin sieltä löytyviä tarvikkeita uudempaan vuosikertaan. Tuskin poikaystäväsi siitä loukkaantuu, että saa kaappiinsa uusia lakanoita ja tyynyliinoja. Älä kuitenkaan heitä niitä vanhoja suin päin menemään, koska esim. sillä "Lumikki ja 7 kääpiötä"-pyyhkeellä saattaa olla ennalta arvaamattoman suuri tunnearvo. :shock:

Äiti olisi kai parasta ottaa uusimisprosessiin mukaan vaikkapa niin, että kysyt hänen mielipidettään uusien lakanoiden osalta. Tai ei suoraan hänen mielipidettään, vaan mutkan kautta esimerkiksi näin: "Mitä luulet, tykkäisikö poikasi sellaisesta yllätyksestä, että hankkisin hänelle simmottis-tommottis-lakanoita lahjaksi?" Kysymyksen voisi yrittää myös saada sellaiseen muotoon, että siihen on vaikea vastata kieltävästi. :roll:
Tuolloin äiti tuntisi olleensa mukana päättämässä lakanoiden hankkimisesta, eikä niin ollen polttaisi pelipikkareitaan. :wink:

Yritä hankkia koko erä samaa kivakuvioista sarjaa, jolloin lakanoiden, tyynyliinojen ja pyyhkeiden alkupera taatusti muistetaan ja ne palautuvat pyykistäkin takaisin poikaystäväsi vaatekaappiin. Ja kyllä esim. Ressu-lakanat ja -pyyhkeet sopivat isommillekin pojille. On sellaisia vielä minullakin! :lol:

Nimim. "Noin kaksikymppisenä pariltakin tytöltä pyyhkeitä lahjaksi saanut"

sabuh

Kiitos näkökulmasta :) Kieltämättä yksi kuosi auttaisi kaikkia pyyhkeitä&lakanoita löytämään takaisin poikaystäväni kaappiin :) Ja tietenkään tarkoitus ei ole heittää kaikkea suin päin menemään, mutta kunhan niitä nuhjaantuneimmasta päästä olevia ei olisi kaikkia pakko säästää. Niitä kun on tosiaan kaappi täynnä :shock:

sopuli

Kun mä asuin kotona, ei meillä ollu mitään sellasia kunkin perheenjäsenen omia lakanoita ja pyyhkeitä. Ihan samoja käytettiin, siis aina pesun jäljiltä tietty ;)

Mut jos joku olis nimenpmaan MULLE ostanu uusia, niin ei kai ne olis menny mihinkään yleiseen levitykseen. Mut etkö voi odottaa poikaystäväsi vaatekaappiin kajoamista siihen asti, et se muuttaa omilleen? Ei tarvis miettiä, mitä anoppi sanoo. Lakanat sun muut on lisäksi aika hintavia.

sabuh

poikaystäväni kotona kaikilla on omat pyyhevarastonsa. poikaystäväni pyyhkeet ovat juuri hänen vaatekaapissansa.

ja muuten voisinkin antaa asian olla, mutta tietyllä tapaa asia häiritsee minua. todennäköisesti seuraavaksi hän tulee muuttamaan minun kanssani yhteen, jolloin en usko hänen vieläkään luopuvan vanhoista, ikänsä eläneistä pyyhkeistä tai lakanoista. tuskin kukaan normaali nyt kieltäytyisi uudesta pehmoisesta pyyhkeestä? :) vai? :lol:

Miffy

Me ollaan kyllä semmonen pari ettei kauheesti haikailla minkään design-lakanoiden tai pyyhkeiden suuntaan: Vuodevaatteet ja pyyhkeet käytetään ihan loppuun. Ei kai siinä mitään pahaa ole? :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat