Vanhat miehet - Parisuhteet

Marie Antoinette

Hei,

Oletteko olleet ihastuneita itseänne reippaasti vanhempaan mieheen?

Olen yllättänyt itseni. Töiden kautta olen tutustunut n. 50 v mieheen ja olen hieman ihastunut häneen. Itse olen parikymppinen. Tunne hämmentää minua, sillä aikaisemmin olisin pitänyt ko. ikäeroa iljettävänä ja vastenmielisenä. Hänen kanssa ollessa ikä vain unohtuu ja flirttailu on mukavaa ja sivistynyttä.

Olen miettinyt myös syitä ns. epänormaaleihin tunteisiini. Voisiko takana olla epäonnistunut suhde isään?

En edes harkitse suhdetta häneen, mutta kuulisin mielelläni muiden kokemuksia asiasta! Jos foorumilla ollut aikaisemmin keskustelua aiheesta pistäisittekö linkin?

Sivut

Kommentit (50)

Cadillac

Enpä ole itse ollut ihastunut, mutta eräs itseäni melkein 10v vanhempi mies kyllä piiritti jokunen vuosi sitten.
Oli muutama hyvä syy, miksi en lämmennyt miehelle, ja tuo ikäkin oli yksi.

Ei se ikä kai loppupeleissä merkitse niin paljon, jotkuthan pitävät iäkkäämpiä charmikkaina.

Rixuliini

Eli Marie Antoinette, teillä olisi ikäeroa noin 30 vuotta?!
Kyllä nyt joku 10 vuottakin menee vielä ihan mukavasti, mutta itse en kyllä ymmärrä noin suurta ikäeroa..
Mutta tämä on ihan jokaisen oma asia, toisaalta en ole koskaan edes tavannut ketään vanhempaa miestä joka olisi minua kiinnostanut.

xaz

Olin yläasteella ihastunu 15 vuotta vanhempaan mieheen. No, tunnehan ei tietenkään ollu molemminpuolista, ja siinä sitte romantisoi koko tilanteen tyyliin "voi ei, nyt se katto minua silmiin niin-ja-niin monta sekuntia! iik!" Sillon ajattelin että iällä ei ole mitään merkitystä ku rakastuu. Periaatteessa ajattelen edelleenki noin, mutta sitte ku taas miettii asioita vähän pitemmälle, jos nyt repasisin ja menisin ittiä 20 vuotta vanhemman miehen kans naimisiin. Sitte ku olisin 45 vuotta ja kenties toisinaan kävisin edelleen ulkona vähä tuulettumassa, niin se jätkä ois sillon 65, ehkä edelleen charmantti, mutta varmasti myös vähän väsyneempi kuin itse olisin. Olisko se sillon enää niin jännää ku nyt? Ja mitä suurempi ikäero, sitä vanhempi mies on sillon ku ite ei ole vielä juur minkään ikänen. Kyllä sitä ihastua voi vaikka minkä ikäseen mieheen, mutta ite en silti kuitenkaan välttämättä alkais millekkään, en ainakaan loppuelämäkseni. Siitä voi muotoutua aika rankkaa, juurikin ikäeron takia.

MiuMiu*

Mä en ole koskaan osannut ajatella vanhempia miehiä "silleen", se ei vaan jotenkin luonnistu multa...enemmänkin mua ällöttää ajatus siitä, että olisin itseäni yli kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa, itseasiassa taitaa tuo kymppikin olla mulle jo liian suuri ikäero...

shazzer

Seurustelin hyvin vähän aikaa 10 vuotta vanhemman miehen kanssa ja olen ollut ihastunut itseäni 8 vuotta vanhempaan..
Ikä oli koko ajan mielessä molemmissa tapauksissa mutta jos todella rakastaa vanhempaa, ei ikä ole siihen mikään este.

DemonOfTheDay
Lumi~
jokaisen oma asiahan se on mutta itse pidän suurta ikäeroa (10-15ylöspäin) vastemmielisenä..

Mutta eihän se tunnu missään esim jos toinen on 40v ja toinen 50v..meillä on ikäeroa 9v. Mä olen 21 ja mies 30 eikä tunnu missään. Mutta kai se riippuu tosiaan ihmisestä! kyllähän se jossain elämänvaiheessa vaikuttaa aikas paljonkin, esim meillä nyt kun toinen haluaa lapsia ja minä en vielä jne. Mutta sit kun oon 25 niin toinen on 34, eikä se ole mikään ihme asia..just niinku toi 40-50 jne...Mut ehkä joku 15 vuodesta ylöspäin alkaa olla mulleki jo liikaa...

Ruukkukaktus

Seurustelin 14 vuotiaana 21 vuotiaan kanssa, mutta vanhempani lopettivat suhteen melko radikaaleilla keinoilla. Ollaan siitä asti odotettu, että olen 16 (kaksi kuukautta + kaksi viikkoa jäljellä), jotta voidaan yrittää uudestaan. Vanhempani eivät kyllä siitä ilostu.

SunLion

Voisin vaikka kommentoida sillä lailla, että pitää itse mennä omien tuntemusten mukaan!

Monet arvostelevat suuria ikäeroja ja pitävät vastenmielisenä yms. Se on kuitenkin itsestä kiinni! Haetko ylipäätänsä miestä loppuelämällesi? (kaatuuhan suhtet oman ikäsiinkin)
Ja haluatko lapsia (kannattaa huomioida että seurusteltuanne muutamia vuosia hän on jo X vuotta vanha ja kun lapsi on esim. 10 vanha niin hän on X+10 jne..).

Kokemuksesta tiedän että se kemia syntyy jos on syntyäkseen. Sikäli ikä on vain numeroita. Oma päätös onkin sitten, että haluaako ryhtyä "leikkiin". Jos tuntuu että todella kolahtaa, voithan vaikka kokeilla seurustelua. Enemmän sinua tulee varmaan harmittamaan jos jätät ennakkoluuloisena kokematta suhteen häneen...ja pohdit sitten vielä 10 vuoden päästä että entä jos.

figaro

Kyllä itsestä tuntuu tuo 30 vuotta aika pirun isolta ikäerolta. Jo 20 vuottakin olisi itselle liikaa - näin teoriassa.

Sitähän ei koskaan tiedä, jos joku sattuisi tulemaan vastaan ja yksinkertaisesti natsaisi kertaheitolla - iästä riippumatta :roll: Ei vain ainakaan ajatuksen tasolla innosta "isäni ikäinen mies tai vanhempi" :D

pikku-kata

Ihmisiä on niin erilaisia. Itse en kyllä tuollaiseen suhteeseen alkaisi, liikaa ikäeroa. Mutta parhaan ystäväni isosisko on itse 24 vuotias ja on naimisissa miehen kanssa, joka on samanikäinen kuin tämän isosiskon (ja parhaan ystäväni) vanhemmat ja he ovat n. 45 vuotiaita. Kaksi lasta heillä OLI, tosin nuorempi (olisi nyt 1v 1kk) kuoli 8kk ikäisenä. Näyttää menevän hyvin, mitä olen isosiskon kanssa ollut tekemisissä!

lillly

Mielestäni liian iso ikäero tulee haittaamaan suhdetta jossain vaiheessa, varsinkin jos ollaan nuoria. Ihmisten elämäntilanteet ovat niin erilaiset, jos ikäeroa on liikaa.

Tosin mitä vanhemmaksi ihmiset tulevat, sitä vähemmän iso ikäero haittaa. Siltikin mielestäni yli 20 vuotta ikäeroa on liikaa.

Itse olen todennut olevani "nelikymppis magneetti". Jotenkin kaikki keski-ikää lähestyvät miespuoleiset henkilöt lähestyvät minua kovin helposti. Muutkin siis kuin känniläiset yms. Itse en ikinä (tai ainakaan lähitulevaisuudessa) voisi seurustella yli 5 vuotta itseäni vanhemman henkilön kanssa.

Jzzu

Vähän alle ja vähän päälle 10 on vielä ihan ok ikäero mulle.
Nykyisen kanssa on 6 vuotta ikäeroa eikä haittais isompikaan, omilla vanhemmillani on 12 vuotta, eli ei se ikä vaan se yhteys.

Marsupilami

Tähän ei voi oikeen muuta sanoa, kuin että se riippuu niin paljon henkilöstä. Itse 18-vuotiaana aloin seurustella 40-vuotiaan miehen kanssa ja yhdessä olimmekin puolitoista vuotta. Niin suuri ikäero toi kyllä eteen suuria ongelmia, mutta suhde sinänsä ei päättynyt ikäeroon vaan ihan täysin muista syistä. Mutta nyt sitten taas jälkeenpäin ajateltuna se, että tämä mies kiinnostui itseään 22 vuotta nuoremmasta, kertoi kyllä paljon ihmisestä itsestään. Tässä pari kuukautta sitten seurustelin 30-vuotiaan miehen kanssa (olen nyt itse 21) ja taas tämä suhde toimi vallan mainiosti.

Tottakai suhteessa, jossa on iso ikäero, tulee varmasti jonkinlaisia ongelmia varsinkin alkuvaiheessa. Ympäristö suhtautuu ennakkoluuloisesti ja jo se yksinään luo suuria paineita ja sitten on myös tämä, että toisella on jo perheenperustaminen mielessä ja toisella on vielä menovaihe päällä.

Mutta jos toista ihmistä rakastaa oikeasti, niin uskon, että siinä vaiheessa ikä on tosiaan vaan numero. Ja varsinkin, jos nuorempi osapuoli on tavallaan kypsempi kuin ehkä muut ikäisensä suhde voi hyvinkin toimia kestää kaikki paineet, joita tällaisen ikäeron omaava pari kohtaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat