liian vauhdilla??? - Parisuhteet

Lumi~

tuosta alottajan viestistä ei oikeen selvinny taustaa mut opsikelut kannattaa ainakin tiettyyn pisteeseen asti suorittaa ensin alta pois ja mikä tärkeintä, järjestää tulevalle lapselle "hyvä kasvualusta", yhteinen koti, riittävästi ruokaa jne..

Kommentit (12)

recto

mun mies on sitä mieltä et tiettyyn ikään mennessä hänellä pitää olla ainakin yksi lapsi. hän on muutenkin hyvin lapsirakas ja itsekkin pidän tenavista. puolivuotta ollaan oltu vasta yhdessä mut suunnitelmissa on et joskus hamassa tulevaisuudessa hankitaan ainakin se yksi lapsi

Mariel

kai niistä lapsista voi tosiaan puhua, mutta eihän sitä tiedä miten teidän suhteelle käy. puuttuko teiltä jotain, minkä haluatte täyttää lapsella? kestääkö suhteenne arjen? pystytkö huolehtimaan lapsesta itse jos mies häipyy?

aivan ihanaa, jos teillä on yhteisiä tulevaisuudenkuvia ja unelmia, suunnittelu kuulostaa oikein mukavalta, toivottavasti keskitytte kuitenkin myös toisiinne

Tonde

Mun mielestä toi lyhyt seurusteluaika ei ole mikään este lapsen hankkimiselle. Ennemminkin se epäilys, mikä sulla on. Vaistoja kannattaa kuitenkin aina kuunnella.

Amalia
Jzzu
Ei teillä mikään kiire oo, puhuminen on toki hyvä aloittaa jo hyvissä ajoin että näkee et onko toisen kanssa ees samoilla linjoilla ettei turhaan tuhlaa aikaansa [size=9](esim. jos toinen tahtois ja toinen ei tahtois lapsia ja molemmat ois kannastaan satavarmoja)[/size] mutta teot ois fiksuinta jättää suosiolla myöhemmäksi.

Jep, ihan fiksua puhua asiasta ajoissa, jos vaikka on tossa asiassa ihan eri linjoilla. Mutta ainakin mun mielestä on kaikkea muuta ku fiksua ryhtyä oikeasti suunnittelemaan lapsen tekoa noin aikaisin. Puol vuotta on loppujen lopuks kuitenkin yllättävän lyhyt aika!

Vivian

Mielestäni lapsia ei kannataalkaa hankkia ennenkuin on täysin varma asiasta, sinä et taida olla kun kuitenkin on epäilyksiä? Lapsen hoito kun ei ole ihan helppoa ja laittaa ihmissuhteenkin eräänlaiseen testiin.

Tietenkin asioita voi suunnitella ihan tosimiellelläkin ja niinkuin Jzzu sanoi on hyväkin puhua myös lasten hankkimisesta, että saa ajoissa tietää haluavatko molemmat niitä.

Toisaalta eikö ole ihan mukava vähän aikaa nauttia vain siitä miehestä ja viettää aikaa yhdessä, tehdä kaikkia niitä asioita, joita ei sitten voi enää samalla lailla harrastaa kun on lapsia? Lisäksi kannattaa noita talousasioitakin miettiä, vaikka ehkä tuntuukin kovalta, niin on lapsenkin etu kasvaa taloudellisesti tasapainoisessa kodissa, sellaista ei ole kauhean monen nuoren mahdollista vielä tarjota..?

Mutta jos varmoja olette niin miksette hankkisi lapsia silloin kun se teistä oikealta tuntuu? Lähinnä kehoitan harkitsemaan asiaa monelta kannalta.

Jzzu
jennieh
[color=indigo][/color]
Edetäänkö me nyt liian vauhdilla ku ollaan seurusteltu puolisen vuotta ja puhutaan jo tosissamme lapsesta?? Meillä on kaikki tosi hyvin, luotetaan toisiimme ja muutenki juttu toimii.. En epäröi yhtään etteikö hän olisi hyvä ja huolehtivainen isä mutta joku vaan takaraivossa jyskyttää..

No siis jutellahan voi vakavasti aikaisessakin vaiheessa seukkailua mutta vakavissaan suunnittelu ja toteutuksen harkitseminen onkin sit vähän eri juttu.

Miks ees pitäis olla hirvee hinku lisääntyä jos ei vielä oo nähny niitä alamäkiä ees kahden kesken? Ei se ainakaan helpommaksi muutu jos siihen kaiken keskelle tekis vielä lapsen.

Ei teillä mikään kiire oo, puhuminen on toki hyvä aloittaa jo hyvissä ajoin että näkee et onko toisen kanssa ees samoilla linjoilla ettei turhaan tuhlaa aikaansa [size=9](esim. jos toinen tahtois ja toinen ei tahtois lapsia ja molemmat ois kannastaan satavarmoja)[/size] mutta teot ois fiksuinta jättää suosiolla myöhemmäksi.

marimma
jennieh
[color=indigo][/color]
Edetäänkö me nyt liian vauhdilla ku ollaan seurusteltu puolisen vuotta ja puhutaan jo tosissamme lapsesta?? Meillä on kaikki tosi hyvin, luotetaan toisiimme ja muutenki juttu toimii.. En epäröi yhtään etteikö hän olisi hyvä ja huolehtivainen isä mutta joku vaan takaraivossa jyskyttää..

Sitten meilläkin oltais edetty liian nopeasti. Me itseasiassa ekan kerran mietittiin jo aika tosissamme lasten hankkimista siinä vaiheessa kun oltiin seurusteltu 2kk.

Toki tässä on se ero että sillon me puhuttiin siitä että hankitaan sitten kun ukko on tullu intistä ja minä läpässyt koulut jne. Mutta sehän ei minun vakavissani mietittyjä juttuja kaada :)

seinäruusu

Oletteko siis vain puhuneet tosissanne lapsesta vai todella suunnittelemassa lapsen hankintaa? Kyllähän sitä voi suunnitella ja hyvä onkin, mutta teillä tuskin on biologisesti mikään kiire eli voitte ihan hyvin unelmoida ja suunnitella ja valmistautua lasten tuloon ja vahvistaa keskinäistä suhdettanne. Lapsi voi tulla vaikka sitten muutaman vuoden päästä. Ei kannata hoppuilla, kun et kovin varmalta vielä vaikuta.

jennieh

[color=indigo][/color]

Gloria_

No tietty varmasti tosi moni haaveilee lapsista oman kullan kanssa- mutta en itse ainakaa millään tavalla tosissani! Mieti tilannetta konkreettisesti, entä jos nyt olisitkin raskaana? Opiskelu? Elämäntilanne? Työ? Itse kyllä suoraan sanon, että vaikka kuinka mieli tekisi, se pieni ääni takaraivossa on vielä tässä vaiheessa suhdetta varmaankin oikeassa. Itselläni sisko muutti onnessaan yhteen poikkiksensa kanssa puolen vuoden seurustelun jälkeen, ja sisko oli epävarma- hyvää siitä ei seurannut. Lapsia ehtii kyllä hankkia viellä!

SunLion

Puol vuotta on todella vähän aikaa. Oletteko asunut yhdessä edes? Varmasti tuntuu kun toinen ois se ihanin ja kaikkea...mutta odotelkaas nyt kuitenkin ennen kun lasta rupeatte tekemään. Nimittäin lapsi voi olla vahvalle/pitkällekkin parisuhteelle aika kova pala...onhan se ihan uudenlainen elämän tilanne!

Itse kyllä kihlauduin ½vuoden jälkeen ja jälkeenpäin ajateltuna se oli todella nopeasti. Kyllä monia uusia puolia on tullu molemmille, molemmista esiin sen jälkeen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat