alkoholista kriisi?? - Parisuhteet

kisu_

poikaystävälläni ja minulla on ongelma. on ihan ok jos mieheni nauttii kaljasta ja todellakin pysyy vain kaljassa. tai pelkässä yhdessä alkoholi lajissa. mutta silloin kun hän käy baarissa hän erehtyy juomaan myös viinaa kaljan kanssa. silloin hän muuttuu ihan hulluksi ja se on heidän suvussaan vikana myös. kotonamme on monet kerrat hajonnut paikkoja. minun ei edes tarvitse sanoa mitään kun hän alkaa riehumaan ja huutamaan jne. mikä siis neuvoksi? onko tästä mitään ulospääsyä silleen ettei meidän suhde ihan kokonaan hajoa? en saa pidettyä häntä yhdessä lajissa koska en itse pääse baariin kun vasta noin vuoden päästä. kaipaisin nyt vinkkejä ja neuvoja teiltä. ja jos jollain on sama ongelma nii voi laitaa minulle myös sähköpostia niin asiasta voi keskustella kahden kesken.

Sivut

Kommentit (19)

Mirror

Asiasta pitäisi yrittää puhua miehesi kanssa ellet ole jo yrittänyt.
Oma isäni on alkoholisti.. Ja tiedän mitä runsaasta alkoholin juonnista voi seurata.
Tosiaan jos puhut hänelle. Oma isäni kieltää ongelmansa.
Miehesi pitäisi saada tajuamaan mitä sellainen riehuminen tekee sinulle.
Jos hän todella välittää sinusta hänen on pystyttävä hillitsemään itseään. Jos ei muu auta niin ammattiauttajan kanssa voisi keskutella.. En tiedä enempää teidän tilanteesta joten en voi sanoa onko se tarpeellista, mutta ainakin oman isäni kohdalla äitini oli käännyttävä ammattiauttajien puoleen suhteen pelastamiseksi.

Jzzu

Kaikille ei viina vaan käy, joillekin ei ollenkaan, joillekin ei kirkkaat.
Mullakin aiheuttaa kirkkaat toisinaan ongelmaa ja helpointa onkin olla ilman tai ottaa vaan vähän kun kerta tietää että siitä ei mitään hyvää seuraa ja kun ei mistään välttämättömyysksistä ole kyse.

Kultas ehkä kandeis sit ihan sillä kaljalinjalla olla ja unohtaa ne kirkkaat tai ottaa vaan tosi vähän, sulla on oikeus sitä vaatia ja jos se ei sille sovi niin mieti tarkkaan haluatko katella että toinen pistää pirstoks kämpän ja ehkä jopa joku päivä käy käsiks suhun.

april

Mä olen sitä mieltä, että jos mies ei itse tajua mitä seuraa alkoholista ja kirkkaista niin sitä on aika turha yrittää vahtia. voit sanoa kyllä aiheesta, että alkoholi on ongelma teidän suhteessa ja se pitäis pystyä ratkaisemaan. Tavaroiden hajottamista ja muuta sekoilua ei kyllä ole pakko kenenkään seurata. Siinä on vaarassa omakin terveys.

marimma

Kyllä alkoholista voi tulla tuollasia kriisejä. Tästä samankaton alla sivusta seuranneena on hyvä kertoa mitä kaikkea se voikaan tehdä.

Siskon miehelle ei kirkkaat käy missään määrin.

-Kerran se yritti päästä katuharjalla sisälle, yrittäen rikkoa ulko-ovea.
-lähti ajamaan autolla humalassa ja järjettömässä suuttumus tilassa
-lähti ajamaan lainassa olevalla tuttujen asuntoautolla kännissä pikkuteitä, ja kaikki tavarat oli tuollon vielä autossa ihan levällään. viinapulloja, hedelmiä jne kun oltiin tehty paukkuja.
-Rikko suihkun hanan siinä samalla kun siskoani löi

Tämä asuntoautolla ajaminenkin oli ihan vaan sen takia kun joku oli muka nyysiny tupakat. oli sitten kivaa olla isomman isosiskon synttäreillä kun siellä on yks tuollanen "murkku ikänen" (päälle 30v) humalainen syyttämässä aina kaikkia muita. Onneks oli muutama hyvä tyyppi siellä paikalla, ottivat avaimet siskon mieheltä talteen ja toivat minulle :)

Näistä kaikista ja niin monista muista tällaisista vakavemmista jutuista on sitten ottanut opikseen ja käsi psykiatrin/psykologin luona ja lupasi lopettaa kirkkaat, koska eihän siinä ole järkeä että näitä hulluus kohtauksia tulee.

Ja mitään näistä edellisistä ei tule, vaikka kuinka olutta joisi. Vaan se viina nämä aiheuttaa..

Hieman huonosti taas selitetty.. mut..

kisu_

ihan hyvin oli selitetty. hyvä kun kerroit millaisia vaikutuksia siskosi miehellä on. tiedänpähän ainakin tulevaisuudessa vararutua että jos oma mieheni alkaa tuollasia tekemään. ammattiauttajalle hän ei varmasti haluaisi mennä koska se on hänen mielestään periaate kysymys. suhteemme on muuten todella hyvä ja onneksemme sitä viinan kanssa leikkimistä ei tapahdu kuin ehkä kerran tai pari kuukaudessa. nyt olen vältellyt pahimpia riitoja houkutellut hänet aina nukkumaan baarista tulon jälkeen ja hyvin on totellut. hän sanoo että minun täytyisi luottaa häneen mutta aika vaikea on luottamusta kasvattaa kun aina on luottamus petetty viinalla. olen puhunut asiasta hänen äidilleen, omalle äidilleni ja isosiskolleni. kaikki myös hänen sukulaisensa ovat kehottaneet pysymään häntä vain yhdessä juoma lajissa mutta eipä ole oppi mennyt kunnolla ainakaan vielä perille...

marimma

Mutta näissäkin on se että sitä miestäkin pitää herätellä tajuamaan omat tekonsa. Tai se mitä se viina aiheuttaa. Eli jos vaikkapa talossa särkyy jotain, kannattaa antaa niiden olla aamuun asti ja sitten herätellä sitä miestä katsomaan tekosiaan. Näin minä tekisin jos kerran ammattiauttajalle ei mennä. Tosin että eihän tuolla ammattiauttajallakaan varsinaista apua apua saada, se pitää tämän potilaan itse löytää se apu sieltä :)

Jzzu
Tonde
Eikö sun miehes vois mennä sitten sen kerran jollekki kaverillensa yöks, ku haluaa kunnolla pämpätä?

Toi on muuten aika hyvä idea!
Ehkä sen ei tee mieli juodakaan itteensä sellaseen tilaan jos teitää ettei kotiin oo tulemista jos aletaan tavaroita rikkoon.

kisu_

toi muuten todellakin oli hyvä idea! isosisko on mulle ehdottanu että minä itsekin voisin mennä muualle yöks jos tuntuu siltä että ilta menee päin persettä..

Amalia

Tietääkö/muistaako mies jälkeenpäin, mitä on tehnyt tai sanonut kännissä? Jos ei, niin ehkä kertominen auttaisi, ja mies sitten oikeasti tajuaisi, mitä on tullut tehtyä.

Torspo

kisu_
SEURUSTELETKO SÄ MUN UKON KANSSA??? :shock: :D
Se on kanssa vielä ihan lepposa jamppa kun se ottaa kaljaa...
Mutta voi herra isä jos se sattuu vetämään viinaa!!!!!!!
Siis juuri kuukausi sitten näin kävi, ja meillä tuli makkarin oveen reikä ja ukko ajeli kännissä pitkin maita mantuja!! :evil: :x :shock: :cry:

Se on saanut monta kertaa hepulit kun se vetänyt viinaa, siis joatain ihan olemattomasta asiasta. Tämä viimekertainen oli minun pyörälenkkini ja työkaverini... Ennen jostain vanhoista asioista yms.. :?

Mutta hän tietää nyt että viime kertainen oli myös VIIMEINEN kerta.
Ja onpa ollut muuten raittiina sen jälkeen... Kerran kävimme yhdessä terassilla, osasi ukko ottaa ihan siivosti silloin.. :)
Se tosiaan tietää että mä en katso ja kuuntele enää kertakaan semmosta mitä viimeekskin oli. Ja on pyydellyt anteeksi kun on taas ruvennut hävettämään koko käytös.. Pare ois kanssa pysyy, koska mie oon ihan täynnä tollasta, mielummin oon sinkku.

Unelmamies selvinpäin, kännissä aivan kaamea!!

Lania
Mirror

Jos hän todella välittää sinusta hänen on pystyttävä hillitsemään itseään.

Jaah, eipä toikaan välttämättä pidä paikkaansa. Tai en ainakaan usko että esim kukaan alkoholistivanhempi ei välittäis lapsistaan, mutta silti ryyppää näiden edessä. Siihen vaan tarvii jonkun herätyksen, kuinka paljon oikeesti välittää ja kummat sitten onkaan tärkeempiä, lapset vai pullot.

kisu_
isosisko on mulle ehdottanu että minä itsekin voisin mennä muualle yöks jos tuntuu siltä että ilta menee päin persettä..

Helppo ratkasu, mutta toisaalta viestii sitä että riehuminen on ihan ok, mä voin olla alta pois... tiedä sitten riehuisko mies yksin, mutta ainakin näin äkkiseltään ajateltuna ajattelis että enemmän sen asia pysyä poissa.

kisu_

jooh kyl meilläkin on noin 6 reikää makuuhuoneen ovessa ja yks seinässä.. kaikki tullu siitä että mies on ottanu viinaa aika reilusti.. eikä varmasti lopu niihin jälkiin vaikka kuinka toivosin..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat